1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600335 inlägg · 6212 ämnen

Slutspel 2023

Sv: Slutspel 2023
Jaha det var det då…

Örebro är tydligt bättre än Timrå ikväll.
Igen.

Bortamatcher passar Örebro ruskigt bra!
Så hemmafördel till Örebro är fan det enda hoppet vi har.

Återigen är det bristerna hos våra backar som lyser igenom.

En ny match där backarna visar att dom inte kan åka och hålla pucken.

Lyytinen försöker.

Sparar dom kraften till Örebros otroligt tunga spel framför JJ då?
Näää för där inne är Örebro 1a 2a och halva trean på pucken med.

Så vad är Timrås backar bra på?
Jo!

Dom är bäst av alla i norra Europa att sätta sig själva i skiten genom att hålla pucken vid egna kortsargen med arslet ut i banan och vänta på att få äran att ge bort pucken.

Dom är tvåa i norra Europa på att släppa blålinjerna och backa till sina favorit positioner: på mellis. Alltså för långt ifrån för att kunna stoppa Örebros spelvändningar och för stillastående för att kunna följa med kontrande örebroare.

Pär Svensson slår 2 bra passningar idag.
Didrik har knappt en nämnvärd tackling Stenqvist är godkänd ihop med Eronen, Lyytinen med för han försöker vara desperat och har intentioner.
Erixon gör sig bättre ihop med mig på tv-soffan.

Sedan har vi JJ som är riktigt svag när det gäller spelet nära mål.
Jämfört med Örebros fantom är det nästan pinsamt.
Skotten utifrån och frilägen är JJ tryggheten själv på.
Man skulle nästa kunna tro att Örebro har en taktik.

Alvarez tycker jag gör och ger allt han är kapabel till.
Pääjärvi med. Dahlén ger det han har med.
Hanzl slår en bra straff. Fantomen var bara bättre.

Lander strider.

Mieho smakar gott!

Skadade sig Palola eller ville han inte vara med mer?

Boyce Palola Mieho var grymma i första perioden!

Pettersson gör det han kan.

Örebro är ett bättre lag, bredare. Dom är dessutom tuffare än oss. Vi är lite svärmorsdrömmar jämfört med
Örebro som ser ut som Jack Reacher på skridskor.

Det ska till ett mirakel nu men sådana har Timrå dragit ur hatten för så ge upp är för fjompar!

Jag skulle gärna se att finnen får stå en jävla match med. Han släpper lite returer vill jag minnas men var även där och var trygg när det stormade kring honom.

Jag hoppas Timrå har råd att på sikt bygga en backuppsättning som är bättre än detta.

Det blir som lite pinsamt när man väljer att inte ge någonting vettigt till laget.

Smäll på! Eller: Åk skridskor! Eller: Passa snabbare! Eller: Skjut mer!

Fuck! Bara gör något för fan!

Snart match!

Kämpa Timrå!

Sputnik: Kinnvall gjorde ändå 40 poäng på 51 matcher i HV71 och sen 22 poäng på 32 matcher året dom åkte ut.

Eronen som många här inne ändå håller som en offensivt skicklig spelare har gjort 15 poäng på 50 matcher. Stenqvist 21 poäng. Lyytinen 19 poäng.

Kinnvall kliver lätt in på Eronen eller Stenqvists plats.

Sputnik: jo fan! Sorry! Han hade jag helt glömt bort. Bernhardt är de ju bara vänta och se, det lovar gott till nästa säsong iaf!

russkiy medved blyat: Rindell kan väl räknas in i den skaran? Berhnardt hat jag för dålig koll på.

EXPLORERSMÅLAND: Återigen, så tror jag folk stirrat sig blind på Karolus match han fått stå. Det var väldigt spridda skurar på returerna av honom mot ett blekt Leksand. Det hade varit ännu sämre än med en sliten JJ i kassen. Det är min övertygelse. Juel är däremot völkomnar jag med öppna armar!

