1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598790 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
skurknnn: Vi behöver inte vara roliga här. Det finns så många roliga modoiter här så att det räcker och blir över.

FM: Skulle tro att det är någon form av kateter i Nolaskogarna.

När jag fällde ut Dagbladet på lunchen så trillade en slutspelsbilaga ut. Det blev en tvåtimmarssittning. Jag är grymt imponerad. Den är t.o.m. bättre en inför elitserien-bilagan.

skurknnn: Passa dig så att Wayne Gresky inte kommer o styr upp din meningsuppbyggnad.
Man måste kunna skriva förståelig svenska härinne o i Modos gb i synnerhet.
Ursäkta det sista, det är ju omöjligt inne hos er.

spud: Hur vill du bli förlöst då? Genom brunöga kanske.

Knutte: Du kan väl fråga spud på Modos forum. De verkar behöva komma i gång där.

778 platser kvar. Jag undrar jag...

T T: Det blir säkert fullt. För resten skulle "Robban" va med? Hade han fått något specialskydd?

Skynda fynda:

Ståplatser kvar:
479

Sittplatser kvar:
299

El Aka Ali: Pyörälä(stavning?) har iaf ett special skydd för knä, Robban är inte med vad jag hört!?

El Aka Ali: Inte i kväll. Kanske senare, han får bli vår joker.

Hur är det Oldmans knarkande snut säger i Leon, 'I like these calm little moment before the storm'. Småseg biljettförsäljning, oengagerade försök till munhuggning här inne. Själv har jag icke alls taggat upp än. Nästan så att jag inbillar mig att denna kvartsfinalserie kommer att kännas mindre larger-than-life än förra årets.
Men. Det är givetvis självbedrägeri. När pucken går i spel, målen trillar in och tacklings-efterspelet går i gång här inne...då jävlar. Då är det på allvar igen.

Detta kommer givetvis bli en riktig jävla holmgång till kvartsfinalsserie, Igen. Utgången känns helt omöjlig att sia om. Ska jag försöka mig på någon form av profetia börjar jag med att tvärsäkert slå fast att det inte kommer att gå till sju matcher. Och jag tror att Timrå, om man nu mäktar med en seger i kväll, kommer att vinna även nästa match i Övik. Då är det kraftigt slagläge i match tre på hemmaplan.
Det omvända - att Modo vinner i kväll och sedan i Övik - är givetvis också ett möjligt scenario. Men jag tror inte att dom gör det. Jag tror dock att det överläge dom skaffar sig genom att direkt bryta timråserven i s f ger dom serien.

Summa summarum: kvällens match är jävligt viktig (nähä?). Särskilt för Timrå. Modo är regerande mästare, och man har ett kollektivt minne av att krångla sig ur dödliga grepp från i fjol. En förlust i första matchen, på bortaplan, är ingenting som kommer att skaka dom nämnvärt. En uppföljnings-bitchslap på hemmaplan, däremot...då snackar vi övikska struphuvuden låsta i falsettläge. En underbar tanka att plocka fram så här timmarna före nedsläpp.

Det ska i a f bli jävligt skönt att äntligen få skåda ett Timrå utan skyddsnät. Många - undertecknad inkluderad - har hela säsongen kört med ett psykologiskt försvar i form av 'vänta tills slutspelet, det är då det gäller'. Nu är vi där. Nu existerar inte 'senare' längre. Nu måste bomben brisera. Så kom igen, Timrå. Nu är det fanimej dags att sätta ner foten.

Red Rocker: Ståplatserna köper väl många på plats, ingen idé med förköp vad det gäller ståplats då man ändå måste vara i tid för att få bra plats.

Jaaha faan va illa man börjar må så här några timmar innan matchstart. Jävligt synd att vi inte fick FBK för då hade semifinalplatsen varit klar... Istället får vi möta Krizan och Modos alla jävla fet backar.. Suck...
Torskar vi den här kvarten kommer jag bli sönder mobbad av varenda förbannat modofans. Det klarar jag inte ! Så ikväll får grabbarna se till att köra så förbannat !!!! Framåt kamrater !

Bragd-Birger: Bra skrivet som vanligt. Nu gäller det djävlar i mig!! Undra om man ska lämna arbetet i förtid här blir iaf inget gjort idag..=)

Foyn: Nähä? O vad tror du jag kommer bli?
Vilken ångest. Jag orkar inte med en förlust till mot Modo i kvarten.
Får man må så här illa?

Bragd-Birger: Bra inlägg ! Jag är grymt spänd på att se hur vissa av våra Tikare sköter sig ikväll. Många skribenter här inne har ju hela tiden kört med "vänta tills slutspelet drar igång". Nu får vi se ? En som jag vill se storspela är Backe. Gör han det kan alla be mig hålla käften ! Annars ? Jaaaaa då jäv............ !

Hahl Bundy: Finns det en gud eller nån form av rättvisa så går vi vidare... Annars e pistolen laddad...

Red Rocker: Kolla på ST nu i länken t.v. Fick intrycket att han skulle lira.

Bragd-Birger: Kul att se ett konstruktivt inlägg från din sida någon gång också. Trevlig stämningshöjare och aptitretare inför kvällen. Om fyra och en halv timme släpps pucken! Apropå det uppenbara då...

Vanligtvis brukar jag inte ge mycket för vad hockeybloggaren i AB skriver. Men just angående vår kära batalj känner jag att han på nått sätt lyckades slå huvudet på spiken.

"Den matchen kommer säkert att målas upp som en hat-match. Men de största galningarna är ju borta nu: Robert Döme och Zdenek Blatny."

