1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581130 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14

« · 2446755 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: Vi har dessutom mött 3 otroligt skickliga lag som spelar mycket på att sätta sina bästa spelare på fart. Färjestad skulle vi vunnit mot. Tögle skulle vi kunna fått in något mål för att göra match av det, men pucken ville inte in. Skellefteå borta var en plumpmatch från våran sida.

*Rindell är en ren offensiv back som ändå visat bättre defensiva egenskaper än Laleggia.
*Erixon, tvåvägsback som ändå gjort det helt okej denna säsong. Har sina svagheter.
*Edfeldt, jag tycker att han visat en enorm potential att kunna bli något. Verkligen. Men är lite för valpig ännu.
*Eronen trodde jag skulle växla upp och vara en gigant på isen efter jul vilket han alltid brukar göra. Lite för långsam.
*Stenqvist, bra i början av säsongen. Hänger alltid med huvudet vid pucktapp. Vill inte gå in i närkamper.
*Svensson har sina stunder där han är fantastisk, men har sina svagheter. För långsam han också.

Lyytinen och Strömberg saknas.

*Strömberg är en av våra 2 viktigaste backar. Sätter ett avtryck i egen zon som gör att motståndarna visar mer respekt. Jobbig att möta.
*Lyytinen är en Strömberg light fast bättre i offensiven. Viktig för den totala balansen.

Jag, en helt vanlig supporter, utan röst och påverkan på klubben kommer aldrig heller ha en påverkan heller, har scoutat lite spelare som kan göra det bra hos oss för en mindre slant till nästa säsong.

Lyytinen - Laaksonen
Strömberg - Bernhardt
Svensson - Rindell
Edfeldt - Eronen

Jag vill att Kapanen gör ett försök att få hit Laaksonen till sommaren. Han kommer att vara ruskigt bra hos oss.

Erixon verkar inte förlänga sitt kontrakt? Skulle ha varit officiellt efter nyår isåfall.

Modo verkar inte vara något slutspelslag på något sätt så Bernhardt kommer ansluta.

Eronen och Stenqvist kommer att få leta nya arbetsgivare. Har inget emot att Eronen stannar men han har ändå lite för hög lön mot vad han presterar.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Olle: Vi har vunnit 18 av de senaste 34 matcherna.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: vi har förlorat 9 av dom senaste 12 matcherna.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Olle: Eftersom det är två matcher som varit horribla, utesluter jag inte att dessas frånvaro samt intensivt matchande kan ha väldigt stor inverkan. Även om vi förlorat 4 i rad, är det endast i 2 av dessa som spelet varit under all kritik. Innan det var det faktiskt inte dåligt spel. Snarare väldigt bra i stora delar.
Därför tycker jag det är för litet spann för att de facto kunna nå en slutsats om vad det beror på.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: Det är ändå lustigt att en bedrövlig förlusttrend ska vändas eftersom allt hopp ligger i att Timrås hela själ på isen kommer förändras då två breddbackar kommer tillbaka från skada. Det säger ganska mycket om årets trupp. Vi får väl se om hemvändarna är den stomme som man kan bygga en trupp av, jag är tveksam. Det kommer inte bli NHL igen för Dahlén så där är det lika bra att han ställer in sig på att vara Timrås härförare för en lång tid framöver. Lander är redan där. Wedin och Pettersson, här får man ta sig en funderare om det är hållbart att dom ska äta upp en sån stor del av budget och samtidigt ha nån slags biroll i den här sagan.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Gooode: Ja det blir spännande nu när de två defensiva pjäserna kommer tillbaka från skada. Tror vi behöver någon match där de är med för att kunna analysera detta helt nyktert. Det kan ju helt sonika vara så att laget går lite på ångor nu pga hård matchning+skadebekymmer, och dessa två matcher helt enkelt blev en symbios i hela laget där alla hamnade på för låg nivå.
För egentligen, vi har sådan individuell skicklighet att några ska kunna skapa mer på egen hand än vad vi lyckats åstadkomma som lag dessa två matcher.

Men som sagt, detta KAN vara ett kollektiv ankare, som är en produkt av tiden på säsongen, manfallet, det hårda matchandet samt att våra motstånd är väldigt bra lag som utförde matcherna helt enligt deras gameplan.

