1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598924 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Bigthelin: ja klart der blir! ja dom går nog snabbt :)

Frisco: Vad bra att du har koll. Vad jag ville belysa var nu att något fler än hälten inte valde att tokdissa honom. Detta med tanke på alla okvädesord som uttryckts både här och från läktarplats igår. Det borde alltså ha vägt över med klar marginal åt andra hållet här.

janssonovich: jag tänkte då köpa en av dom;P får för hoppningsvis med mig flickvännen också:P så det är drygt 498 biljetter som ska ut;)

Bigthelin: Låter kanon det! ;D Ja, och dom tar nog slut innan fredag

Dream Team: Sedan ska man heller inte glömma bort alla de som gillar att tycka till i omröstningar oberoende av om man faktiskt vet vad omröstningen handlar om. Sådana finns det gott om på HS också ;)

Nån mer än jag som tyckte pärssinen såg lite stel ut i ryggen och seg på rören?

Banjoackord till Lückners uttalande ;)

G D C D
Det är en fullständig skandal, vi blir rånade på den första matchen.

Em D C D
Tror nog Timrå ska skicka en blomsterkvast till Sjöberg

Pätr: Skicka den till Svartvadet, han kan säkert spela in den ;)

kan ju komma in med en liten kommentar ifrån en kompis som håller på modo. När jag frågade honom imorse med glimten i ögat hur matchen gick igår. så får jag till svar. - ja... det är ju inte så jävla lätt att möta finska landslaget.

Jensen_12:

Annars har ju Dream Team talang verkar det som

Bigthelin: haha, jamen håll med om att det är roligt att modo hittat något att klaga på, dommarn och finnarna ;)

janssonovich:

Som mina "kompisar" sa i skolan:

Finnar är inget folkslag, det är ett utslag :-D

Leffe: Pärssinen såg helt klart stel ut i slutet, höll dessutom igen betänkligt i närkamperna. Blir inte förvånad om han vilar i morgon...

bisterfinnen: Och besitter man lite bildning vet man att de enda nationaliteter i Skandinavien som inte skiljer sig från varandra det minsta genetiskt är svenskar och finnar.

janssonovich: haha:P ja det är sant;)

mikenomad: Vila får han göra efter att vi slagit ut nolaskogs.

Pätr: Hahaha :) Lysande.

bisterfinnen: Tillåt mig att editera den kommentaren..

Modolider är inget folkslag, det är ett utslag!

Kvällens rättskipare är Ulf Rönnmark. Väl mött i eftermiddag.

Flyttar ett inlägg hit då det är mysigt att ha endast en matchtråd under hela serien.

**

Enligt swehockey är det Ulf Rönnmark som dömer kvällens match. Sjöberg får döma playoff mellan VIK och BHC istället.......

betraktaren Idag kl. 08:39

actionleif: Det är nog första gången jag vet om där domaren bytts ut mellan match 1 och 2.
Han kanske faktiskt tog åt sig av den hetska stämning som framförallt en speciell Modosupporter visade efter matchen. Intressant iaf...

Vart ska Luktner gnälla nästa säsong ? Har han fått sparken ?

Dallas: Tillbaks till gnällaget nr2?

Tycho:...och så typiskt! men förhoppningsvis så slår det tillbaka, att den nya domaren går in med attityden mig rubbar ingen, varken spelargnället, coachgnället och läktargnället.....oavsett hur det går i slutspelet. så är dom svenska mästare i gnäll och tjafs.

Dallas: Tänk om ,vilket gud förbjude,att han hamnade hos oss som sportchef,brr fy vilken vidrig tanke

känner mig för övrigt väldigt segerviss idag inte alls orolig.hoppas väldigt mycket på våran "nya" succekedja hoppas dom tar vid där dom slutade sist och fortsätter att gasa

Härlig intervju med Sanny, "Sista striden" se Nyheter.

Jag har en känsla av att Yetman kommer att tveka liiitegrann att ta det där extra skäret för att hinna före Sanny vid sargen.

Captain Crash: modo stavas med o, det är timrå som har ett å i slutet.

Captain Crash: Det var den ligisten som det ryktades om att han attackerat domaren först.
Tror även det var han som attackerade den unga modosupportern.

spud: Nähä!?

Gillar Challes kommentar angående Svarten i länken "nedsläpp" här intill

Har en otäck känsal av att modo nu på hemmaplan törs sätta sin onda plan i verket....

En crosschecking i ryggen på Pärsinen eller en väl taimad överkörning av Hahl skulle sätta stop för Timrås planer på att ta sig vidare till semi....

Det kostar kanske en match eller två i avstängning men tar de en kille ur tredjefemman så är ingen skada skedd.

Konspiratoriskt...javisst men jag tror att det blir så.

Shadar Logoth: Vad säger att inte samma sak kan hända åt andra hållet? Krizans rygg, Timanders knä....

Frazze: Krizan behöver man juh inte köra över. Han ramlar juh ändå... ;P

Frazze: Eller varför inte dela ut en rejäl tackling på yetman igen?

Shadar Logoth: Ska vi ha någon som helst chans att vinna ikväll måste Backe ha en fantastiskt bra (Krizan mindre bra) dag och finnkedjan måste vara klart bättre än senast då Pärssinen och Pyörälä försvann mer och mer efter första perioden.

Då vinner vi.