Jag är sjukt nervös. Har väl inte fått mycket gjort på jobbet under eftermiddagen.

Urk.

Kerstin_k: Skröder hade lika många utvisningsminuter som Döme och Blatny tillsammans i förra slutspelet så Ros är ute och cyklar som vanligt. Skröder är galnast, inget snack om saken. Blatny må ha varit "gritty", men särskilt galen var han inte. Han var bara sexa i MoDos interna utvisningsliga. Men det är helt klart en spelare man saknar när det drar ihop sig...

Konstigt nog är jag inte det minsta nervös.

Wayne Gresky: Jag håller helt med. Fan, håller jag på att bli sjuk?

Wayne Gresky: Definera "galen". Jag menar...Sundström har ju skrapat ihop ett par minuter i år också.
Skröder= psykopat?
Sundström= sociopat?

Kerstin_k: De har kanske den allra största kvar, å han står i målet ;)

Olle: Ambroo.

Hoppas att inte Prästbergs filmklubb med flertalet medlemar från Modo får en avgörande roll. Nu tror jag att funktionärerna har fått upp ögonen för dessa hocke dödare, men man vet aldrig.
Minns från ifjol då Sundström dog i sarghörnet vilket ledde till ett avgörande powerplay mål.

henrik: Den där ärkesopan till fuskande filmare de har i mål är i alla fall scoutad av domarkåren. Hoppas bara att de vågar ge honom en tvåa för diving i år.

Olle: Sanny i en intervju:
"– Jag tror vi bara har ett matchstraff och en tiominutersutvisning, då blir siffrorna lägre. Vi bara kör på och håller käften, men det finns ju lag som har 20 tiominutersutvisningar för snack…"

73Sjöbba: Intressant att läsa i expressen, där berättar Sundström att han har koll på finnarnas skador, skadar han någon av dem med flit då kommer Styfen göra som han gjorde med foppa, slå ner han :)

Det här känns inte bra. TIK var ju så otroligt nederlagstippade ända fram tills Modos skadelista dök upp. Fan en subtil form av hopp börjar yttra sig och detta kan aldrig båda gott...

Nyss uppdaterat och 723 platser kvar. Det blir inte fullt. Fantastiskt.

Snoop: Äsch Sundström skulle inte skada någon. Han skulle på sin höjd åka fram till domaren under match och, i sann Sverker-anda, påtala att någon spelar på sprutor och fråga om det får gå till på det här sättet, "får det vara så här? va, va?"

Olle: nu tar man en kall bärs och myser ut med kåkkebussen
SYNS I LADAN !
Kolla in länken och skratta lite....

T T: bedrövligt :/

73Sjöbba: Väl talat av den gode Sanny. Och däri ligger en viktig poäng: Modoliderna har nära till lipen när det bär emot. Något som definitivt kan vändas till en fördel.

Annars fick jag, så här knappa tre timmar före match, helt plötsligt en Nostradamusk (?) vision. Den kom till mig, vacker och klar som en gnistrande vintermorgon. Det var snabba bilder - övikare som grät öppet på gatorna, timråspelare som i underställ ropades ut framför ett kvardröjande, mäktigt rödvitt hav av flaggviftande supportrar, tidningsrubriker, kollapsande servrar - och budskapet var tvärsäkert: Timrå slår ut Modo. Så nu vet ni. Återstår att se hur rafflande det blir.

Modolider: prepare for hell !

Snoop: Är väl ingen hemlighet vad vissa MoDo killar har för skavanker heller; läs Timander, Krizan etc....Kan gå lika illa för dem som för våra isåfall

T T: Blir det inte fullt ikväll är det en stor jävla skandal !!! Börjar vi få in Läkerolstämning i E.on ??

Foyn: Det är Backlunds fel!

El Maco:
Freddan Agera!

Foyn: Verkar inte bättre tyvärr :(

Bragd-Birger: Riktigt så rak på sak var väl inte Nostradamus? Han talade i liknelser.

Året svart man tampas med cigarrökares kvinna i stort land bortom haven hamnar en kolagömma från Hägges i klorna på röd örn. Slovakisk slips vajar för vinden. Värmlänning med germanskt efternamn och förnamn som stor gnagare darrar med underläppen.

Kan dock inte misstolkas tycker jag.

Är det någon som kan förklara varfö matcherna börjar kl 1930? KOmmer det vara så på alla vardagsmatcher under slutspelet?

Per HApps: Den var du först med! Kul att Aftonbladet toppar med Freddan just idag, sant eller inte.

El Maco: Ha ha ! Ja vi får se. Jag noterar din komentar så återkomer jag efter kvartsfinalen ;)

El Maco: Du har så klart rätt. Jag tänkte bara, av hänsyn till alla modolider som häckar här inne, att det kanske var lämpligare att servera mer lättolkade bilder.
Två timmar kvar. Nu börjar nerverna så smått sprattla, fanimej.

Bragd-Birger: Paddan bubblar nåt om Mariestad och inte Värmland. Ett av de där småfelen som Nostradamus gör i en del profetior. Jag kan förstå att det var lite svårt att hålla ordning på de svenska landskapen när man satt nere i Frankrike på 1500-talet och man inte kunde kolla sånt på wikipedia.

Bragd-Birger: Efter att ha hört rapport från Modolidbarnas utflyktsresa med buss konstaterar jag. Förfärens ej du lilla hop blir en lämplig kampsång på den resan. Inte en full buss ens?!?!?

« · 1002654 · »