1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581449 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

« · 747918 · » Till forumet


Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ögnade igenom aftonbladets hockeybilaga och såg där att vi supportrar borde tona ner förväntningarna på Halh (hans egna ord), då han tydligen inte spelade vidare bra inledningsvis av säsongerna. Frågan är hur bra han är när han inte går på maxkapacitet och om Timrå har råd att ha honom "halvdan" inledningsvis.

Annars var det mycket intressant läsning i hockeybilagan. Som vanligt får man ta mycket med en nypa salt. Men deras "åtta tuffa frågor" till tränarna var bra och skön läsning.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
TD: Nästa säsong kanske Regin försvinner till Nhl o då behövs en bra center i Tik..så Larsson vore klart önskavärd!!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Knylan: Ok. Och jag som hoppats att det berodde på att dom lät bli att svara av olika anledningar ;)
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Stenkarn: Jimmy är en god vän till mig, jag vet till och med när han fyller år. Så jag åtar mig ansvaret att svara på frågan i hans ställe, och svaret är att det helt enkelt är väldigt svårt att överhuvudtaget få tag på någon ansvarig för deras supporterklubb. Hemsidan består väl egentligen bara av ett forum.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Stenkarn: Om jag får ta mig friheten att gissa grundar sig det förmodligen på att dom inte har svarat? Känns som om det vore en logisk förklaring till varför de är utelämnade.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
JimmyH: Vad är anledningen till att du har med någon intervju med SAIKs supporterklubb i din senaste krönika?
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
TD: Skulle gissa på att Timrå / HV-71 ligger närmast till hand för larsson om nu hv-71 är intresserade. Han har ju sagt att han trivs i Sundsvall som stad, sedan är han väll i från jönköpings trakten så han har väll släkten där nere.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Alla vill ha Larsson, hoppas TIK ger honom ett bud men han kan nog välja och vraka?
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Janken: Nä jag har väl inget konkret som jag grundar det på förutom att jag är lite rädd för att träningen i sommar har blivit lidande. Och det är nog speciellt viktigt när det handlar om en sådan spelare som jonte är. Men som sagt hoppas att jag har fel.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kapten Lindow:
Vad grundar du det på?

Den som kan sin hockey och har koll på Jontes historia har knappast förväntningar på någon poängmaskin.
Inte heller media förväntar sig att Jonte skall skotta in högvis med mål..

Förväntningarna ligger snarare i att han skall vara den härförare han gjort sig känd som. En retsticka som gör Timrå till ett jobbigt lag att möta. Som ställer till oreda och stör motståndarna. Att han skall slita så svetten sprutar från första nedsläpp tills sista hesa fredrik ljuder.. Visa vägen i det fysiska spelet och hålla arbetsmoralen uppe i truppen.
Att han sedan förväntas skotta in ett antal poäng.. Javisst! Men det förväntar man sig av en landslagsmeriterad forward.
Jontes största uppgift i TIK kommer ändå att vara sig själv.. På plan, i båset, omklädningsrummet och socialt. Där är han ovärdelig och kommer INTE att göra oss besvikna.
Jag är helt övertygad om att ha kommer att vara en av de framstående profilerna i TIK under säsongen. En frontfigur och förebild för de andra..

Poängkung??? Nä. Inte Jonte inte.. Det blir Pärsinen eller Sundh!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Stenkarn: Många förstår inte de här..Dom höjjer han till skyarna! Lika bra å berätta för dem så dom inte blir allt för överraskad.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Uddan: Förväntningarna på Svedberg är så låga att han knappast kan floppa, snarare tvärtom.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kapten Lindow: Absolut inte..Tror däremot Svedberg kommer att bli de.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
wap.hockeysnack.com
Jag är rädd att jonte blir årets flopp i tik, hoppas jag har fel...
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Frella: Det är väl därför det är så lätt att tycka om karln. Han säger vad han tycker och tänker - på gott och ont.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Skönt med spelare med lite självkritik. Från intervjun med Jonte i Aftonbladet.

"Har försäsongen gått bra?
– Det vore fel att påstå. Om sanningen ska fram har jag varit helt jävla oduglig. Å andra sidan brukar jag inte vara på topp i början."

