1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02

« · 1300500 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Kattgubben: ja det är ju lika bra att vi inte tillåter tacklingar helt då. Om alla tacklingar ska bli en 5 min på en bra tackling.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Raggaren Putte: Lindström tycker inte ens armbågen i huvudet på Granath skulle vara utvisning.....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
ante08: Jag håller med dig om att de två sista slagen är onödiga, samtidigt som att domarna gör fel som bryter i ett läge där detta är precis vad man kan räkna med, dvs att det kan fortsatta att komma slag för slagsmåler var inte över. Men du har också helt fel i en sak och det är att Larssons ögonbryn spricker långt tidigare, vilket kan ses tydligt från en del bilder.

Men om du nu i din skenheliga predikan ska komma och snacka om misshandel, så borde du väl rimligtvis rikta din kritik mot Lundbergs överfall mot en som inte hade nån möjlighet att skydda sig mot en armbåge i huvudet helt utanför spel. Men det väljer du kanske att blunda för i din enögda ömkan för den stackars 17-åringen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
ante08: ...och förresten borde väl nån anmäla idioten som delade ut tacklingen på Granath. Det var ju det som var upphovet till skärmytslingen. Lundberg, Lundmark eller vad fan han heter, borde bli avstängd 2 matcher minst, sett till vad lotterinämden tidigare delat ut för straff för liknande påhopp!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
ante08: Det var väl ett jävla tjat om att slyngeln bara är 17 år, han är ju för fan stor som ett hus och borde väl kunna försvara sej mot en liten gammal gubbe som är en och en halv dm kortare och väger 10 kg mindre.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
ante08: "Kanske är enögd" vi stoppar där tycker jag....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
ante08: eller "han ägde honom för mycket, lås in honom"
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
ante08: Jag håller med. Daniel borde ha kontaktat föräldrarna istället.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
ante08: ja corso är stor som fan . 1.75 tror jag . en riktig bjässe
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Kanske är enögd men jag tycker AIK ska anmäla Corso till disciplinnämnden. Jag menar, fighten var ju över, Corso hade fått visa sig va en stor och tuff och jätteläskig kanadick genom att slänga handskarna mot en sjuttonåring, Adam hade visat att han vågade ta fight mot en stor och tuff och jätteläskig kanadick men också - genom att inte kasta handskarna - att han är sjutton år.
Och då, när domarna har vågat sig fram och fått grepp om båda och Adam alltså står helt stilla som en sitting duck, då passar den dumma jäveln på att skicka iväg två feta smällar och den sista tar så att ögonplexit spräcker ett ögonbryn på lill-Larsson. Övervåld. Och ett tydligt exempel på hur vissa hockeysituationer borde prövas i tingsrätten. Misshandel. Inför tusentals vittnen

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Dream Team: Corso slänger handskarna och fortsätter slå efter att linjemännen klivit in och hållit fast Larsson. Riktigt fegt, borde bli någon matchs avstängning.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Raggaren Putte: Förbjud 17-åringar i Elitserien kan ju vara ett alternativ?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Raggaren Putte: Ja, den armbågstacklingen blev väl knappt repriserad ens?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Kattgubben: Det tycks alltid poppa upp en massa indoktrinerade puckon i anslutning till AB:s artiklar. Nånting säger mig att redaktionens värsta avskrap sitter och skriver vissa av kommentarerna själva, vilket påminner ganska mycket om deras övriga "journalistik" där egna påhitt är meriterande.

Åldersvinklingen är dock så skrattretande så att man måste gnugga ögonen lite extra. Det sämsta är dock att det enda riktiga svinet i historien, Lundberg, kommer undan helt då fokus flyttas till oväsentligheter.

