1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605123 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
bäver: Jag tror som dig. Inte ska vi ångest bara för en liten dödsrycknig från MoDos sida. Ikväll är det åter Timrå som är först på puckarna. Och Baclund har spikat igen.

Hahl Bundy: Gnäll? jag tackade ju henne.

tror att det blir klart ikväll men vis av erfarenhet så kan det ju naturligtvis svänga hursomhelst,igår var vinden i ryggen på Modo och linjalens alla millimetrar tycker även att dom spelade bra och gav inte timrå så värst mycket tid och utrymme nånstans på plan.Jag har ändå en känsla av att det var en sista kraftansamling innan semestern

AM: Vad är du här inne o gnäller på Ann då om jag får fråga?

Ann: Och det tackar jag för...

AM: Bjöd inte in dej till den vad jag vet???

Hahl Bundy: Dom snackar med Pär Styf på telefon från ö-vik på 4an

Ann: Jag tycker du ska hålla dina kisslekar för dig själv.

Bara vi inte gav Modo lillfingret igår bara.

AM: AM=Animerad så nu är de dags att sudda ut er!!!

AM: Sant... men jag kallar inte en ledning med 3-1 i matcher för motvind heller så...

Ann: Man ska vara försiktig när man pissar i motvind, det kan skvätta tillbaka på en själv..

Nä men nu så!
Ikväll pissar vi på MoDo...

andyo: Jag håller med dig helt och hållet, inte ska vi dänga upp varann. Fast det var visst övre delen som fick smaka på riset, eller? Enligt Uno Gordon i a f (jag vet inte).
Frustrationen leder lätt till felfokus, och det är synd när vi är på bortplan och har en hel publik att överrösta. För igår var t.o.m. sittplats med och väsnades.

ralus: hehe aldrig roligt att förlora..Speciellt mot nolaskogsare...

Jean1: Sen kan man väl knappast tro att allt folk i den nedre delen gjorde så där med vilje för att på så vis få massa verbala dängor

Jean1: med tanke på hur det brukar se ut här inne efter förluster, ja det är vi..

Uno Gordon: Om Jimmy, Knylan och Kattiz fick ett frispel och kallade övre delen av klacken för mongolider tycker jag dom ska ta och tagga ner och tänka till. Hur lätt bärs ljudet uppåt i en tätt packad klack som igår? Kan det vara så att dom där uppe inte hörde dom där nere?
Är det så att vi ska försöka samarbeta i klacken eller ska vi lägga energi på att dizza dom som inte gör helt Rätt?

Lite mer respekt och lite mer ödmjukhet kan man efterfråga. Inte nog med att några ägnade större delen av matchen åt att häva långfinger åt MoDo-klacken, men att peka finger och kasta glåpord åt varandra inom klacken är lågt. Är vi så pass dåliga förlorare?!

Maggan: Tack så mycket =)

mikenomad: vart har du läst de?

ralus: Jag tycker Challe blir mer och mer genialisk. I början fattade jag inte mycket av detta dennes agerande...

Kanske framför allt hans mediala utstrålning...

Kantig, ironisk och lite svår att greppa på något vis. Ändå trevlig och slängd i käften. Men desto längre tiden går så gillar jag mer och mer vad jag ser. Och gårdagens time out och efterföljande mål kändes målinriktat och helt rätt i tiden. Så hockeymässigt vetefan om jag kan gnälla allt för mycket. Vi är i slutspel, Leder över förra årets SM-vinnare med 3-1 i matcher. Hade inte Koskinen slarvat bort pucken, hade Timrå haft närmare en minut att fixa ett mål till mot ett pressat Modo... Jag gillar Challe. Jag ser bara en sak i hans ögon. Och det är inte SM-silver.

Han pratar med hockeyspelare på hockeyspelares vis, och med media på samma vis. "Typ"

En smart jävla djurgårdare i förbannat snygg omgivning!
I kväll förlorar vi, för att avsluta jobbet hemma på torsdag. För det är väl på torsdag match nummer 6 spelas? Och det är väl då som jag har bokat plats i både restraurang och på bekväma sittplats för att lägga grunden till påskens största party.

Jaha, Jonte drar till andra sidan atlanten för att hälsa på polare samtidigt som TIK avslutar serien och inleder slutspelet, märkligt beteende av en gammal lagkapten och pådrivare.....Det säger antagligen en hel del om hur stämningen mellan Jonte och TIK är.

