1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598922 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Bigthelin: ja klart der blir! ja dom går nog snabbt :)

janssonovich: på lördag blir det nog fullsatt i alla fall;) drygt 500 stå platser kvar till den matchen.

Frisco: folk har ju röstat så pass mycke nej tack vare att dom läst om "den felaktiga bedömningen"

Jensen_12: roligt o höra, och då var det inte ens fullsatt ;) Men tryck, det var det sannerligen!

Dream Team: Hade han varit bra hade 100% röstat ja.

janssonovich: Klacken var fantastisk. Jag kan inte minnas att jag sett eller hört en bättre prestation av TIK-klacken på länge. Och jag har antingen sett på datorn eller lyssnat på så gott som varje match denna säsong.

Det uppenbara och självklara missnöje som delats ut till domare Sjöberg både här och på andra håll verkar inte riktigt delas av alla.

Tycker du att Patrik Sjöberg ska få döma i morgon?
Ställningen just nu:
Ja (51.8 %)
Nej (48.2 %)

Totalt har 3504 personer röstat.
Omröstningen startade 2008-03-12 15:37

Jensen_12: Näe, 0-2 målet ska dom bara inte få göra. Men sen är det en ren fröjd att se Timrå 3 sköna mål, och framför allt stämmningen i klacken, den går inte att beskriva!

Bigthelin: Näe jag mena ju de ;)

yaqop: Mmm.. och vi (läs Challe) väljer, förstås, att köra huvet i sanden och enbart leta saker att gnälla över. Precis som vanligt.

För övrigt: Grattis till en poäng i sudden. Den kan nog komma till använding vad det lider.

yaqop: modo:s fokus för i morgon handlar nog mest om vem som skall ta första bataljen med domar´n.

janssonovich: Så kan man också säga. Deras 2-0 mål var ju bara ren flyt, det var lite skickligt att få pucken på mål, men det var inte skicklighet att den gick in. Det var en tavla av backe. Våra mål var dock riktigt fina hockeymål. 1-2 på ett stenhårt slagskott av Regin i krysset. 2-2 på ett kanonskott av hahl som vissa säger styrdes in via Pyöräläs klubba. 3-2 efter en del krigande framför Krizans kasse direkt efter Styfs skott från blå. Jag tycker faktiskt att alla dessa mål kom till pga frenetiskt slit. Mycket positivt.

janssonovich: Får hoppas våran skicklighet övervinner Modos tur i år:P men dom kan ju inte vinna på tur två år i rad?

yaqop: gå och grina :)

Jensen_12: Dom spelade på tur, vi på skicklighet :)

Dream Team:

Ja jag menar det, det gnälldes igår, idag ser vi framåt.

janssonovich, kram på dig

janssonovich: Jag tycker faktiskt modo hade mer flyt än vad vi hade, till en början iallafall. Vi verkade samla på oss allt flyt och använde det vid rätt tillfälle. Jag tror itne det är möjligt att lagra flyt, men det kändes så igårkväll.

Paddan: jag ger inte så mycke för skvallerblaskor men du måste hålla med om att harald är lite väl gnällig?

Jensen_12: Haha, ja men det är så jobbigt för dom att erkänna att vi var bäst och faktist hade lite marginal på vår sida, och nu pratar jag inte om andersson-svartvadet eller hahl incideterna

janssonovich: Jag tror nog att även dom förstår vilket lag som var bäst igår, innerst inne.

yaqop: Nej, era spelare/ledare gjorde väl ifrån sig på den punkten under gårdagen.

yaqop: Näe, vet du vad med 110 % största säkerhet är det det enda modoliderna pratar om idag! Dom grinar för att dom inte kan erkänna att Timrå var det klart bättre laget på isen igår, yeah I know modolider, sanningen är jobbig ;( USCHA , GÅ OCH GRINA MED ER MODOLIDER!

yaqop:

sig, i media

bäver:

Den enda jag sett uttala mig i media om domaren idag är challe berglund.

bäver: Sedan är ju också frågan vad personerna egentligen säger. Det är ju inte direkt ovanligt att kvällspressen lägger ord i munnen på personer bara för att få till smaskiga rubriker mm.

yaqop: my ass, grinar tränar´n ut i media sitter det kvar i skallen på han ,dessutom så är definitionen på ordet diskutera inte det samma som att gnälla/grina, kanske i Ö-vik men inte i övriga Sverige

bäver:

Får Timrå ett psykologiskt övertag då fansen diskuterar den situationen?
Kan nog nästan garantera att Modo inte brytt sig ett skit om den situationen idag och fokuserar enbart på imorgon.

bäver: Gårdagens incident har dom säkert glömt. Om dom gnälller så förbannat under matchen så kan dom ju inte senare säga: "Äsch, vi försökte bara få med oss domaren." Det skulle aldrig fungera. Dom har glömt det nu och börjat ladda inför morgondagen.

låt Modopacket och deras anhang fortsätta fokusera /grina om ett enligt dom felaktigt domslut,det ger oss bara ännu större psykologiskt övertag.Medans dom sitter och jämrar sig över att domarna är dumma med visst medhåll från en och annan skribent/expert/Alexander Bard-typ så är vi fokuserade på nästa match.

