1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598775 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 1 Timrå-Modo 6/3-07

Sv: Slaget om Västernorrland Del 1 Timrå-Modo 6/3-07
shinzawai:
Vi slapp ju en gävle domare iaf, alltid något.

Ann: Vimmelborg är ju, ehm, "bra".

ÄlskarTIK: Vingelborg.....ljuvligt...

Paddan: Ingenting mot Timmys helgardering, där snackar vi helgardering!

shinzawai: Fast det kändes som att Wikegård gjorde lite av en helgardering i den här kvartsfinaldrabbningen då han först sade något om att Timrå skulle vinna med 4-2 i matcher och sedan så sade han något om att han trodde att MoDo kunde vinna SM-guld.

Kvällens domare:

Timrå IK - MODO Hockey
HD Marcus Vinnerborg, Ljungby
LM Leo Takula, Hofors
LM Fredrik Ulriksson, Örebro

INSTÄLLSEORDER!

UPPDRAG
Säkra tagen terräng

ORDERGIVNING:
Fienden har nu nått vårat territorium och närområde. De beräknas göra ett skenanfall klockan 19.00 svensk tid, vid den högteknologiska anläggningen Eon Arena.
De är utrustade med hockeyklubbor och hjälmar. Styrkan leds av en mycket tagen, sammanbiten, nervhysterisk och timid Värmlänning, nämligen befälet, Harald Lükner. Till sin hjälp finnes den ständigt gapande och heta Fredrik Andersson.
De tror sig kunna skapa obalans i Timrås försvar genom sina verbala påhopp. Hela Timråbygdens 20 000 man starka bataljon står redo intill kommungränsen för mottagandet med varma servetter.
Mediateamen står i kö för att få de bästa bilderna. Till och med sportkanalen Canal+ har beslutat att sända live från slagfältet. Alla vill vara med!

ORIENTERING:
Mobiliseringen är ett faktum och taktiken är glasklar. Under inga omständigheter tillåts någon ur den första infanteribataljonen att vika ner sig. Samtliga är och ska vara laddade för närstrid i minst 60 minuter. Omgruppering startar direkt efter att Överste ”Lill-Kenta” gett klartecken efter den första anfallsvågen. (Efter 1:a perioden).

Motanfallet från Timrå kommer att höras och vibreras flera hundratals distanssmil bort i mörka Norrlands obygder. Nolaskogsområdet kommer mer eller mindre att försvinna från Västernorrlands geografiska karta.
Det enda som står kvar efter den enorma krigsoffensiven är de välväxta Tallarna på sandmoränen. Övriga medlemmar i bataljonen (publiken) gör uppsittning inuti den högteknologiska anläggningen för att agera understöd åt 1:a insatsstyrkans framryckning och tempoväxling. Se till att se fältmässig ut!

Slutligen när vit flagg skådats från motståndarna kan vi alla närvarande utspisa en ytterliggare seger i jakten på den allra ädlaste medaljen!

Svaret på frågan om vi kommer att ge oss är: Niklas-Erik-Johan!!!

Manöver!

KROSSA MODO!!!

gurra__: Tipsen betyder zipp, zero, nada. Det ska spelas om det på plan o jag hoppas verkligen vi är på tårna som i höstas.

Det jag är mest less över är att Kungen Hahl, min brorsa, är skadad. Annars hade vi tagit det här lätt, nu kan det ju bli spännande.

Intressant att det inte är såå många Modoiter på plats i Eon som jag hade förväntat mig.
Själv bangar jag inte utan kommer att befinna mig på stå i Weedbank på Måndag, precis som en man ska göra. Men i Övik finns det ju inte så många riktiga män!

shinzawai: Det var mycket vänligt sagt....

Ann: Kul att se att du vill höra den igen.
Varför inte spela flera av de s.k introlåtarna under uppladdningen timmen före match? Det gäller ju att skapa hög stämning och TRYCK!

gurra__: Att Wikegård tror på Timrå ska du ta som något ytterst negativt. Han tippade bl.a. Modo som 11:a i tabellen.. ;)

gud: "Fast shinzawai känner säkert värmen från och trevliga Timrå IK supportrar och vill gärna vara med oss...Jag förstår honom.. "

Som jag skrev i Modoboken igår kväll så är klimatet här nere i Timråboken betydligt gemytligare än det varit tidigare under säsongerna, nu blir man inte raderad och påpucklad lika lätt. Har ni legat av er? ;)

Ann: wikegård tror på timrå mot modo, han tror det blir 2-4 i matcher till timrå!!
:)

John K: Det fattar nog den Gode Hellge med...

Men jag är böjd o hålla med dej....den är medryckande ....hör den gärna igen i samband med match...

hellge: Den jag menar är: Vi är dom starkaste, dom vackraste o.s.v.

TD: Men detta från Timrå låter kass, var ordet

hellge: Nä, trådarna ser fan likadana ut och jag växlar nog för mkt mellan böckerna.

hellge: tror det sitter i stimpengarna bra bas annars i eon

Paddan:

Hmm Paddan. Varför tror du alla på modohockey.se är lärare. Jag trodde lärarna höll till här inne.

skinnkavaj: Det är på läktaren det avgörs, hockeyn i sig är oväsentlig.

Vi är inte sötaste, vi är bara så bedårande jävla skitbra. Pronto.

hellge:
shinzawai är precis som ni andra moodolider..Förvirrde och mindre smart..

Fast shinzawai känner säkert värmen från och trevliga Timrå IK supportrar och vill gärna vara med oss...Jag förstår honom.. 

shinzawai: Det är ju sportlov vilket bör betyda att exempelvis modohockey.se har tappat 99% av sina forumskribenter

shinzawai:

Var det verkligen menat att posta det här?

gud: Äh, hit upp hittar ändå inte hennes karatehuliganer. Fast, det är klart, de känner väl vittringen av kladdkaka lång väg.