Tror bara man blir lite väl chockad/orolig då det känns som detta kom från ingenstans. Det blev för djupt förfall på för kort tid för att man ens ska förstå hur och varför det sker. Måtte någon av Lyyt eller Didde börja bli redo!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Sputnik: jag tror att allt speglar sig ändå, jag tror att alla vet om att vi är svag defensivt nu, även Johansson i målet.
Alla vill för mycket, vilket renderar i att ingen håller gameplan. Precis som någon nämnde tidigare, släpper vi in 1 mål då faller allting, så skör är vår defensiv, att måste vi lägga krut framåt så faller allt isär tyvärr.. med Didde & lyytinen tillbaka kommer det inte att hända på samma sätt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Gooode: Ja absolut, men det får inte se så lojt ut som det gjort senaste 2 matcherna heller. Forwards gör inte heller jobbet just nu och det får inte rinna iväg som det gör, det har inte bara med backarna att göra heller.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Sputnik: absolut, men vi har inte backar i samma kaliber som övriga topplag. Knappt laget i botten. Så att det påverkar oss mer är självklart. Och du har rätt, det är backar vi behöver till nästa säsong för att ta det sista klivet!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Gooode: Rögle saknade 5 spelare varav flertal bärande spets, de saknade ännu fler förra hemmatchen de hade mot och fick paniklåna in flera backar från HA och körde över oss ändå båda matcherna.

Det var så talande när Abbot fick frågan förra matchen inför match, ni har ett tungt skadeläge, hur ser du på det.
"Jag ser inga bekymmer i det just nu, perfekt läge för andra att kliva fram och ta plats", villet de också gör.
I Timrå åker man och gömmer sig just nu och gör inte ens jobbet, då är det svårt att vinna matcher i SHL.


Flera andra lag har haft skadebekymmer denna säsong,Färjestad och skellefteå bland annat och Timrå har för tunnt lagbygge från start helt enkelt och klarar inte av när vi tappar några bärande spelare.
Den krassa sanningen och Kapanen har en del arbete framför aig för att skjuta fram positionerna lite nästa säsong så vi får mer djup i laget.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Gooode: jag tror du har rätt....det är iallafall det jag hoppas på, att det stabiliseras när dom e tebaks.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Allt handlar om vår defensiv. Jag är inte förvånad att det ser ut som det gör just nu. Vi går mer eller mindre på 4 backar.. Didde & lyytinen saknas så enormt. Betydligt mer än vad alla tror! Jag är inte ett dugg orolig. Det som skrämmer mig mest är att folk inte verkar förstå hur det kan se ut som det gör 😊 mental coach? Kris? Nää.. Det kallas manfall. Vår tuffaste back som offrar sig mest, mår mest kreativa back som gör det oväntade & kanske vår forward som med speed & kreativitet kan påverka saker helt på egen hand. Plocka bort dom 3 spelarna ur alla andra lag så ska ni få se... sitt lugnt i båten 👍
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Labban: youtu.be/TcbPFDiVQ5E
Borde skicka den här länken till laget.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
mikenomad: Nej men precis det är väl inte katastrof med tanke på utgångsläget. Som du säger om vi kniper en slutspelsplats vore det klart godkänt, och lite beroende på hur säsongen utvecklar sig kanske man får vara nöjd med att undvika kval och hamna i ingemansland.

Det är bara att gneta på nu på slutet och komma fokuserad till jobbet varje dag. Poängen ska trilla in på kontot om det så än må vara inte särskilt vackert.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
My preciousss
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Såg inte matchen och läste bara högst sporadiskt härinne. Så jag tänker inte kommentera laget mer än att konstatera att det allmänna världsläget verkar ha nått Timrå också.

Jag tycker ff, med en p bakom, att topp 6 ska kunna vara ett mål att sträva efter. Jag tycker 7-8 vore placeringar att vara klart nöjd med och att 9-10 är godkänt. Med det här laget. 11-12 vore en miss men ingen katastrof. Ett litet fiasko dock.

13-14 behöver jag inte ens nämna. Aldrig att vi tappar 16 p på 18 matcher mot Hiv med det getingbo som är neråt.

