1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599842 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
actionleif: Ser juh ut å vara klart mer lr mindre om man läser på aftonbladet =)

wap.hockeysnack.com
Skulle tro att han menar att det inte ger så mycket för en på läktaren.

mattias - 74: Rolle Westin är en av de mest talangfulla spelare jag sett i Timrå.

Nu hade han oturen att vara aktiv under en period då Timrå spelade mot lag som Lejonström, Teg och Bergnäset för att inte tala om Sollefteå som var bra som satan... ;-)

Jag var där då också....

Shadar Logoth:

Och hedströms bror har tröttnat på AIK supportrarna....
postat på Northpowers forum...

Postat: 2006-08-09 18:04:44 Rubrik: Ville bara säga att nu....

--------------------------------------------------------------------------------

Jag Heter Mattias Hedström och är Storebror till Jonte! Ser ni jag har ett namn..... Undrar bara om det är små ungar som inte vågar stå för sitt namn och sina uttalande! Ville bara säga att jag har kontaktat polisen idag... Är less på en massa skit och hotelser som skrivs och skickas runt på nätet... inkl detta forum!

Många gånger så skrattar man sig ju fan harmynt av alla pateiska uttalanden och alla som tror dem vet. nåt.... Men en sak ska jag säga att ni vet inget... och det kan jag lova!

Om jag var ni så skulle jag vänta och se vad som händer... Jonte kommer att berätta om Han vill.......
Men det är väl upp till honom om han ska berätta varför han väljer spel i Elitserien eller Nhl eller Europa... Men det kanske inte ni fattar!?

Skärp er nu för H-vete!

Mvh Mattias Hedström

epa: Man skulle ju kunna hoppas att det går bra ikväll för våra juniorer
Österholm / O. Johansson..
Någon av dom kanske senare kommer att vara/bli 13:e forward i vinter om Jonte skriver på då blir det kanske inga fler etablerade värvningar utan kanske då någon av våra juniorer får ersätta vid skador o dyl.

Oscar har ju redan hyfsad fysik o är lika gammal som Moe o kan han så.. vem vet hur O.J utvecklas i år även om kvällens match säkert blir av det mer lekfulla slaget..huvudsaken man undviker skador!

TIKbiff: Men alla vet juh varför han ej spelar kvar i nhl!!!!

htikare: Tyvärr så säger ju en sådan här match inte särskilt mycket men det vore kul om någon av de två kunde få näta.

Jag såg träningen igår och där var Cristopher Erixon (88) med och körde och han klarade sig utmärkt i det höga tempot som träningen bjöd på. Jag tycker att han har utvecklats bra det senaste året och är en annan typ av spelare han var då han var 15-16 år. Nästan en tvåvägscenter som åker mycket skridskor och jobbar hårt över hela isen, dessutomn så är sniperegenskaperna från de yngre tonåren fortfarande kvar. Jag tror att han kommer kunna vara en man som tar en ordinarie A-lags tröja om ett eller två år.

JimmyH: Ja just han hade jag glömt bort! Ja han ser ju också bra vältränad ut på bilderna från reportaget på tikare.se och de utvecklas ju olika kan stå stilla nåt år för att nästa ta ett jättekliv.
Tycker det låter bra! intressant...allmänt skönt att TIK har föryngrats rejält
spec. på forwardssidan med lite fler äldre o rutinerade på backsidan+Moe.

JimmyH: Cristopher är för de som inte känner till det son till Staffan Erixon, tidigare FBK och TIK under början av -80-talet, som sedemera bytte både lag och sport till Selånger bandy.

Jag kan inte låta bli att fundera över vad som är den mest rimliga, eller logiska lösningen, till varför Hedström väljer Timrå IK. Aftonbladet listar några tänkbara skäl där de bl.a. talar om polarna, Timrås generositet att köpa hus åt Hedström för 2,5 millar, den riktiga känslan för SAIK saknas och det faktum att han vill ge tillbaka efter att TIK släppte Jonte till NHL trots att man inte behövde göra det.

Säkert spelar samtliga faktorer in, mer eller mindre. Skulle det vara så att Timrås beslut att släppa Hedström till NHL har varit det mest avgörande (den känslan får jag i alla fall) så kan man nästan köpa fjolårets mindre lyckade säsong. Stort också av Hedström att p.g.a. det ge tillbaka på det sätt han nu verkar göra.

Men som sagt: Säkert spelar många olika faktorer in. Men att TIK köpt ett hus för 2,5 miljoner eller att den riktiga känslan saknas för SAIK kan knappast vara den primära anledningen. Två tunga bitar, polarna samt att Hedström vill ge lite tillbaka, det tror jag är två tunga poster till Hedströms val. För i Timrå IK kommer han att spela...tre eller fyra år framåt.

250kg kärlek: Sen måste man väl även säga att Timrå har större chans att klara sig i ES än vad SAIK har. Ett tryggt ESkontrakt kan nog spela in ganska tungt det med.

pettsson:
Hans familj (Framför allt fru) är nog delaktig i beslutet. Hans agerande de senaste åren tyder på att det är en familj där man löser saker o ting i samråd och sätter den sociala biten högt när man bestämmer sig. Flytten från stockholm, flytten från USA o s v..

250kg kärlek: Jag hävdar dock vidare att det är ett familjebeslut, att det passar bättre att bo i Sundsvall än i Skellefteå i deras liv just nu. Det är i min tro den största anledningen.

