såg att det skulle bli sex tusen flaggor till på lördag. hur många flaggor var det förra året på stå plats i kvartsfinalen? det var någon match där det var ganska många....
Skarin: Backlund är ju lite jobbig så där. Vissa matcher så är han fenomenal och i vissa så passar han inte riktigt i elitserien. Ibland så litar jag nästan mer på Åkerlund, förstår inte riktigt varför han inte fick stå i sista matchen mot Luleå.
Tyvärr så har vi en stabilare målvakt i Krizan, en bra andremålvakt har de också.
Vi behöver verkligen en bra målvakt i Timrå då vi har haft så svårt själva att göra mål. Tur att det börjat lossna i målproduktionen för Tenkrat i alla fall, både för Timrå som lag och för honom som person, har sällan sett en sådan glad kille som efter målet han gjorde nu senast. Måste vara hårt att värvas som målgörare och sen inte lyckas få in dem. Han behöver dock snabba spelare att passa till, då han är så otroligt snabb själv, många gånger så har han åkt ifrån sina lagkamrater.
Komplettera med Pavel Brendel eller Rosa till nästa säsong så behöver vi inte oroa oss om målproduktionen. Tenkrat med Brendels sikte, vilken spelare det skulle vara.
Vad kul med hårdbevakningen som ST har med sin web TV. Tre nya inslag idag härlig uppladdning inför källens drabbning. Ska bli skitkul att se kvällens match men jag har svårt att tro att Modo skulle förlora i första hemmamatchen de måste vinna ikväll. Vid eventuell TIK vinst skulle det se mkt ljust ut vilken härlig match det kommer bli på lördag fullsatt och ett trevligt tifo.
Kör hårt ni som åker upp hoppas ni hörs genom TVn.
Man kanske skulle stanna hemma ikväll ändå? Vet inte om jag skulle orka med ett euforiskt Weedbank. Fast å andra sidan kanske det är vi som blir euforiska o det skulle väga upp mycket. Jag har ju bara varit med en gång då vi har förlorat däruppe alla andra ggr jag varit där har vi vunnit, så jag hoppas min tur däruppe kvarstår.
bisterfinnen: Jag har aldrig fattat gnället över Sanny. Efter att ha läst en undersökning gjord av kanal 9 där man frågat 50st elitseriespelare om vem som spelar mest oschysst så finns Sanny inte ens med bland dom 25 första... hur går det ihop?
Det går ju skapligt för vårat "säckgäng". Även vid ev. 4 raka torskar mot Mojo så måste ju utgången på säsongen, efter turbulensen i januari/februari, betraktas som anständig. Några av oss kanske kan se tillbaka och lära sig att vara lite mer nyanserad vid nästa förlust/incident/speltapp mm.
Har inget emot Svartvadet, Sundström m flera i Mojo. Det är dock lite snålt att dom aldrig ställer upp i blågult. Börjar förstå vilken förstklassig gnällspik Lyckner är, tycker minst lika illa om honom som de flesta Modoiter tycker om Challe.
Alla renläriga på plats i Övik i kväll, gör era röster hörda. "En örn en tall, en slutspelsknall"
Messiah: Jag tror att det är precis så som Sanny säger. Om man vet att någon har ont i axeln så sätter man in en tackling där om tillfälle ges. I själva tacklingens syfte ligger liksom att få motspelaren ur balans, orsaka en smula smärta och få personen att känna efter och bli lite skrajsen. Om man verkligen månade om motståndarens väl och ve skulle det givetvis inte tacklas allt. Den som ger sig in i en kontaktsport skadad får helt enkelt försöka hålla sig undan så gott det går. Annars bör man stå över.
Och, notera: detta har ingenting med ojustheter att göra. Tacklingar tillhör sporten. Jämför det med en tennisspelare som har ont i ljumskarna vid sidledsförflyttning. Tror näppeligen att hans motståndare skulle hålla igen sina vinkelbollar för den sakens skull.