Sputnik: vi behöver en back med bra första pass, kombination med att våga hålla i puck och driva upp spelet. Lyytinen gör de grymt, men han kan inte vara ensam! Kan Kinnvall bidra med de jag skrev är han varmt välkommen!

Niklas Eriksson i Presskonferensen..
Enroth ä vår 1:a keeper…
Men han var lite trött efter att ha stått i 4 perioder sist..
Behöver vila till längre fram..
Johansson han bar står å STÅR sä Ante å bli aldrig trött!!🤔😡
Bar 51 av 56 matcher i vinter!
Dä håll fan int!

Propagandus: Nja haha. Han är ju duktigt offensivt. Men frågan är om han är så pass bra att det är värt det? Jag anser inte det. Mot Malmö visade han prov på endel grodor i egen zon och tycker allmänt han är lite för vek i det fysiska spelet. Känns lite som att vi skulle ta in en något bättre Stenqvist, på sin höjd. Jag saknar resoluta spelare i egen zon som inte dräller med pucken. En puckskicklig och fysiskt stark back helt enkelt, gärna någon som kan driva spelet själv och inte slå omöjliga passningar.

kapanen är smart💥, kinnvall nej tack

Propagandus: Tror folk gått igång på att han åkt ut med 3 olika lag, plus har varit lite blek i ett riktigt osynkat Brynäs.
Jag tror abslout det finns en uppsida i Kinvall som vi är i behov av.

Saxat ur Sportbladet angående intresse för Brynässpelare från andra lag:
"Samuel Johannesson (garanterat) och Johannes Kinnvall (högst troligt) kan Brynäs också räkna bort, de två uppvaktas bland annat av Örebro, respektive Timrå." Källor på ovanstående?

bar mofftak: Precis, hade nån annan än Hanzl lagt straffen och missat hade Ante blivit kallad jubelidiot

Labban: kan någon uppdatera mig kring fallet Kinnvall? Är han verkligen oavkortat förenat med pest idag? Vad hände?

Natthaj: Förtjäna kval har det aldrig varit tal om. Men dom monumentala genomklappningarna kunde lika gärna tagit oss dit.

-Om inte EP och lander yxmördade Luleå i omgång 31.
-Om inte dahlen lemläste oink i omgång 21
-Om inte JJ rånade oink i omgång 36

Det är enskilda prestationer som räddat Timrå lite sporadiskt sådär som är lätt hänt när bra spelare närvarar. Men alla dessa jävla genomklappningar, kukförluster, bottennapp har INTE skett pga enskilda prestationer. Utan det har varit att varenda spelare, tränare, materialare, korvgubbe i Timrå IK har agerat som flickscouter på ett kosläpp på Skåne slätten

Zäta75: JJ var ju grym i höstas men tyvärr inte kommit upp i den formen nu. Med den formen hade vi haft minst 2-2 i matcher men nu har Örebro vunnit målvaktskampen klart
Kaarlehto borde haft nån match hittills i kvarten o varför inte ställa han på lördag.💪
Men finns ju inte på kartan att Ante vilar JJ. Oavsett form på han...

TD: Gillar inte mättnadskänslan hos många timtåiter. Kvartsfinal är bra och godkänt ja, men vi siktar naturligtvis högre än så. Alla som spelar slutspel siktar på guld annars är det något konstigt. Med Wedin och Rindell skadade försvann nog chansen att gå riktigt långt, men vi kan fan slå alla ändå. Det är små saker som skiljer på denna nivå. Inställningen kan göra mycket och medstuds såklart.

Tycker vi forlorar matchen mycket pga coachning idag och bedrövligt tekande. De gör 3 av sina 4 mål pga att de vinner en tekning. Felaktig straffskytt och en målvakt som inte gör de extra räddningarna.

Vinner vi på lördag kan vi vinna hemma på måndag. Sen kan game 7 gå hur som helst

Sputnik: Tolkar det som att Örebro är intresserade av Johannesson och vi är intresserade av Kinnvall. Hoppas såklart jag har fel.. Kinnvall känns inte så jätteexalterande

Sputnik: men skjut mig! Inte Kinnvall!

