1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581347 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04

1328642 · » Till forumet


Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
erathoo: Besviken
Jag trodde att förra året inte kunde komma tillbaka i år igen . Men oj vad fel jag hade . Jag är så jäv.... grymt besviken på dagens Timrå att jag nu bestämt mig för att inte se mer matcher på ett bra tag.
Timrå består i dag av en majoritet av kraftlösa ,skadebenägna,tröga ,hög-avlönade sk hockeyspelare. Timrå spelar i dag den minst se värda hockeyn i ES. Skylla på skador , ja visst , men var faaaaan är stolt heten....
JAG ÄR SÅ JÄV..... besviken på
1:Styrkan på spelarna
2:Skador
3:Viljan/Farten
4:Off ice Träning (förekommer den, Wikegård kanske inte hade fel när han sa att Timrå måste se över den biten , vad gör man , sparkar Doktorn !!!! )
5:Sk 1:a femman med Kim,Ilkka,Timo,Jokkela och ???
6:Sportchefen ???? Finns han , och hans aggerande mot fansen , sjukt
Jag har skrivit detta förrut , men Timrå ska stå för Fart,Fläkt,Offervilja, Nu saknas ta mi fan ALLT !!!!!! .
VEM BÄR ANSVARET FÖR DETTTA ??? Ja inte är det Tränar paret iaf . Det är ju för fan inga Trollkarlar vi fått till tränar par .
På pappret har vi ett för placering 3-6 enl mig , i dag EJ ES MÄSSIGT !!!!
Läste i Tidningen om SSK hade gjort en omstart under landslags uppehållet.
Bla hade dom haft 3 träningar om dagen ,(2 st is-pass , i1 st styrka).
Det man kan se är att dom kämpade ner Modo i går !!!!! Vi i Timrå visade ingen vilja enl mig i går heller .
Det finns ingen Diciplin i laget (Det får nog Perra ta på sitt konto) Beviset för detta ät utv ligan Avstängningar , 10 min för snack osv. Där toppar iaf Timrå !!! Box-play , ingen kommentar. Power-play ingen kommentar.
Dessa spelare/Ledare ska Timrå försöka ha kvar.
Pitkämäki (Absolut)
Sebbe (önskedröm)
Granat (Javisst)
Kolan (Ja, finns mer där)
Jokkela (kanske)
Hallin (ja varför inte )
Timo (japp)
Larsson/Axelsson/Röymark (helt ok)
Lander (se Sebbe)
Gabbe (okey ett år till)
Matt/Mika (Absolut ,men inte till vilket pris som helst)
Perra/Clabbe/Huss/Örjan/Kicki Absolut (Inte deras fel att det har blivit så här)

Tveksam till Halonen,Tarvainen,TJ (Han är ingen jul tomte direkt , men det kanske är han som iaf räddar upp elit licensen)

Dessa måste BARA BORT
Styf !!!
Hynning
Svensson
Kim
Ilkka
Skoogs för faaaaan
Åkerlund , Bara skadad!!!!
Linkan (vet han något om oss fans eller ??? )
Fys tränaren !!! (´åker inte han,,,, ja då vet jag inte vad som händer )

Over and Out.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Äh, jag tycker ändå att de flesta spelarna igår visade god vilja. Det känns som problemet i första hand är att det inte finns någon som kan  som sätta puckarna - det fattas en hel del "spitzenklasse".

En eller ett par "snipers" på detta så ordnar det sig nog i kvalserien ska Ni se :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
superfalle: Exakt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Olle: phantoms menar du
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
zita: Alltså..bara för att jag har en sån apatisk afton ska jag inte ens bli elak på dig över Backlund. Du vinner ikväll zita :)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Olle: Ja ett bra förslag :)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
zita: Han kanske kan ringa backe i Flyers....
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Reflektion angående förra säsongens förstecenter Daniel Corso, och Kim Hirschovits:

Corso må ha varit något av en skit privat, men som hockeyspelare levde han i alla fall upp till förväntningarna. Corsos hockeyfilosofi är ungefär: Jag producerar mot betalning - och det var också vad han gjorde i Timrå.