Annars: har bara skummat här men slås ändå av sakligheten, den goda tonen och kunskaperna härinne. 0-10 på två matcher men härinne hålls frustrationen i schack. Lite naturliga affektutbrott i samband med matchen igår men just inget mer. Hatten av!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Jag har gått igenom de två senaste matcherna och det som är slående för mig är hur många markeringar vi missar. Vi har 3-4 pers som kollar puck och vi låter motståndarna åka runt oss i egen zon som om vi vore koner. Detta känner jag inte igen ifrån tidigare i säsongen. Det är som att spelarna hamnar i en trans när de ser pucken och blir helt förtrollade och glömmer verkligheten.

Sen några individuella misstag/dåliga beslut och dålig aggressivitet på dom som pinchar på det och man förstår varför det sett ut som det gör.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Såg att Sundsvall/Timrå har tilldelats det nya riktnumret 050. Undrar varför man får för sig att göra något sådant? Lika sjukt som att behöva gå upp 03:30 en söndagsmorgon 😵
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
erathoo: men jag är med dig ändå!

Att prata psykologi och att sedan se till att omvandla det till handling…

Det är varken religon eller hokuspokus.

Det är att maximera sina tillgångar.

Det är även viktigt i tuffa tider för att inte göra sig sämre än man är.

Man kan tycka att det är väl självklart?

Men fan heller. Sport är en till stor del kulturstyrd verksamhet.

En sak är helt klar!
Spelarna presterar långt ifrån den nivå vi vant oss vid att få se och det går inte att skylla det på Diddes hand och Lyytinens hemliga trasighet.

Finns det lektioner att ta här om sportens psykologi så go for it! Billigare än en spelare som knappast är bra nog att vrida upp detta lag som mötte Skellefteå idag.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Pinaceae: Ja min uppställning är inte huggen i sten, men ser helst 3 nya backar in i allafall. Alternativt att Edfeldt räknas in men att det då kommer in 2 backar av bra klass!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Sputnik: Är nog bättre att sätta Didde med Rindell. Han hade ju ansvar för Stenqvist denna säsong, så att denne kunde fokusera fullt på det offensiva.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Timrågogogo:
"Jävla vad soja hockeyn har blivit. Innebandyn är ju faan hårdare."

Bäste Paul Joseph Watson, här har du klippet du missat.

youtu.be/JOp28hQb_Xw
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Pinaceae: nä, förstås, kinesiplogo och sånt, det litar jag inte en sekund på, vi får ringa upp Sonnenberg, åsså får han ropa i luren: " Let's empty.......🤣
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
erathoo: Jag förstår hur du tänker, men NLP-sekt eller kinesiolog är inga rimliga substitut.

Lite som att tanka dieselbilen med lika delar tvål, vatten och bensin. Förvisso blir tanken full men om du kör på det blir det oerhört tidskrävande och dyrt till följd av skadorna.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Pinaceae: ...det är väl dylikt? 😎
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Vargher85: det finns ingen vassa spelare utan endast andra kedjan med Pettersson - Lander - Dahlén.( den kedjan är sliten) Wedin skadad. 6-7 av spelarna platsar inte i Allsvenskan. Hanzl otaggad. Backarna stressad och kan inte passa nå jävla puck.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Sputnik: Ja det där är bannemig tjänstefel. Han glider ju bara. Skäms kudde på!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
erathoo: "det behövs pepp av en mental coach el dylikt,"

Nej, kasta mentala coacher all världens väg, legitimerad hos socialstyrelsen eller inget. Vi ska inte ha någon NLP-sekt eller kinesiolog.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11:
"... Det går inte bra nu, men är backsidan så fundamentalt felbyggd att vi bara kan behålla typ 2 av dem nästa säsong?"



Instämmer i allt du skrev. 👍

He sågas lite för sågandets skull. Tycker det måste börja hyllas lite mer för hyllandets skull, när det går bra.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
erathoo: Helt rätt tänkt tror jag. 1a kedjan som ändå har producerat en del måste återförenas
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Labban: klok analys, sen tänker jag att idag är det en stor mental kollektiv kollaps typ, i Färjestadsmatchen fick vi med oss några mål, och då såg man en helt annan glöd, fram till Claesson visade vem som bestämde. Idag och mot Rögle var det precis tvärtom.

Det jag menar är att, med en tunn trupp på backsidan, särskilt nu, och när vi inte får nåt med oss i offensiven, då är det otroligt lätt att tappa "det" . Så fort det ramlar in en el två puckar i baken krymper självförtroendet. Det känns väldigt skört när vi spelar, minsta motgång blir ett berg.

