RQT: Absolut, men sen är ju inte Sanny lastgammal heller... Hade gärna sett att exempelvis Strålman eller Skogs eller för all del nån annan ungtupp i såna fall fått chansen, men då på Timanders bekostnad.
Ambroo: Precis, det är ju inte för inte som många ansåg att Sanny var elitseriens bästa tacklare när han slog igenom. Det ska han vara mycket bra på. Hoppas att han hittar tillbaka till det och en snabbare speluppfattning nästa säsong.
Tycker det är riktigt uselt att inte yngre spelarna som steen, nilsson junior, strålman mfl får chansen nu i VM... Om nu alla NHL proffs tackar nej hela tiden, vore det inte rätt så läckert att satsa på ett helt nytt lag - en helt ny generation spelare som känner hunger! fan vill ha ett ungt lag i VM så det åtminstone blir LITE intressant, visst är vi folket ändå mättade (?) på svenska framgångar i år då det gäller hockey, ge grabbarna chansen!
Ambroo: Jo laget har ju varit en aning sämre i år men jag tycker fortfarande Sanny har varit mycket mycket dåligare den här säsongen än förra. Det kan klart bero på att han fick kaptensjobbet.
Stenkarn: Inte mycket att snacka om egentligen, Sanny har inte alls varit lika bra i år som de två senaste säsongerna. Att han skulle slås ut i konkurens med Odåga, Fläskhakan och Holmqvist känns inte konstigt, däremot tycker jag att det är märkligt att Per Hållberg fortfarande är kvar i truppen - jag har svårt att se hans storhet...
Yellowcard: Håller med, det märkligaste var ju ändå att Alex Steen måste ta sej in i truppen via en try-out - han har ju ändå varit en av de bästa svenskarna i NHL den här säsongen och fått mycket speltid och förtroende i Toronto. Robert Nilsson däremot, har väl inte visat framfötterna på samma sätt.
Saxat ur TÅ idag...Justeringar: En målvakt skall bort (troligtvis Oksa), tre forwards ytterligare skall in. Källor gör gällande att NHL-spelaren Jonathan Hedström är en av dem, men så länge Anaheim är kvar i Stanley Cup-slutspelet är det locket på. Ytterligare någon finsk forward lär också kunna räknas in inom kort.
Steen har ju verkligen varit bra! 45 poäng debutsäsongen i NHL! Zäta gjorde ju "bara" 44 i sin... =)
Nilsson - en chansning kanske, men med rätt sällskap tror jag han skulle vara helt ok/bra (ger man Bäckström chansen som gjort 26 poäng på 46 matcher i brynäs borde man ge Nilsson 20 poäng på 53 matcher/begränsat med speltid chansen!)
Och sen en kille som är bortglömd är ju Weinhandl som inte haft nån supersäsong kanske med klubbyte osv. Men jag tror han skulle kunna prestera bra ifrån sig han med, med coachernas stöd och förtroende - lär ju vara där skon klämmer för honom(?).
De svenska klubbar som är intresserade, inkluderat hans tidigare elitserieklubb Timrå, kan bli snuvade på Niklas Nordgrens tjänster. Spel i schweiziska Rapperswil, där bland annat Christian Berglund spelat i vinter, ska nu vara ett hett alternativ för den 26-årige ångermanlänningen. Nordgren som under sina tre senaste elitseriesäsonger i Timrå gjort 52 mål. För Modo gjorde hansom junior tolv elitseriematcher i slutet av 90-talet.
Jaha får la vänta på killen ett par år till då innan han kommer tbx!!!!!
Snacka om center uppsättning vi har idag kan inte bli mkt bättre
Fredrik Warg 79:a Peter Regin 86:a Frans Neislen 84:a Johan Andersson 84:a
Visst vi ska få en förste center men sen då Warg som andre center men sedan tre stycken som ska bråka om de två sista vem går åt sidan? Inte regin i min mening då han fick ut mkt mer av sitt spel som center och speluppläggare.
Bara hoppas på att Neislen sticker för hans plus/minus statestik är inte direkt imponeraden minus 18 eller ngt sådant..... Johan blir nog en bra fjärde center i vår nya fjärde kedja med Oscar och nu eventuellt Björn.
Timrå har entligen fått sin dagis kedja dessa brukar spela spratt för motståndarna hoppas så i detta Timrås fall med.
"Snacka om center uppsättning vi har idag kan inte bli mkt bättre
Fredrik Warg 79:a Peter Regin 86:a Frans Neislen 84:a Johan Andersson 84:a"
Om inte annat har vi säkert en av elitseriens yngsta centeruppsättning i dagsläget, det är ju alltid något. :)
Men visst kan den bli bättre. Själv hoppas jag på Regin som center i en 3:e kedja och Andersson i 4:e. Nielsen flyger säkert över till NHL, på gott och ont. Mest gott, enligt mig. Bara att hoppas att Nubben får tag i den där centern som skall leda första kedjan och producera poäng.
lungan: Snackar vi allsvensk standard så är den grym, men nu är det så att vi ska till slutspel och då måste vi ha in en uttalad förstecenter...
