1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599410 inlägg · 6212 ämnen

Slutspel 2023

Sv: Slutspel 2023
Zäta75: Sista blodsdroppen låter lite tufft, vi har en ännu en match kvar till semi som MÅSTE vinnas!🙂

Perreman: Då var det dags! En chans att inför en fullsatt hemmaarena ta detta till en mycket oviss game 7 avgörande match. Nu hoppas jag att vi har lärt oss av våra misstag i senaste hemmamatchen. Då spelade vi för avslappnat. Det ska vara som i 3e senast nere i Örebro direkt från start med stenhård forechecking och vilja av järn.

Släpp ingen jävel över bron! Örebro ska knappt få komma in i vår zon och publiken skall skrika som aldrig förr

Låt taket lyfta, allt för Timrå IK.

Nu är det på liv och död. Till sista blodsdroppen!

Forza Timrå IK röd och vit hockeydynamit!
💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻❤❤❤❤❤

EXPLORERSMÅLAND:

Trött som fan och på bussen till jobb. Enda trösten är att man sittter mitt emot en snygging. Dock bara ca 10 minuters resa kvar.

Lär nog rinna en del ikväll också. Kanske till och med tårar. Om ca 14 timmar har vi facit.

Inte så där råladdad än, nej 😴

DJ Hemp: Vi förloren nicht 3 hemmenfighten i raten!!
Ä du ladd rabbuslingen?
Ja bland nyss segergroggen i hemmabaren nu!!
Låt dä rinna lätt ikväll!!
Fridens liljor..
Ge oss frid Å vinn ikväll rabbuslingar!!💪💪💪
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-623d7e37-87d2-45b8-aaf7-c4b82ad40d82.jpeg

Perreman:

Synd bara att vi är tvungna att spela på hemmaplan igen.

Lagen i HA kan i alla fall trösta sig med att de spelar i en betydligt mer merittyngd serie än SHL. 46 respektive 33 SM-guld. Nästan så att man blir lite avundsjuk.

Do or die ikväll då igen. Jag hoppas Timrå kan kliva ut med samma spel som i 3e i lördags och bara köra, hålla ett högre pucktempo och få Örebro att trötta ut sig och ta klantiga utvisningar.

Utifrån det jag såg i lördags så känns det som att många spelare höjde sitt fysiskt spel och smällde på mer då, det vill jag gärna se igen! Bara en sån sak som Emil Pettersson gör i sekvensen innan suddenmålet, han tacklar alltså fast Örebro två gånger när de försöker rensa. Tekningen efter petar vi in segermålet. Repeat på det ikväll tack!

Sputnik: i bästa fall kan vi följa J20 i deras kvart mot Luleå i 2-3 matcher.

KulltorpsOlli: Japp. Tack för den här säsongen kära Timråvänner. Snart blir det silly season att följa istället. 👍

Sputnik: Nä imorn blire torsk. Det är sen gammalt! Det kan aldrig gå.

OlliJanne: Drömmar är till för att krossas, det är sen gammat för en Timråit det!! Det blir SM Gööld!

SCAarena: ja bara det faktum att vi sitter och tänker att det skulle kunna bli drömmotståndet Frölunda i en semi är ju som upplagt för att allt skiter sig redan imorgon. Personligen vill jag bara att vi vinner imorgon för publikens skull. Sedan kan vi börja drömma efter det

Sputnik: ok. Tack för tipset! Spännande att höra vad de sade, även om det inte är dagsaktuellt.

Hahaha vilka jävla idéer de har för sig ibland....

Örebronx: Tror det var den säsongen när han var i Detroit och vi kvalade mot Löven och tog oss upp.
Sen är Jonte så vidskeplig så i samband när Jonte gjort ett par poddavsnitt så förlorade vi ett gäng matcher i rad. Så då hoppade han av podden pga det. 😅

Sputnik: Det har jag helt missat. När Bromme lirade i Mora? Måste kolla upp det, lyssna på den.

Ett tips förresten, om nån härinne får hockeyabstinens, är nedsläpp-podden som görs av sportkrönikörer på NA. Givetvis stark örebrovinkling men med kunniga journalister, som jag antar är hyfsat neutrala, även om fokus som sagt ligger på Örebro. Mycket Timrå-tugg i de senaste avsnitten. Ett nytt släpptes idag t.ex.