Vafan, såg jag samma match som Wenneholm jag? Eller var det han som mummsa på gratisfika och inte såg första 2 perioderna??

"Modo skapade KLART vassare målchanser två första perioderna"

The Palm: på lördag lär det nog bli fullsatt:D inga sittplatser kvar och ca 500 stå kvar. så dom 500 lär nog gå åt.

Horace76c: Lägg därtill nästan (trist nog) fullsatt hall, br drag från två duktiga klackar, och en publik ganska svältfödd på framgångar..
Men det riktiga avgrundsvrålet kom faktiskt vid 2 - 2.
Suddenmålet firades med ett stort jubel som följdes av en mentalsjukt skön lättnadskänsla.
Ifjol torskade vi två täta sudden-death matcher, i år vann vi. Viktigt viktigt!

Avundas inte kvalserien. Huvva. Men firandet när ni säkrar elitserieplatsen igen är som ett litet SM - guld light så det blir nog bra det med.

Dock är stämningen vid slutspelsmatcher som Timrå vinner helt makalös i vår plywoodarena. Jag har grym whiskeyröst (utan att ha druckit en droppe) idag, samt alldeles öm i handflatorna...

The Palm:
Missade sporten igår, kollade på matchbilder från eran match igår på svt.se... (är brynäsare), men fan vad jag fick gåshud när ni gjorde 2an och 3an...och detta av att kolla på crappig teve, faen vad avundsjuk jag är på er..fick nästan en tår i ögat!

Tycho: Även fast han inte har anständigheten att svara dig så borde han ha anständigheten att be om ursäkt til Patrik Sjöberg. Han blir ju, mer eller mindre - sågad vid fotknölarna för ett helt riktigt beslut.

The Palm:

Vad är det att bry sig om?
Skriver nånsin aftonbladet/expressen nåt som stämmer?

The Palm: Det var någon som skrev att man är skyldig att hålla reda på sina byxor, den tyckte jag var bra.

The Palm: Wennerholm har juh inte ens anständigheten att svara på mailet jag skickade igår... Det var juh inte ens otrevligt... :P

73Sjöbba: Finns det någon här som tror att vi skulle få ett svar från Wennerholm om vi ställde frågan om varför Johan Anderssons byxa borde bli utvisad? Aftonbladet stoltserade igår om att man var snabbast ut med all fakta från kvartsfinalerna. Måhända går det lite för snabbt ibland.
DOCK;
Krönikan bör vara skriven något i efterhand och Wennerholm borde ha tillgång till internet och kunna se repriser på situationen.
Patetiskt.

Tack för bra blogg-inlägg JimmyH. Jag blev skitförbannad när jag läste Wennerholms krönika (som ni tidigare såg...)

Framstjärt Of Hockey gör bort sig igen, dom har några rejäla gnällkärringar i täten i form av Svartvadet, Sundström, Wernblom och Harald m.fl.
Ännu en gång kan man inte ta en förlust utan att skylla på domaren. Efter att ha sett klippet några gånger nu så borde dom skämmas för sina utlåtanden.

För övrigt hörde jag att Vennerholm har en bild på Foppa tatuerat på röven.

Som jag ser situationen så ser de inte ut att vara utvisning.

Tycho: Man tackar.

Finns de några bilder på Timrås felaktiga mål enligt Luckner och Wennerholm?

Tvåtallar: Kunde ju ge sig den på att det skulle till lite Njurundabor för att det skulle bli lite skratt på den här sidan.. Ha haha...plus Janken då förstås

Janken: Svartbaldet sitter som gjutet i skrevet

Sen var det intressant att läsa om Svartens uttalande om holding the stick, "jag drog i klubban 5-6ggr, sen släppte jag......", vi har väl alla sett bilderna flera ggr.
När Timrå gjorde målet slängde Svarten upp armarna i luften och skrek till domaren, -Jag tror han skrek, -Han klämde fast klubban med kulorna, den satt som i ett skruvstäd. En solklar HOLDING, jag tog ju 8 KG i bänk i morse...... PAJAS

NordaBoy:
Nä!
Vi tänkte skicka en hockeybralla till Svettbadet... förlåt Svartvadet så kan han träna att köra upp klubban i skrevet på den.

T T: nee det skulle varit UTVISNING

Janken: har ni skicka blommor till sjöberg än ?

Herminator:
Men herregud!
Lückner må väl ändå lägga ner diskussionen nu när klippen ligger för allmän beskådan på webben!

« · 1004232 · »