1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581723 inlägg · 6215 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07

« · 851267 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
mikenomad: Äh, jag kan göra det enkelt genom att sammanfatta:
"Timrå är dumma, MoDo är braigare denna match. Förra matchen var MoDo urkorkade och Timrå braiga."
Så, då var den artikeln sammanfattad.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
mikenomad: Åsså har idioten M.Nyström på Expressen skämt ut sig igen. Eftersom jag är en gammal fossil som inte lärt mig länka får ni själva göra er omaket att klicka in och läsa...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Hahl Bundy: Det jag saknar är Sheriffen Kalle K! De två första säsongerna var han obestridlig kung i egen zon, det var inget snack om vem som bestämde när han var på isen. Även om han inte är så usel som en del vill göra gällande är han en skugga av sitt forna jag. Det är nog min frustration, det som stör mig mest.

Till och från gör han hårresande misstag men de tycker jag vägs upp (som nån längre ner antydde) av ett i övrigt relativt lugnt och stabilt agerande.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Tycho: Jag uppfattar det likadant o när han inser missen halvägs ut så fattar han vad han gjort. Han blir väldigt f-benad på sig själv.

Sen var han ju hur långsam som helst i hela matchen, man var ju orolig varje gång han började drälla med pucken.

Nog om detta, nu kör vi för KUNG O FOSTERLAND i morgon!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Tycho: För jag reagerade på hans felaktiga position/positionsförändring långt innan passningen in till Sundström...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Gidde: Ja måttlighet är en dygd. Få förunnat :)

Själv satt jag med mina Modokompisar, har faktiskt en hel del såna trots att jag är TIK:are. Men det är ju min charm, ödmjukhet o mitt stora hjärta som har gjort att dom fallit för mig. Både på gott o ont. :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
RunarUp: Jag uppfattar som han fortsätter ut för kort understöd även långt efter vi tappat pucken. Men jag såg det juh live också...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Gidde: Jag är alltid måttlig (stirrar man länge på det blir det ett väldigt roligt ord eller så är det bara jag som är trött), objektiv, realistisk och ödmjuk.

Åtminstone enligt mig själv....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
mikenomad:

Japp!
Vänner kan vi bli efter att MoDo vunnit kvartsfinalen ;-)

Men vi kan ju ändå lova varandra att hålla inläggen på en måttlig nivå.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Gidde: Ok. Vi får ju inte glömma att vi är mitt uppe i tidernas hockeyHATderbykvartsfinalserie...;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
mikenomad:

Äh, sluta smöra nu!
Jag rodnar ju! :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Rooster23: Visst tung att möta, bra på tackla...hmmm, när Timrå hade momentum, tacklade han med armarna i ansiktet istället att åka efter pucken....vissel 2 min.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Tycho: Jag håller inte med riktigt. Jag tror att Kalle uppfattar situationen så att vi har kontroll på pucken och att han i det läget är på väg att ställa om till anfallsspel. I det läget är det inte hans uppgift att ta markering på en motståndare.

I övrigt kan jag hålla med att han förlorade ovanligt många sargdueller. Men just det målet tycker jag inte främst är hans fel. Det är Nyllets frökenspel som bäddar för det.

Timrå rockar alltid fetast!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Gidde: Hm....pizza fanns det ju ingen o korven va ju slut och hungrig va jag ...men öl fick jag o den drack jag OCH såg matchen...även om jag erkänner sista perioden sågs faktiskt mestadels på teven i puben...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Ann: Ja du...fick rätt jag med juh. Fast inte siffrorna då som blev lite bättre, tippade ju 1-4. Nä, trots förlusten ser jag framtiden med tillförsikt. Herregud, vi är ju med! Det hade lika gärna kunnat blivit seger igår...5 mot 5 dominerade TIK. Det värsta som kunnat hända hade varit en spel-och resultatmässig kölhalning där TIK åkt hem med ordentligtstukat självförtroende och svansen mellan benen. Nu är känslan att höstens form finns inom räckhåll och att en seger i ockerbank arena inte alls är omöjlig.