Erol Ateceae: Ja Frölunda har ju haft en rätt diger skadelista de också på bärande spelare under säsongen. Strongt gjort av både FBK och Frölunda att landa topp 6.

Hoppas verkligen vi lyckas gå vidare. Som det ser ut nu så känns faktiskt en Semi som en rätt öppen historia(så länge vi slipper Skellefteå)

Örebronx: Ja det ger bara lite hetta, hellre sånt än filmningar såklart. Sen har ju Dahlén och Bromé en liten historia ihop då de var med i hockeypulspodden ett tag tillsammans. 🙂

Chicken Shinnimin är en klass för sig, även om han höjt sig och får dras med stämpeln filmare, fast han kanske inte alltid överdriver längre.

Sputnik: jo men sånt där är ju bara kul och ger en liten extra gnista i serien, det tyckte ju Dahlén också så att dom kivas lite är ju bara bra tycker jag 🤭 men ja jag menar det är så jag är van att se honom, som en retsticka men inte nån som.. Eller skit samma jag vill inte framstå som att jag försvarar det där för det gör jag inte.

Tänkte skriva att du borde kika lite klipp på Lules shinnimin men så kom jag på att man väl inte direkt kan kalla honom powerforward 🙄

Sputnik: "käbblade med Dahlén"

Sputnik: Färjestad har ju haft otroligt mycket skador under hela säsongen, tur för deras del att de har en sådan enorm bredd.

Bragd-Birger: Ja men visst måste det vara något sådant? Tyckte Palola gjorde det otroligt bra mot Örebro i första matchen. Iallafall krigade som fan. Sen försvann han allt mer.

Bragd-Birger: Vinn för Timrå imorgon, vinn för klubben, laget, supportrarna. Vinn bara vinn!

Vinn för Rindell som jag tror är tillbaka om vi går tull semi

VINN!

Örebronx: Nej jag tror ingen reagerat på Bromé här inne heller förut faktiskt. Förutom när han var lite gullig och kännlade med Dahlén vid första nedsläpp i premiären i kvarten. 😅

Däremot blev han bägaren son rann över. Emil Larsson är den största "filmarskurken" i min bok.
Tror jag aldrig sett en mjukare powerforward på 90 kg+ åka och ramla runt vid minsta beröring förut.

DenRöda: Färjestad har tappat lite för bärande spelare.
Man är statistiskt rätt beroende av Lennström som man saknat nu. kommer inte ihåg exakta siffror, men man gick ju igenom instudion igår och poängsnittet var rätt markant högre när man hade Lennström i laget.

Andersson: Grattis!
Själv har jag tappat bort inlägget som jag tippade i. *Spelar trovärdig*

erathoo: Samtidigt är det klart att en tränare kommer försöka sätta press på domaren i en kvartsfinalserie. Ungefär lika givet som diving verkar vara för PirateVipers.

DenRöda: i s f har han nog haft en känning typ hela slutspelet. Han har i a f varit otroligt blek. Lite märkligt eftersom jag tyckte han kunde spela rätt hårt i grundserien.

{9037}: dagen började med att modoiterna sågade Blomqvists uttalande och vill ha avstängning. Nu, när dom märker att precis varenda expert tycker att hela grejen är patetisk, så har dom gått över till att såga alla experterna som tycker att kritiken mot Blomqvist är löjlig.

Tydligen är det här lika illa som när vi mötte löven och halva deras backuppsättning drog på sig avstängningar. Kanske bäst man lägger till: ”ingen modoit kom till fysisk skada under författandet av detta inlägg”

SCAarena: Rena drömmen. Vet dock inte om det är Frölunda som är i en extremt bra form just nu eller om det är Färjestad som är sjukt dåliga.

Någon vet varför Palola bara spelade 4min igår? Var han åtsidosatt eller har han en känning?

OlliJanne: Vad säger ni folk, vinst imorgon och i den 7:e?

Luleå vinner mot Växjö och Frölunda mot Färjestad. Då blir semifinalerna:
Skellefteå - Luleå och Timrå - Frölunda.

