Ambroo: Summa summarum: Timrå spelar inte bra idag (bortsett från första 6-7 minuterna), samtidigt som MoDo spelar riktigt, riktigt bra - Trots detta:...så är det match i 59 minuter! Kan inte tänka mej att Timrå kan tappa detta. Vågar Challe bänka Lotvonen eller Kalle i förmån för Moe??? -Skulle inte tro det - men jag hoppas. Visserligen kan ju Moe göra några riktiga indianare i egen zon, men Lotvo och Kalle var bedrövliga idag!
bäver: Jag hadde tagit 3-2 målet ;) Jag antar att min negativa inställning är en sorts försvarsmekanism ? Faktum är dock att Backe släpper en skitpuck per match. And we can´t afford it som Chris Pronger brukar säga.
SKÄMS! bara skäms! Jag blir dessutom förbannad över att challe står och flinar när han intrevjuas efter matchen... hur i hela hälsingland kan man flina över att ha förlorat en slutspelsmatch?
återigen och återigen skäms! Finns inte många i den där laguppställningen jag skulle dela en skyttegrav med baserat på den inställningen dom uppvisade ikväll... Det är inget rabattsystem i slutspelet... vinn 3 och få den 4:e gratis
nu ska vi inte måla faan på väggen bara efter en förlust! Vi har minst 3 bra möjligheter kvar att avgöra och ta oss till semi varav en på hemmaplan.. ser ju riktigt bra ut tycker jag..och skulle vi inte klara av det då vette faan om vi är värd en semifinalplats heller. tror att vi avgör om inte i morrn så nästa på hemmaplan.
Frella: Förhoppningsvis gör backe en godkänd match och förhoppningsvis så vilar Kalle K på bänken. Han tar två riktigt trötta utvisningar, förutom då han avgör matchen, också.
En positiv sak är ju att laget inte faller ihop totalt utan att det i stort sett bara är individuella misstag som fäller avgörandet. Kan man bara få bort sån skit som Koskinen och Backlund bjuder på idag så vinner vi nästa.
andyo: Ja det känns som att TIK har haft sin topp medans Modo bara kan bli bättre. Fy faan ångest !!! Jag är nordeuropas största neggo men tappar vi detta så orkar jag inte mer
Jahapp, nu känns det precis lika jävligt som jag hade förväntat mig.
Enda ljusningen om vi får stryk i morgon är ju att jag faktiskt får se en match live.
Vårt hopp i morgon är att Wernblom är tillbaka, blir han fortsatt avstängd så vinner Modo det här, När han flyttade från stan gick de ju till och med hela vägen.
Känns som Timrå släppte på tålamodet, tycker inte är Modo är så mycket bättre i den här matchen motför tidigare. Däremot bjuder Timrå på chanser i var och varannat byte. Kalle var tillbaka till sitt gamla jag och det säger väl lite om inställningen hos vissa till denna match då han varit en gigant i de övriga tre. Nu tror jag Timrå landat efter denna pinsamma insats och avgör detta imorn istället. Faran är väl om Modo fått mycket fart under rören efter denna seger. Fan att man måste vara nervös imorn igen.
andyo: ja absolut ... jag tycker också. det suger som fan... speciellt backes tavla . tror timrå hade fått fart på spelet om det hade varit oavgjort ett tag... men skit i de.. modo var bättre i deg .. man kan inte vara på topp jämt... nu jävlar biter vi ihop
Foyn: Jag håller med dig. Matchen imorrn är nog viktigare än vad man tror. För varje seger blir nog Modo starkare, och timrå lite svagare. Det borde bli så i alla fall.
Någon som vet varför Rönnmark inte fick fortsätta döma den här serien? Skötte han jobbet för bra, så att man måste bromsa upp han så dom andra domarna hänger med? Dåligt som fan...
andyo: Håller med dig om att Kokko var bästa back i Tik idag. Kalle K var helt otroligt dålig, och vad sysslar karln med på slutet? Drällde med pucken i egen zon så Modo får en gratischans och stängen butiken för idag.
Jag var skrek av ilska, detta misstaget får inte ske igen hoppas jag från hans sida.
Ja tamefaan så släpper Backe en puck från hörnet som vanligt och avgör. Trots att han spelat bra tidigare. Men det har jag sagt hela säsongen. Han har nu slutspelets sämsta statistik.... Kan nån förklara för mig hur det kan komma sig att trots vi leder med 3-1 i matcher så känns det som vi kommer tappa det här ??? Vinner Modo nästa så är det samma läge som ifjol och ni vet ju hur det gick.
andyo: Ja, man kan ju inte säga att han är lika bra som han är när han är "hel" iallafall. Han släpper extremt lätta puckar, dålig koll på spelet tycker jag också. Nä, ska MoDo ha någon chans så måste Krizan visa upp sitt ordinarie målvaktsspel.
spud: jaha du är här igen.... det var länge sen .. förstod nästan att du skulle dyka upp nu.... trevligt att ha dej här.... du har alltid något smart att säga... kom igen... säg något smart........
Rooster23: "Vi gör tre mål och ger bort i alla fall tre stycken. Tycker vi ser detta som ett olycksfall i arbetet. Jag tror på TIK i morgon!"