Lundberg borde om det funnits nån konsekvens i nånting, vilket vi självklart redan vet att det inte finns, få minst två matchers avstängning för sitt överfall på Granath.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Undrar just vad det skrivits i tidningarna om rollerna varit ombytta.... Larsson som faktiskt är mkt längre och tyngre än Corso kunde mkt väl ha fått in några träffar och det hade blivit tvärtom istället och jag lovar er att det stått saker som "Skellefteås junior tar för sig" "Skellefteås juniorstjärna läxar upp Timrås Kanadensare" etcetc
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Om det är så att Hirscho har problem med foten och ska operera den så kanske man kan lugna sig med att såga honom iaf, finns säkert många spelare som bara skulle väntat på operationen och gett fan i o spelat, ge honom en chans att bli hel gott folk :)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Lite skönt att Timrå berör iaf... många trähattar i landet som omnämner Corso och Timrå i negativa ordalag ikväll.. kommer med lite episka citat senare :)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
TimråikPower: Intelligenta fans och spelare bor väl främst i Sundsvall. Det är där er framtid är. Pratade just med Linkan i telefon, han håller självklart med mig. Timrå ska ligga med Sundsvall...Tänk er, hockeytåg mellan städerna Ö-vik-S-vall, matcher lördag-söndag, fight på isen, men party vid sidan om.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Dream Team: Inte sett situationen, får återkomma när man sett reprisen. Men som du säger så är uppgörelse med nävarna mellan två spelare sällan orsak till någon allvarlig skada. En galen tackling däremot ....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
MorganaLefaey: Exaktemente. Det delades ju ut tre matchstraff i samband med den här tacklingen och fajten som följde. Nog tycker jag det kan ha räckt med en MATCHPENALTY för Martin Lundberg i SAIK. Det var ju den tacklingen som var farlig i det här sammanhanget. Ett slagsmål där blodvite uppstår tycker jag det är överdrivet med avstängningar hit och dit. Ok att Corso slänger handskarna, det känns ändå som att fokus hamnade helt fel.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Frella: Vore inte det lite trevligt.....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Skarin: Ja det tror jag. Kanske kan han hitta den där enda bra matchen som han brukar göra på hösten då.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Icing-Ove: Ja... vart har du själv varit och sniffat någonstans om du anser att TIK kommer från Sundsvall... ????
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Frella: Ja det finns ju ca 4 tredje- fjärdefemmor i laget som behöver hitta rätt. Kanske Hynning hittar på något?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Dream Team: Aha. Lite tid att reda ut allt då och lugna ner alla chansar jag på. Tackar för infon.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Skarin: Vi slipper ju åtminstone spela med Corso på torsdag. Kanske Hallin kan gå in och köra lite runt mål?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
73Sjöbba:
Nu har jag vaknat från dvalan. Att vara före en storklubb som skagenröran Frölunda och sniffa i arslet på den illröda maskinen TIK från norrlands huvudstad Sundsvall är alltid inspirerande ;-)
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
TD: Vad hände i eran match i första perioden då den slutade när de andra matcherna började sin andra? Eller började matchen senare av någon anledning g?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Greven: skellefteå har ju bland annat en gyllene generation juniorer . dom är skapligt billiga i drift . luleå svävar på moln . åker ur med 4.1 i matcher i kvarten
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Bara glömma detta 4 skott på 30 min inte bra sen när vi inte har nån Lindbäck i mål får det bli mer kämpatakter på backsidan som sviktade idag
Nya tag mot Modo som inte heller går på högvarrv i år blir lite av 6 poängsmatch på torsdag.Grattis till Sebben föresten även om jag tror Mårts överskattar Sebben lite Skelefteå backar såg betydligt starkare ut.. internationelt är det tuffare än elitserien sen går det fortare men klart grabben har spelet i sig men, 10 kg tyngre då..kanske kan jag ha fel?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Foyn: Nej, men även sponsorer kan täcka upp det... Alltså, man ger aldrig upp med att fixa in pengar.. Eller sätter man sig bara på arslet och säger " Nä nu har vi för mycket sponsorer och hjälp utifrån, nu behöver vi inge mer pengar"

Alltså, detta är något som skall rulla in heeela tiden för en förening.. Annars måste ju alla ställa upp idéelt?

När alla närliggande företag ringts upp så ringer man till Mekonomen i Torsboda eller vafan som helst, även där kan det finnas Timrå Supportrar..
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Anonymous: Omsättningsmässigt ligger t ex både Skellefteå och Luleå efter oss, skillnaden är att där råder framtidstro och optimism, samt att man tydligen prioriterar rätt, inte den resignation och handlingsförlamning som präglar denna klubb. Inkompetens heter det!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Icing-Ove: Nu känner jag igen dig. Visst var det skönt att rycka lite från Frölunda?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Berka: Han har fruktansvärt kort stubin och brukar vara den som kastar glövsen... Men det brukar resultera i att han är den enda som gjort det och den andra fegar ur vilket resulterar i matchstraff för han själv och inget på den andra :(