Hur Hirschovits är privat har jag ingen uppfattning om, men på hockeyplanen har det hänt lite hittills. Poängproduktionen har visserligen varit godkänd (knappt), men spelet... Där finns mycket att önska.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
The great one:" Perra ser numera bara uppgiven ut, och jag förstår honom" skriver du. Ja men är det inte dags för honom att agera då istället för att bara stå som ett fån i båset.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Blizzard: tror inte det kommer att behövas, jag hittade en slang. Det är nu den väl slipade egenskapen: "mopedslangning" kommer till nytta. Visste väl att den skulle bli användbar i framtiden!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Pätr:

Klockrent.

Det är ungefär som Frölunda gör, fast vi gör det i mindre skala. Det är bara att kolla in exempelvis den mätte Hahl och ohungrige Pyörälä. När dom var här ville dom bli bättre. Nu är motivationen borta.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Hörde att T johansson sparar pengar till resor till mora rögle bofors troja och att emenänte linkans ansikte ska hissas upp bredvid strimmas tröja för lång trogen tjänst med fika på kansliet.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Pätr: Lika som bär med Frölunda på vissa håll i det där inlägget.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Ambroo: "Olle: Vält den, lägg dig på golvet och låt dig översköljas."

hahaha! Lite lycka i missären.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Hahl Bundy: Nu tänker jag vräka ur mig lite skit, och jag tänker utgå från frågeställningen: Vem fan var det som fick för sig att Timrå är ett storlag?

På senare år verkar det gamla "Timrå-tänket", dvs. det koncept som gjorde Timrå till ett topplag i mitten av årtiondet, var som bortblåst. När Timrås framgångssaga verkligen tog fart byggde man ett lag bestående av spelare som blivit ratade av andra klubbar och sökte efter en andra chans. Man värvade en tränare som hade gjort succé i allsvenskan, men saknade större meriter...

Nuförtiden värvar man spelare med goda meriter - meriter som ligger ett par år tillbaka i tiden - och av någon outgrundlig anledning uteblir resultaten. Eller är anledningen outgrundlig? Kan det rent av vara så att de tilltänkta stjärnorna är ganska mätta på hockeyn? För flera av spelarna är spel i Timrå inte en jättemöjlighet, utan bara en annan dag på jobbet. De har spelat på den nivån i massor med år, upptäckt att hockeykarriären tar stopp har, och är nu i färd med att tjäna ihop några kronor till den förestående pensionen.

Detsamma gäller tränaren. Jag har inte velat kritisera Perra tidigare, men det är bara att konstatera: Han har vunnit allt som går att vinna i Sverige, två gånger dessutom. Motivationen är knappast på topp längre, och det vore naivt att tro att hans hjärta bultar mer för Timrå än det skulle bulta för Almtuna eller Södertälje om de betalade ut lönen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Bragd-Birger:

Visst sitter problemet i strukturen, men oavsett motstånd tycker jag att allt för ofta står man stilla och tappat allt vad fart heter när man får passet. Man kommer aldrig in i zonen med fart. Verkar som om ingen vet vilka åkvägar man ska ta??
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Olle: Vält den, lägg dig på golvet och låt dig översköljas.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Knylan: Jag vet inte, men en VD som missköter sig får gå- Oftast på dagen. Med en fallskärm ibland, visserligen

Vi har ett antal spelare som tjänar 2,5-3 ggr mer än en VD i ett medelstort företag.

