mikenomad: Vad jag syftar till när jag skriver att Sanny ligger sked med Lindman är att han tar hans parti utan att något belägg för det utan bara gör det därför att de råkar ha varit på några landslagssamlingar ihop och spelat en säsong tillsammans. Han borde ta reda på min avsky och vad som ligger bakom innan han kallar mig skitsnackare för det har inte en jävla aning om. Då har han bara hört Martins version och att därifrån dra en slutsats är bedrövligt gjort när man inte helt hundra på sin sak.
Folk får kalla mig idiot, dåre, pajas etc. Men att kalla mig lögnare accepterar jag bara inte. Aldrig någonsin. DET ÄR FÖRTAL!
Och jag brukar ha lätt för att förlåta, men i det här fallet är det omöjligt. Lögnare är ett ord långt utöver den acceptabla gränsen.
Vad sedan Sanny tycker om mig i övrigt skiter jag fullkomligt blanka fan i.
Simmalugnt: Alla lag - HV undantaget - måste ha flyt för att vinna SM-guld. Sen kanske man inte behöver dra det lika mycket in absurdum som Modo gjorde i fjolårskvarten, men...mylla behöver man.
spud: Ni hade sjuk tur mot oss ifjol ! Men men som du säger så kommer ni före oss i tabellen... Jag håller med dig om att vi måste höja oss annars kommer modos rutin bli tungan på vågen.
spud: Nu är det väl inte försvarsspelet som har varit vårt problem, utan målskyttet. Vi har släppt in näst minst mål av alla men också gjort tredje minst så det är nog där vi måste skärpa till oss.
Simmalugnt: Jag tycker Jimmy skrev bra i sin blogg. Modo har faktiskt bättre lag i år med dykarn Wernblom och Wulf som exempel. Timrå känns lite sämre än ifjol... Men vafaan de e slutspel ! Styf kan göra hattrick ikväll och Timrå kan börja spela som i trans ?
Hur som helst... Slår vi bara ut Modo så skiter jag i hur det går i semin.
Simmalugnt: Nu tycker jag du är lite väl orättvis - man kan inte gå hela vägen med enbart tur. Visst, i kvarten mot oss hade de ett jävla flax med några vidunderligt märkliga mål. Men i semin å i finalen var de i mitt tycke det klart bästa laget.
Simmalugnt: Du menar för att vi slagit er i serien 2 år i rad och därför är sämre än er?
Men visst hade vi lite tur i serien mot er, men sen körde vi på ganska bra.
Du får gärna ta fram ett guldlag som inte haft tur med sig.
Er chans att vinna är att challe lyckas skaka fram den entusiasm och fart i spelet ni bjöd på ifjol, annars ska vår rutin kunna kliva över er, förutsatt att inte alla i modo sjuknar in, för ert försvarspel har påverkat er neagtivt över hela banan och sånt syns kraftigt i slutspelen.
T T: Vad gjorde Freddan en dag för 2 veckor sen? Var och inspekterade sin nya arena.. Viktig match i kväll en seger skulle sitta fin,t viktigt att vinna första machen. Som lite expert tror jag på flera hemmavinster i kväll..
Känns som att Modo är uppskrivna som fan, har inte läst en enda "expert" som tror att Timrå har nån chans.
Känner mig ändå inte orolig.
Javisst Modo är regerande svenska mästare, men det känns ändå som att sättet de gick och vann ligger i paritet med Danmark i Fotbolls-EM 92, Sverige i VM 94 och Grekland i EM 2004.
Allt som kunde gå stolpe in gick stolpe in, blunda, skjut. arsle och in, klacka, nicka sockerdricka.
Modo har haft sitt once in a lifetime flyt därför så tror jag att rättvisa kommer att skipas den här gången.
För nu måste man (förhoppningsvis) förlita sig på sin grundkapacitet och då viker Modo ner sig.
Kevin O Shea: I listan över mina hockeymeriter - jag har beskjutit Wernblom och de andra lökarna på idrottsplutonen på I21 med lösplugg. Redan på den tiden slängde han sig.
Mathias Wiklund kom inte med på idrottsplutonen så han var i mitt lag.
Är det bara jag som håller på att dö? Är det bara jag som funderar i banor kring kronisk hjärtsjukdom i samband med kraftiga bröstsmärtor? Är det bara jag som spiller upp en stor whisky just nu?
henrik: En av de större filmarna är ju 100kg Magnus Wernblom, som faller som ett korthus så fort någon nuddar honom. Eller som Wikegård en gång konstaterade: "-och som vanligt åker Werner omkring med oslipade skridskor".
Med ny tränare och en bättre organisation blåser äntligen positva vindar för damlaget.
"– Förra året gjorde vi en nystart, vi hade tappat hela vår trupp, men vi såg det som ett första steg och egentligen var tabellen ointressant. Vi ... | Läs mer