Frisco: Vad bra att du har koll. Vad jag ville belysa var nu att något fler än hälten inte valde att tokdissa honom. Detta med tanke på alla okvädesord som uttryckts både här och från läktarplats igår. Det borde alltså ha vägt över med klar marginal åt andra hållet här.
Dream Team: Sedan ska man heller inte glömma bort alla de som gillar att tycka till i omröstningar oberoende av om man faktiskt vet vad omröstningen handlar om. Sådana finns det gott om på HS också ;)
kan ju komma in med en liten kommentar ifrån en kompis som håller på modo. När jag frågade honom imorse med glimten i ögat hur matchen gick igår. så får jag till svar. - ja... det är ju inte så jävla lätt att möta finska landslaget.
bisterfinnen: Och besitter man lite bildning vet man att de enda nationaliteter i Skandinavien som inte skiljer sig från varandra det minsta genetiskt är svenskar och finnar.
actionleif: Det är nog första gången jag vet om där domaren bytts ut mellan match 1 och 2. Han kanske faktiskt tog åt sig av den hetska stämning som framförallt en speciell Modosupporter visade efter matchen. Intressant iaf...
Tycho:...och så typiskt! men förhoppningsvis så slår det tillbaka, att den nya domaren går in med attityden mig rubbar ingen, varken spelargnället, coachgnället och läktargnället.....oavsett hur det går i slutspelet. så är dom svenska mästare i gnäll och tjafs.
känner mig för övrigt väldigt segerviss idag inte alls orolig.hoppas väldigt mycket på våran "nya" succekedja hoppas dom tar vid där dom slutade sist och fortsätter att gasa
Captain Crash: Det var den ligisten som det ryktades om att han attackerat domaren först. Tror även det var han som attackerade den unga modosupportern.
Shadar Logoth: Ska vi ha någon som helst chans att vinna ikväll måste Backe ha en fantastiskt bra (Krizan mindre bra) dag och finnkedjan måste vara klart bättre än senast då Pärssinen och Pyörälä försvann mer och mer efter första perioden.
Skarin: Jag känner en viss oro. Men likväl kommer jag att stå däruppe o må illa. Jag hoppas jag kan få åka hem med ett lyckorus, men jag vet att det blir ruggigt svårt o att det kan bli en jobbig kväll för oss däruppe.
Skarin: Personligen var jag inte imponerad av Krizan i tisdagsmatchen. Tyckte han hade mer tur än skicklighet vid en hel del ingripanden. Backarna i Modo var däremot riktigt bra att freda framför målet.
Skarin: Jag tror att Timrå har jävligt goda chanser att plocka hem aftonens drabbning. Man fick en nödvändig seger hemma, och man tog det på ett maximal-boostande sätt. Nu är det Modo som måste vinna för att inte skänka bort sitt - på förhand - initiativsöverläge. Håller dom sin serv så vinner dom. Det är den känslan dom gått runt med de senaste dagarna. Därför vore det så löjligt perfekt att direkt plocka dom ur den mysiga fantasivärlden.
Och, som sagt...fanimej om det inte vibbar enbart positivt inför kvällens match. Jag gillar att:
- Modo fortfarande har problem med backsidan. Timander var en gigant ifjol. Nu får han lalla i båset istället. Perfekt. Lägg därtill en möjlig ytterligare frånvaro på Hållberg.
- Skröder var helt menlös i förra matchen, och att Salomonsson tvärdog efter första perioden.
- Krizan agerade ännu märkligare än vanligt sist. Snubben kan helt enkelt inte vara riktigt kry. Skjut, skjut, skjut pöjkar. Utdelningen kan bli oväntat stor.
- Jag har lätt att föreställa mig modoliderna som varandes en smula mätta. Man har tryck på sig, man vet att saker och ting kan ordna upp sig på de mest märkliga vis...och man har en publik som inte kan leva med tanken på någonting annat än en kross av deras storspöke #1. Lite sköna marginaler åt timråhåll från början, och jag tror att dessa faktorer hamnar i ett besvärligt konfliktläge till varandra.
- Timrå känns jävligt fokuserade. Kan inte riktigt sätta fingret på vad, men jag tycker att Timrå går in i detta slutspel med en ny, mer dödlig beslutsamhet. Lite mer allvar, lite mindre tvekan. Jag tror att man kommer att kunna plocka fler procent positiv energi ur truppen än man gjorde under förra serien. Det känns så.
Så: jag är förhoppningsfull inför kvällen. Nu är detta hockey, och Modo är som bekant alltid Modo, men...det ska bli så löjligt häftigt att bevittna att jag knappt kan verbalisera det. Och jag tror, om nu Timrå tar ledningen och får jobba på den en period eller så, att bomullshandskarna åker av. Den här serien kommer inte vara myselimys särskilt länge till. Vinner Modo tror jag att den håller sig en match till. Men då smäller det i Timrå på lördag. We've aint seen nothing yet.
Krizan, Westin, Hedin och Tribuntsovs var väl knappt godkända sist om du frågar mig. Hoppas på bättre takter ikväll, annars vinner ni lätt.
Vi kan väl gå in för att INTE skada varandra medvetet i alla fall? Så illa behöver man väl inte tycka om varandra...
Tråkigt med en förlupen själ som skämmer ut sig som 20-åringen. Hoppas att straffet blir kännbart. Som jag brukar säga till Linköpingsfansen, finns det något jag hatar mer än huliganer så är det hitte-på huliganer.
bisterfinnen: "Vi kan väl gå in för att INTE skada varandra medvetet i alla fall? Så illa behöver man väl inte tycka om varandra..."
Som sagt. Både Svartvadet och Sanny har ju uttryckt att om de vet om en skada på motståndarna så trycker de nog till lite extra i en närkampsstituation när tillfälle ges. Så fungerar det. Har alltid gjort och kommer alltid att göra. Men för den skull behöver man inte spela fult. Man trycker lite hårdare på det onda stället i en tackling t e x.
bisterfinnen: Alla dom du räknade upp spelade ju sanslöst bra. Målvakten, Krizen eller vad han heter var ju klasser bättre än Backe. Krizen var överlägset bäst på plan. Lär dig lite hockey någon gång!
Det är tråkigt. Att utstuderat hitta motståndarnas skador för att sedan sikta på att förvärra skadorna går fetbort för mig i alla fall. Jag hittar inget citat på att Svartvadet uttryckt sig så, kan du peka?
Att Fanny gärna sätter en armbåge eller ett knä har man ju lärt sig. Synd på en så sympatisk och duktig hockeykille. Tacklingen på Yetman var dock äkta hockeygodis, även om det olyckligt nog orsakade en skada.
El Aka Ali: Krizan var inte överlägset bäst på plan, han var bra men fladdrig och släppte returer som inte Timrå lyckades utnyttja. Och med en del tur lyckades han hålla tätt i 2 perioder. Vi får hoppas på att han gör en riktgt dålig match nu ikväll ^^