1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581782 inlägg · 6215 ämnen

Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04

« · 1328487 · » Till forumet


Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
ÖstrandsNisse:

Nä, det är så bedrövligt så det finns inte ord för det!! Så det går inte skriva mera i ärendet!! Och då jag dessutom ser dessa "klassfinnar" mår jag dåligt!!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Loomis: Mer om Sonnie, tack!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Nybbe: Styf har ju ingen karaktär. Grabbar i U10 spelar med värre skador än Styf
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Nisse: Hur kunde du veta det? Dom hävde ur sig att det kommer när det kommer.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Simmalugnt: sedan 5:30 inatt på SVT är det en dokumentär om hirso "Flyttlasset går"
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Simmalugnt: Heter den " Laget som försvann " ?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Taurus: En Sebbe, fortfarande febersjuk, är den spelare som har mest fart under skridskorna. Det säger inte lite det.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Timrå Icon: Boka biljett till nästa TIK-match. Ställ dig närmast det blåaste och stökigaste i hallen. Vänd dig mot massan och kör upp några fulfingrar medans du predikar din rätt att torska.

Men jag anar nu att du menar att olika torskar kan upplevas annorlunda. Och i dagens värld känns det inte helt tokigt att snacka torsknivå här på HS.

Du ser saker jag inte ser.

Djurgården TIK 1-7?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Nybbe:

Om 5 minuter börjar en dokumentär om Timrå IK på TV3.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Skarin: Det vore väl otroligt om vi inte vinner en match i år ,men man vet inte
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Skarin: Har Du fått inside från Linkan och TJ  ?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Det är dags att börja bygga för kvalserien nu. Vi måste fan klara oss kvar.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Bragd-Birger:

Det är en sak att spela bra och förlora, men då man inte har ett skit att komma med. Då man inte har ett förbannat uns till tempo och skridskoåkning i nån match så har man fullt upp oavsett motstånd
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Skarin: Är det hundåren som kommer?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Skarin: Jag lovar att jag ska cykla hem till dig och tillbara om vi tar tre poäng.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
orion: Pentabajs...?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Bragd-Birger: Tack. Nu har jag något att fundera på veckan ut;)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04

Ambroo: Nu tar vi nya tag på torsdag borta mot DIF när det är Järnkaminernas dag.

Det kommer grabbar, det kommer.

Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Smokey: Som supporter får man räkna med torsk. Däremot inte som spelare och tränare. Det är ett privilegium vi har.
Det här var en match jag (som stor-dåre) räknat med FET torsk i. Sådäså ;-)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Nybbe:

Nä precis. Boork har helt rätt i det han säger. Finns ingen struktur på nåt. Ingen vet hur man ska åka. Puckföraren har ingen aning om var de andra tar vägen. Alla anfall går bara på chans. PP går bara på chans osv
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Smokey: Jag skulle vilja modifiera det och säga att bara dårar tror att förluster mot bättre lag beror på att spelarna viker ner sig eller 'inte vill vinna'. Och såna är det gott om härinne. Och på andra lags hockeyforum. 'Fan, dom var ju inte ens bra men vi var så inihelvete dåliga så dom vann ändå!!1', i alla dess varianter.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Simmalugnt: Ha ha! Fan va bra skrivet :)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
The Fat Bastard: Bajs, dubbelbajs, trippelbajs, kvadruppelbajs osv...finns det nåt mer att säga?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Foyn:

Kan ju aldrig fungera heller nä r vi har en back (Sebbe) som största offensiva hot!! Han plus junisarna är ju för fan de enda som åker skridkor!! Anfallsspelet ska vi inte tala om. Nu har man börjat LOBBA pucken över mitzon för att huvudtaget komma igenom. GRATTIS till ett suveränt lagbygge!! Nu hoppas man från år till år att nästa år blir det bättre bara man klarar av detta år!! Fan ingeting blir ju bättre nästa år!! Måste vara nån infektion i hela föreningen!!!???
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Loomis: Sitter du på kansliet? Utveckla gärna!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Timrå Icon: Ge oss listan på matcherna vi ska räkna med att torska i.

Bara en dåre räknar med torsk i min värd. Men sitt gärna och analysera varför den förväntade torsken inte riktigt blev som du förväntat dig.

Det finns fler madrasserade celler här på hockeypsyk;)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Jockz: Styf klev av SKADAD ...................
Sedan hur spelar man ..man skickar en passning från sin egen zon till en spelare i motståndar zon som knappt kan ta imot den eller har 4 motståndare runt sig, HUR tänker den som la den passningen eller hur var taktiken det hände flera gånger i denna match, som vi ser finns det ingen TAKTIK,noll ingen tanke
Man skäms!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Just nu så känns det som ett möjligt scenario att det kan bli fantastiskt kul att se nya Timråstjärnor spela upp TIK i Elitserien igen, medan jag nostalgiskt står där med min tonårsgrabb och myser, berättandes att jag var med när vi gick upp senast.

