1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599422 inlägg · 6212 ämnen

Slutspel 2023

Sv: Slutspel 2023
{9908}: vadå "om det inte skulle gå vägen imorgon"??? En enda jävla hemmamatch måste vi väl för satan mäkta med att vinna. Släpp på strypkopplet nu och bara tok kör!

Andersson: Ger ändå perspektiv på vår egen kritik på Timrås spel genom säsongen. 1 skott per period har vi lyckats med alla matcher… ☺️

Riktigt snyggt av Röglepubliken där nästan hela arenan stannar kvar och hyllar även när man ligger under med 1-5, med flera minuter kvar.
Rätt säker på att vi gör samma om det inte skulle gå vägen imorgon.

Spännande att se hur det ser ut i Vida arena på tisdag om Luleå leder med ett par mål med någon minut kvar.
Min gissning: Folkflykt.

{297}: Ja Växjö blir verkligen blottade i detta slutspel. Känns som det saknas lite karaktärer i det laget.
Fatta vad sjukt om vi lyckas sprattla oss vidare och Luleå Vinner nästa, Då kan det alltså sluta med en semi mot Frölunda om de vinner imorgon. Ett lag vi slog 4 av 4 ggr i serien..

Nåja, vi lär väl förlora imorn men då tycker jag vi gör det med flaggan i topp ändå, även om det svider extra mot ett plast och Primadonna lag som Örebro.

{297}: Ja och där ser man vikten av att hemmapubliken sätter tryck på domarna med. Ligg på extra hårt imorn ifall det filmas från Örebro!!

timraw: Sorry, jag var otydlig med att jag var sarkastisk.

De två satt på fullt allvar och slog sig för bröstet med formuleringen att de inte håller på med clickbait på Expressen.
Du har ju bevisat raka motsatsen! Tycker de är lika goda kålsupare som de framställer aftonbladet att vara på punkten clickbait.

{297}: vilken jävla match Lule gör, och vilken slutspelsserie. Dom är i princip oförmögna att göra mål, men kompenserar med 100% jävlaranamma. Underbart att se Plast #2 studsa mot den där köttväggen.
Så lirar man slutspel.

Game 7 där. Kan dom kan vi.

Ska bli förbannat kul å åka te Timrå imöra \M/

{297}: Hur i h-e kan man ha 0 skott på mål , med mångmiljontrupp , chans att avgöra serien , jagar kvittering och tagit ut mv ??

Hoppas verkligen timrå tar efter Luleå och bara köttar på, vi har inget och förlora allt och vinna

Verkar bli 4-2 i matcher till SAIK . Hoppas Luleå trycker ner HC Plast i sjunde

KulltorpsOlli: Det här rekordet som nån sa att vi tog över gällande så få skott på mål som möjligt i en slutspelsperiod…Växjö skjuter alltså NOLL skott på mål i tredje då dom jagar kvittering mot Luleå. Utgår från att rekordet nu är Växjös 😁

Andersson: Nja, det finns en utväg att de kan säga att t.ex linjemännen såg att det var touch.

{297}: Luleå vs Växjö, vilken batalj!!

bar mofftak: va ? Kan domare ändra sig ?

bar mofftak: njaaa ja var det verkligen touch? Från ena vinkeln ser det ut så, från andra vinkeln tycker jag inte det är touch. Måste vara helt omöjligt för domarna att avgöra på isen. Men bättre att fria än att fälla då.

{297}: Och där kom det en felaktig utvisning i Luleå. Jobbigt läge för domarna när dom nu inser det misstaget.

Inte ett lätt jobb.
Edit: De ändrade beslutet, så det blev rätt till slut.

Kerstin_k: ”anfall är bästa försvar” låter som något ur en Kalle anka-tidning men det ligger något i det. Även Luleå fördelar en del tid i offensiv zon istället för att backa undan med sin 2-1-ledning. Helt rätt, Växjö kan inte etablera tryck.

{297}: SAIK gör 3-1 och efter det fortsätter man att mala på framåt. Inte backa hem och försvara; fortsätta pumpa på.

Där har Timrå nått att lära sig.

Andersson: Problemet är väl att det inte finns så värst många domare att tillgå? Det är väl därför Claesson dömt i år, han skulle ha gått i pension men dom för få domare i tjänst? Även om vissa domare är kassa så vet jag inte om man kan klandra dom, det måste vara ett av dom mer otacksamma jobben man kan ha. Aldrig beröm när man är duktig och en ocean av skäll och hat när man är dålig.

Olli Hahl: vet att seket ej får spela nidlåtar till motståndarlag men borde inte klacken kunna sjunga på "moviestar" när Örebro äntrar isen?

bar mofftak: Domare som inte sköter sig kan flyttas ner en division , när det är SM-slutspel ska vi väl ha dom bästa

bar mofftak: snöpligt när Rögle spelaren inte fattar att han måste släppa den trasiga klubban

Dubbeld: Sjöqvist är tydligen där och tar felaktiga utvisningar nu. Han har inte gjort ett bra slutspel.

Rögle reducerar 1-2 i PP

Nån som vill åka med från Uppsala imorgon? Två pers i bilen just nu. Tänker att jag tar 200 kr/plats. Avfärd kring 1400. Hemfärd direkt efter matchen. 0709-824649

TimråTaliban: Fin lektion i 5-3 spel. När väl de väl börjar passa så går det fort.

