1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600171 inlägg · 6212 ämnen

Slutspel 2021

Sv: Slutspel 2021
Linkovich: Late Hit? Verkar vara den nya gummiparagrafen. Boarding kanske men det var nog mest otur...

Linkovich: Tyckte det var en solklar 5a. Bikarna får va nöjd där.

EXPLORERSMÅLAND: led dom av resultatet eller lider dom ? lite oklart ....

In Flames: Ska han inte freda kassen från attackerande spelare?
Ännu en utvisning som tas p g a effekt. Fel enligt mig.

bar mofftak: mr Hollywood joggar ju ut i omklädningsrummet innan domaren har tagit beslutet så att dom ska få en femma men han får jogga ut snabbt igen för det blev bara en tvåa.

Får tyvärr säga: Heja Brynäs. Det går mig emot

{297}: alltså bik spelar inte bra nu.

{297}: Det där har de satt i system. De ser alltid jävligt förbannade ut och låtsas att det är hjärnskakning.

Linkovich: Framförallt Steen i målet. Släpper farliga returer och ser allmänt osäker ut i mål med posititionering etc. Sånt smittar av sig på utespelarna..

bar mofftak: Ja och sen står Wiklund där och lipar för att försöka tjata till sig ett högre straff.

Ut mä Sällin fö fan!

Sputnik: Den här matchen är körd för BIK. Viktigt för dem att Juel är tillbaka när serien vänder norrut.

TimraStockholm: Säker?! BIK verkar inte ha gett upp, det finns hopp om en förlängning än!

TimraStockholm: löven leder 4-2 men gnäller efter VARJE avblåsning.

{297}: BIK åkte på 2 min på grund av gnäll?

{297}: då åker BIK på abuse ....

{297}: Helt klart grinigare, filmigare och mer småfula efterslängtar från både Burköl och Kanoner. Så har jag inte upplevt vare sig AIK eller Vvik. Om vi tar oss till final gäller det vara beredd på ett hack upp vad gäller griserier.

Och en målvakt som försöker hjälpa till stjälper igen... Lång serie, det är bra och IFB imponerar faktiskt inte med tanke på hur decimerade BIK är.

bar mofftak: Att tappa Juel blev för ödesdigert som sagt. Steen känns så ostabil i mål,Flaxig,släpper returer och har svårt med positioneringen överlag, svårt att förstå han lirat SHL när man ser han.

sargad: Så är det. Nu har jag mest kollat Brynäs-HV ikv men av det jag zappat över och sett från Karlskoga så imponerar inte spelkvaliten dock

Olli Nomadinen : 1-1 HV. Det blir spänning

Sputnik: Om Juel är borta resten av semin tror jag tyvärr att löven tar hem det relativt lätt.

Zäta75: Vad har hänt med Juel? Har inte sett matchen.

Olli Hahl: vred knät eller nått.

Sputnik: Säsongens filmning var nog Lööke förra matchen. Halvt i graven tills han får pucken, då hur pigg som helst.

Verkar som vi får se sudden ikväll iallafall

Olli Hahl: Verkar ha vridit till knät eller ljumsken, syntes inte så tydligt på bilderna. Backskott utanför och han ba lade sig ner, såg verkligen inte bra ut. Tror han är borta denna säsong..

snubbelfot: Tycker Rahimi tar priset på stilpoäng...

snubbelfot: Och själv heter du snubbelfot. I rest my case....😂

Sputnik: Både Brynäs och HV spelar kasst nu. Är rätt säker på att Timrå med det lag vi har nu skulle ha en bra chans att vinna mot dessa båda lag.

Det här är verkligen ingen jinxning eftersom jag ff känner stor oro för att Vvik kan ställa till det för oss. Men alltså.....ett lag med en "arena" som knappt slår Prosharp arena (Nolby) och en fanbase i nivå med Kovland, är det rimligt att de slåss om en SHL-plats? Svensk idrottscharm i all ära men nog fan skulle de här lagen behöva få klart för sig sin plats i näringskedjan

Woody Jokinen: Mer klumpig än en filmare dock.

Lite mediekubsmygel räddar Brynäs från 5 minuter. Det där behöver regleras...

bar mofftak: Tycker dom som styr tv-sändningarna ska sköta alla typer av repriser på mediekuberna. Enda chansen att det inte missbrukas, man ser det fan hela tiden.

JoseGonzales: 2 brrra målvakter idag alltså..

dempa: Två obra lag.

bar mofftak: Lärt sig från Americanos!

En match närmare HV ner i HA...

americanos...här inne o drygar sig?
du är i fel forum...schas

En match närmare D.Strömberg i TIK?

Nisse på Mon or: i slutspel är allt tydligen tillåtet en 5 på bif och mål ur läget domarna har vikt sig som vanligt

bar mofftak: Hur kunde målet godkännas? Man ser ju att målet är ur läge när pucken passerar mållinjen...

Olli Hahl: Dom bedömmer att peggen har kontakt med både målburen och hålet i isen fortfarande. Dom är ganska långa så det kan nog stämma, men det var nära...

bar mofftak: Då ska man vara säker...

Nisse på Mon or: D Strömberg är inte tillräckligt bra för SHL enligt mig så honom tackar vi nej till. Anton Wedin tar vi däremot gärna hem igen.

Olli Hahl: Var en diskussion om det där när SSK fick ett bortdömt mot Americanos, då diskuterades det om det räckte med att skottrörelsen hade påbörjats eller om pucken behövde lämna klubban innan målet flyttades.

KniveN: Det där med när skottet avlossats är bara viktigt när det gäller avsiktligt flyttande av målburen.

En spelare som avsiktligt flyttar på sin egen målbur. Om detta sker i samband med ett målskott ska målet dömas bort och utvisning ska utdömas om målburen flyttades innan skottet avlossades. Mål ska tilldömas om skottet redan hade avlossats (se regel 64.6).

Olli Hahl: kan man inte avgöra när man kollar på reprisbilderna så är det väl domslutet på isen som gäller? Han pekade på mål.

bar mofftak: okej 👍

Domarfrågan på twitter redde ut saker för mig.
Känns rätt okej nu

« · 2179916 · »