Simmalugnt: Det tycker jag, hon är lika jobbig som hon marklund som var sk "expert" för fotbollsvm. Väldigt kunniga båda två men extremt jobbiga att lyssna på
Sputnik: Ingen Erixon. Vi blev bättre senast när han var borta var väl förra bortamatchen mot Örebro? Forsmark gör sin första match fd Örebroare oj oj. Han fpr nog inte många min men
Publiken på plats vill jag ska låta ännu mer än förra gången. Ni ska fan skrika och sjunga hela matchen och överrösta Örebroarna
Dubbeld: Stort tapp, han har sina brister och får mycket (för mycket) hat men istiden han bär samt spel i boxplay kommer saknas. Intressant att se vad junioren går för!
roger_sundsvall: mitt första inlägg här, en bild från hockeyspelet jag måste ta fram igen. Minns ”krossa HV” i isladan ca 1981(?). Snus- och korvlukt nära, svårt se över andra, och ja det var packat på läktaren. (Flyttade som barn från Örebro till Sönsvall 1971.) Sedan flytt till Sth 35 år sedan vägrat hålla på annat lag, börjat följa nästan varje match i mer än tre år nu. Besatt. Var på Hovet i ångestkvalmatcher mot DIF och aldrig känt sån stämning. I klacken då. ”Ska ni gå hem nu?!” DIF i chock. Men bäst av alla ramsor är alltid när Timrå nätat; ”sha la - la la la la - la la (väl?!)- la la la la-Timrå! Timrå IK!” Ge oss en minnesvärd match alla Timråkrigare på isen och läktaren. Vi går inte hem förrän slutsignalen gått. Oavsett. Gäller nästa säsong också. På läktare och i soffor hemma. Ger aldrig upp.
Smokey: Ett tips från en som kör mycket i området.
Är det stopp på E-18 mellen V-ås och Köping, vilket det ofta är. Då leds trafiken av på södra sidan av E-18 på olika avfarter beroende på vart stoppen är.
Då blir det ofta kaos på omledningsvägen och långa köer. Tips. Kommer ni på E-18 ut från V-ås. Sväng höger efter Erikslunds choppingcenter (IKEA mm.) och sikta på Hallstahammar genom att köra under E-18 och hålla mindre vägar norr om E-18. Vid Hallstahammar. Sikta på Åsby och därefter Odensvi vidare mot väg 250 och Köping och åter mot E-18.
I alla fall ett möjligt tips för personbilar. Jag har en kompis som suttit fast i köer i tre timmar nu:(
Rico01: ja ikväll är det faan läge att välja den mest tursamma halsduken och den mest tursamma TV volymnivån redan från start. Vill inte se nån jävla 2-0 till Örebro efter en första period där domsluten gått emot, JJ spelat som ett såll och de andra sitter mentalt kvar i bussen.
Hörrni ungtdomar, det börjar dra ihop sig! 6 lag har fortfarande chansen att vinna SM-guld, och Timrå är ett av dom. Småmäktigt.
Idag blir det så klart torsk och allt det där, men: hoppas vi förlorar med flaggan i topp. Skulle vara mysigt om vi fortsätter på inslagen väg och gärna lyfter oss några procent till. Då k a n det bli uddamålsförlust.
Psykologiskt är vi i a f i en hyfsad sits nu. Vi har, sedan i torsdags när det blev 1-3 i matcher, kämpat och längtat efter en 7e avgörande. Öret å sin sida har tappat två matchbollar, när endast ihopknytningen av säcken återstod. Dom ville i n t e spela hockey ikväll. Eller åka till Timrå i förrgår.
Vi har dessutom två raka segrar, och vi har två raka vinster i Örebro. Så: vid nedsläpp skulle jag nog vilja påstå att det är lite mental fördel Timrå. Vilket så klart inte kommer att betyda ett skit om man inleder matchen på hälarna, är ängsliga eller sprider puckar. Då växer Öret, och då får vi större problem. Hartmann får väldigt gärna sätta tonen likt i förrgår.
JJ måste också steppa upp sitt game. Skaka av dig alla Murphys Lag-mål och fokusera. You can do it.
Osv. Nu darrar jag för mycket för att skriva, så det är läge att börja preppa inför resa och match.
Olli Nomadinen : Jo det har tagits upp. Jättebra att de flyger som senast. Mer återhämtning och träning hemmavid innan avfärd samma dag bara några timmar innan. Vi får de bästa förutsättningarna att vinna.
Rapporter om totalstopp på E-18 mellan Västerås och Köping. Snökaos. Trafikkaos i området. Trafiken hänvisas söder om E-18 mot Köping där det enligt samma rapporter är lååååånga köer och problem för den omledda trafiken att komma igenom. Är ni på väg? Kolla status och om möjligt alternativa möjligheter mot Örebro. Framför allt, delsträckan mellan V-ås och Köping.
Alltså... jag kommer nog inte titta på matchen ikväll. Mina nerver tål det inte. Skriver jag nu, kl 19 kommer jag likt förbannat att darrande slå igång CMore och önska jag kunde resa i tiden. Fattar inte, har inte varit så här nervös tidigare vad jag kan minnas. Inte ens under playout-serien i fjol.
Nästan så jag önskar att vi förlorar så jag kan släppa det här helvetet som blir till himmelrike om vi vinner... Fy fan.
OlliJanne: bytte till red eagles-halsduken inför match 5 så det måste ju bli den även ikväll. Stryker man fransarna på den inför ett PP så bombas det Kalle Koskinen-slaggas från blå och JJ förvandlas till Kapanen mellan stolparna.