Jag tyckte ändå att taktiken idag var riktig i första perioden, att spela tätt och hoppas på kontringar.
Men sen ramlade ett par puckar in, och Skellefteå fick medvind. Då var det kört.

Tror denna formsvacka är en kombination av frustrerade, trötta och modlösa spelare, det behövs pepp av en mental coach el dylikt, och lite medgång, samt att sätta ihop 1a femman igen, för EPs skull, för så mjuk och fantasilös i sitt spel som han är nu, det hoppas jag verkligen inte är hans rätta jag.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
vaknade
Ajdå vi är under strecket , 7.a
Zzzzzzz - ja somnar om 👍
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Sputnik: måste ändå säga att dahlen har ju höjt sig rejält i det defensiva arbetet överlag, så han ska väl ingte hängas bara pga denna miss.

men överlag är det så frustrerande/fascinerande hur detta lag spelar bra hemma mot luleå och färjestad, men det blir knappa förluster. för att sedan ha glömt precis allt i två raka matcher. ser ju ut som att ingen vill vara på plan eller vara med och deltaga.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Labban: Som sagt, går han inte på kropp eller försöka stänga av i sådana lägen så kan han glömma allt vad NHL heter, det säger jag inte för att nedvärdera eller vara elak. Bara deb bistra sanningen på kraven som ställs på en där.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Labban: Jo försöka helhjärtat i allafall. Lika sugen på att göra mål, lika sugen måste man vara på att hålla pucken från att hamna i egen kasse.
Om inte våra ledande spelare gör jobbet så kan vi inte kräva att de underifrån skall gör det heller.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Sputnik: Där måste han åtminstone vara där och försöka avstyra med klubban. Helst gå på kropp, men är väl inte hans grej riktigt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Sputnik: Också sådant här som gör att man tror Dahlén får svårt att spela till sig ett envägskontrakt i NHL.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Labban: Ja på tal om hemjobb. Inte bara Dahlén som gör dåliga hemjobb men finns ändå klipp så lägger upp.
Har man inte mer offervilja än så här så förstår man att vi kommer torska stort även framöver.
Målskillnaden är helt bortblåst med nu.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Vi har alltså 13 matcher kvar mot lag som vi har slagit denna säsong. Utöver dessa så har vi 2 matcher mot Brynäs. Som vi ska slå. Resterande 3 är mot SAIK, FBK och Växjö.

Det är oerhört lätt att vara pessimist just nu, men jag vill inte skita ner våran klubb ännu. Av 18 matcher kvar, så har vi all världens chans att cementera en position som topp 6. Vi SKA vinna mot Växjö, FBK och SAIK de sista matcherna. Vi ska vinna över trubbiga Brynäs och vi ska kunna vinna 9 av de resterande matcher utan problem.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: Jo jag har sett alla matcher och visst vissa matcher håller korthuset och då spelar vi tajt och klarar av det. Ibland har det sett stabilt ut, men man har ju även levt lite på marginalen där alla backar måste gå 110% varje match för att det ska funka.. Man ser ju på underliggande statistiken att vi inte klarar av att föra spelet många matcher och det beror som jag ser det till stora delar på att vi har dåliga uppspel, men även dålig forecheck.

Många av våra backar har som defaultläge att slå långpass och allt som oftast blir det bara skit av det. Kolla på andra lag, de har snabba backar som vågar driva lite med puck för att få till förflyttningar hos motståndarna, och forwards som kan stoppa på blå för att skapa yta. Vi har bara Lyytinen som gör det, Eronen och Stenqvist klarar inte riktigt av att föra upp pucken utan att ställa till det för sig själv.