Hoppas att Nielsen sticker? Ok, att hans +/- inte var nån höjdare ifjol, men han är först och främst en offensiv spelare och offensiven var alltför dålig ifjol. Jag är övertygade om att om TIK hittar tillbaka till sitt "gamla" spel med snabba spelvändningar och en frejdig offensiv så blir Frans en tillgång och om inte annat så ger det konkurens och bredd på forwardssidan.
Vilken rutten silly season det är nu. Knappt ett enda rykte. OK vi har Riku Hahl, Björn Svensson, Nordgren, Manderville och Hedström. Sedan om vi kollar antalet forwards vi har så har vi just nu tio listade varav åtminstone en kanske kan räknas bort (Niesen) vid ett bra vm. Det ger nio forwards. Tidigare har det också nämnts att truppen i år skall vara större än tidigare för att de yngre forwards skall kunna lånas ut. Jag har för mig att jag har läst någonstans att 14 forwards skall vara aktuellt. Det gör att fem platser skulle vara lediga och det är ju knappast så att alla de tidigare uppräknade spelarna kommer att spela i timrå nästa säsong. Varför så få rykten? Tråkigt är det i alla fall.
Talangscouten: P.g.a följande "Pavel Brendl till Mora. Undrar om Simons ser honom som en chansning eller som ett toppförvärv. Att döma av hans uttalanden tror han sig ha värvat det som gick som fyra i draften och det som imponerade i JVM en gång i tiden.
Men Brendl har ju aldrig riktigt lyckats slå på seniornivå ännu. Ifjol under lockouten tvingades han efter misslyckanden hemma i Tjeckien och i Malmö att leta sig till finska ettan för att få speltid.
Men når Brendl i närheten av den potential han besitter så blir han givetvis en fullträff för Mora. Men det känns ändå som att Brendl kan vandra ungefär samma väg som Peter Fabus." Från Hockeycentralen
Hur är det med Jonas Lindström och Oskar Johansson. Är dom för gamla för J20 nu, eller? Kommer dom två få någon typ av kontrakt för att sedan bli utlånade?
Okej, tack för informationen. Känns dock som en mycket intressant spelare om han får det att stämma. Hade varit kul o sett honom i TIK på ett try-out kontrakt...
Johnny Oduya, b, Frölunda eller Fredrik Warg, f, Timrå är inte med i den första, preliminära truppen. Stefan Pettersson, HV 71, och Christian Berglund, Rapperswill, petas redan nu från truppen.
El_loco: Det som Lindström har emot sig är definitivt storleken. Spelhuvud och skridskoåkning har han och arbetskapaciteten är det heller inget fel på, men tyvärr räcker han inte till i dagsläget och lär endast bli en allsvenskspelare som max i framtiden.
När det gäller Johansson så har han allt utom huvudet och det gör honom till en typisk Timråit... Hoppet ligger hos pappa Thord om han ska bli den elitspelare som han har talang och förutsättningar till att bli.
Är det ngn som läst pappersupplagan av dagens expressen? Det stod på löpsedeln "Timrås fräcka kupp ska locka hem nhl stjärnan" med bild på Hedström. Hittade inget på nätet.
Talangscouten: Okej. Nu har jag läst artikeln och kan väl konstatera att det inte är mycket nytt som framkommer. Inte direkt någon förklaring på "Timrås kupp" mer än att Timrå försöker värva Jonte. Hur som helst så tänkte jag vara hygglig och återge det mest intressanta (artikeln handlar mycket om hur tungt det går för Skellefteå att värva spelare och tränare).
"Men Timrå, Hedströms förra svenska klubb, tänker göra allt för att få tilbaka sin superstjärna. - Om Jonte kommer hem kommer vi att vara med. Jag pratar med honom då och då i telefon, säger Timrås sportchef Kent Norberg. Nära värva VM-forward Timrå är nära att värva den finske, ettrige VM-forwarden Riku Halh och siktar på slutspel. - Vi hoppas och tror att Jonte väljer Timrå, säger Norberg."
Det var väl vad som sades som var intressant för oss Timråiter. Så mycket Silly season stoff fanns det i den artikeln :/ Jag hade verkligen hoppats på något smaskigt i nyhetsväg. Istället är det gamla nyheter som Expressen tycker att dom "avslöjar". Synd, silly season är ju ganska tvärdött just nu.
lungan: Tröja # 10 ses väl klassiskt som givet till en forward, såväl i hockey som fotboll. Har vi något att vänta där tro. Det går väl att tolkas som det...
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer