1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599492 inlägg · 6212 ämnen

Slutspel 2023

Sv: Slutspel 2023
Perreman: Mycket bra jobbat av er på plats!

Precis hemkommen efter matchen. Fy fan vilken skön seger, speciellt med tanke på att en del
i örebro verkar gilla att filma (I'm looking at you Bromé).

Parkerade mig i klacken och jävlar vilket drag vi fick till. Rätt överlägsen seger på klackfronten åtminstone. Bra jobb av alla där!
Nu måste NHC koka och gunga på måndag, så att örebroarna får svaga ben av andra anledningar än tidigare!

Erol Ateceae: Jo Jimmy har väl gått in på just exakt den detaljen. Att han iofs sig bara sett nått enstaka klipp på Lyytinen, men att han ändrat sig och att Lyytinen har just har en "ekonomisk skridskoåkning".

{9233}: 2 minuter hade absolut räckt på den där. Hade han hållit i en yxa så hade det varit skaderisk där, annars är det en dussinsituation som uppstår hela tiden i en match. Samtidigt blir ju allt fokus på dom två spelarna också så svårt att inte ta utvisning. När det händer framför kassen så är det lite mer dolt.

{9908}: Kul att Lyytinen fick mest speltid av alla idag samt att Ante hyllar honom som en jätteskicklig skridskoåkare med ekonomisk åkning.

Vore lite kul om Olle och Mattias, i domustrappan, petade lite på herr Hamrin i den här frågan. Eftersom Jimmy var väldigt skeptisk till Lyytinens skridskoåkning när han var klar för Timrå.

Vet dock att Jimmy senare reviderat sin ståndpunkt.

DJ Hemp: tack! Känns skönt att tysta stockholmarna & Wennerholm.

Grattis till er vinst med, ni kämpar på bra där nere i gnäll-Örebro!

Avskum: ja svårt uppdrag att kritisera efter en vinst men vi ligger fortfarande under i matchserien.

Sitter och ser Modo-Aik nu och kan Öreplast göra Ohårde till en slutspels-MVP så borde ju vi kunna omvandla Bernhardt till en NHL spelare

{9233}:

8-3! Vilken överkörning. Stort grattis till hela Y-län ikväll 🍻

Erol Ateceae: De va skönt med SEGERN IDAG!!!!
De blev en 6a av min 40åriga för en stund sedan!!!!😇😇🇺🇿

{9908}: Kollade inte studiosändningarna. Sade de nått om Bromés filmning där?

DJ Hemp: Men de lovade juh! ;-) Bara fult inte avstängd.

Jåkkinen: Sorry! Vi ska ju såklart bara inse att vi inte vinner fler matcher, och må dåligt över det. Samtidigt som vi tillber våra övermäktiga gudar Öreplast att de är ett bättre hockeylag.

[nämner officiellt ingenting om vårt munknullande bortafölje]

{297}: han åkte för uppsåtet. Behöver inte vara superhårt för att vara matchstraff. Samma gäller spearing.

Sen att det hände efter deras coach jävla idiotuppmaning att spela dirty/fult.

Erol Ateceae:

Finns ju alltid en risk för avstängningar och skit om man uppmanas att spela fult.

{297}: Har missat anmälan, men det är tydligen en jargong han har med en journalist i GT eller GP, de tidningarna låter likadant när de sägs i en podd. Adam Johansson intervjuade just den journalisten den dagen. De båda upplevdes tycka det var lite "grejen" med Rönnberg.

{297}:

Kan hålla med om det. Såg inte så farligt ut ens i reprisen. Men kändes ändå som att han följde coachens direktiv 🙂

DJ Hemp: Nä! Direktivet slutade ju med Inga avstängningar! 47 har ju tagit en risk nu.

DJ Hemp: Det var en rejäl förstärkning av modospelaren också, så hårt rapp på vaden var det inte 😅. Det där hade inte ens blivit en tvåa i vår matchserie.

Erol Ateceae:

aik:s nr 47 levde just upp till coachens patetiska uppmaning. Belönades med ett matchstraff. Grattis!