Kommer nog sluta i att Öret vinner imorgon men drömma kan man allt. 👍

OlliJanne: ja självklart är det så. Hans jobb handlar ju ytterst om att vinna också så det är väl inget lätt beslut att ta antar jag. Jag menar bara att är det nån som plockar ut en spelare pga vad man skulle kunna se som "brist på moral" till viss del så tror jag det är han. Med det sagt så tror jag ytterst få tränare i SHL vill se sånt där uppträdande i sina lag såklart.

Jag har heller inte sett Bromé göra nått sånt där medvetet tidigare heller bör sägas. Inte vad jag kan minnas på rak arm iallafall. Visst han kan käfta och retas med motståndarna. Ofta krypa under skinnet på dem. Men aldrig nått sånt här. Blev ganska ställd faktiskt då han är en av mina absoluta favoriter i SHL. (Ja varsågoda att börja kasta tomater på mig :))

Olli Nomadinen : ja han förefaller vara en ytterst klok och reko herre. Verkar vara en typ av ledare jag uppskattar också. Han är väldigt omhändertagande och verkar se till spelarnas bästa men samtidigt inte ha några större problem med att ta tuffa beslut när så krävs. Därför är jag tveksam till att Bromé kommer spela imorgon. Beroende på vad som sagts dem emellan förstås.

Örebronx: skillnad att bänka en spelare i grundserien och i slutspelet dock. Skulle han bänka Bromé imorgon ja då kommer NE för evigt ha min allra största respekt

Helvete vad modolojderna fokuserar på tränaren i AIK. Blir det mello och bridge framöver i dövik tro. Nä nu hoppas jag AIK dänger dit småpojkarna nästa match.

Örebronx: Man kan tycka och säga mkt om er men NE är en av de tränare jag verkligen respekterar. Reko och rakryggad allt som oftast är min uppfattning. Schysst värdegrund dessutom vill jag minnas att jag snappat upp nån gång

å J Jönsson anser det vara "horribelt" att ändra ett puck-out domslut till korrekt. Undrar lite stilla vad han skulle tyckt om Bromés filmning och sen baklängesmål mål i efterföljande PP , om det hade varit Väck-sjö på andra sidan?

Tycho: ingen vet. Mer än möjligen Niklas Eriksson. Men personligen är jag tveksam till om han kommer få spela imorgon. NE bänkade Leo Carlsson (ett stort framtidslöfte för oss, som dessutom var i ett sjukt poängstimm just då) för några matcher sen pga att han hade försovit sig till en träning den veckan. Tror inte han accepterar det där. Men vi får se.

{9908}: nej jag reagerade bara på att det ens fans ett "om" men jag är normalt ingen optimist så jag kanske ska dämpa mina förhoppningar om hemma seger. Men lite kan man väl få hoppas

Jag lyckades därmed tippa rätt resultat i en av kvartarna dvs SAIK - Rögle .... 4-2

BlackBay: Haha, ja jag har tänkt det samma. Vanligtvis brukar det vara farligt att jinxa sådär om drömresultat, men känslan är att vi både brutit sådana förbannelser, plus att vi är immuna mot Wennerholms besvärjelser. 🙏

Sputnik: förra gången vi satt och hoppades resultaten skulle gå vår väg slutade det med en femteplats ...... it could happen

Tycho: Fick en sen inbjudan till att hänga med till Karl Hedin/bastulogen imorgon. Brorsan bränner upp från Stockholm vid lunch.

Har nog aldrig tackat ja till något så snabbt.

roger_sundsvall: Har du Twitter? Där lär det gå att få napp.

OlliJanne: Nu skrev jag ju inte ”det kommer inte gå vägen imorgon”, utan eftersom de enda två alternativen är att det antingen går vägen, eller så gör det inte det. Så kände jag att ett ”om” var hysteriskt passande 😅

Sputnik: självklart

roger_sundsvall: Du säljer dem för inköpspriset va? Då borde det inte vara allt för svårt att få dom sålda. Viktigaste är att alla som vill kan gå! NHC skall koka!!

har 2st
tyvärr bara spridda platser
J vänster rad 7 plats 5
k vänster rad 17 plats 1

Tjalle: tillägg: har även två extra ståplatsbiljetter som säljs till självkostnadspris 120 kr/st dvs 370 kr resa o match. Släpper biljetterna till andra intresserade imorgon förmiddag.

Ser framför mig att Örebro gör som Modo med Ingman och stänger av Bromé i morgondagens match… eller?!?!?

« · 2510676 · »