1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604219 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Laken: Med att ha "is i magen" menar förstås Nubben att han inte ska ha för bråttom med att fylla på med "fel" spelartyper, eller spelare som kan ses som direkta chansningar. Inför säsongen 2005/06 så blev han ju klar rekordtidigt med ett antal spelare och vi ropade väl lite till mans ut våra hyllningar. Detta utan att kanske granska dem lite närmare. Men då ska man ju veta att i det här läget så trodde ju Nubben (i sin enfald?) att både Niklas Nordgren och Jonathan Hedström var klara för spel. Med dessa båda spelare i truppen hade dessa komplementspelare  (som de flesta av nyförvärven visade sig vara) hade Timrås trupp nog hållt lite bättre än vad den nu gjorde.

Laken: På grund av att han kontrakterade det han fick som tackade ja på en gång... Bättre att ta det lugnt och kontraktera de man verkligen vill ha... Så vi tappade Lars Jonsson... Eftersom vi inte hade en plats att ge honom...

Tycho: Lars Jonsson ville ha mycket mera betalt.Det ville
inte Timrå betala.

Bo Bly: Det var en bidragande orsak, men med mer is i magen kanske kravet hade sänkts.... Men vad vet jag...

Tycho: Jag tyckte ochså att han var lite för dyr då.Men med facit ihand så skulle vi nog ha behållit honom.En offensivt spelande back.Han har ju varit bra i hv71 den här säsongen lite synd men som sagt det är lätt att säga nu.

Dream Team: Helt rätt Anders! Det handlar inte om att Nubben skall vänta ut Jonte eller Gunnos besked innan han agerar den här gången. Så korkad är han inte att han upprepar ett sådant dyrköpt misstag. Utan truppen kommer kanske t.o.m. vara ännu större denna säsong och så får eventuella signaturer från Jonte Hedström och Nordgren bli grädden på moset i sådana fall.

Men Nubben kommer heller inte kasta sig likt en hyena över första tänkbara spelare och värva för värvandets skull utan det skall finnas mer tanke och strategi bakom värvningarna inför nästa säsong.

Så det kommer inom de närmaste veckorna och att dyka upp fler pressreleaser på hemsidan. Var så säkra.

Andas in, andas ut.

Några nyheter om Oksa? Vilka målvakter försöker Timrå locka till sig? Jag förutsätter att det kan inte bara vara Hurme längre med tanke på att han mest antagligen spelar i Finland nästa säsong...

wap.hockeysnack.com
Jag blir lite silly och gratulerar FBK. Inte FBK direkt, kanske, men Crippe har gjort ett av FBKs mal. Riktigt kul tycker jag!

ernie eagle: Jonte hamnar i Schtaan, så det vore dumt att vänta.

Kickan: In your dreams, baby :) Jag kommer arrangera Hockeykvällar på Wifstavarv i sommar där Peo Larsson kommer få utmana Nubben i armkrok och dragkamp om Jontes signaturer, i mitten står givetvis huvudpersonen själv och bara suckar åt sina trätobröder :)

Sen får allmänheten ställa intressanta frågor till panelen och jag kommer rycka och hjälpa till på traven klädsamt med hörsnäcka, mikrofon och kostym i kulisserna.

Har du vägarna förbi Sundsvall en fredagkväll är du välkommen att se spektaklet live ackompanjerad av The Copycats!

ernie eagle: Vi säger väl så. Bli inte alltför besviken bara när ni får reda på att han är klar för Schtaan.

Fattar du inte att han inte har ett jävla dugg känslor för Kärringarna? Allt annat än Schtaan har varit andrahandsval där - under de senaste åren - pengarna spelat störst roll.

Kickan: Alla dess obetydliga platser för hockeyspelare
kärrringar..tiken...pölsan..korven .. o so den stora världshockeymetropolen LULEÅ????

.

Kickan: Nejdå. Jag har mentalt förberett mig på det "värsta". Någonstans i bakhuvudet finns vetskapen om att han kanske en dag återvänder hem till sitt trygga lugna lilla bo.

Annars har han ju kusin sin i Timrå som du så bekant säkerligen vet och det i sig är ju ett trumfkort på handen.

Men att allting skulle vara klappat och klart (det köper jag inte alls). No way, no chance.

Timrå har lika stor chans som Schtaan om inte större i dagsläget. Det sägs ju att arvtagaren alltid blir bättre än sin läromästare (om du förstår vad jag menar?)