Tur bonnjäveln fick vara med om ett slagsmål innan han fyllde 18 iaf.. Det måste ju vara värre däruppe än att vara 40 och oskuld?!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Tycker vi kan sälja Hirschenkeller o Jokela på studs. De tillför ingenting. Pikkarinen är också ett hett objekt för det likaså Smörkolan. Plockar vi bort de fyra har vi pengar att röra oss med och skaffa några spelare som är villiga att gå till jobbet varje dag. Pinsamt att se hur de agerar idag. Hirschenkeller glider runt hela matchen, tror inte jag såg honom ta ett enda skär. Jokela... det som fastnade på näthinnan där är när vi har powerplay och han som hemma back inte är först på pucken utan låter en SAIK spelare sno den utan en ansats till att stressa. Bedrövligt....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Kostiainen: Det är inte bara sponsringen man ligger efter på. Hela intäktsbiten är ett sorgebarn om man jämför med andra likvärdiga ES lag. Ett ex: Modo omsätter 5 miljoner på souvenirer, TIK omsätter 1 miljon.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Skarin: Ni har ju kung Perra som leder er...förresten vad är det som gör honom så bra?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Kattgubben: Jag tycker det är lite gulligt av AB att måla upp corso som något råskinn, han e väl allt annat än just en som brukar slåss?!

Men han slog larsson rätt ordentligt trots allt ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02

Kattgubben: Ska jag vara helt ärlig så är det INGENTING som tyder på att vi är ett slutspelslag framåt våren. Framförallt inte innan jul.

Vi hade iaf roligt i premiären och i första bortamatchen mot HV. Där fick vi älska.

Vi har haft en förbannad tur i många av de poäng som skrapats ihop så här långt skulle jag vilja säga.

Man kan fråga sig vart lagsammanhållningen är? Trodde vi skulle bli ett lag denna säsong. Är det här ens roligt, kan man också undra så här vid sidan om?

Det är inte bara Ingvar Oldsberg som undrar detta:

Vart är vi på väg?

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Foyn: Frågan är ju den då vilka företag dom riktat sig mot? Och vilka summor har det gällt?

Pengar finns i lilla landet Sverige, det vet jag.. Och även att det finns företag som gladeligen skulle se sin företagslogo på samtliga ishockeymatcher på något elitserielagströjor då det är så fruktansvärt stort medialt intresse inom denna sport.

Det räcker inte med att de riktar sig mot närliggande sponsorer nuförtiden, de måste även ut runt i landet och söka, och när inte SCA eller dylikt inte vill lägga sina pengar på Timrå så duger det inte att ringa till "Classes Korv & Asfalt i Matfors " för att sponsra med 5000kr för att få ett klistermärke och 2 biljetter till en hemmamatch el dylikt, även om många små bidrar med mycket pengar så måste de även vara någon som går in med "Mega Plånboken" och lassar in 10 millar, och de finns det ju ingen i närheten. Eller?


Nä fan så struligt det blev, är så satans trött men hoppas nån kan tyda hieroglypherna.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Men håll med om att den felaktiga utvisningen som ledde till 2-1 förändrade precis hela matchen. Det är så jävla mycket nerver i laget nu. Det är ju smärtsamt uppenbart.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Skarin: Inte så länge till.. tyvärr är serien jämn i år också (iaf nedre halvan), så vi kan mycket väl ligga på kvalplats innan jul - mest troligt faktiskt!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Kattgubben: "Hade vi varit ett "normalt" lag och vunnit mot de sämre lagen hade jag känt mig relativ lugn"?

Jag är glad att vi fortfarande ligger på slutspelsplats!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Foyn: 1,5 miljon i eget kapital räcker ju inte länge. Man bör nog vara mer orolig över ekonomin än tabellen.

I år skulle vi ju köpa dyrare trupp också...

Snacka om bittert om vi åker ur på grund av ekonomin och inte på grund av sportsliga tillbortakommanden. Lämna plats åt typ Malmö eller nån annan klubb med mycket pengar.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Kattgubben: Då vårt lags beteende är allt annat än logiskt så sticker jag ut hakan och förutspår två raka hemmasegrar nu. Därefter är det klackarna i taket här på forumet igen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Ambroo: precis vad jag också menar,men då blandar

folk konstant ihop det med “man ska inte handla om man inte har pengar“. Men då detta beror på att man budgeterat bort sig från start, då har man, som du säger skjutit sig i foten med skridskon på redan från start.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Ambroo: bara tillåtet på träning sägs det
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
The Palm: Aftonbladet är experter på att mästra pöbeln när det gäller deras stereotyper, men bjälken i sitt eget öga blundar den allsmäktige cyklopen självklart för.
Kommentera

« · 1300500 · »