Att han sedan har bra kompisar i laget och att Timrå IK är "snäll" förening är väl kanske det som från början gjorde oss till ett hetare alternativ mot alla andra klubbar i Sverige, SAIK ej medräknat där.

JimmyH: Håller me JimmyH där..Familjen först! Frugan hans tyckte väldigt mkt om S-vall sist dom bodde här! Sen att hans kusin å bästa vänner spela i TIK ligger juh bara på plus! De blir klart idag/kväll/natt =)

Har senaste nytt i Jonte-frågan... Han kommer förmodligen INTE att skriva innan helgen, iaf inte idag, och det eftersom han är på turné med Icebreakers. Men var lugn, allt är klart!

Ambroo: Jag tar det lugnt i afton. Skall handla hem lite frukt från affären tror så att man får i sig lite C-vitamin. Äta vaniljyogurt, dricka kaffe, käka en bit mat å lyssna på Radiosporten. Dricka rikligt med vätska och jäsa fram datorn.

Sen har jag bokat in ett extra träningspass imorrn nere vid älven med kanotklubben vid 14-snåret.

För att hitta den rätta känslan inför morgondagens drakkamp. Åh jävlar ta den sate som hoppar på mig på ringen som fjärde man (lex Mats Hansson ifjol). Det räcker med 3st! Bättre tre än noll över till andra sidan. Tar jag rygg på Wennerberg ifall han ställer upp så skall mina lagkamrater enbart hålla sig kalla.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Ambroo: Jag är iskall. Lika cool som korna i Ljustorp. Har jag nånsin tvivlat på din förmåga?

Du är ju Stor Grabb enligt mina kriterier. Dit kvalificerar sig bara LEGENDER.

Kravet är att man har en sjuk humor, är duktig på att läska, har näsa för fruntimmer, har känningar i de inre kretsarna, levererar oneliners, har blykoll på läget och vågar göra det oväntade ;-)

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

...och Jonte gjorde mål igår - detta ser lovande ut!

Skriver Jonte på idag?

Uddan: Jonte kan inte skriva på innan alla papper kommer från Anahaim och det kan ta tid det.

Basen: Det är ju inte Anaheim som vi väntar på utan NHL. Men om nån dag så har NHl sagt sitt och då är det fritt fram.

Basen: Ja men de kan juh ej ta så lång tid!!

pettsson: Innan måndan måste de juh va klart :)

Uddan: Tänker bara på hur lång tid det tog med Pavel Rosas övergång ifjol.

Basen: JO men de va juh ryssarna som satt å höll i papperena då!!!

Uddan: Vad händer på måndag då?

Uddan: Vad är det för skillnad på ryssar och amerikaner då ?

Basen: Ja ganska stor skillnad tycker ja själv då!!

Tycker vinklingen på rubriken i länken intill känns lite märklig med tanke på att det är TIK:s forum vi befinner oss i....

Uddan: Hade det inte varit någe problem från Anahaims sida hade papperen kommit för länge sen.

Basen: Återigen, NHL.

pettsson: Varför ger NHL inte klartecken då ?

Vi kan vänta till ca 15 september.

mikenomad: hehe ja lite =)

Basen: Om jag har förstått saken rätt så är allt löst med NHL. Anledningen till att Jonte inte satt sin kråka på ett kontrakt ännu är helt enkelt den, att han är upptagen med spel med Icebreakers f.n. Det är alltså med största sannolikhet helt och definitivt klart till veckan!

mikenomad: Man kan juh hoppas på att de är där de sitter..Men sen så må juh de finnas en fax där han befinner sig just nu!!!

Uddan: Vet inte om det är helt korrekt förfarande att skriva kontrakt per korrenspondans?! Brukligt är väl att träffas!

Fet-Ecke: Ja men dom lär juh ha träffas redan och gått igenom va som gäller..Som sagt de är väl bara namnteckningen som fattas!!

mikenomad: Den som väntar på någe gott väntar aldrig för länge.

Blir skönt när det blir offisiellt på Timrås hemsida.

Basen: De är juh de vi alla väntar på!!

Captain Crash: " Han har bland annat tvingats att byta telefonnummer och gått ner i vikt." undrar vilken elaking som tvingat honom att gå ner i vikt..

actionleif: Jag tänkte precis likadant när jag läste artikeln! Kan man kontakta den som tvingade honom ner i vikt för konsultation?

Captain Crash: Å här en länk som alltså säger raka motsatsen till det jag tidigare skrev. Man har inte full koll, det är ju klart. Verkar ju dessvärre inte vara klart over there, lite oroligt dessutom att även huvudpersonen själv är bekymrad över det...

mikenomad: Enligt Källa i styrelsen så är det papper från NHL som vi väntar på.

pettsson: Men va sitter de i då!! De är väl ba å skicka dom!!

Uddan: Jo, man kan tycka det. Men det dröjer nog bara nån dag nu...

pettsson: mm innan månda måste de juh va klart.. =)

Uddan: Exakt varför måste det var klart innan måndagen? Det spelar väl ingen roll om han skriver på om en minut, 1 dag, 1 vecka eller vid säsongstarten? Huvudsaken är väl att han signar.

Dragan 2k: Vill att ska va klart juh!!!!!!!!!!!!!!!!

Uddan: Vill och vill. Huvudsaken är att han kommer. När får ju komma i andra hand.

« · 735542 · »