Problemet är att tonårsgrabben inte är född än.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04

Bragd-Birger: Grabbarna lirade helt okej idag, men Skellefteå var vassa vid avsluten. Med sagt så gjorde Timrå Skellefteå bra där också.

Mina två kommentarer om målvakterna och Jokela är något som växt fram under några månaders för min egen del och bör inte ses som en kommentar direkt till dagens match.

Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Smokey: I och för sig är man ju en dåre om man inte räknat med torsk ikväll. Men inte på det här sättet! Skulle jag ta så felaktiga beslut och vara så lat på mitt jobb skulle jag fått sparken för länge sedan! Då hjälper det inte att gnälla på att några av kollegorna har skadat sig.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
och Sonnenberg kan vi glömma han kommer inte. Inga livlinor kvar längre
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
The Fat Bastard: Tycker Du verkligen att Styf är ok. Hinner inte med, kolla på 1:an idag, tv-puckmässigt agerande. Utvisningen som det bliv 2 - 0 på, huvudlös. I övrigt ett tempo som får Huss att se ut som Lill Stimma i sin glans dagar. Tänk er, starta en serie med 8 backar varav Styf och Sonntag är två, vilket betyder att vi haft 6 backar i elitserien 2010/11, snacka om högt spel eller tokmissbedömning från sportchefen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
dr-nix: Ja håller med, har han lön så är det skandal!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Åkerblom i 6e:

Tack!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Misstänker att jag är ensam, men jag är inte särskilt förbannad på spelarna efter dagens match. Man började bra, och hade man fått någonting av den utdelning vi hade i inledningen av serien hade vi satt ett par kassar.
Nu kom Skellet ut betydligt hetare i andra, fick några mål med sig och sedan var det tydligt i tredje vilka som hör hemma i tabelltopp respektive tabellbotten.

Trist att det, återigen, är PP/BP som avgör till vår nackdel. 3:an var ju fantastisk när det gäller 'ha koll på sin gubbe'.

Och 4:an går på Sebbes konto. Nu får han börja visa upp det register han visade i början av säsongen, och inte enbart vara duktig på att åka slalom in i anfallszon.

Nä, det här är en riktig skitsäsong. Kvalserien blir alltmer än trolig säsongsavslutning snarare än en otrolig. Men än är det inte kört. Djurgården nästa blir så klart snortuff. Poäng där är alltid en bonus. Därefter FBK borta. Same shit. Först därefter ser programmet lite bättre ut.

Nu får man hoppas på att det händer nåt på spelarfronten. Vi behöver få in någon form av spets, något injicerande. Helst redan till nästa match.

Kom igen nu, för helvete! Basha Linkan, Perra, TJ och fan och hans moster kan vi göra sen. Nu är det överlevnad som gäller. Kan vi undvika kvalserien? Klart som fan vi kan. Kommer vi må något bättre ö h t om vi lägger oss ner och dör nu? I helvete heller! Don't get even - get mad!

Och, för dom som trodde något annat: hockey är en skitsport!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Åkerblom i 6e: vi håller ihop. det skulle laget också behöva göra.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Smokey: Corso kunde inte prata finska.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Va tragiska ni är, allihop. Medgångssupportrar.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
stoff: svenskaspel.se

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Lindqvist AVGÅ!!!!! Lagbygget är ett SKÄMT!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Varför drog Corso? Hörde en fluga som viskade om att Corso skulle ha yppat något i den här stilen iof typ på engelska, om en tränare i Medelpad innan han tog sitt pick och pack och försvann:

- Borde tillbringa sina dagar med att lukta på Klarälven.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
dr-nix: Ja nu blir det ingen finn-fylle-fest på Örnen ikväll. Eller det kanske är det det blir
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Skönt att inte bevittna (borta)matcherna, att slippa bli besviken och frustrerad.
Hemma går jag då det kan vara de sista skälvande elitseriematcherna vi får bevittna i Timrå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Ambroo: Bara njuta av denna omgång. Vi är tia! Nästa omgång kommer vi vara elva. Vad helvete är det som händer med min kära förening?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
nån som vet vart man kan se vad dagens powerplay gav i odds?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04

Jockz: nej riktigt så illa är det inte men Jokela t.ex. har inte gjort skäl för den höga lön han säkert får.

Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
zaccodog: Ja precis vad jag tänkte säga! Han står bara där och ser ut som att han funderar på hur han ska bortförklara förlusten då de intervjuar honom
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
The Fat Bastard: Ja med Jokela och Styf i spetsen, inget annat lag har sämre backuppsättningar än Timrå. Sebbe är däremot OK men ingen defensiv klippa.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
The Fat Bastard: Du får gärna ha det som måttstock men jag ser längre än bara den här säsongen i det här fallet.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
RocknRolf2: 10-åringen som utsåg matchens lirare måste ha tyckt att Hirschovits var ett coolt namn.

Edit: Laken: Såg du när Kolan var desperat efter en bratwurst med extra allt?

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1328487 · »