Vad gäller Gidde har jag också redan listat ut det! :-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Ann:

Pizzan och ölen då? ;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Gidde: Mjao....missade inte sååå mycket.....gjorde mina behov snabbt:)))
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Magnus Nilsson har ju aldrig varit någon större hockeyspelare, framför allt saknar han målsinne. Däremot så sägs det ju att han är tung att möta eftersom han är så fysisk. Tungt blir det däremot för hans lagkamrater när han tar dumma, onödiga utvisningar i stället för att bara åka rakt fram och tackla. Det enda han riktigt är bra på.

Petter Rönnqvist är ju hysteriskt mycket mer enögd än Virus.

Krizan kastade sig fler gånger under matchen än vid Johan Anderssons utvisning.

Kalle K har sina brister det vet vi. Men jag skulle vilja se en statistik på hur många mål Timrå släpper in i snitt när han spelar gentemot när han inte spelar. Jag tror de är mycket tätare med honom än utan honom.

Två bra matcher - vi har vunnit en och har en otroligt viktig match framför oss. Den vinner vi, sedan är pressen på modioterna igen. Kämpa på!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Ann:

Haha!
Vad en kram kan göra underverk! :)

Du är en trevlig person du med, trots att du är en stor tidsoptimist.
Hur mycket missade du av tredje perioden när vi sågs? ;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Gidde: Ja, det är märkligt. Just det här med hemmadomare är så övertydligt i hans fall. Det har alltid varit så...spelar TIK (el. nåt annat lag för den delen) borta och han dömer, ja då är det en x-tra motspelare på isen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
mikenomad: Ska inte säga vad var det ja sa...men rätt fick ja...Tyvärr!!
Gidde ÄR en supertrevlig människa oavsett vinst eller inte...:)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
mikenomad:

Haha, kan så vara.

Nä, men det du skriver är helt rätt, och jag tycker faktiskt att det är underligt att han blev utvald till en av de två proffsdomarna.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Gidde: Äsch, du har väl bara vaknat på rätt sida efter segern igår...;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
mikenomad:

Där är vi helt eniga!
Se, vi kan ju tycka samma saker ibland! :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
El Maco: Winnerborg ÄR en hemmadomare...han var det i går, han var det i tisdags och han har alltid varit det. Han får vara hur trevlig som helst med glimten i ögat (som T. Johansson sa i kanal 9 i går) men han pallar inte ett publiktryck! Han tar t.ex ofta och gärna s.k kompensationsutvisningar.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
RunarUp: Man kan inte skylla alla baklängesmål på Kalle K men andra är hans fel. Han gör ett juniormisstag då han flyttar över för mycket. Det var inte bra gjort av Nyllet men med ett normalt försvarsspel hade det inte ens blivit farligt.

Kalle var inte alls bra igår, tappade säker 10-15 puckar under kontroll längs sargerna + att han förlorade stor procent närkamper. Han var bra senast men tyvärr inte igår.

Morrisson gör en bra grej i samband med 3-2 till Modo gå han skreenar ner Kalle K mot Backe och skapar ytor åt Hedman som gjorde målet.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Långben: Precis, tycker också det är mer Nyllets fel än Kalles vid 1-2. Det är hans kärringpet innanför blå skapar läget för Modo.
Visst, det går inte fort för Kalle, men att skylla alla baklängesmål på honom är lite väl billigt. Vid första var han väl ens inte på banan. Det var väl Niskanen och Strålman som spelade boxplay.

För övrigt håller jag fullständigt med El Maco. Jag kunde ta förlusten förvånandsvärt bra och ser med tillförsikt fram emot kommande matcher med en bra magkänsla. Timrå har varit det bättre laget i båda matcherna enligt mig.

Sen en fråga till TIKarna i Göteborg. Blir det nån sittning på nån pub på lördag? Hoppas på ett snabbt svar då vi drar västerut efter lunch.

Timrå rockar alltid fetast!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
iggy: måste bara tillägga: Faktumet att Nilsson skriker: "jävla h*ra" efter Vinnerborg, efter att ha tagit årets mest korkade utvisning, i slutspelets hitills kanske viktigaste skede, tyder ju på att han uppenbarligen har svårt att tolka och anpassa sig efter den pinsamt låga nivån som Vinnerborg har valt att sätta. Han gör ju inte direkt någon nytta i utvisningsbåset.