Hela intervjun i länken.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
ståpäls: Lägg märke till graden av allvar i mitt inlägg...
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
htikare:

Yes yes...exactly!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Sune: You mean the capitan!! ....
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: Ähum... ursäkta, men jag vill erinra mig att jag var först med att ifrågasätta deras ettårskontrakt. Du får gärna gräva i historiken...
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
htikare:

Ja nu är det bara Svedberg kråka som fattas så ser det bra ut...
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
htikare: Min såklart... Jag var först!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Laken: Ja vems förtjänst det nu än är ..Laken..Nubben Kenta J...att Björn S. förlängt så gav det en riktigt bra känsla......härligt rappa skridskoåkare!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Laken:
Det har jag också lagt märke till. Det Laken påtalar beträffande värvningar, förlängda kontrakt och formationer upphöjer Nubben till lag.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Känns bra att Nubben fortsätter lyssna till Laken... ; - )

"Bra med Sundh! Även B.Svensson bör få förlängt. Han har visat en härlig vilja och inställning!

Laken @ Sundsvall 2006-09-07 16:34"
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Gahns äventyr i Bolzano verkar vara över enl. ryktet.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: Vilken skön variation han visar i slutklämmen i Svenssons och Sundhs pressmeddelanden.
Kommentera


Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Nu har även Svensson förlägt sitt kontrakt over säsongen 2007/2008.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Långben: Snart dags att snöra påre grillorna under långbena - hahahaha.
Kommentera


Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
wap.hockeysnack.com
Ambroo:Underbart att Sanny verkar vara tillbaka hyfsat snart. Drygt en vecka till seriestart och det har ju ljusnat bra med skador o.dyl. Turkiets soldrypande sand minner lite om hockey, men uppladdningen blir densamma!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Stenkarn: Nej till utlänningar.
Kommentera


Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
mattias - 74: 14 utlänningar i Mora måste väl ändå vara elitserierekord, va?
Då räknar jag Kanada-Anderson som utlänning och inte svensk, för han hade ju dubbla pass...
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: Ursäkta mina något förvirrade svar, men vilken av mina frågor svarade du på?
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: ...eller nej, utlänningar kan inte bli nominerade?
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: Nej, för att...
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Laken: Syskonkärlek
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Laken:

Slutspelsmatch =)
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Stenkarn: Så här såg det ut efter 25 (!) sekunder: ;-)

00.25 20 min Leksand 24. MIKKOLA, Niko GA-MI
00.25 20 min Mora 13. TUOKKO, Marco GA-MI
00.25 20 min Mora 7. SLOVAK, Tomas GA-MI
00.25 20 min Leksand 6. WALLENBERG, Patrik GA-MI
00.25 5 min Leksand 24. MIKKOLA, Niko ROUGH
00.25 5 min Mora 13. TUOKKO, Marco ROUGH
00.25 5 min Mora 7. SLOVAK, Tomas ROUGH
00.25 5 min Leksand 6. WALLENBERG, Patrik ROUGH
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Stenkarn: Nej.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Per HApps: Den pågående matchen mellan Mora och Leksand hade 130 utvisningsminuter i den första perioden. Ujujuj!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Per HApps: Ja. I Gnesta, Hallsberg, Göteborg och Norsjö.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Stenkarn:
Nån som vet vart TV-pucken spelas i helgen?
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kerstin_k: Lite sent svar detta, men jag tror att Angell i Brynäs blir en av kandidaterna till årets rookie, förutsatt att en utlänning kan bli nominerad.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Lånar den här tråden och passar på att berömma JimmyH för analysen av Brynäs. Den var både välskriven och ambitiöst. Pluss i kanten för att sportchefen och supporterklubben fick säga sitt. Intressant läsning och jag ser fram emot övriga lag!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: Ok, tack för ett klargörande svar.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Laken: Hursomhelst så tror jag så här... Båda parter väntar och ser vart åt det bär för Strålman under säsongen. Fortsätter hans kurva att peka uppåt så är jag övertygad om att han fattar ett beslut relativt tidigt (negativt för Timråögon...), kanske tom innan säsongen är över. Anton visade stor mognad då han nobbade Toronto i våras/somras och vet uppenbarligen vad som krävs och vad som är bäst för honom personligen. Känner han att han vill stanna ett år till så kommer naturligtvis Nubben att göra allt för att behålla honom och jag tror inte heller att Strålman väljer någon annan klubb i ES före TIK. Här finns tryggheten, det ökade förtroendet och förmodligen den obegränsade speltiden. Dock gäller det att skynda långsamt med en sån här kille. Det växer som bekant inte backtalanger på träd i svedala och att stressa fram ett kontrakt gynnar i slutändan varken TIK eller Anton själv.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Paddan: Bara för att tydliggöra extra noga att man inte tänker stoppa honom ifrån NHL om han känner för det.

Därmed lägger jag ner denna diskussion.
Kommentera

« · 747918 · »