TimråTaliban: 2-1 såja

Lule - Växjö 1-1 kom igen nu Lule

Erol Ateceae: Nej men verkligen inte, jag håller med dig till fullo att Adam Johansson och Sany Lindström är bland de bästa hockeyjournalister vi har i landet. Jag läser det mesta dom skriver och lyssnar på både Sanny & Svensson samt Hockeypuls. Jag blev mest bara ställd av valet då det används en bild tagen från en annan match. Är inte det lite konstigt? Det kanske är jättevanligt att göra så i media vad vet jag.. bara något jag reagerade på. Jag tror förövrigt inte att det är Adam eller Sanny som valt den.

Det var säkert onödigt av mig att ens kommentera utan var något jag reagerade på när jag läste igenom nyheterna.

Erol Ateceae: Närmast perverst intresse för Örebros historia härinne. Antar att de är smickrade

Nisse på Mon or: Rautio vem?

{297}: "Tror inte ens Örebro VenomVipers var påtänkta på den tiden."

Nej, på den tiden var de fortfarande pirater.

Även den här tröjan bjuder på multipla klubblogotyper.
Örebro HC gällde på den tiden.
Uppladdat:

500x0-img20230326145717.jpg

Nisse på Mon or: Rautio förtjänar skit

Bragd-Birger:

"Har inte så mycket för Rönnberg, men viss skillnad i hur han bemöter Borgmans förstärkning. "Han sätter mig i en jobbig situation när han ligger kvar på isen, måste nog ha kvartssamtal med honom". "

Efter att ha hört Rönnberg i CHL tror jag tyvärr att du faller lite för hans välsmorda intervjutunga.

Fick tag i biljetter till imorgon.

Hoppas så innerligt på att få se en topprestation av laget imorgon!

RunarUp: Jag är också uppriktigt förvånad över att många här inte är medlemmar i Timrå IK. Allra helst de som vill ha logotypen på magen samt bor i Medelpad borde teckna medlemskap.

timraw: Expressen gör inte vilseledande artiklar, det har Adam Johansson och Sanny Lindström minsann berättat att bara Aftonbladet gör.

Lustigt att ditt exempel verkar peka på att herrarna far med osanning.

David Rautio har fortfarande bara stått en match i SCL Tigers. Skadad eller inte bra nog? Vsr väl kanske inte så noga det där med att få spela?

Olli Hahl: Måste säga att man har saknat den här hettan lite. Givetvis hoppas man inte Bromé fått massa personliga hot vid sidan av isen. Men det är liksom en match i matchen att en hel publik riktar fokus mot motståndarnas spelare. Ledin, Kåberg, Jämtin mfl var ju alltid spelare som kunde få motståndarpubliken att skandera deras namn, inte i positiv bemärkelse då vill säga.

Tar vi detta till game 7, ja då tror jag det kan bli en rätt speciell kvartsfinalserie i slutändan ändå.

KulltorpsOlli: Som sagt… jag vill höra genom TV rutan imorgon:
Bromé Bromé Filmare! Bromé Bromé Filmare!
Det ska verkligen höras o märkas. Okej?
Tack på förhand.

{297}: Hörde att Trump ringt till Brome och vill anlita honom i sin presidentskampanj.

Övrigt! Nu har vi chansen att påverka domarna på hemmaplan.

Natthaj: Det är faktiskt en riktig jävla propp han sätter in på Hardegård, jag blev förvånad över att han spelade vidare efter den.

Vet inte om det nämnts sedan igår, men jäklar var tunga Alvarez, Pääjärvi, Mieho och Lander är efter sargerna. Ett extra + till Mieho som mosar Hardegård mot sargen, och konfronterar Bromé efter divingen.

Kul att vara på plats, en klack i hallen 👌

{7043}: Dock gick det inte att köpa mer än två biljetter igår..

OlliJanne: ja 5000 är alldeles för klent och kommer inte göra nån skillnad ..
3-5 matcher för en förstagpngsförseelse.
5-6 för en andra gång ...och händer det en tredje gång så borde det vara minst 10.. + de personliga böterna då. Under samma säsong ..

Hur kan Expressen lägga upp en bild från vårt tidigare möte med Örebro där Bromé fick en skridsko i ansiktet från sin egen lagkamrat med rubriken ”beskedet: fälls för att ha filmat”? Snacka om vilseledande. Folk kommer ju tro att han fått en smäll i ansiktet.

SuneMangs: ja vill SHL komma till rätta med filmningarna så måste konsekvensen av ett sånt beteende bli avstängning. T o m en ynka match avstängning kan räcka men 5000 kr, det är väl inte ens en krognota för en sån som Bromé.

{297}: snacka om ynklig spelare!

Jag hoppas att Örebro tappar sitt jävla momentum och att domarna blir mer kritisk i duellerna för vad dom ser eller vad dom får serverat!

Det vore så otroligt trevligt att kunna lyfta detta i framtiden.

Kommer du ihåg när den där örebroaren filmade och Timrå vann? Den gången när luften gick ur och luftslottet sprängdes!

Nu är man mer luttrad än så som Timrå supporter iofs.

Det blir väl torsk ändå så illa att man kommer minnas att vi åkte ut i åttondelen redan!

Haha!

Hur som haver! Vilken jävla ynkedom till människa den där Bromé!

Hoppas dom låter han höra det på isen vid tekningar.

Kebab_House: har 2st sitt, spridda

« · 2510436 · »