Nä sätt han längst bak i båset, låt honom obervera hur man fullföljer en tackling på någon utan att sätta upp armarna i ansiktet på motståndaren och matcha honom sparsamt i match 4.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
iggy: Bortsett från ineffektiviteten och de individuella misstagen så tycker jag TIK gör en bra match. Även fast Koskinen inser vilket fel han har gjort och slår med klubban så förändrar inte det faktumet att det där inte var hans sarghörn eller markering. Det är ett fruktansvärt dåligt spel, ett misstag på björnliganivå och sån skit ska man bara inte behöva se.

Nilsson måste ju bara inse att det bästa han kan uppnå med sitt vevande är att få kvitta med sig någon i båset på 2 minuter. Han slog själv spiken i kistan för den här matchen och bör således, symboliskt, få sitta av nästa match, oavsett vem som tar hans plats.

Nu har jag nog spytt nog med galla...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Olle: 1: Koskinen var inte glad på sig själv..när han dängde klubban i målburen direkt efter målet...Han insåg vad han hade gjort...men det var inte så många centimetrar till att han hade styrt bort pucken...

2 Nilsson...det räcker inte bara spela hårt och utan hjärna.... Det blir liksom ingenting uträttad av herr Nilsson tyvärr...Hoppas det blev enskild samtal efteråt med Kenta. Vad orutinerat !!!

Stundtals så infanns samma känsla från säsongen när Krykov, Nordgren mfl slog från underläge och Zäta hade lämnat laget. Man förde matcherna och spelade med stort hjärta och passion, Det tar vi med oss till nästa match. Timrå IK laget som är hockeykultur Faan vad jag älskar ER !! JAG tror på detta lag, nya tag på lördag !!!!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Teamreux: Jo det är jag fullt medveten om men är verkligen Virus värd att lägga energi på? Det spelades ju en match också...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
El Maco: Får en annan känsla på TV:n kanske. För han var typ katastrof. Det är den match jag sett där domaren mest påverkat till slutresultatet genom klaranivåskillnader/felbeslut. Någonsin. Det var dock inte sämsta domarinsatsen jag sett.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
svagt också av Nyllet att inte göra bättre från sig vid 2 - 1 målet när Strålman försöker få ut pucken via Nyllet längre upp mot blå!jävligt jobbigt blir det för Strålman när puck jävlen kommer tillbaka igen i spelsekvensen före Modos 2 - 1 mål!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Tycho: Känner inte på samma sätt som du. Tyckte han var rätt okej. Klart att man önskar att han dömt annorlunda i vissa situationer men någon katastrof tycker jag inte han var.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
El Maco: + att han måste själv ha svårt att veta vart han ska lägga nivån en tredje match. Bättre att byta ut han. Förtroendet är förbrukat...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
El Maco: Ja den här matchen var han det iaf, i första matchen tyckte jag han var jämndålig åt bägge håll. Dock kredit att han fick lugn på spelarna efter fighten... Hans bedömningsnivå är verkligen skum.

Den pressen får han dock inte heller i Eon arena. Bara att acceptera att våran sittplats är en påse soffpotatis...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Tycho: håller med att timrå såg bättre ut i 5 -mot 5..faan det var ju på håret flera gånger att Timrå höll på att få in flera puckar på Karol Krizan!Men man måste erkänna att han är bra Krizan för Modo,otroliga räddningar många gånger!själv så trodde man vid 2 - 2 målet att nu vinner vi det här!
3 - 2 målet för Modo Tungt man ser ju att det är en Timrå-spelare som är ute å har friåkning där när dom vänder pucken på Hedman!T U N G T...!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Tycho: Om Winnerborg är en hemmadomare får vi vara glada att vi har honom tredje och sista (?) gången på lördag.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Olle: Jag bryr mig - de ska vara opartiska i sitt jobb. Det trodde jag du visste....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Det vart förlust med 3-2 i första bortamatchen mot Modo.
Tycker vi genomför även den här matchen på ett bra sätt och känns bättre än Modo över tre perioder. Speciellt i spelet 5 mot 5.
Den avgörande faktorn i denna match blir tyvärr domare Markus Vinnerborg. Han klarade inte av trycket från hemmapubliken och var inte alls med i matchen.
Han skapade en konstig nivå genom att släppa för vad som hellst, ta för ingenting och sakna känsla.
I denna match var det Modo som fick fördel av Vinnerborgs inkompetens.
Hans nivå på Modospelarna var klart högre än på Timråspelarna och detta blev den avgörande faktorn.
Det Timrå gjorde fel var att inte hålla sig kalla utan hämnas på motståndarna vad Vinnerberg missat. Så nästan alla TIK-utvisningar var solklara, dock föregicks de fler än en gång av en solklar Modo-utvisning som domaren missade.