Rip Kirby: Bra förslag! Fast det är så jävla enkelt att domarna i SHL är så jävla kass så dom kan inte se skillnad på en en handske i arslet och en tripping. Nån jävel i SHLs organisation måste ju sitta och tycka "hmm, satans va bra domarinsats" annars hade väl något hänt? Det är katastrofalt dåligt utbildade domare och ännu sämre regler domarna har att förhålla sig till.

{9908}: app app app, Örebro leder fortfarande matchserien så då får man absolut inte kritisera, dom är bäst helt enkelt!

Erol Ateceae: Var det inte Rönnberg som nyss blev anmäld för att han körde klassikern ”om jag berättar det för dig så måste jag döda dig sen” Till en journalist? Så otroligt löjligt.

SuneMangs: gillar också Ante! En stor profil! Sen så är det A och O att ha kontinuitet på tränarsidan. Det har ju om inte annat ni fått lära er! 😉

Erol Ateceae:

Ingen dramatik i kvällens matcher i alla fall. MoDo och Löven visar var skåpen ska stå. Som vanligt var det Timrås match som väckte mest känslor. Tacka fan för det när vi vinner mot alla odds. Suger alltjämt på den karamellen samtidigt som man blickar fram emot måndagens kamp. JJ var en grym hjälte för dagen och det känns åter tryggt med honom mellan stolparna.

{297}: Det är ju en av många bra saker med CHL. Älskar mikrofonerna i båset!
Dock aldrig hört en solnaspecial i det sammanhanget.

Men Rönnberg har ju dock outat sig med att se lite mer än vad han erkänner i intervjuer efter match. ;-)

Erol Ateceae: fast sådär säger nog många coacher men Blomqvist är nog den första att göra det framför cmores mikrofon.

Söderöver: Orkar inte kritisera någon för det blir ett sånt jävlens lip, men väldigt skön vinst - speciellt under förutsättningarna. Väldigt oväntat. JJ bäst på plan för Timrå. Domarna bäst på plan för Örebro

{297}:
"play fucking dirty, we are probably not gonna win this game so play fucking dirty. Inga avstängningar?

Det avviker ju dock inte från hur Solna brukar spela i vanliga fall, kanske var det emfasen på fucking som var skillnaden i och för sig.

SuneMangs: Han har ju tonat ner de direkta passningarna till domarna, för annars får han ju inte vara med.

I övrigt håller jag helt med dig!

EXPLORERSMÅLAND: det har du helt rätt i!

Ikväll var det vår goa JJ på isen igen!

mattias - 74: Hahaha! Det slår mig nu att Patrik låter som en dålig karaktär Per Andersson skulle kunna hitta på. XD Nu kommer du aldrig mer kunna höra Patrik utan att tänka den tanken.

youtu.be/sNK4DPUOeP8
Är det Per eller Patrik i klippet?

Andersson: mm det är helt klart att svensk hockey inte vill ha bort diving.

5000 är så långt ifrån avskräckande det kan bli.

Den enda spelare på topp nivå i världen som inte fixar den boten är Lehner eftersom ormarna sög musten ur hans plånka…

Jag vill se mer saudisk straffsats på dessa dumheter.

Gärna en fet jävla bot till föreningen.

Om de ska gå till juniorverksamheten kan man gott lägga den på 50k -75k per tillfälle och en obligatorisk match avstängning individuellt.

Det är så patetiskt att tro att spelarna själva ska städa upp det här!

Dom vill bara vinna matcher.

Söderöver: Var väl mot Skellefteå har jag för mig.

Erol Ateceae: Ante ska ni hålla hårt i, jävlar vilken profil han är (och rätt duktig hockeytränare också). Älskar karln för att han skiter i allt och säger vad han tycker, oavsett eventuella konsekvenser.

DJ Hemp: Jag är inte långsur, så det är inget att be om ursäkt för :) Vi tillhör alla hockeyfamiljen i slutändan, oavsett lagpreferenser. Ibland har man en bra dag, ibland en mindre dag. Det var väl bara en av dina mindre bra dagar helt enkelt. Det har vi alla någon gång.