Sen är givetvis inte allt backarnas fel. Offensivt har vi stora brister också och hemjobbet hos många forwards på sistone har varit horribelt. Det jag är mest förbannad över offensivt är att spelare som EP och Dahlén ser ut att typ glida runt lite skönt var och varannan match, var är kampen? Wedin är en spelare som kämpar varje byte, tyvärr borta nu. Sen måste man få ordning på kedjorna Hanzl ser helt bortkommen ut och vet inte vad han ska göra med pucken, där skulle det behövas mer kontinuitet. Hartmann hoppas många på, men ser ingen förbättring där han har inte det där lilla extra just nu som krävs på denna nivå. MPS känns ljummen som fan också. Har inga riktiga svar på vad man ska göra, men man måste nog premiera kamp och sätta de som visar något i första ledet. Det går inte rulla på med halvdana insatser från forwards match efter match.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Kebab_House: Ja och vissa har pratat serielunk..finns ju en anledning till att en annan aldrig kunnat slappna av. Serien är extremt jämn och jag tror absolut att vi kan missa play in om man inte skärper till sig snarast.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: Defensivt tror jag absolut vi får slita hårt av Diddes och Lyytinens frånvaro. Men återigen faller det tillbaks på det skeva lagbygget. Så öånga andra lag som fått gott kort om bärande spelare men då har andra klivit fram. Rögle hade det ju extremt tungt och saknade ju flera viktiga kuggar senast när de körde över oss.

Kapanen har en del arbete att göra som sagt för att få laget att klara av lite skador på ett bättre sätt nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Olle: Tittar man på hur det ser ut på planen så är det absolut inte konstigt att Timrå förlorar. Men jag förstår inte riktigt varför det ser ut som det gör. Det finns ett antal spelare i laget som är oerhört skicklig individuellt. Att ingen av dem glimrar till en enda gång under matchen förvånar mig.

Man kan vända på det också. Det finns ett antal spelare som har brister, men ingen av dem bjuder på en tavla av episk nivå. Det jag försöker säga är att verkligen alla är dåliga samtidigt. Vad finns det för förklaring till det? Har det hänt något i gruppen? Är de inne i en tung träningsperiod? Beror det på Jupiters position i förhållande till Venus?

Nej, jag får vibbar av att något inte stämmer. Sedan kan det mycket väl vara paranoia för att det går så pass dåligt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Nu är det fan bara 6 poäng till att missa slutspel, helt galet
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Sputnik: Backsidan nästa säsong om man får spåna lite.

Ny klassback-Lyytinen
Berhardt-Erixon
Didde-Ny
Svensson-Rindell
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Labban: Men har du tyckt det hela säsongen? Det är just den här massiva kritiken just nu som jag inte förstår. Det låter väldigt mycket som att det varit dåligt hela säsongen. Säger inte att de inte är så, bara mer att jag inte alls upplevt det så.

Jag håller med om att det sett katastrof ut de två senaste matcherna, men defensiven har också lidit en del av vårt otroligt taffliga inspel i offensiv zon, där vi satt oss i omställningslägen gång på gång då vi inte får till någon som helst offensiv forcering.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
SMÅLAND: Den nya killen var med och fick ändå 10 minuter. Men som alla andra spelare blev han helt neutraliserad idag. Han kan nog bli nyttig framöver, men gör väl inget större väsen av sig när vi har noll eget spel.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: Spelet börjar bakifrån och tycker det går alldeles för långsamt varenda match. Givetvis kan även forwards göra mer här, men mycket hänger på att backarna gör sin del och de gör de inte nu. Fullkomligt kassa långpass som inte ger någonting. Lyytinen är typ den ende som vågar hålla i pucken och göra ett riktigt uppspel som är SHL-mässigt. Dock tycker jag felet med det offensiva spelet är att vi är alldeles för ängsliga att gå bort oss så ingen forecheckar. Det blir typ dump och en som jagar medans de andra åker och byter.

Lite signifikant är att man inte vågar hålla puck och det gäller även våra bärande hemvändare som hellre passar än försöker utmana. Man ska givetvis kunna passa på liten yta osv, men man ska inte göra det bara för sakens skull som det ser ut ibland när 1a och 2a kedjan är inne. Särskilt på hemmaplan ser det ut som man vill glänsa och spela 4d Schack när det man skulle behöva är utmana och dra skott.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Patrick Polly: Halloran håller inte måttet och Wedda är byggd av glas. Så nej tyvärr är det för bräcklig spets på forwardssidan.

Som jag nämnt innan så har jag aldrig räknat in Halloran på topp 6. Däremot hade jag större förhoppningar om Hartmann men även där har skador förstört och han ser inte ut att växla upp nu heller tyvärr.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Sputnik: Pcha på papperet är väl Wedin-Hanzel-Hallloran en rätt bra andrakedja?
Låst ämne

« · 2446755 · »