Mycket bra skrivet. Vi gör inte någon jättebra match, men det är bortaplan och där kan man inte alltid spela som i torsdags. Matchen imorgon kommer nog se ut som det gjorde idag. Jag hoppas vi ger lite mer och är först på puckarna, som vi inte var idag. I PP tycker jag man ska matcha Moe istället för Lotvonen, spela till backarna och skjuta - om Krizan står. Han går ner galet lågt nu, och han är skadad vilket gör att han blir lite långsammare i förflyttningarna.
shinzawai: Rent och fint Timråvatten. Eller nått sånt.
Det blev ju föga oväntat Modoseger ikväll. Samtidigt som jag tycker att Modo förde matchen långa stunder bjöd Timrå inte till ordentligt. Det såg inte riktigt skärpt ut, lite bekvämt och lite okoncentrerat. Tråkigt också att två stycken individuella misstag ska sänka oss totalt. Skiter i att skriva vilka, men det blev matchavgörande.
superfalle: Jo men det känns bättre att förlora om Modo gör mål på lägen som inte orsakas av en eller flera grymma tabbar av spelare i Timrå. Hade Modo gjort 1 mål på sina frilägen + att Timmander pangat in någon grym raket - och backlund räddat sin tabbe + att Lotvonen och t.ex. Sanny inte gjorde sina tabbar så hade man ju vart lite nöjdare och accepterat resultatet lite mer.
Tack för en bra match! Någorlunda välspelad och jämn. Bra klack hade ni idag också, såg ut att vara bra mycket mer än 150? Tur att de är bättre på att separera och anpassa i SBA än i Brädhögen.
Rooster23: ja backe blandar och ger... och det är fruktansvärt irriterande.. men som en kompis till mej brukar säga ..... han gjorde ju andra fina räddningar...suck...helt matchavgörande
RocknRolf2: Håller helt med om Backlund. Men Koskinen och Lotvonen dom var verkligen dom största förlorarna. Dom kämpade inte till 100% det var som om det gjorde ont att spela eller något.
När dessutom dessa två herrar har modospelarna i sargen måste dom ju använda sin storlek för att vinna puckjäveln eller i alla fall låsa fast den, som Modos och alla andra lags stora backar gör.
Ni fick ju alla inom media precis som dom ville. Modo gjorde en dödsryckning. Någon mer än jag som reagerade över att Canal + knappt nämnde Timrå i sitt försnack?
Tror Challe ser till att nollställa skallarna på spelarna ikväll och att vi faktiskt sopar hem denna serien imorgon. Är vi bara noggrannare så ordnar det sig! Inte kanske skit på spelarna nu! Fokusera på nästa match!
andyo: Jo, men det spelar ingen roll om Backlund räddad 118 skott innan, släpper man in en sån bjudpuck när det står 2-2 i tredje perioden, då har man bestämt ställt sig bland förlorarna istället för vinnarna. Backlund får repa sig till nästa match, liksom diverse andra Timråspelare. Det var väl bara Hynning-Regin-Tenkrat som kom upp i riktigt bra standard idag
RocknRolf2: Det känns liksom fel att klaga på karln eftersom han rädda massa bättre lägen som man inte hade klagat ett dugg på om han släppt in. Men liksom, det där jävla skottet ska han fan ta, och det är inte första gången han släpper in liknande mål.
Hoppas tränarna skäller ut backarna, framförallt dom som avgjorde.
Jag har en teori och de är att Lotvonen och Kalle har träningsvärk sen matchen i lördags. För då jävlar anama hade Lotvonen och Kalle speed, speciellt den förstnämde.
Nä nu jävlar är det bäst dom vinner imorrn, jag vill inte se nån jävla hockey på torsdag..
Flera faktorer som avgjorde idag: Modo var bättre, vi var sämre. Vi drog på oss massa jävla onödiga utvisningar. Men sen var Koskinen, Lotvonen, delvis Backlund, Sanny och Jonsson enormt dåliga idag. Utöver det var det en skvätt otur (b.la Hahls jävla stolpträff) och sedan var det en jävla skillnad mellan Vinnerborg och Rönnmark i dömandet kan man lugnt säga - Varför åkte ens Svartvadet ut i slutet när han släppt varenda Modohakning före? Det var bara för att ge timrå en "liten" chans i slutet och försöka göra det "snyggt". Backlund släpper in det billigaste målet någonsin känns det som i 3-2 målet.
Kalle klantar sig på ett mål, Sanny på ett annat, sen på det viktigaste målet klantar sig Lotvonen trots att det inte syns så skitbra - men nog jävlar va det hans fel iaf.
Kalle och Lotvonen åkte inte ett enda extra skär idag, det kan man lugnt säga.
Det här var så jävla onödigt. Vore en sak om vi spelat ganska bra och om bara Modo var bättre, men nu var det ju så att det som egentligen avgjorde var att Vi sänkte oss.
Alltså...nu jävlar får dom visa vad dom går för imorgon, ta bort två jävla bjudmål så hade vi fan vunnit, vi var med hela matchen utan att vara bra och då bjuda in dom är ju fan korpen.....varför har inte TIK skrivit nytt med Backis..Hmmm,jag undrar!!!
Timrå spelar inte bra idag (bortsett från första 6-7 minuterna), samtidigt som MoDo spelar riktigt, riktigt bra - Trots detta:...så är det match i 59 minuter!
Kan inte tänka mej att Timrå kan tappa detta.
Vågar Challe bänka Lotvonen eller Kalle i förmån för Moe???
-Skulle inte tro det - men jag hoppas. Visserligen kan ju Moe göra några riktiga indianare i egen zon, men Lotvo och Kalle var bedrövliga idag!