1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596832 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
shinzawai: Förstår du inte att bannern är riktad först och främst till dig. Inte minst när du inte kan se en regelrätt tackling. Tur att vissa andra nolaskogsare kunde se det i alla fall. Lite ordning finns det även hos er med andra ord.

Skarin: Jag lyckades glömma bort Tommy Wargh, han är som det ser ut borta till nästa säsong.

Skarin: Möjligt, men du förstår att livsfarlig och regelvidrig inte har ett likahetstecken mellan sig, så då vinner jag på poäng.

Tacklingen var respektlös och farlig och ledde till en allvarlig skada, utvisning eller skrev jag inget om. Plats!

shinzawai: På två matcher har Pärssinen visat sin klass. Han ser ut att hålla dessutom. Pyörälä blir bättre och bättre och spottar som vanligt in mål.
Hahl missade kvarten ifjol. I år kommer han vara matchseriens konung.

shinzawai: Sannys tackling var inte respektlös, sluta grina för fan.

Skarin:

Wowaweewa! Här ser vi målvakter som är mjuka i lederna!

shinzawai: Ok. Wargh och Timander saknas alltså. Plus en småskadad Krizan och en yrslig Yetman på isen.

Skarin: Ungefär så.

shinzawai: Klart som sjutton att en tackling måste vara respektlös ! Annars blir det ju bara pannkaka..

Någon som lyckats luska ut vilken kanal tisdagsmatchen visas på? 9:an visar, men de har inte lagt ut vilken match ännu. C+ visar HV-SAIK. På torsdag kör de MODO-TIK på C+.

shinzawai: Kommer du inte och hälsar på?

Snoop: Håller med. Den tacklingen var riktigt hockeygodis. Det hade nog även trollen från nolaskog tycke om den inträffade mellan ex FBK - SAIK, eller några andra lag. Bara inte deras egna spelare far illa.

Jensen_12: De gör han fan rätt i :P

Jag hoppas verkligen Timrå-spelarna går in och tar skitjobbet framför Hollywood-Krizan. Stör honom hela tiden!
Grin-Sundström är en annan som ska störas hela tiden både i spelet och verbalt.
Fler Timråiter måste också ta sitt ansvar och spela ett fysiskt mycket tuffare spel.
Smuts-Skröder hoppas jag mest att han inte skadar någon rödvit.

Jensen_12:

Det talar väl för Modo?

Jensen_12: Sluta dra alla över en kam. Det var en perfekt tackling och jag önskar att Hasse Jonsson utförde sådana i varenda match.

Poffa: Ber om ursäkt för min dåliga formulering. Jag syftar självklart på dom modoiter som tycker den var ful eller tyckte att den inte var regelrätt.

Laken: Dina punkter måste slå väl in om vi ska fixa det här. Och mer därtill. Vi måste bl a ha den där turen som dem hade ifjol. Och den turen var inte så liten heller.

actionleif: Nä, jag bor för långt bort numera och det kliar så förbannat av ekborrarna i arenan, jag är nog lite allergisk.

shinzawai:

Ekborrar? Mal och myror gillar plywood. Ekborrar är lite mer kräsna...

Skarin: Blir det ingen "Trum-Comeback" av dig i år?;)

nectis: Det är locket på. Modolider läser härinne och interna affärsangelägenheter talar vi tyst om.

nectis: På tal om det, har ni införskaffat ett extraförråd med trumpinnar till kommande slutspel?

Wayne Gresky: varför skulle vi det?

Skönt att höra Magnus Nyström säga att Modo kommer köra över Timrå....

tobbe_d:

Det brukar ju flyga både det ena och det andra från ert håll när ni blir ledsna...

bisterfinnen: ja så varför ska vi införskaffa nya då? efter som ledsna kommer vi inte bli iår!

shinzawai: Nollan som "Zacke" höll i lördags är ju bara statistiskt säkerställd och inget man behöver arkivera ur framtida historiskt perspektiv då matchen inte gällde ett skit och ingen förtog sig nämnvärt för att försöka spräcka densamma.

Uno..

Varför skriver du aldrig i vår GB nuförtiden? Fullt upp som underrättelseagent numera? :-P

Uno Gordon: Nog tycker jag att SAIK gjorde ett ärligt försök. Han har varit riktigt "tet" som Håkan Södergren skulle sagt i de 3 (?) matcher han stått på slutet.

tobbe_d:

sär skrivning. En speciell kompetens du besitter?!

Ni kommer att bli ledsna, var så säkra.

bisterfinnen: Varför skall man sparka på dem som redan ligger? Jag tycker vissa utav supportrarna är trevliga men avskyr laget som pesten.

shinzawai: "Zacke" är ingen dålig målvakt men jag tycker ändå att man skall ta det hela med en nypa salt.

Uno Gordon:

Que? Jag sparkar inte på någon (hoppas jag). Utveckla.

bisterfinnen:

Förresten. Vem av er är det som har gömt fisk i ventilationssystemet i Swebank Arena? Det är inte snällt...

bisterfinnen: Ni är redan plågade som ni är och vad blir till det bättre om jag sticker in huvudet som en gam och börja mata trollen? Då blir det ju bara tårta på tårta och ett satans liv. Magen min och hjärtat har fullt upp med att fokusera på Timrå-Modo nu.

bisterfinnen: Tror inte det är fisk, utan det är nog amöban ni har på tröjorna, som luktar där..

shinzawai: Är det du som är i bilden här ovan. I så fall har dom lyckats rilktigt bra i sminklogen. Men uppriktigt sagt så saknar jag din banjo.

Går det att fixa filmer med gubben ovan ( enögd MoDoit ) att visa på jumbotronen ?

Nu börjar de hetta till, Challe är i farten, se länk!

Walla: Finns länkat om det där till höger redan ;)

Mathias: Hehe.

Det är någonting som... fladdrar i erat mål där... Jaha, det var Krizan, okej.

JimmyH: Han får fladdra hur mycket han vill så länge han räddar puckarna. MoDos spelare har fullt förtroende för Krizans målvaktsarbete och det är det viktigaste. Skön ironi där av Challe och Sanny, trodde inte ni tikare hade den förmågan, men det beror antagligen på att de är stockhomlare.

Wayne Gresky: "MoDos spelare har fullt förtroende för Krizans målvaktsarbete."

Nähä? Hur kan dem ha det? Han har ju bara varit bästa målvakteni svensk hockey tre säsonger i rad och gett laget ett guld.

Wayne Gresky = Captain Obvious

JimmyH: Nu blir jag upprörd!

Hur kan folk här vara så jäkla usla på att veta om de ska använda "de" eller "dem"? Det verkar som om många alltid använder "dem" och tror att de ska komma undan med det. Klarar man inte av skillnaden, skriv "dom" istället, annars blir det bara pinsamt.

"Hur kan de ha det?" heter det.

Wayne Gresky: Du var ordningsman i skolan va?! :)

Jag kommer inte att orka med en ev. förlust mot Modo.

En banderoll på tisdag o varje match hädanefter från klacken borde vara:
"GÖR OSS STOLTA!"

Hahl Bundy: Tycker du jag uppför mig så väl här inne hos er? Tack för komplimangen! :)

« · 1001512 · »