Sputnik: Vet inte hur man tolkar detta, Johannesson också av intresse för Kapanen?

"Samuel Johannesson (garanterat) och Johannes Kinnvall (högst troligt) kan Brynäs också räkna bort, de två uppvaktas bland annat av Örebro, respektive Timrå."

Modano: SCA kommer kasta in pengar nästa säsong , vi knycker 3 toppbackar av Väck-sjö , EP gör 25 mål o vi glider till semi på en skridsko

Olli Hahl: Fattas bara att de blir buss Örebro de fixa flyg men Timrå nöjd och vara med. Varför fråga de inte sponsorer om de vill stötta med flyg ??? Helt klart de plus övriga har så klart hjälpt till med flyg AMATÖRER

Modano: helt klart även om Hardegård skjuter bra JJ ska inte släppa in mål från blå Lika bra han står på lördag också tränaren litar på Jacke nästa säsong blir intressant med ny målvaktspar.Finns ingen I Brynäs för Timrå Brynäs är en storklubb med höga löner ävtyra inte ekonomin
Grattis Örebro van på bättre kampvilja i närkamper
Nu tar vi nya tag

Show54: Vi kör en liten undersökning. Alla som TROR att vi startar med Kaarlehto på lördag gilla detta inlägg.

bar mofftak: ingen av dem är het...skulle nästan vilja påstå att de har lite dåligt självförtroende när det gäller målskyttet...och det är just det som det handlar om när det gäller att lägga en straff..
Tycker det var ett riktigt svagt val faktiskt.

Olli Hahl: ja det här var ju ännu en brun kväll. Instämmer med de som röstar för Karolus i nästa match och Ante måste nog börja gamla lite i hur han matchar forwards

Karlsson74: EP och Hanzl är våra bästa straffskyttar. Nu valde de en av dom, det var ett bra val även om det inte gick hem den här gången.

Andersson: ja det trodde jag med .. var nästan säker på att en betydligt hetare Jonte skulle ta den...

Ante måste släppa att ha en fast topp 6, spela spelarna som är hetast för dagen likt Örebro gör! Timrå stora problem är att forwards sällan får puckarna på bladet utan istället hämta de i hörnen!

Karlsson74: Straffen skulle varit jonte som oftast är bra , eller MPS som var en av de bättre idag

Farsang: Tyvärr får ni nog ställa in er på spelare som Blomman etc. Sklenicka kommer givetvis inte inden ålder och status han är i hänga med er ner i HA. Tro mig, vi var lika "naiva" när vi åkte ner.
Ni får bygga laget på juniorer och kanske spetsa till det med spelare som är klass på HA nivå och ta det därifrån.

Inte många rätt ikväll.
Alla såg tröttkörda ut i huvet o i benen.
Väldigt besviken på insatsen men vi räcker inte till med en målvakt som är ytterst medioker. EP har inte många rätt. Walli räcker inte till. Hanzl är en spillra.
Nä… bänka JJ till nästa match så får han vila. Kanske Karolus kan råna Örebro i match 5 så får JJ stå i match 6 igen.

Hockey suger! Ja ja man kunde ha vart Brynäsare… fast nä det kunde jag inte!

Alla med utgående ryker, trist på walli, men han går att ersätta
stenqvist kvar el förlänga?

Sen blir man lite konfunderad ang tränarnas omdömme när man låter en Hanzl som inte nätat på år och dag som det känns lägga straffen..
De kunde ju lika gärna låtit EP lägga den..

Zäta75: Vi får hoppas du har rätt angående Wedin. Även EP har kontrakt. Inte lätt för Kapanen att bygga vidare på detta. Kanske kan bli nån kvartsfinal till men knappast mer är jag rädd.

