På måndag river vi hallen! Ska fan vara 5800 som står i hallen, ingen ska sitta. Nu knäcker vi Örebro, de kommer skita ner sig i en sjunde avgörande hemma!
jhnd91: Omvänt läge, om vi blivit förfördelade som Plast HC i detta fallet, då hade den här gästboken massakrerats sönder TOTALT! Hur kan man som linjeman, med ETT jävla jobb, missa en så övertydlig offside? Skottpengar hade jag efterlyst. Fair and square.
Rip Kirby: Helt klart. Horribelt misstag som är oförlåtligt oavsett situationer som skett innan. Den enda logiska förklaringen är väl om dom hade förkrökat tillsammans med SMÅLAND på hemmabaren?
Glöm inte backarna Skägget Didde Lytinen Erixon Eronen Stenqvist sliter som satan i alla dår boxplay vi får imot oss. Nu ska Örebro KROSSAS Bromes handväska ska tömmas på ALLT inklusive nagellack pappiljoter 💪💯
Rip Kirby: Ja dock har vi mer klass. Hartmann åkte på en filmning tidigare under säsongen. Den tog A L L A Timråiter avstånd ifrån, oavsett vilken social medial plattform det var. Det är den stora skillnaden, vi är äkta och Örebro plast.
Den var över linjen vid ett tillfälle. TV-bilderna visade detta mycket tydligt. Just därför känns denna seger extra skön. Man vill ju så gärna vinna på lite tveksamma grunder när det motsatta alltför ofta har varit fallet. Köper 2-3 i matcher. Vi är ännu kvar i racet. Säsongen är inte över. Forza Timrå!
jhnd91: Medhåll! HELA pucken ska ju vara över linjen! Hade varit en skandal utan dess like om även detta mål hade blivit bortdömt, precis som Öreplast mål blev senast. Men med tanke på att domarna är mutade och hejar på Öreplast så hade man ju inte blivit förvånad. Jag menar detta var ju i princip matchavgörande!! De har ju verkligen gjort ALLT för att Öreplast ska vinna! Avå alla! Låt inte hockeymördarna/gnällisarna/plaslaget vinna pga fusk! Pengarna tillbaka! Protestera Ante! Eller vänta nu.... 🤔🤯
Sputnik: Jag hade kunnat just tagit avstånd ifrån denna övertydliga domartavla också, om det inte hade varit för det där svandyket från fittan Bromé tidigare. Nu blev det ju bara payback bigtime och det där hånfulla flinet som åtminstone jag la till mig med. Men det kanske bara var jag som kände så 🤭
Örebronx: jag är ledsen, men det är precis som Rip Kirby skriver, payback time! Ni fick ett regelvidrigt mål, och det fick vi också! Väl mött på måndag!
Söderöver: nej det är så jävla tråkigt att domarna ska stjäla showen. Vilket håll det än går åt. Men dom måste göra nått åt nivån i hockeysverige. Man kan ju försöka intala sig att det jämnar ut sig i längden men som nån skrev nedan, en linjedomare har en jävla uppgift liksom.... Samma med Bromés fjantiga svanhopp. Man skäms ju.
Pucken var klart över linjen. Målet skulle inte ha blivit godkänt. Vi hade turen att vinna idag. Er givna plats i semifinalen försvann på grund av ett misstag från domarhåll. Ledsamt eller hur? Men ni tar det nog ändå. Har två chanser kvar och vi är ett kasst hemmalag.
DJ Hemp: ja det är frustrerande. Men som sagt, dom har ju varit lika kassa i bedömningar mot er, om inte värre. Tråkigt bara att det ska få så stor påverkan. Men ja samtidigt ska det bli kul med minst en match till, om hjärtat håller tills dess 🤪
Örebronx: ja… man införde en jävla Berlin-mur kring domarna i Sverige för några år sedan.
Den har gjort en jävla nytta.
Många domare upplevs fullständigt maktfullkomliga på isen. Vaccinerade mot självinsikt.
Som en supporter nästan!
Det ska vara en otroligt självkritisk och professionell kår men det syns då fan inte på andra sidan den där jävla muren.
Jag antar att man ville bygga en trygg och fin grund för domare att utvecklas ur men…
Det har slagit snett.
Vi har rätt dassiga domare som saknar rätt mycket känsla för denna sport och som inte får kritiseras av de som kanske är mest direkt drabbade av bristen på kvalitet.
Jag gillar i grunden dialog.
En dialog där man kan höja händerna och säga my bad och jämna ut sitt orättvisa misstag som är mänskligt iaf.
Idag ska spelarna i demokratiska Sverige förhålla sig till en aktör på isen som skyddas på samma jävla sätt som Nord-Koreas himmelska ledare…
Jag köper att det inte är lätt. Jag köper att det går snabbt och att det är beslut som ska tas med ryggraden och det kommer bli fel.
Men när det åks omkring på isen och hånflinas så har det skitit sig duktigt.
Handlar trots allt bara om en sketen kvartsfinal i en jävla sport. Kommer att bry mig som fan på måndag också, men om vi då åker ur är det ändå inte hela världen. Den är liksom redan förlorad. Men 3-3 i matcher hade varit fint. Så att vi kan hålla ihop det här ett tag till som en enda lycklig hockeyfamilj. Ju fler gånger vi möts desto mer minnen skapas för kommande generationer av hockeyfans i Timrå och Örebro. Vi är ännu inte riktigt där, men en sjunde och avgörande match kanske kan göra lite skillnad. Då lär vi aldrig glömma varandra.