AVGÅ för helvete - om ni har nån skamm i kroppen
SPARKA dom för helvete - om ni har nån skamm i kroppen
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Hahl Bundy: Häckla inte Ola Conny och Morgan. Dessa killar är media-Ess!!!!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Hahl Bundy:

Grabben är utbildad av IF Sundsvall Hockey...Det säger väl allt! Dom har ju inte fått fram nåt någonsin...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Orka analysera...knappt så att man orkar tippa ner femlitersdunken från favorithyllan...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Jag orkar inte längre. Det är fantastiskt att vi värvade en "magisk" taktiker utan ett spelsystem! Dessutom har vi en sportchef som fick sin utbildning av killen på lagret på Ullared!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Det är bara konstatera att Skellefteå AIK är allt som vi vill vara, men inte är. Klasskillnaden var uber tydlig idag. Det kunde ha blivit 7-1 eller mer. Framförallt i powerplay. AIK vet vad dom ska göra, hur dom ska röra sig, vilka som ska avsluta, framförallt snabbt pucktempo och direktavslut. Vi har ingenting. Vi är inte ens nära att göra mål.

Det är bara konstatera att vi inte är bättre. Man kan skylla på skador osv, men dom som är med måste ju kunna visa karaktär. Men den varan finns det ingenting av (förutom en karaktär som är på väg hem från JVM).

Perra ser numera bara uppgiven ut, och jag förstår honom. Spelarna gör ju ingenting där ute. Ingenting.

Hade vi inte haft så många skador så hade jag inte viljat se en förlängning vare sig med Murley eller Viinanen. Ingen av dom visar något heller. Murley har jag aldrig varit imponerad av.

Kim H blir bara sämre och sämre. Han har ett grymt spelsinne, men inget j-vlaranamma. Bedrövligt att se hans icke vara.

Summa sumarum. Vårat spelare är för dåliga. Vi har för dåliga spelare. Vi räcker absolut inte till.


Början till slutet för TIK var när Oscar Sundh fick lämna. Då karvades första biten av karaktär bort.


Avgå alla.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
73Sjöbba: Här nere heter det S Y S T E M B O L A G E T. Mitt tempel.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Blizzard: Mirakelflaska kallas det. En sån där som fylls på med jämna mellanrum.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Nisse:

Vi har ju skador tyvärr, men med en duglig PP-back till i truppen ser det bättre ut. Byte av Picken och Hirso till mer klass för pengarna och en PP-back sen är vi med i matchen igen...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Blizzard: Försöker köpa upp allt som går. Med det är alltid lika fullt på hyllan dagen efter.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Smokey: fan är den inte slut snart flask jäveln' ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Knylan: Så fint skrivet. Du vinner månadens storslurk ur min vältummade Explorer!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Knylan: Du beskriver just nu exakt mina känslor
Förhållandet har fått soppatorsk
Jag skulle våga mig på en chansning in med Uffe Dahlen.
Jag gillade inte han i frölunda men jag är säker på han skulle tillföra nu
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Knylan: Ja vem var hon? Du borde bli textförfattare. Poet. En sann sådan.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
The Fat Bastard: Håller med om Styf som 9:e back, om, jag säger om, han inte får spela på hela säsongen, endast barmarksträna. Tyvärr
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Knylan: Skönt att du gräver djupt i mejlboxen... Vem var hon?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04

Per-Erik Johnsson. Det fungerar inte längre. Vi har glidit ifrån varandra totalt. Det började tveksamt men du fick mig att mjukna. Du fick mig att gilla dig, trots allt. Jag gav efter. Vårat första samlag blev vårat bästa. Aldrig förr har jag varit med om ett förhållande som så fort glidit in i slentrian. Det har gått så långt att vi numera äcklas av varandra. Vi ser inte ens varandra i ögonen längre. Allt skedde på några månader.

Jag måste vara ärlig mot oss. Det är för vårat eget bästa. Det fungerar inte längre. Jag vill göra slut. Hur vi gör med barnen, bilen och den där fula skänken i vardagsrummet får bli ett senare problem men med tanke på att du knappt verkar bry dig så antar jag att du skiter i vilket.

Du har slängt bort tre månader av mitt liv.

