1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599492 inlägg · 6212 ämnen

Slutspel 2023

Sv: Slutspel 2023
Tom Topp: Yes, förhoppningsvis lyfter offensiven lite med Hållander och (förhoppningsvis) en hel Wedda med. 👍

Sputnik: jo det har du rätt i! Visst hade man önskat en högre poängproduktion av Emil. Men jag tycker att hela Timrås offensiv har hackat hela säsongen. Jag hoppas att Ante har haft fokus på defensiven iår, och snäpper upp offensiven lite nästa säsong!

Rip Kirby: Sa ju det, vi har dom nu. 😅👍
Uppladdat:

500x0-screenshot20230325-230725.png

godnatt, nu kan man somna skönt

Tom Topp: Vi har faktiskt 4 spelare med 30 poäng eller mer i grundserien. Luleå har en. Frölunda har ingen. Bara Skellefteå har fler (5 st) annars har vi lika många som Färjestad, Växjö och tex. Oskarshamn.

Jag kan väl känna spontant att (mina) förväntningarna på poängproduktionen har varit för hög på våra mest namnkunniga spelare. Det är klart, vi har ingen Suomela men han spelar ju golf nu och EP spelar slutspel så något rätt måste vi göra ändå.

Tom Topp: Närå, men vad gäller Hartmann så är han ju lite förlåten pga skadan han drogs med länge, sen har jag väl dock högre "poäng krav" på Emil.P också, vilket man bör få ha om man kollar Walli, Hartmann och Emil.P:s löner och jämför. 🙂

Någon som vet var Örebro-fans har sitt forum? Tänkte ta mig lite kvällsmys med en whiskeypinne senare när jag kommer hem

Sputnik: jomen så är det, men det jag menar är att vissa spelare, som Emil, har vi mycket höga förväntningar på. Och när dom inte når upp till dom då är dom värdelösa. Sett över hela säsongen så tycker jag att Emil har varit klart mycket bättre än vissa andra, t.ex Walli och Hartmann! Men nu har man väl skitit i det blå skåpet när man påstår nåt sånt! Jag får skylla på whiskyn! 😉

Erol Ateceae: nä i så fall är det min ”man vrider sig inte i smärtor av ett rapp på en vad som delvis är skyddad”-bias. Eller kanske ”man ligger inte dubbelvikt på isen och skriker om man avser att spela nästa byte”-bias.

Tror inte laget har haft en enda spelare som sluppit undan lien under säsongen. Alla har fått sin slev om man ser det på lång sikt. Det viktigaste jag tar med mig därför är att ingen ger upp utan att spelarna kommer igen! De gör det här för laget, och enskilda dippar kommer alltid att förekomma men det är ingenting man kan rå för. Så jag väljer hylla laget idag, inte förkasta enskilda prestationer. Bra jobbat Timrå IK! Nu ser vi till att få en sjunde avgörande match

träffa nyss Jonte och bruden hans på stan, de va inne på goodies och köpte chips ;) Fys innan Mys

{297}: Exakt, nu menade jag inte monstertacklingar och sånt heller, utan snarare så pass mycket fysiskt och rivigt spel som gör att han är stark på puck som ger honom fördelar och kommer till lägen. EP hade ju faktiskt kunnat stå på bra många fler poäng om han haft studsarna med sig. Jag tycker han varit smått dominant i spelet med puck faktiskt.

Sputnik: När EP spelar bra EP-hockey så behöver han inte göra några Pääjärvi-byten. Detsamma gäller Dahlén. Båda levererar i slutspelet och vi vinner matcher, så länge det ser ut så då skiter jag i om dom sätter in en enda tackling. Det är Pääjärvis jobb, det är Hartmanns och Wallis och miehos jobb osv.

{297}: Kan ha fel, men det kan vara din "anti-Modo-bias" som sitter djupt rotad.

Tom Topp: Jo, klart att han haft bra perioder under säsongen med. Men jag har ändå faktiskt saknat en del övrigt sett till helheten. Han har en förmåga av att åka runt och älta när det går tungt.
Nu senaste matcherna så har han varit mer synlig och deltagande på ett hel annat sätt och lyckats låsa fast puckar etc, som han oftast inte lyckats med i serien.