Skarin: Jag känner en viss oro. Men likväl kommer jag att stå däruppe o må illa.
Jag hoppas jag kan få åka hem med ett lyckorus, men jag vet att det blir ruggigt svårt o att det kan bli en jobbig kväll för oss däruppe.

Skarin: Personligen var jag inte imponerad av Krizan i tisdagsmatchen. Tyckte han hade mer tur än skicklighet vid en hel del ingripanden.
Backarna i Modo var däremot riktigt bra att freda framför målet.

Skarin: Jag tror att Timrå har jävligt goda chanser att plocka hem aftonens drabbning. Man fick en nödvändig seger hemma, och man tog det på ett maximal-boostande sätt. Nu är det Modo som måste vinna för att inte skänka bort sitt - på förhand - initiativsöverläge. Håller dom sin serv så vinner dom. Det är den känslan dom gått runt med de senaste dagarna. Därför vore det så löjligt perfekt att direkt plocka dom ur den mysiga fantasivärlden.

Och, som sagt...fanimej om det inte vibbar enbart positivt inför kvällens match. Jag gillar att:

- Modo fortfarande har problem med backsidan. Timander var en gigant ifjol. Nu får han lalla i båset istället. Perfekt. Lägg därtill en möjlig ytterligare frånvaro på Hållberg.

- Skröder var helt menlös i förra matchen, och att Salomonsson tvärdog efter första perioden.

- Krizan agerade ännu märkligare än vanligt sist. Snubben kan helt enkelt inte vara riktigt kry. Skjut, skjut, skjut pöjkar. Utdelningen kan bli oväntat stor.

- Jag har lätt att föreställa mig modoliderna som varandes en smula mätta. Man har tryck på sig, man vet att saker och ting kan ordna upp sig på de mest märkliga vis...och man har en publik som inte kan leva med tanken på någonting annat än en kross av deras storspöke #1.
Lite sköna marginaler åt timråhåll från början, och jag tror att dessa faktorer hamnar i ett besvärligt konfliktläge till varandra.

- Timrå känns jävligt fokuserade. Kan inte riktigt sätta fingret på vad, men jag tycker att Timrå går in i detta slutspel med en ny, mer dödlig beslutsamhet. Lite mer allvar, lite mindre tvekan. Jag tror att man kommer att kunna plocka fler procent positiv energi ur truppen än man gjorde under förra serien. Det känns så.

Så: jag är förhoppningsfull inför kvällen. Nu är detta hockey, och Modo är som bekant alltid Modo, men...det ska bli så löjligt häftigt att bevittna att jag knappt kan verbalisera det. Och jag tror, om nu Timrå tar ledningen och får jobba på den en period eller så, att bomullshandskarna åker av. Den här serien kommer inte vara myselimys särskilt länge till. Vinner Modo tror jag att den håller sig en match till. Men då smäller det i Timrå på lördag. We've aint seen nothing yet.

Tycho: I går såg jag reprisen på C+ och sista målet ger ju Krizan praktiskt taget bort.

Tycho:

Krizan, Westin, Hedin och Tribuntsovs var väl knappt godkända sist om du frågar mig. Hoppas på bättre takter ikväll, annars vinner ni lätt.

Vi kan väl gå in för att INTE skada varandra medvetet i alla fall? Så illa behöver man väl inte tycka om varandra...

Tråkigt med en förlupen själ som skämmer ut sig som 20-åringen. Hoppas att straffet blir kännbart. Som jag brukar säga till Linköpingsfansen, finns det något jag hatar mer än huliganer så är det hitte-på huliganer.

bisterfinnen: "20-åringen". Låter som en kvällstidning. Så han är alltså identifierad och avstängd av Modo, eller?

T T:

Har ingen aning, hoppas det. Som du ser så bor jag i Gävle.

bisterfinnen:
"Vi kan väl gå in för att INTE skada varandra medvetet i alla fall? Så illa behöver man väl inte tycka om varandra..."

Som sagt. Både Svartvadet och Sanny har ju uttryckt att om de vet om en skada på motståndarna så trycker de nog till lite extra i en närkampsstituation när tillfälle ges. Så fungerar det. Har alltid gjort och kommer alltid att göra. Men för den skull behöver man inte spela fult. Man trycker lite hårdare på det onda stället i en tackling t e x.

bisterfinnen: Alla dom du räknade upp spelade ju sanslöst bra. Målvakten, Krizen eller vad han heter var ju klasser bättre än Backe. Krizen var överlägset bäst på plan. Lär dig lite hockey någon gång!

Robban: Även en tik måste ju se skillnad på att trycka till lite extra och crossa någon i ryggen.

Robban:

Det är tråkigt. Att utstuderat hitta motståndarnas skador för att sedan sikta på att förvärra skadorna går fetbort för mig i alla fall. Jag hittar inget citat på att Svartvadet uttryckt sig så, kan du peka?

Att Fanny gärna sätter en armbåge eller ett knä har man ju lärt sig. Synd på en så sympatisk och duktig hockeykille. Tacklingen på Yetman var dock äkta hockeygodis, även om det olyckligt nog orsakade en skada.

spud: Jo, vars?

El Aka Ali: Krizan var inte överlägset bäst på plan, han var bra men fladdrig och släppte returer som inte Timrå lyckades utnyttja. Och med en del tur lyckades han hålla tätt i 2 perioder. Vi får hoppas på att han gör en riktgt dålig match nu ikväll ^^

T T:

Undra om det gäller samma mystiska "20-åring":

« · 1004232 · »