Tack för den här tiden.

Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
The Fat Bastard: Timrå är lite som filmen Slagskott utan slagsmål.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Nisse:

Styf är en relik, och som 8-9 back är han OK...Det är värre på Forwardsidan tycker jag, där har vi ingenting, ingenting! Hiso skulle ju vara playmaker, Pikka en sniper...

Men vad har vi för spelsystem?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Smokey: Okejrå....jag erkänner....
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04

Ambroo: I en normal förening skulle doktor Perra fått kicken nu. Trots att det är dyrt. Visst, de overkligt många skadorna har ju inte gjort saken lättare för Perra. Men i en normal förening skulle Perra fått kicken. Nu.

Istället hörde jag att Kim skulle få förlängt på förhand och att det blir en, kanske två mediokra chansningar till forwards som ansluter inför kvalserien.

Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Timrå Icon: Erkänn!!! Det är du som bär tvångströjan med TIK-logga här på hockeypsyk.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Timrå Icon: Tänk om det är så att alla gör sitt bästa , men inte kan bättre för tillfället. Jag hävdar fortfarande att det är ett strukturfel redan från start med denna lilla / tunna trupp som vi nu får betala ett oerhört högt pris för. men vadå, jag är ju bara en supporter som ingenting begriper utan skall bara fortsätta stödja laget utan att yttra mig. Enligt en stor ledare i elitklubben Timrå som verkar veta och kan allt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Bragd-Birger:

TV4+ 03:00: Det okända

Säsongen 2011/2012
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Nybbe:

Det bästa biobränslet är popcorn.


För övrigt är det ju kul att Hirschokopian Davidsson fick jubilera i dag.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Bragd-Birger: Värmlänningar försöker alltid arrangera Beethovens Nionde Symfoni för gitarr och dragharmonika. Ligger i blodet.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Och 04.20 ser jag att Rolfie har en given högtidsstund: Extreme Home Makeover.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Smokey: Nu verkar det vara du som antyder torsk i den matchen. Lägg inte ord i min mun tack.
Till skillnad från dig så tror jag vi slår Djurgården. Får jag jag det....? ;-)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Simmalugnt: Ja ,dom letar efter biobränsle ,några har hittat det i Timrå,
det stavas Alkohol, nej det år en thriller.....
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Simmalugnt:

och 1:25 på tv6 ska tydligen Jokela och Pärssinen gästa programet "skål"
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Taurus: Jag skulle vilja påstå att det egentligen inte är tempot och skridskoåkningen som de största bristerna sitter i. Snarare den icke-existerande tanken och tryggheten i spelet. Mot ett visst typ av motstånd får man utrymmet, och då hinner man spela med farten uppe, Mot annat motstånd står man helt handfallna. Kolla på hur otroligt snyggt Skellet forecheckade/styrde bort oss i mittzonen i kväll. Dom visste precis vad dom skulle göra, och dom jobbade konsekvent. Varpå timråspelarna blev uppbromsade, fick vända om, blev stillastående/långsamma i mittzon, sumpade puckar...osv.

Jag tycker att det är rätt uppenbart att vi inte har ett fungerande grundspel ö h t.
Nu kan vi inte skylla på skador och nya formationer längre. Herregud. Vore det där det satt, så borde en coach med koll på läget ha gått ner ett par snäpp i enkelhet. Nu känns det snarare som att Perra försöker få spelarna att lösa tredjegradsekvationer i uppspelsfasen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Bragd-Birger: Sa jag det? Det kommer jag inte ihåg. Men eftersom detra är ett forum har jag rätt att tycka och tro som jag vill. Tror jag vi torskar så gör jag det på egna grunder. Jag tror ingen av spelarna vill förlora som du säger. Däremot ser man på somliga att de inte gör sitt bästa.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Smokey:

22:35 på SVT2 har Linkan fått ett eget datingprogram.
Kommentera

1328642 · »