Kan det vara så att bäste herr Lindström vet om att (han nämner det i artikeln likaså) att eventuella MoDo-spelare kommer att läsa just denna artikel. Därav kan det vara ett sätt att skrämmas och se till att spelare med just kanske lite känsligare kroppar för tillfället väljer att vika undan när tåget kommer? Alltså ett rävspels-uttalande (skulle inte vara första gången i världshistorien det hände).
Baserat på mångfaldig personlig erfarenhet kan jag också säga att det spelar inte så mycket roll vad man säger i en intervju så vinklas det ändå i slutändan till det som personen i fråga som intervjuar vill ha det till.
Jag personligen tror att han sa det och att han sa det med syfte att skapa en tanke hos någon som ikväll kanske just därför viker undan därför man läst att Sanny minsann inte tänker kliva av.
Shadar Logoth: Jag tror inte heller att man resonerar så. Tanken med mitt inlägg vara snarare att belysa att BÅDA lagen har kända skavanker på diverse spelare. Så att medvetet gå ut för att skada skulle bara starta en sandlådenivå som i slutändan gör båda lagen mindre slagkraftigt.
Får hoppas det inte ser ut så här i dagens match... Rönnmark har bara 26% Modoutvisningar på de tre matcher han dömt. Då kan det bli en jobbig match ikväll...
bisterfinnen: Jag säger forfarande: Det har inget med armbågar och knän att göra. Nu är det du som har svårt för att ta till dig det skrivna ordet. Om någon har ont eller en känd skada i t e x axeln så tvekar ingen att, när tillfällfe ges ta i lite hårdare i en tackling mot just den axeln. Det är nog bara Davidson som inte skull trycka på där. Å andra sidan har inte han utdelat en tackling sedan han kickade ut violinvirituosen ur sitt hem.
Han är för övrigt rolig att prata med. Obrydd, öppen, intresserad av det mesta – och inte alls rädd för att säga vad han tycker. Som om jakten på motståndarlagets stjärnor i ett slutspel. – Det är klart, vet man att Niklas Sundström eller nån annan har problem med en axel så inte svänger jag undan. Får jag chansen så smäller det.
Och mitt konstaterande att oavsett vad de bägge kaptenerna sagt så tar jag avstånd från att medvetet skada eller förvärra en motståndares skada?
Vad tror du att adelsmärket knätacklingar och armbågar i skallen orsakar? Svåra långtidsskador. Jag anser att det är under en så bra spelares värdighet att hålla på med sådant feglir. Där var länken. Det var också ett inspel till Fannys egen utsago att han gärna trycker till en skadad spelare där skadan sitter. Exempel på skador hos MoDo-spelare: Yetman-skalle (armbåge ikväll?) Timander knä (knätackling på lördag?)
bisterfinnen: Budskap hittade jag inte. Däremot ett ovidkommande och högst subjektivt påstående och en fråga vars svar jag ämnar svara på så fort jag hittar artikeln. Om nu inte tidningen följde med i den kasse min sambo skulle lämna till pappersåterviningen. Tålamod var ordet sade Bull.
bisterfinnen: Hur faan kan du komma med en sån jävla dum fråga? Den du länkar till sitter ju för faan i fängsligt förvar. Idiot!! Detta är inte ens roligt. Ursäkta språket, blev bara så upprörd.
Förlåt. Jag insåg inte att du inte klarar av att ta in flera budskap i samma meddelande. Leta igen så ska du se att det fanns ett par budskap till, alla knöt dessutom an till samma frågeställning. Komplettera gärna ditt svar därefter.
El Aka Ali: Men Krizan var väll ändå inte bäst? Han hade en JÄVLA tur, en massa tur, och släppte flera returer som timrå inte kunde ta reda på. Men att han var bäst, näe, Modo vann SM-guld på tur i fjol inte fan kan dom väll göra det ett år till? För på skicklighet spelar dom inte, säga vad fan ni vill om det men det gör dom INTE!
CLUBEN: Vad är det som gör Bernhardt bättre än Hardegård? Den ena åkte ur SHL med seriens sämsta lag (no offence modoiter) och den andre spelade riktigt bra i laget som tog SM-guld. Skulle säga att Hardegård är ett betydligt säkrare ... | Läs mer
det skulle vara fint om vi tog detta ikväll.