INTE kinnvall, nej nej nej
från att kval, gå till slutspel, helt magiskt,
nästa år får vi ett ännu bättre lag,
vissa surdegar måste tyvärr ryka

Farsang: Äsch vi kan ta Sklenicka istället för Kinnvall, får Hanzl en kamrat också

Chrille: Är väl 3 torsk nu om jag inte räknat fel

Zäta75: hoppas verkligen någon annan klubb i Sverige tar Sklenicka om inte Brynäs lyckas behålla han.

Otroligt fin back som tyvärr har behövt lägga för mycket vikt på det offensiva för att Brynäs vart Uddlösa hela säsongen.

{297}: Ja enig med dig givetvis. Kolla på Leksand, missar kvartsfinalspel med den budgeten och truppen. 😬
LHC som inte spelat slutspel sen istiden..
Vi får Slicka såren och se till att vi fortsätter etablera oss och lyckas att vara med och gå för play in mästa säsong åtmindstonde. 👍

Sputnik: håller helt med kan inte vara lätt att få en period och sen bli bortplockad om det inte blir mål, är ju inga formtoppade spelare han får komma in med. Lander vann knappt en Tek dom byterna de spelade vilket gjorde att hela kedjan bara åkte och jagade

Zäta75: Håller med. Har sett några av Brynäs-matcher mot Malmö och Kinnvall har inte alls varit bra defensivt, tyvärr. Vi behöver rejälare backar som samtidigt vågar driva med puck.

Farsang: Gillar inte alls om vi tar in Kinnvall. Tror Kapanen är smartare än så. Vi behöver någon som Paigin. Möjligen att Sklinica är intressant.

Farsang: Han gjorde ju faktiskt en säsong i HV med 40 poäng utan att åka ur! Vi får höra av oss och se vilket som var formeln den säsongen i så fall! 😂

Örebro vinner på bättre målvakt Johansson har spelat för mycket dessutom släppar så jävla mycket retur. Men va fan gör backarna står och tittar på och teckningar är som en tjej mot en kille avgörande det

Dubbeld: En scouting med modifikation, tar man skott utifrån som det har varit ett par stycken i denna matchserie är jag helt övertygad om att de flesta av målvakterna i denna serie tar 99% av skotten som man ser. Görs det ett mindre bra jobb i det så viktiga spelet i att ligga rätt och ligga i skottlinje och hjälpa målvakten att se pucken, det är där man vinner matcher på denna nivån. Just den biten har vi att lära, där är Örebro en klass bättre.

Så med andra ord kanske man inte scoutat JJ enbart, man kanske har scoutat Timrås brister som lag.

Avskum: Jag tror till skillnad från dig att Wedin kommer att vara skadefri hela säsongen. Om han inte har otur och åker på en stor skada igen. Både Johansson och Per S har kontrakt och lär bli kvar.

Avskum: Avskum dyker upp efter en torsk. Schas!

Läste nyss på Sportbladet att Johannes Kinnvall uppvaktad av Timrå.

Skriv till eran ledning. Mannen har någon sorts förbannelse över sig tyvärr 🥲

roger_sundsvall: Skillnaden mellan Timrå och övriga lag på topp 6 är att alla andra lag har en ekonomi och en långsiktighet för att gå långt i ett slutspel. Örebro och dom andra lagen har två målvakter att sätta in, det har inte vi. Vi har JJ och han har spelat hur mycket som helst hela säsongen. Vi hade 6 seniorbackar när serien började och backsidan har varit trasig sedan match ett i höstas. Vi värvar en spelare som vi misslyckas med och måste släppa till allsvenskan (där han gör succé) mitt under säsong.

Denna säsong stannar vid kvarten men jag är ändå nöjd och stolt över prestationen. Det är lag under oss i tabellen som också hade förutsättningar för att långt i ett slutspel och medan dom är på golfbanan nu så drar vi in extra cash på hemmamatcherna.

Olli Nomadinen : Tänker också Mieho vs Walli, vilken dimension i spelet besitter Mieho offensivt som rättfärdigar en fastgjuten plats i topp 6 i så fall?

« · 2507380 · »