Blir ytterst förvånad om den killen gör någon fler match i TIK-dressen.

diffe: menade inte ditt inlägg, läste några inlägg med folk som gnäller över att challe e för glad..

ralus: om du menar mitt inlägg så betygsatte jag Challe!! Om du tycker att en 2a var obefogad så kom gärna med ett annat förslag... Du kanske tyckte att han hellre skulle ha en 3a??

rättelse jag menar Erik eller Sebbe! Tror att Fredrik skulle platsa i gårdagens match också!!!

tycker lite synd om backlund, han var lysande i dom 2 första perioderna och tar friläge efter friläge, hade han fortsatt så så hade han kunnat bli matchvinnare, istället blev han syndabock.

varför gnäller alla på challe så fort vi förlorar? antingen e han för glad eller för butter i intervjuer. Lägg ner skitsnacket nu

Idag skulle jag vilja se Challe gå tillbaka till 4 femmor även om den 4e fick lite istid. Om man ska betygsätta Challe så får han en 2 av mig. Pga att han nöter och nöter på 2 finlandsfärjor som är Kalle och Kimo. Man såg direkt att dom skulle vika ner sig denna match, varför då inte sätta in fredrik eller sebbe för att dels ge energi till laget, dels för de gamla gubbarna var riktigt seg i bena.

Hoppas att dom lärde sig av denna match!!

Lycka till idag!

DJ Hemp:

Jag brukar inte härja här inne alltför ofta, men jag måste säga att det är förvånansvärt trevligt här. Redan i bannern möts jag av en vänlig själ iförd MoDo-tröja som påminner lite om en flagga i MoDo-klacken, fast snyggare.

Ska jag vara helt ärlig så önskar jag nästan att Timrå hade vunnit med 4-0 i matcher. Helt plötsligt så infinner sig en liten smula hopp sig. I de flesta är det ju det lag som är överlägset i tabellen som leder med 3-0 i matcher. Givetvis är det då svårt att vinna tre matcher på bortaplan. Nu har ju Timrå faktiskt bara snott en match i Swedbank, precis som förra året, så vinner bara MoDo matchen i morgon så är förutsättningarna likadana som de var inför match 6 förra året. Som tur är för er del så har vi ingen Horava i år som kan Zlatan-klacka in pucken.

Nåväl, jag är en obotlig pessimist. I morgon blir det kalldusch och ni vinner med 4-1.

El Maco:

"Sist - värsta av jävla allt. Jag hade redan förutseende bokat en plats i supporterbussen, fixat flyg tur och retur och var laddad. Så är matchjäveln imorgon! Vad är det här?"

Ja, visst är det helt otroligt! Men nu får man nöja sig med att kasta sig över biljetterna till torsdagens eventuella match. Jag begriper mig inte alls på de som har planerat detta slutspel... Matcher två dagar i rad - fy fan, helt sjukt! Så inom loppet av tre dygn kan 3-0 i matcher förvandlas till 3-3... Vilken jävla sport detta är eller!?

Så där då är man människa igen efter att få avreagera sig lite. TIK gör ingen genomusel match men inställningen till den var riktigt dålig. Såg en till intervju med Challe är han inte stod och dumflinade och då kanske det finns hopp om honom också...

Imorn förväntar jag mig rödvita krigare och inte en samling höns som tror att dom kommer få en 4:e vinst gratis...

Norden_AN: Frustratiionen låg nog i att övre delen av klacken sjöng nåt djävulskt i otakt. Man lyssnade inte på den nedre delen eller var samstämiga för fem öre. Då fick Jimmy och Kattiz samt Knylan ett frispel och kallade vissa för mongolider. Inte snyggt men jag kan till viss del förstå dem.

Sedan tycker jag Dalan och några andra supportrar var pinsamt löjliga ikväll som läts oss falla in i modolidernas tempo och tillät oss falla ner på deras pubertala nivå särskilt efter matchen. Låt dem hållas.

Vi vänder, vi vinner! Vi vänder, vi vinner! Vi vänder, vi vinner!

ALLLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Först: Trist förlust. Modo var ett bra lag idag och då är det inte lika lätt.

I min serie dissa-filmar-krizan så var det en behållning att höra Canal+-kommentatorerna om honom i slutet av tredje när han var ute och stoppade puck i rundeln. "Han får akta sig så han inte skadar sig" "Nej, nu ligger de inte under med fyra mål".

Ska man ta med något annat positivt så ska vi nog vara glada för att vi fått riktigt motstånd (om vi nu går vidare). Hade Modo legat på rygg och viftat med tassarna i fyra raka hade vi varit chanslösa i en eventuell semi. Nu vet vi att vi är dödliga. Förhoppningsvis släpper inte Backe mål som han gjorde idag heller.

Sist - värsta av jävla allt. Jag hade redan förutseende bokat en plats i supporterbussen, fixat flyg tur och retur och var laddad. Så är matchjäveln imorgon! Vad är det här?

Vad i hela fridens namn var det för tjaffs i klacken idag? Är det bara för att vi hade chans att ta oss till semin och pga det var spända känslor eller är det alltid såhär grinit i klacken? Folk som svär, käftar, skriker, pekar finger åt EGNA medsupportrar! Jag har inte varit med i vinter för bandysäsongen har tagit upp min tid men om det varit så här varje bortamatch så har jag då inte missat nåt. Ska det fortsätta såhär så kan man lika gärna sitta på andra kortsidan för att slippa se Tikare bråka med varandra.