Avskum: Idag är det dock svårt att klaga på Emils fysik. Flertal ggr han fullföljer tacklingar och spelar inspirerat med frenesi. Man måste kunna ge positiv feedback också när det är befogat.

X-Län: Lyytinen ska också ha cred för att han gör jobbet framför kassen som Svensson aldrig gör och Didde sällan gör och det är att gå in och gurgla med motståndare som bufflar framför kassen. Med andra ord, EXAKT det Kalle K gjorde på sin tid.

Erol Ateceae: kan ju vara så att Oscar Pettersson bara har en väldigt låg smärttröskel också. Ett rapp på en mjukdel. Tur att han inte behöver föda barn!

Tom Topp: Jag instämmer, men han har varit total bajs i det fysiska mot Örebro

{297}: en ny Kalle K!

Sputnik: jag tycker att Emil har gjort mycket bra hela säsongen. Allt är inte bara poäng!

Erol Ateceae: Nu har vi momentumet i matchserien.

Tycker vi går all in och satsar mot matcher på fredag eller lördag nästa vecka. 😎

{297}: Jag ser att du förefaller enögd i frågan.

Erol Ateceae: Du ser ingen skillnad på en knätackling och ett rapp på vaden? Då har jag nog inget mer att tillägga i frågan.

Sputnik: EP har steppat upp! Våra poängspelare har varit klart bättre än Örebros iallafall, det borde ge resultat ju längre serien lider.

Jag är sjukt imponerad av Lyytinen. Kommer över bottenviken till oss och är mer eller mindre hånad i Finland och sen dominerar han. Tar han ännu ett litet kliv nästa säsong så kliver han definitivt in på min topp 5 över bästa backar som spelat i Timrå i modern tid (borträknat lockoutsäsong).
Uppladdat:

500x0-0876ec2a-31fe-4d35-b943-a227f480218d.jpeg

{297}: Anton Lander blir knätacklad av Åke Larsson i brynäs och spelar nästa byte. Även då gjorde det ont just där och då. Ser inte att det är fråga om en förstärkning i något av fallen.

Sputnik: Jag håller med dig. Napalm över Örebro!

På det svarta stället har alltså ormen på det vita istället hamnat till vänster och klubbmärket som består av en skugga av en spelare sitter på samma plats men istället i grått.

Egentligen borde alltså de svarta tröjor PirateVipers har i slutspelet vara svart, grå, röd och gröna. För att hylla lagets "klassiska" färger.

Vad sägs om att ha den "klassiska" örnen på ett mörkblått tredjeställ nästa år?
Uppladdat:

500x0-img20230322073726.jpg

Sputnik: Sen vill jag lyfta upp en stor hackkyckling som ändå visat vägen. Emil. P har leverat 5 poäng än så länge i denna kvartsfinalserie och idag var han väldigt bra!
Fortsätt så Emil! 💪

Rip Kirby: Ingen aning men kanske aningen modifierade efter hallbygget. Hur som, imponerande uppslutning redan då

Jag är så jäkla glad att vi får en tredje hemmamatch i den här serien! Oavsett resultat!

Greven: Läktarna var väl dom samma. Bara det att dom fick väggar och tak.

Erol Ateceae: det är ett rapp på vaden. Det är inte med någon speciellt kraft. Det finns inte så mycket på vaden som kan göra ont där. Oscar Pettersson ligger och vrider sig i ”plågor” efteråt. Spelar nästkommande byte, va?

Rip Kirby: Inte bara gamla ladan, till och med före på uterinkens tid. Ur texten: Wifsta/Östrand vinner matchen mot Alfredshems IK med 5-3 inför 9046 åskådare - publikrekord på Timrå Isstadions uterink. November 1962. Kultur sa Bill...Hockeykultur sa Bull
Uppladdat:

500x0-wo-alfredshem-1962.png

{9908}: Jag var ärligt talat rätt likgiltig inför att säsongen kunde ta slut idag. Men det tändes någonting i mig efter denna match. A L D R I G att Örebro skall få lämna NHC med en vinst på måndag. Jag vägrar bli utslagen av systematiska fuskare. Sen blir det game 7 och då vet vi hur det låter hos Örebroarna, "Det här går aldrii" och vi kör över pajaslaget och slår ut dom en gång för alla.

