1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Slaget om Västernorrland del 1

« · 846948 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland del 1
shinzawai: Den dagen jag blir rädd för er lovar jag att gå på tungan till Övik.
Har lirat tennis 100 gånger inne och på utebanorna vid Matsborgen genom åren. Det är inte pokalerna jag tagit med mig, det är lukten.

Lingan: Jag delar absolut inte din och en del andras syn på just det där. Desto mindre bortasupportrar, desto bättre. Risken finns att klacken viker ned sig. Det har bl a hänt både mot SAIK (2 gånger) och BIF denna säsong. Det får inte hända nu.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
shinzawai: Det är inte tänkt att man skall höja publikens puls, detta är till för spelarna som skall bli extra taggade och hyllade.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
shinzawai: Den hon länkade till ser jag mer som en hyllning än en pulshöjare.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Strindlund: Det enda som höjer min puls är flaggtifon. Modos tifogäng har delat ut röd-grön-vita flaggor i enorma mängder någon gång, sånt ser mäktigt ut. Den du länkade var riktigt snyggt men skulle inte höjt MIN puls.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Bragd-Birger, Skarin och LingaN:

Jag tror de flesta MoDosupportrarna som ska ner till Timrå åker på lördag- eller på fredagsmatchen. Sen är det väl allmänt känt att det inte är så många MoDoiter som åker på bortamatcher. Förutom en bortamatch mot Skellefteå i år då det var 200-250 MoDosupportrar och en Brynäsmatch brukar det inte vara så speciellt många på borta stå.

Fast det har inte alltid varit så. Under 80-talets tidigare hälft hände det att det var över 10 bussar borta mot Björklöven. Det har även varit runt 10 bussar borta mot Luleå i kvalserien 1983.

Annars är väl det där med klackar aningen överdrivet. Det verkar inte finnas något samband mellan framgångar på planen och en bra klack. Det finns många exempel på det såsom Hammarby, Gais, Skellefteå. Det kanske är så att det är precis tvärt om, de verkliga loosergängen i svensk idrott har de bästa klackarna.

Sen kan man säga att en klack inte betala några nya spelare. Det gör däremot en stor kapitalstinn och köpstark publik, ungefär en sådan som numera finns i Swedbank. Själv är jag glad att brudarna har hittat till hockeyn i Ö-vik. Dels skapar det ett större intresse när båda könen numera går på hockey, dels funkar det inte längre med gubbjävlar som skriker kärring, bög, fjolla och annat trams längre. Ska vi bevara vår stora köpstarka publik är det bästa att lägga med sådant trams.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
shinzawai: Det är många som bryr sig om tifon.Det är ett härligt inslag på matcherna.Jag tackar och bugar för dom som ordnar det det är skitbra! skulle själv hjälpa till men då jag bor för långt ifrån så går det inte.Ingen som hört nåt ang.Hahl?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
LingaN: Kanske nån flagga och sen har jag sett dom utan tröjor, nu ska vi spela skjortarn av dom
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Paddan: Det finns nog tom folk från övik som insett att det är värdelöst att skänka pengar som resulterar i skräp-tifo.

Ett rejält tifo. Är en riktig puls-höjare.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Paddan: Sen undrar jag bara hur många som bryr sig om tifon?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
LingaN: Ännu en gång; sist fick ni läktarpisk OCH hockeypisk, ödmjukheten? ÖDMJUKHETEN! ;)

Jag tror inte det blir mer än 25-30 "Modolider" imorrn men på lördag kommer nog uppåt 100 hoppas jag i alla fall. Jag kommer i alla fall att åka från Umeå för att se eländet.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
LingaN: Med tanke på att er insamling inför slutspelet gett mer pengar än vad jag förmodar att MoDos tifograbbar haft sammanlagt de senaste två säsongerna så, nej chansen att MoDo skulle göra bättre tifon än er är inte ens mätbar.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
LingaN: Men modoliderna lär väl knappast kunna bjuda på särskilt bra motstånd i varken klackderbyt eller tifoderbyt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Skarin: Hur kan du tycka det? Ju fler som kommer och desto större motstånd vi får vad det gäller klackderbyt desto roligare är det. Jag önskar att det kommer minst en full buss modolider i morgon för annars känns det inte lika hett med ett derby i kvarten. Vi får också hoppas på att modoliderna kan bjuda på motstånd inför tifoderbyt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
El Maco: Nejnej, vänd inte detta nu, vi snackar om Skarins rädsla för att höra lite jubel och ramsor. :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
shinzawai:

Han tänkte nog bara på att det är så svårt att stå ut med lukten ;)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
shinzawai: Frågan ska du väl ställa till dina Modiskompisar som tycker det är för långt att åka?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Skarin: Varför det? Tråkmåns, vill du ha derby eller vill du låstas-möta Malmö?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Janken: Trist och trist. Desto mindre modolider på plats i E-ON, desto bättre.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Janken: Klart det är en uppdateringsluring. Övik är som bekant sveriges mest hockeyfanatiska stad. Det är möjligen Skellefteå som kan konkurrera vad gäller suget och trycket efter att se sitt eget lag. Det har jag läst i jättemånga artiklar.

Ett tips till modos reseansvariga, om nu de patetiska siffrorna skulle ha ett korn av sanning i sig: locka med vitt vin, sköna säten och 'sex and the city' på buss-tv:n. Enligt modobossarna beror ju Swedbanks fina siffror på att man lyckats få dit en helt ny, mestadels kvinnlig, publik. Tyvärr är mingelutrymmena i Eon tämligen värdelösa, men de flesta borde kunna luras att åka åtminstone en gång.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
ShIT 355KR FÖR EN BILJETT tur att vi inte spelar mot luleå

aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1014426,00.html
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Det finns fortfarande sittplatser kvar att boka.

Sökte för skojskull på 2 platser och fick 2 på rad 21 bredvid varandra.

Köpte 6 på rad 10:01
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Janken: skullle vah skönt med en ny arena
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Wayne Gresky:
Jag skulle gissa att det är en "uppdateringsluring"
Vore för jäkla trist om det inte är fyllt på bortastå i morgon!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
actionleif: Stämmer siffran så är det patetiskt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Paddan: Låter ju fruktansvärt dåligt.

Kan det vara dålig uppdatering på sidan eller mörkar ni?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
actionleif: Tänkte på E-On:s bortasektion. Vad jag kan se har man fortfarande 138 biljetter obokade hos MoDo Support och ungefär 3,5 timme kvar till den av den reseansvarige satta tidsgränsen för bokningar.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Paddan: Vilken bortasektion tänker du på då? Våran eller er?

Tror inte att det kommer att bli några problem för oss att fylla er iaf, ni lär väl inte ha några större problems.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
actionleif: Hur gör man om bortaståsektionen inte skulle utnyttjas av supporterklubben? För det går väl inte att blanda timråiter och modoiter...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
actionleif: Nej då finns minst 3 ggr 2 biljetter att boka just nu på olika sektioner!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Swordster: Nu är det väl bara fiska på blocket som gäller för dem som inte fått tag i biljetter ;)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Just nu går det att boka 4 platser intill varandra mitt på norra långsidan!

Skynda fynda!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Jag kan tidigast komma iväg på måndag, och innan jag visste ordet av det så fick jag tag i 3 sittplatsbiljetter bredvid varandra i Swedbank på måndag, samt 2 stycken i rad, och fick precis meddelande från min privata chaufför att hon jobbar och inte kan åka.

Det innebär, att jag behöver ha skjuts måndag.. Samt att jag har biljetter bredvid varandra, till förfogande om någon behöver få tag i platser. Självklart, får den som vill via PM bokningsnumret så att ni kan hämta ut dem till ordinarie pris.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Hahl Bundy: Härligt att man hann säkra en plats! ;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
TIKbiff: Sittplats tog slut på mindre än 1 min.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Swordster:
ja det finns väl ströbiljetter i mellanåt kan jag tänka mig.
Kul med fullsatt och derby, blir roligt i morgon
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
TIKbiff:
Antal biljetter: Sektion: Rad: Platser: Information:
2 st 2 1- 2


Just nu!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
TIKbiff: undrar om de betalar tillbaka päningarna då :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
actionleif:
Enligt timrås hemsida är det slut både på sitt och ståplats nu...
Lustigt att dom skriver "eventuellt ej utlösta biljetter släpps klockan 18 i kväll"
med tanke på att man betalar med kort direkt skulle jag bli förbannad om dom "tog" min biljett och sålde den igen om jag inte hade hämtat den innan kl 18 av någon anledning...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
TIKbiff: Syster kom på att hon jobbar :) Om hon inte lyckas byta bort passet så har jag kanske någon över nu..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
TIKbiff: Märkligt, menar du att ni infört någon form av egen version av apartheid på ståplats där man alltså kanske måste tvingas stå bredvid någon annan än de man vill stå bredvid.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
TD: 2 min över 10 fanns inga biljetter kvar, 3 min över fick jag tag på 2 st. Har man tur så ångrar sig någon
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
lötabo: Stå finns vad jag kan se (spridda)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
TIKbiff: Prova igen, först fick jag inga biljetter men provade igen direkt efter så jag fick 2 st
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
actionleif:
nu lyckas man inte ens med 2 stycken på spridda platser....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
TIKbiff: Jag lyckades få tag i 4 biljetter i rad!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
mikenomad:
Sådärja..då var det slutsålt på sittplats :-))
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
Helg Ernest: Ja, tycker också att det verkar lite. Men det är väl så att man kan köpa till för slutspelet samt att en hel del biljetter även är uppokade av diverse sponsorer...

15 minuter kvar nu, man hänger på låset! :-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
mikenomad: Säsongsbiljetterna gäller ju bara för grundserien, men det klart.
Dom blir väl erbjudna att köpa även för slutspelet.
Men att det bara skulle vara 1400 sittplatser kvar tycker jag verkar skumt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
John K: Antagligen...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland del 1
mikenomad: Du har antagligen rätt i din gissning.
Kommentera

« · 846948 · »