Det är inte över förräns den feta damen sjungit färdigt och vi ser aldrig slaget förlorat förräns det är förlorat så att säga.

VIÄR TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG UPP!

*smack* ;)

htikare: Schtaan är Skellefteå.

ernie eagle: "Arvtagaren" är väl isf snarare Älsklingarna än Kärringarna. Trots allt var det i Luleå Jonte blev hockeyspelare på allvar och intressant för ÄnnHåÄll. Fast vi raggar inte på honom, då vi vet att han skall hem till Schtaan.

ernie eagle: Om det nu är ett sånt stort trumfkort att ha Warg i laget, varför valde inte Hedström MoDo när han spelade där?

Kickan: Nu syftade ju jag på Kent "Nubben" Norberg vars läromästare heter Per-Olof "Peo" Larsson från Byske, Västerbotten.

Peo har osmart nog att lära ut sin allra fulaste knep i hur man lättast fångar ett byte, sedan har givetvis Nubben finslipat detaljerna och förfinat tekniken och det är ju inte till Peos fördel iaf när det kommer till krita.

Vi skall nog hitta ett kryphål någonstans i byråkratin och blåsa Schtaan på konfekten fem i tolv ;)

Allt är ännu i sin linda, fröken lilla och innan sommaren är till ändå så skall du få se vad vi har för knep för att vinna Jontes gunst!

hysch hysch....nu lägger vi locket på tills vidare sen plockar vi fram kulramarna och facit i Juli.

ernie eagle: Lev vidare i din drömvärld, men likt folk som går på amfetamin får du se till att skaffa lite roppar för att landa mjukare när du får klart för dig att det bara var en dröm.

Fattar du inte att Jonte har ett uns till Kärringhjärta? Möjligen kommer ni trea, eller fyra för honom, medan Schtaan är prio ett.

Mer yngel på gång till TIK, mycket roligt :)

man ser ut att värva en hel kedja..

Oscar Sundh - Linus Klasén - Björn Svensson

Bara man balanserar upp dessa värvningar med klasslirare alá Pärssinen så kommer man få ett väldigt intressant och farligt lag till nästa säsong..

dr-nix:

Ett tips.....
Om man läser artikeln....

"Mer rutin och spets i första- och andra femman, mer ungdomlig entusiasm i tredje- och fjärde femman plus att någon kan komma att lånas ut till något allsvenskt lag"

Åsså kan man titta till höger i länklistan så ser man länkar typ...."håller ögonen på Hahl"

Så har du redan TIK:s svar på dina farhågor....

Jag vet, det är inte några nya ord från Nubben.. vill minna att han sagt något liknande för ett bra tag sedan. Men det är inte bara att säga att man ska värva klasslirare, man ska lyckas också. Dom bra spelarna lär TIK knappast vara ensama om att vilja värva om man säger så. Det jag menade med mitt inlägg dock var helt enkelt att TIK kan bli riktigt bra om Nubben lyckas med sina värvningar.

dr-nix: Oj. Häftigt. Men det börjar bli lite väl många juniorrykten kring Timrå nu. Dessa tre, plus Lauritzen (inte junior, men ung) och Ryno. Blir fem stycken. Nu är det ju långt ifrån säkert att Timrå får alla. Men det var ett tag sedan man hörde ett smaskigt rykte om en spelare för första linen, eller en målvakt för den delen.

I övrigt tycker jag att Nubbens strategi är helt rätt. Ungt och piggt i sista kedjorna, rutinerat och etablerat i de två första. Helt rätt!

Ett pressmeddelande vore ju najs. Det var ett tag sedan nu :)

Kerstin_k: Tanken blir väl kanske att man ska ha en sorts camp på försäsongen, och de som imponerat får fortsatt förtroende från start. Medan de resterande pytsas ut till Allsvenska klubbar. IFSH kanske?

Kickan: Haha, hur länge sedan är det Ågi-incidenten inträffade? Ditt maniskt repetativa kärringarkärringarkärringar börjar kännas lite modoitiskt. Eller förlåt, Mooodoooitiskt, fniss fniss.
Get a life.

Ryno är fortfarande het iaf(se länk)... Lutar åt Modo eller Timrå om han gillar landsbygd och DIF om han gillar storstaden.

Tycho:
Det som är lite trist med spelare typ Ryno är att dom försvinner efter ett år. Dom kommer ... gör ett gästspel sen är det NHL...
NÄ! Nu vill jag höra rykten typ Hahl, Jonte väljer TIK, Gunno... Rosa har bestämt sig för att stanna...Mackan vill tillbaks..
Målvakt..Vallenheimo, Hurme, Hirsch Rutinerade backar... o s v...