Sen kan Niklas sadla om till sportchef och sitta och EP scouta- hans ledord på google.
"Best diving hockey players"

När Lyytinen är på spelhumör är han riktigt jäkla bra asså! Han kommer att vara ännu bättre nästa säsong, aviga rörelser & typ ända backen som har skapligt snabba förstapass. Lite finlir där och han är en klassback i ligan!

Såg lite hockey från banjoland ikväll också, Bernhardt har verkligen ett riktigt vasst spelsinne, hårda passningar och fina smörpass. Bra skott! Minimerar han sina misstag och följer våran gameplan så kan ja faktiskt tro på Succé! (Jag är väl ensam att tycka det i detta forum antar ja)

Oavsett så är jag sjukt stolt över Timrå IK och bortastå ikväll!!! Tar vi det till en game 7 så kommer det liras semifinal i NHC!!! Smaka på den 🥳🥳

Roligt att de själva hade vipers kvar i övergångsfasen. Ett tag hade de tre olika varianter av klubbmärken samtidigt på hemmatröjan. Antar att de inte fick nog med sponsorer eller att plastarn lastade på så mycket att det varken hade gjort till eller från.
Uppladdat:

500x0-57225.jpg

{297}: Vet inte om du sett det i efterhand med eller utan ljud, men det är ett markant ljud så jag skulle inte påstå att MoDoiten förstärker.

{9908}: Använd gärna denna som grund. ;)
Uppladdat:

500x0-download_1.jpeg

Serien lever. Vi lever! Tillsammans låter vi filmarna få ett helvete på måndag.
Uppladdat:

500x0-2847b1e3-a281-4fc7-a9cd-42124d04fb36.jpeg

{297}: Haha nä, men precis som att de är kända för att kanske inte fullt ut bry sig lika mycket i motvind, så är ju ful ishockey för en transatlant ett par snäpp upp från vad generell svensk ful ishockey innebär. Kanada i valfri landslagsmatch är en rimligare referens än folkmord.

Sputnik: känns skönt att man har biljett, bredvid klacken också! På måndag ska vi sjunga fram laget!

Sputnik: För den som inte vet vad ordet hockeykultur står för. Varsågoda.

Erol Ateceae: Donald Brashear behövde nog ingen som sa åt honom att spela fult. Han var ju en goon på skridskor. Han, Chris Simon, Marty Mcsorley och liknande psykfall har tack och lov ingen plats i hockeyn idag. Alla transatlanter är ju faktiskt inte så labila att dom bara är en order från att begå folkmord heller.

Rip Kirby: Vi spränger grindarna på måndag, 10 000 får plats, det blir mysigt, jag lovar! 😁👍

DJ Hemp: Tittade igen, solnas tränare sa aldrig fucking. Bara play dirty * 2 sedan spela fult inga avstängningar. Tur för honom att hans transatlanter inte tog en avstängning då direktivet på engelska saknade just det tillägget.

En sådan som Donald Brashear hade ju knappast gjort något annat än att gå på max med de direktiven.

DJ Hemp: Timrå Isstadion. Vilken jävla klassiker! Fatta att gamla ladan var god för 10 fucking tusen åskådare back in the days. 10 000, i ett rött å vitt folkhav. Man kan få rysningar för mindre saker än så ❤️🤍🤟

{9233}:

Tack själv! Väl medveten om att ni har en lång väg att gå, så har ni ändå gjort det bra hittills. Fint att ni krossade Solna rejält ikväll.

Njuter verkligen i fulla drag över vår andra sudden-vinst i gnällbältet. Var ju hyfsat uträknade där efter andra perren med konstant BP och underläge. Har knappt hunnit fatta att vi ännu är kvar i leken. Antar att RV & Co gör sitt bästa för att psyka ner moviestars nu på måndag. Fjanten Brome lär inte stå högt i kurs i Isstadion. Önskar att man hade kunnat vara på rätt plats den dagen.

Sett matchen i repris nu, och då är faktiskt Patrik riktigt underhållande! Nu när man visste hur det skulle gå!

« · 2509961 · »