Uno Gordon: Jo jag håller med dig om att vissa av era backar inte agerade som tidigare. Men jag tror nog inte dom var sämre än Atvars i vårat lag karln blir ju bara sämre och sämre passet till regin idag säger väll allt totalt hjärnsläpp.

Ny match i morgon får hoppas att det blir lite spänning i morgon med. Skulle ju varit sådan här spänning tidigare med, det känns som det nyss börjar för en annan :).

Cyklob: Jag tyckte vi växte in matchen och när vi gör 2-2 genom Styf trodde jag vi skulle ta över. Men då tappar vi skallarna igen och släpper in två prakttavlor och bjuder Modo på matchen. Men sedan begriper jag inte för i mitt liv vad h-e Koskinen och Lotvonen sysslade med ikväll. Noll kyla, noll pondus. Det var tamefan en katastrof att se deras agerande ute på isen ikväll.

Varför stressar vi ens överhuvudtaget upp oss? Vi gör allting rätt första 10 men sedan tappar vi tålamodet.

SATAN TA DIG KALLE OM DU AGERAR KANOTIST IMORGON OCKSÅ! DÅ JÄVLAR BLIR DET INGEN LÖN!

KRIGA TIMRÅ! SMULA SÖNDER MODO!

andyo: Jag är så mycket Modoit som man kan bli, sedan försöker jag vara trevlig och inte skapa massa pajjkastning i gästböckerna utan försöka ha en trevlig disskution med dom jag pratar med. Sedan få du ju givetvis tro vad du vill men det är sanningen i alla fall :).

Och nicket kommer från den tiden då jag höll på med online-spel :).

Cyklob: Alltså är du verkligen en modoit? Jag har verkligen svårt att tro på detta. Ta bara det här med att ditt nick är Cyklob, bara detta säger mig att du har svart bälte i ironi och sarkasm, och att du är förlagd i Sundsvall och dessutom är fruktansvärt sympatisk i gästboken förstärker teorin så mycket att man nästan kan hävda att det är ren fakta.

andyo: Jag tycker inte Timrå spelade så dåligt idag, visst det var väll kanske inte samma drag i skridskoåkningen mot dom 2 tidigare mötena men sammtidigt så kom vi ju ut med båda skrillorna på oss denna gång :).

Sedan går det inte att spekulera i något resultat eller något sådant det svänger så otroligt i hockeyn.

Cyklob: Det räcker nog med att timrå spelar som de gjorde nu så vinner ni - annars är ni fruktansvärt dåliga, alltså flera nivåer sämre än match 2 och 3.

Aja onödigt å spekulera än, uscha vilken hemsk kvart de här har blivit..

DJ Hemp: Ja absolut det svänger fort i ishockey, skulle vi vinna i morgon så blir det ju lite press på er med på torsdag. Då är ju matchserien vid liv igen. Men jag tror inte på att det kommer bli så, men grabbarna får gärna besvisa mig fel :).

Andyo:

Japp, jag hade fel. Men det var för att jag var inställd på en femte match på onsdag. Fattar inte varför det måste spelas två dagar i rad...

Cyklob:

Ni kommer att vinna två raka. Den saken är i stort sett klar. Sedan har vi ett gyllene läge att avgöra på torsdag, men om så inte sker svänger pendeln snabbt över och det är fördel MoDo. Så snabbt kan det gå i denna märkliga sport...

Kongo: Hehe det är inget rävspel utan jag känner bara så, visst vi vann idag men det kunde lika gärnat blivit en ny förlust om ni satt era chanser som ni gjort i dom andra matcherna. Ska vi ha en chans i morgon så måste vi upp 75% till i alla fall. Annars är det semester tider.

Cyklob:
Mycket till?
Lägg ner ditt psykiska rävspel nu! :)

DJ Hemp:
Sieg oder todt!

Simmalugnt: Hehe jo det är sant, men för min del känns det endå som det kommer lägligt med tanke på den sitts som Modo sitter i nu :). Då får man ju lite sport att kika på i alla fall :).

Sådärja nu har jag tjurat färdigt! Nu tar vi nya tag i morgon gubbar...

Cyklob:

Ähhh Fotboll är bara tidsfördriv för att hockeyspelarna ska få vila, som golf och kubb ungefär...;o)

andyo: Ni behöver nog inte vara oroliga, det ska verkligen till mycket för att det ska bli en sjätte match på torsdag. Men visst som vanligt ska man spela om saken.

Simmalugnt: Ja allsvenskan börjar ju snart med så det kommer ju ganska lägligt för en annan i alla fall :).

« · 1008724 · »