Janken: Personligen vill jag inte höra rykten om Vallenheimo eller Hirsch, men det är bara min personliga uppfattning. Nån som hört nått om Vitaly Kolesnik?

Känner sådär småljumt inför Ryno. Är hans talang tillräcklig för att gå in på två femmor, eller kommer han få speltid i en utvecklingskedja? Det sistnämnda känns ju hyfsat menlöst om snubben siktar på att dra över pölen till nästa säsong.
Spetskompetens eller chansningar kan man värva på ett år, men talanger? Njae.

Bragd-Birger: dessutom är det väl många som tittar på Ryno så det blir budgivning. Glöm han! inga fantasisummor för nån allsvensk halvtalang, vi ska inte göra en Leksand!

err när samtliga ES lag är intresserade pratar vi INTE! om en "halvtalang"..

Peter Högard verkar ha gjort sitt i frölunda..kanske kan vara intresant.

RocknRolf2:

Jimmie var väl knappast en halvtalang när han gick till Leksand ??

mattias - 74: öh.. JO. En hyfsad talang värd kanske något under genomsnittslönen och INTE fantasisummorna som Leksands förvirrade sportchef lockade med

Tellus: absolut, han håller bra jämn nivå

Tellus: Skulle tro att han själv är mest inresserad av att åka utomlands och spela några säsonger, och även dra in lite "päningarn".

dr-nix: Ryno har MYCKET stor chans att gå in på två femmor i tik...
Dessutom behövs hans fysik i truppen ....

Vilken lång och jobbig tråd. Tar ju sisådär 1 år och 4 månader att sätta sej in i den ;)

mattias - 74: Skulle t o m vilja drista mig till att kalla honom 'överårig halvtalang'.

Bragd-Birger:

Ok, men hur som helst så finns det mycket hockey i karln, sedan att han kanske hade för mycket betalt är ju av rent akademiskt intresse. Med rätt omgivning så kommer poängen!

Skall tilläggas att jag personligen inte tyckte han var vidare bra men vissa stunder blixtrade han till...

mattias - 74: Han kanske har en del hockey i sig, men knappast något som motiverar dreglet från 6-7 sportchefer. Den stillastående spelarmarknaden kombinerat med en dos masshysteri lade nog på sisådär 50% på Jimmies talangkonto.
Något som vi fick se ytterligare exempel på senare under säsongen, bl a i fallet Martin Samuelsson.

Fortsätter att hålla låda i min ensamhet, i fel tråd dessutom. Wikegård kallade nyss SSK-Skellefteå 'säsongens bästa match inklusive OS'. Riktigt så långt vill jag inte gå, men god damn. Sicken kamp. Finns ingen serie som innehåller så mycket himmel och helvete, svart och vitt, eufori och gränslös smärta som kvalserien.

För att krystat knyta ihop inlägget med trådnamnet: Skell ligger, i vanlig ordning, i segerhålet. 5 pinnar ner till SSK nu, three to go. Fortfarande gott om tid för ett psykbryt, men med tanke på att man haft stolpe in både mot Malmö och SSK så ser det hyfsat ut. Klar risk för homecoming-part för Jonte m a o.

I övrigt: bye bye Leksand.

Peo Larsson har verkligen gjort ett kanonjobb med SAIK. Sveriges just nu bästa sportchef?

Bragd-Birger: Matchen var femstjärnig. Det är bara att imponeras av Skellefteå.

RocknRolf2:
P-O i all ära men vår hustomte i vita kurbitsmålade träskor är inte så tokig han heller ;-)

RocknRolf2: Sveriges bästa sportchef är Nubben (bortsett att han vaggades in i en falsk trygghet förra säsongen) upplärd av självaste Peo. Så Mr Larsson är god tvåa. Sedan rankar jag Hans Norberg som fyra och Janne Simons som femma.

ernie eagle: Korrigering: Hans Norberg 3a och Janne Simons som fyra menade jag.

ernie eagle: Jo, men Peo har gjort ett bättre jobb denna säsong, helt klart.

ernie eagle: Du stavade fel. NOBBE är bäst. (Ironiskt nog var det just Schtaan, som jag frozade så hårt mot SSK och så gärna vill ha upp till ES) som gjorde honom rullstolsburen. Kombinationen Nobbe, Chrunak och Lener kan inte slå fel.

« · 698789 · »