John K: Fan vad jag skulle jubla om Mora kunde slå ut Färjestad i kvarten. Allt detta för att jävlas med de bortskämda fansen som får gråta tills nästa säsong över att man inte gick längre än till kvarten.
F.ö en ganska intressant lista som Wikegård tippade, men det är väl klart... han skall alltid "sticka ut" med sina tips. Synd att jag missade hockeykväll i går som vanligt... suck.
mikenomad: Ja, och vem höjer inte på ögonbrynen åt Wikegårds tips:
Semifinalister blir:
Färjestad Brynäs Luleå Timrå IK
Allt enligt Wikegård i Hockeykväll, vi får hoppas att han får rätt beträffande TIK. Dom andra får bli hur som helst för min del. Dock skulle det vara kul om Mora åstadkommer elitserihistoriens skräll och slår ut kaffebönorna.
Usch, tror inte det är någon idé att gå och lägga sig ikväll.. Är alldeles för nervös för att kunna sova. Å varför tror alla att Modo skall ta hem detta? Bra iofs att pressen ligger på dem, men jag tror att första matchen (imorgon) blir jäkligt viktig. Vinner Timrå så tror jag att man även vinner på torsdag av bara farten.
Just farten är ju nåt Modo drog ned på mot Mora (smart...), medans Timrå stod upp riktigt bra mot Frölunda. Hade Backe hållit puckarna utanför ramen någon minut till tror jag Timrå hade vunnit i GBG (tendensen lutade åt övertagande av initiativ ju längre matchen led).
Men vi gör väl som vi brukar. Rent framför kassen, sarg ut och vassa kontringar. Räcker med 1 kassse imorgon, så länge Backe håller tätt (logik).
Usch (2). Jag brukar alltid få huvudvärk efter täta matcher i Eon. Hur faan skall jag må imorgon kväll?
Uppsnack inför morgondagens drabbning på Mittnytt. Lokala kändisar på Thimståls som snackar hockey och Roffe Norrbom som snackar Arenautbyggnad. svt.se/svt/play/video.jsp?a=386753
The Palm: Man behöver ju inte alltid följa originalmallen för en hockeylåt (det har jag redan gjort en gång med TIK-power). Vi i bandet är nöjda med låten, Sidelake är nöjda, många spelare och fans är nöjda. Skivan finns i supporterkiosken imorgon. Det är frivilligt att köpa. Intäkterna går till supporterklubben. Inga internationella genombrott är med i beräkningen. ;)
DJ Hemp: Ang TIK (Warriors of Sweden) Kan inte instämma mer. Dock respekt för att man gör en låt. Det görs för få.. Skulle vara attans så mycket coolare med en fläskig hårdrockslåt helt på svenska.. För inte tror bandet på allvar att det blir "TIK (Warriors of Sweden" som blir deras internationella genombrott? Högst lokalt i Finland kanske..
Med intention till försök till respekt för de inblandade: T I K (Warriors Of Sweden) är inte bra. Jag förstår inte vitsen med den här låten. Tafflig dussinhårdrock på engelska och sedan "Te I Kå" på svenska i refrängen... Vad har detta med Timrå IK att göra egentligen!? Vad är tanken bakom låten, om det nu finns någon? Jag vill inte vara taskig på något sätt, men jag måste vara ärlig. Vart tog "Timrå knockar hela skiten" vägen förresten...?
El Maco: Canal Digital har väl länkat upp matchen imorgon på Globens Jätte skärm..Challe å Due-Boje sitter väl där å ser Timrå matchen bara dom två!haha...där pratar vi distans till skärmen!heja challe....
Rooster23: Tycker oxå att Kenta skall matcha Ryno i PP.Gärna med Warg. Är inte ett dugg orolig för Timrås avancemang! KOLLA målvaktsstatistiken Backe ÄGER!Dessutom har vi tre bra tekare,MODO två.....och så har vi PP- resp.BP-statistiken .TIMRÅ äger där oxå!!! 4-3 i matcher och vi går mot final (mot FBK).............:-) :-)