Bland annat vart Modos 3-2 mål efter 3 solklara bommar av domarteamet.
1. Felaktigts avvinkad icing av linjedomaren
2. Klar utvisning på en Modospelare
3. Felaktig utvisning på Hedström
I detta PP gjorde Modo sitt avgörande mål... Det känns liksom så hopplöst på något vis.

Dock ska sägas att Timrå själv skulle ha avgjort matchen både vid ställningen 1-1 och 2-2. Detta trots domaren. Vi är fortfarande för ineffektiva i spelet i offensiv zon. Vi har betydligt mer felprocent i egen zon än Modo, både med och utan puck.
Kalle K var helt under isen idag och gjorde en av sina sämsta matcher i Timrådressen.

Bäst i Timrå var Wennerberg och första kedjan. Även Hallin, Andersson och Nilsson får klart godkänt. Grumlas lite av att Nilsson spelar lite väl ovårdat istället för bara hårt.

Är det något vi kommer förlora på i denna matchserie är den bristfälliga backbesättningen. Skönt att ha en ordinarie Moe nästa säsong!

Efter 2 matcher ser jag Timrå som favoriter till segern i serien. Timrå har varit bättre sett till spelet 5-5 i båda matcherna och jag börjar se en förbättring i PP. Det ska dock skjutas lite mer. Men nu har vi iaf lite rörelse på pucken i anfallszon.
Modo är långt från oslagbara i Svettbank arena.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
El Maco: Nej det enda jag såg av dessa "nötter" var när en oknäckt sådan dök ut från baren för en kort titt ner på stå innan matchen startade.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Salle: Jo, vi satt en bit ifrån och beskådade det. Bra så.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
shinzawai: nyss hemkommen från swedbanken,tung resa hem till sundsvall!
vi kommer igen på fredag då jävlar ska ni manglas ner i i E.on..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Salle: Alla är rädda för Poffa! Hoppas för deras skull att de inte var sektion oberoende.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
JD: Du får ursäkta "oss". Det var några nötter på sektion 420 precis ovanför "bortastå" som slängde ner grejor emot TIK-klacken i samband med Hedmans mål. 
Detta ledde till en verbal utskällning av Poffa och vips så satt det några grabbar och skämdes som bara skyldiga kan göra. Dessa grabbar hade Polis-Rolands onda öga på sig efter detta.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
JD:,,,glömde nämna att oskicket upphörde sedan någon av deras sektionsgrannar röt till. Tack för det.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Det mesta är väl redan sagt om matchen, men en fråga återstår. Har de inga papperskorgar i Swedbank Arena ?
Vid flera tillfällen kastade några nötter ned skräp mot timråklacken från etaget ovanför. Tråkigt, då det annars var riktigt bra stämning i hallen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
renen:
Ja när det går dåligt. Nu tycker jag det gåt hyffsat för Fredrik så det finns ingen anledning att byta ner sig till en sämre förening. När han bytte från Modo till Timrå så hadde han kört fast.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
shinzawai: Första 30, pundhuvud.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
El Maco: ÄGDA ERA RÖVHATTAR!

Skämt åsido, det var en jämn match som kunnat sluta hur som helst. Modo dominerar första 50, sen börjar man slarva och får långt mellan lagdelarna och då jobbar Timrå ikapp. Heder åt Timråklacken som höll igång mest hela tiden, även om de inte hördes så mycket eller tydligt så visade de hjärta hela matchen.

Kan vi få tillbaka Warg nästa år? Snälla?
Kommentera

« · 851267 · »