Hur kommer det sig, att jag, som aldrig blir riktigt sjuk, ligger nedbäddad (okej, inte nu) med 39 graders feber och maginfluensa på första kvartsfinal-dagen? Gud, var med oss, det här tar jag som ett dåligt omen..
Inte helt lätt att skriva härifrån, men tippar lite snabbt:
En uddamålsvinst ikväll känns realistisk, men över sju matcher räcker vi inte riktigt till mot det något mer stabila MoDo. Oförmågan att göra mål kommer dessutom att stjälpa oss. Tipset blir 4-2 i matcher i MoDo-favör. Eventuellt kan vi pressa dem till en sjunde och avgörande match i Ö-vik, där vi då åker på storstryk efter en rejäl urladdning av den fruktade Sundström-femman. Samma urladdning leder till en backlash för MoDo i semin, där de åker ur efter några svaga insatser av Krizan. FBK tar guldet och allting blir så tråkigt, så tråkigt... (Outsiders: Brynäs, HV71)
Wayne Gresky: Haha vi får väll se, att snacka innan match går ju förbannat bra, sen ikv efter slutsignalen lär man ju inte se en susning av modoiter :)
Ann: Ahlström var väl inte bra sist, Lärking hade lite rättningar av honom i sista matchen sen att han tror jag han håller på Modo, men det ska man ej tala om alla domare har mer eller mindre favvo lag, domaren är en död punkt som det heter
Gidde: Nåja där var han ju lite ensam om jag säger så..men i hissen o vid mitt köksbord kan det slippa ut lite spydigheter....tro mej...även om den gossen innerst inne är väldigt snäll ....Som Emil i Lönnebergas mamma skulle sagt:)