Har ni tänkt på hur lugnt och tyst det är på officiella, knappt några inlägg alls, trots att det är 2000-talets hockeyfest på G?

shinzawai:
Vaaa..Lirar mooodooo hockey??

John K:

""Kanske dags att damma av Nanne Grönvalls beprövade, den är både pampig och medryckande och publiken har lätt att sjunga med.""

Det är väl aldrig den här du menar? Ner med brallorna lillbrorsan, nu ska ni få smisk:

www.youtube.com/watch?v=2cfcdIF-h1o

Ni har alltid en sån äcklig tur, ett osvikligt flyt
Själv får vi hävda oss genom överdrivet skryt
Varför får ni som storebror alltid allt som ni vill ha
Varför får vi bara spela i en fuskbyggd liten plywood-lada.

För vi är Avundsjuk, vi är så Avundsjuk
Det finns så mycket vi behöver
Egna produkter, en fin arena och en massa klöver
Avundsjuk, vi är så Avundsjuk

gud: Och ni har ju världens bästaste supporterklubb och världens sötazzte tifogrupp, det är väl det hockey handlar om, inte prestationer på isen va?

Paddan:
Vänta du bara.. Chief kommer att läsa ditt inlägg...

BÄÄÄÄVA... BÄÄÄÄVA..

gud: Äh, det var ju 79, kan vara kul med ett till. :)

gud: För att ni ska få något att irritera er på i minst fyra matcher framöver, så klart... Någon annan anledning finns inte.

Wayne Gresky:
Ni har ju redan vunnit SM-Guldet..Så varför spela??

Wayne Gresky: Ja du Wayne, oss är det synd om. Inte är biljetterna slutsålda heller. Tydligen avstod många att hämta ut biljetter som bokades i går. Dessa har nu lagts ut till försäljning. Enligt TIK's hemsida finns ett hundratal sittplatser och dubbelt så många ståplatser kvar.
Troligaste orsaken är väl att Modo-fansen inte vågar komma i nån större skara och därför avstått sin platser.

John K: Wikegård tippade MoDo 11 i serien, han är dum i huvudet.
Wayne Gresky tippade MoDo trea, så ta rygg. Ni åker uuuuuuuuuut!!! ;)

Forts. Om Wikegårds tips håller innebär det att vi möter Brynäs i semi, vilken höjdare! Drömma kan vi ju alltid. Men nu gäller det att först slå ut Modo och i första hand att vinna i kväll!

Vi ska ta dom vi skall vinna,
vi ska få dom att försvinna!

Alt.2
Vi ska ta dom vi skall slå dom.
vi ska göra loosers av dom!

fighter: Av semifinalisterna spelar det lag som kom högst upp i serien mot det lag som kom längst ner o.s.v. Man får också fördelen av hemmaplan i en eventuell 7:de avgörande match.

RTS: Kanske dags att damma av Nanne Grönvalls beprövade, den är både pampig och medryckande och publiken har lätt att sjunga med. Om jag minns rätt så fungerade den perfekt och tog oss till semi för några säsonger sen.

John K: Ja fyfaan vad detta ska bli spännande och kul.Låt oss fantisera lite låt säga att wikegård får rätt om semifinalisterna.Hur blir lotten då blir det automatiskt färjestad-luleå då eller får färjestad välja? Nån som har koll.

Knylan: jo jag förstår det, men efter en sömnlösnatt har man funderat en hel del, men gud vad fränt det skulle vara.

LingaN: Om du vill se Hockeykväll i efterhand så kan du gå in på svt.se och se programmet.

RTS: Med all respekt för ditt förslag, för det var bra. Men att komma med förslag samma dag som matchen spelas är lite väl optimistiskt... =)

SLUTSPEL! SLUTSPEL! SLUTSPEL!
Hur högt kan vi skrika ikväll när spelarna kommer in på isen?
Någon som tar med decibelmätare? Minns ni ungefär samma tid på året ifjol? Vad gjorde man då? Jo, man satt och surade över det där jäkla hockeyslutspelet som det tjatades så mycket om i media.
I ÅR ÄR VI MED!

I ALLRA HÖGSTA GRAD!

RTS: Fy fan vilken jävulsnatt, har vaknat kanske 234 gånger. De små sömnperioderna har varit max 15 minuter långa. Magsyran sprutar, man känner av en lätt yrsel, vilopuls på 180. Tur att det finns Nexium i stora mängder i hushållet. Det spelar inger roll vad jag gör, focus ligger på kl. 19.00 ikväll.
Slutspel är underbart men samtidigt ett rent helvete. Fan va jobbigt, jag vill gå i dvala men ändå inte. Det finns risk att TV:n kommer att bli massakrerad ikväll... Heja, heja, heja TIMRÅ!

RTS: Och efter 1min och 2 sek kommer de rödvita in och jublet vet inga gränser. Se föregående länk.

Snälla Tifo gruppen och Timrå.
Skulle det inte vara hur coolt som helst om man köprde Churcills speech som intro följt av Aces High.

Ann: Ja, sömnen var inte som den skulle inatt. Låt hockeygudarna vara med oss. Vet redan nu att det kommer hetta till uppe i holken otaliga gånger ikväll! Kom igen Timrå, krossa Kri(sch)an o co.!

Per HApps: Mäktigt :) Fan om det gick att få till ett vettigt arktifo ändå :)

Urk!! Idag vaknar man med en skräckblandad känsla....Första kvartsfinalen OCH Derby...
Må bästa lag gå segrande ur striden...

« · 847850 · »