Den så hårt kritiserade JAKKE klev fram å blev en vinnare ikväll igen 💪🙏🎉❤️
Å flyge blev en succé dä mä 💪🙏😍🎉
Vi ä Timrå IK å vi ger aldrig aldrig upp 💪💪💪
Uppladdat:

500x0-ba1dbb82-9935-4d75-8d9f-d00458d98a42.jpeg

OlliJanne: AIK’s coach Blomqvist förstod nog inte att cmore hade en mikrofon på hans timeout eftersom han basunerar ut ”play fucking dirty, we are probably not gonna win this game so play fucking dirty. Inga avstängningar”. 😬😬😬😬😬

SuneMangs:

Kloka ord från din sida hela tiden. Tar tillbaka min relativa arrogans från häromveckan. Vi är nog ganska överens vad gäller den här sporten. Inte bara angående standarden på domarna. Hoppas att du godtar denna ursäkt.

KulltorpsOlli: mm han träffades kanske av Lyytinens 3e skridsko…

Hartmann filmade. Och så var det med den saken! Det var jävligt dumt och han fick skämmas! Sedan blev det slut med de dumheterna!

Bromésen: NNNNNÄÄÄÄÄÄÄÄÄ 😭😭😭😭

Alla ser feeeeeeeel!!!!! 😭😭😭😭😭

Ni bara drevar mot mig!!!!!😭😭😭😭

Dumma niiii är då!!!!! 😭😭😭😭😭

Men Bromés, du slänger dig ju! En blind kan ju se det på bilderna. Gubben. Andas lite nu och äg ditt fula tilltag.

-NÄÄÄÄÄÄÄÄ NI ÄR ALLA DUMMISAR!!!
Deras finne drar ner mig jag kan inte göra något annat i det läget!!!!

Kategori: Donald Trump, alternativ verklighet.

Jag tycker inte vi ska vädra Bromés namn på tisdag. Vi ska inte bjuda honom på någon gratis energi.
Fjollor som honom har inte självrespekt nog skämmas för sig ändå!

Om sekretariatet kunde spela moviestar vid väl valda tillfällen skulle tycker jag räcka bra.

Vårt offside mål sved bra för öretfolket med!

Kommer ni ihåg när FBK (kan minnas fel) gjorde fetaste offside baljan mot oss med tidigare i år?

Systemet är snett . Spelare som tjänar 100 papp i månaden bryr sig inte om att betala 5000 för ett pp som kanske avgör matchen . Speciellt som man kan göra likadant nästa match för något annat straff finns inte

Erol Ateceae: samtidigt i det hockeyallsvenska träsket så gör Sebbe Ohlsson sitt 2a mål i Modo efter 18 säsonger... typ liksom

Olli Nomadinen : Ah, du menar snubben som proklamerat att deras fans BOJKOTTAR bortamatch i Timrå pga ”fÖr DåLiGt bOrTaStÅ”?
Gissar att han inte ens var på matchen. Eller så kanske han var upptagen då han är en av 340 personer som följer KIF Örebro aktivt? Pga bor i sån grandios sportstad.

Mitt förakt för klubben växer. Men ni vet nog min ståndpunkt vid det här laget.

Olli Nomadinen : Kärleksvågen fortsätter med " två och en halv minut och sedan är det en massa jävla utvisningar hela tiden"

Erol Ateceae: Jo, jag vet. Systemet eller regelverket är åt helvete snett. Det borde gå att särskåda alla regelbrott och utdela straff i efterhand. En sån här grej skulle eller borde kunna sättas upp på nån slags rödflagg. Ungefär som att spelaren får en varning och gör han om något som reglerna inte tillåter så straffas han!

Rip Kirby: Jo, men han framkallade ju svartögon på både Lander och Dahlen, och då blir det inte roligt för motståndarna! Men visst är det en jävla diva, en utav dom bäst betalda i hela shl också! Och vad får Öret för dom pengarna? Jo han skämmer ut hela klubben! Nu ska jag fira med en stor jäkla whisky! 👍😄

mattias - 74: Dom får ändra till nästa säsong . Diving = osportsligt beteende . Böter första gången , sen avstängning x matcher

mattias - 74: Hundra procent! Som han som inte har körkort säger till Filip och Fredrik.

Erol Ateceae:

Tragiskt är det, böter hjälper inte öht, kanske dags att införa det?

Erol Ateceae: Älskar även att han säger att vi käkar upp dem i 5 mot 5

Rip Kirby: En spelare kan inte bli avstängd för diving, tyvärr.

« · 2509832 · »