Söderöver: kan bara skriva under på allt det du skriver. Som sagt man får ju ha förståelse för att vi ska vara varsamma med ungdomsdomare för återväxtens skull, att det inte får slå över från oss supportrars sida mot seniora domare osv. Men detta är ju egentligen professionella yrkesmän vi pratar om här. Hur är det möjligt att de kan få lov att göra sånna grova/fundamentala fel i sin yrkesutövning gång på gång utan åtgärd?
Aja skulle egentligen bara skicka en skämtsam passning då även ni fick en fördel pga kassa domare. Förstår att ni har kännt minst lika mycket frustration under denna serie. Vidhåller dock att jag tycker den är sjukt spännande och underhållande. Väl mött på måndag igen, om jag inte kikar in tidigare och härjar med er.
DJ Hemp: Det har du helt rätt i. Förutom att serien skulle va förlorad. Är den ju inte förrän det är över, men jag kan ju tippa på att många intalar sig det för att lindra ev besvikelse. Känns lite som detta kan sluta lite hur som helst nu, t.o.m. bli en modern klassiker om det vill sig illa för vår del 😅
Menade att världen redan är förlorad. I alla fall för min del. Saker som den här matchserien sker liksom på övertid. Får gärna bli en modern klassiker. Gillar att vi ännu har chansen, men befarar att er så kallade tyngd fäller avgörandet på måndag. Tackar i så fall för den tid som var.
DJ Hemp: tycker du verkligen det? Nog för att mycket är kasst men inte förlorad väl? Matchserien går dock lite på övertid nu för mig också men det var ju pga mitt dåliga omdöme som gjorde att jag fått för mig det skulle gå enklare än vad det gjorde... tji fick jag... ja tyngden har vi ju men era spelare har en förmåga att få våra att se små ut under perioder. Det är illavarslande för vår del men gör också serien mer intressant antar jag.
doubleT: Är du medlem så har du fått ett sms med en länk och en kod du ska fylla i. Klickar man på den länken kommer man hit (se bild). Är du inte medlem får du gott ta och vänta till biljettsläpp 10:00
Bromé anmäld för diving. Undra vilken bortförklaring han ska dra till disciplinnämnden, dom två tidigare har ju ingen gått på. Tredje gången gillt kanske?
falconuggla: Det var ju så uppenbart på tränare Niklas med, när han inför 3:e sa att "vi får räkna med nån utvisning för våran del, nu när vi fått en del med oss". Sådär säger man inte om man inte vet att det är ett uppenbart misstag som skett och domarna kommer behöva ta en kompensation för att inte tappa huvudet.
Däremot tycker jag att Kronvall hade fel när han kallade ena utvisningen för kompensation, tänker på croscheckingen som fick Mieho att flyga. Det är utvisning alla dar i veckan. Tar man för petningar med klubba så måste man ta för den där.
Kompensationen blev offsidemålet, men det är karma.
Sputnik: Vet inte om det sagts här inne, men N. Eriksson menar på att hela serien styrs mest av en ren slump. Så känner han iallafall och det kan jag helt hålla med honom. Jag tycker inte det finns något lag som har direkt övertag i någon match. Deras 4 slaggaskott efter tekning är bara ren och skär tur. 99 av 100 gånger går skottet utanför målet. Nu har dessa gått rakt upp i krysset. Vi är inte sämre än Örebro helt enkelt och om turen varit på våran sida så hade det likagärna kunnat vara vi som står där med 3-2 i matcher till våran fördel.
Kerstin_k: Något som provocerar mig ytterligare kring detta är att nu får bara Bromé-dyket uppmärksamhet. ÖHK har åkt och förstärkt, lagt sig, sökt lätta PP hela serien. Inte minst Larsson. Men betydligt fler också. Det blir väldigt väldigt frustrerande matcher och jag känner sån ilska att det gång på gång lönat sig.
{9908}: Du behöver inte vara orolig där. Hela hockeysverige förutom Frölunda och färjestadssupportrar vet om att Örebro har förstärkt varenda situation i slutspelet. Bromé är droppen av allt dock. Jag tror att det kommer bli sjukt mycket mer fokus på filmarna i Örebro från och med nu. Går dom vidare till Semi så blir det än värre också.
DenRöda: Jag hoppas du har rätt, att detta på något sätt fick upp ögonen för alla. För det blir ju fel om detta ska ses som någon engångsföreteelse, när de på riktigt släppt grillorna ett tiotal gånger bara under denna kvart. Vissa gånger har det absolut varit utvisning innan, men att de lägger sig gång på gång på gång på gång finns ju ingen värdighet i.
{297}: Är inte riktigt det jag menar heller. Tekningar som vinns och förloras har faktiskt inte jättemycket betydelse. Mindre än man tror. Känner att jag kommer få folk på mig nu när jag sa så. Numera handlar det mesta om vad man gör direkt efter en tekning. Förloras den, vad gör vi? Går in och täcker framför mål? Går vi fram med dunder och brak och stressar puckbehållaren? Går vi in och låser Rw/Lw för att låta Rd/Ld skjuta utan screen? Det är mycket man kan göra bra när man förlorar en tek. MEN såklart underlättar det ju lite om man vinner tekningen direkt, för då har vi bättre kontroll på situationen.