1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600378 inlägg · 6212 ämnen

Slutspel 2023

Sv: Slutspel 2023
Henrik_Tikare: Ja det är svårt att motivera att detta är JJs fel att vi ligger under. Örebro är tyngre, spelar smartare och har framförallt ett mer gediget lagbygge över 4 kedjor och backar.

Läktarproffset: Jag skyddar inte JJ, jag försöker bara sätta det i perspektiv till matchbilderna. Ni får det att låta som att det är JJ som förlorar matcher åt oss, jag hävdar att vi har värre problem att jobba med än JJs målvaktsspel.

Det är aningens naivt att tro att en målvakt på eget bevåg ska kunna styra upp detta och vara tungan på vågen. Men fortsätt tro det om du vill.

pingvin: JJ har stått för en, mer eller mindre, rejäl tavla i varje match i kvarten. Går inte att blunda för. Vi är inte i det skedet av säsongen då man har råd med sånt.

Olli Nomadinen :

Mest bara less på att vi inte klarar av att stå upp bättre när vi nu fick vårt drömmotstånd i kvarten.

Olli Nomadinen : Mieho o Ep vassa Ikväll!!

Labban: Beundransvärt att du skyddar JJ gång på gång :) Men i ett slutspel behöver man en målvakt som kan rädda oss när försvaret tryter. Det bemästrar inte JJ i nuläget. Returerna och målen han släpper in är på tok för lätta. Nerver eller dålig form ska vara osagt, men han är inte sig själv nu.

pingvin: Exakt. Då hade vi varit i gävle i kväll å spelat kval om vi inte haft JJ

Dubbeld: Nu är det ju inte bara fråga om returer eller hur? Första målet t.ex där vi dräller med puck eller de vanliga skymningarna framför mål som vi inte kan hantera. På varje ingripande som JJ kanske skulle ha gjort bättre går det 2-3 försvarstabbar

Sputnik: Lander måste visa att han är kapten nu

DJ Hemp: Kan inte ens vara förbannad. Örebro äger oss

Zäta75: Dessvärre kommer det inte bli bättre med Karolus i kassen. Han släppte väldigt mycket returer när han spelade. Vi får ta detta slutspel som en läropeng helt enkelt. Örebro har fått ett par år på sig att veta vad som krävs.

Sluta hacka på JJ! Alla gör väl för fan misstag ibland! Utan honom hade vi inte varit i slutspel överhuvudtaget!

9 skott på mål efter halva matchen. JJ sämst när det gäller. Vi säljer oss för billigt i den här kvarten!

Labban: Litar man inte på sina utespelare så ger man inga returer.

SCAarena:

Blir inte bättre av att kolla på andra matcher…

Kom igen Jonte , få dom där %#¤¤& slutspelsögonen nu

SCAarena: Måste byta målvakt detta går inte. Örebro får så lätta mål :(

{8760}: Ante vad har du emot att matcha första PP:t?

O jacke har ingen bra kväll idag heller.

Tyvärr låter vi Örebro spela precis som dom vill. Nog fan att JJ skulle kunna agerat bättre på sista målet, men det är ändå Örebro som skapar dessa lägen som vi inte har något motmedel mot. Örebro gör mål på taffligt försvarspel, dåliga målvaktsingripanden och skott utifrån.

Men jag tror man gör lätt för sig att skylla på JJ. Hela försvaret utstrålar osäkerhet och det gör att JJ också blir osäker, han kan helt enkelt inte lita på sina utespelare. Säger inte att det är hela sanningen, men en stor del i det tror jag det är. Hur vi dräller med puck bakom och vid sidan om mål och låter Örebro vinna alla lösa puckar kan ju inte vara särskilt lätt för en målvakt att hantera.

Titt, en målvakt som inte släpper retur.

{8760}: Bättre för hälsan att kolla på Gnaget mot Modoliderna

Pannacotta: pp2 är ungefär 100000 gånger värre än första

Slutade titta efter Landers självmål. Men jag gissar att 3-1 målet kom direkt efter förlorad tek igen?

Sputnik: 100%

Tack för den, pissiga domare. Är inte ens utvisning, men tack tack.

Zäta75: helst och genast

PP nu - måste fan ta chansen!

Andersson: PP måste sitta nu!!!

PP igen då

sargad: Jag har ju tidigt sagt att jag tror Juel kommer ha en bra chans att konkurrera ut JJ. Fick lite mothugg då, men nog kommer det bli nyttigt med rejäl konkurrens på målvaktssidan i allafall.
JJ har inte varit katastrof, men det syns igenom att han inte känns helt hundra trygg mentalt.

Och det hela börjar med en förlorad tekning i egen zon. Vi måste bli bättre där..

Men byt ut Johansson vilket nervsjuk sopa

vonDöbeln: Karbonpapper på målen.
Firma JJ o Didde....
JJ helt utan självförtroende nu. Puckarna studsar som tvålar runt honom.
Didde får nästan aldrig bort puck runt efet mål.

Synct: Precis. Han släpper returer och vad värre är har han ingen aning om vart returerna är. Så är han inte vanligtvis.

Målvakter byter aldrig ut sig själva..

She: Nja byter över till Lövenmatxhen för psykets skull. Detta vänder vi inte

MÅLVAKTSTAVLA!!!

sargad: byt målvakt han håller inte pik teater hela tiden

eliassjo : Skulle precis skriva det, satan vad otät han är. Behandlar pucken som en tvål

Örebro bytte målvakt idag, det borde Timrå också ha gjort.

Dubbeld: Men de får ju fy fan bara skitmål. Krossa plastdunken!

Synct: JJ HAR INGA SLUTSPELSNERVER

Sputnik: JJ och Didde briljerar

SPELA HOCKEY FRAMFÖR EGET MÅL ERA FÖRBANNADE JÄVLA SYLTRYGGAR

ANUS!

KulltorpsOlli: BYT MÅLVAKT, han släpper 7 returer på 2 skott.

KulltorpsOlli: Johansson!!! Byt målvakt. Det sänker oss plus onödiga utvisningar

Ok nu kan vi byta ut JJ

KulltorpsOlli: varför har Örebro Boxer mannen som tränare?

{297}: Godnatt

« · 2506214 · »