1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580473 inlägg · 6216 ämnen

Slutspel 2023

2531177 · » Till forumet


Sv: Slutspel 2023
Bee: nu vore det ju konstigt om jag skrev flera inlägg i rad utan att såga nån så jag skulle vilja säga att Wedin är en ”trisslott” istället för ”sparkapital”. Plötsligt händer det?
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Rip Kirby: Emil.P står ju sig rätt bra med. Vad hade han, 7 poäng va?
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Olle: Finns ju fortfarande gott om sparkapital i truppen. EP, en Wedda som får spela en hel säsong, en backsida som inte stuvas om stup i kvarten och går på knäna halva våren.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Rip Kirby: Förhoppningen är lite att Jonte kan ta ännu nåt steg nästa säsong. Timrå kanske inte var redo för final i år men man såg definitivt att både Jonte och Lander hade förväntat sig att spela mer/längre när vi åkte ur. Tror det finns en hel del revansch där.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Man kan ju inte annat än imponeras djupt av den kvalité som finns hos våra konkurrenter i SM-slutspelet. Såhär slutade poängligan:

1. Jonathan Pudas 17 matcher 3 mål 9 ass 12 p
2. Rickard Hugg 16 matcher 0 mål 12 ass 12 p
3. Oscar Möller 17 matcher 7 mål 4 ass 11 p
4. Linus Öberg 13 matcher 5 mål 6 asss 11 p
5. Jonathan Dahlén 7 matcher 2 mål 8 ass 10 p
6. Robert Rosén 18 matcher 4 mål 5 ass 9 p

Det krävdes alltså vinnaren Jonathan Pudas 10 matcher fler än namnen Dahlén att göra två (2) poäng fler. Nu är han till skillnad från Jonte back, men en mer notorisk målskytt på SHL-nivå än Pudas får du leta länge efter.
Inte heller för SM-guldvinnaren Rosén, som representerar målglada laget Växsjö, räckte 11 fler matcher att gå förbi Dahlén. Det vittnar väl om klass, eller nåt...
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Nu är ordningsvakterna ute o håller trådarna säkra akta er!

Nejmen, kul att det tråkigaste laget i ligan vinner SM guld igen, nu håller dem på ikväll sen är de full fokus på nå annat där borta, kanske nästa innebandy match?

Domarna var ju inte dom bästa men man får ju inte klaga på det längre. SAIK liknade vårt spel efter jul där man sköt o sköt men ingenting gick i kassen eller så gick de rakt på målvakten

Larmi var grym.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
bar mofftak: Larmi bevisar att det är en överskattad hets kring att målvakter måste ha sån storlek.
Blygsamma 182 cm men är ändå en vägg i den moderna hockeyn.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Skellefteå levererar inte men…

Svenska ishockeydomare i högsta, bästa, vassaste ligan vi har…

I en avgörande final…

Där är dom som sämst…

Vilket skämt till nivå…

Det är ju så löjligt dåligt att vi inte kan ta bladet från munnen offentligt och bara prata om hur jävla illa det är. Hur jävla dåliga korrupta pisssopor får man vara och ändå fortsätta tjäna pengar på att leverera sin korrupta skitnivå är väl ett fantastiskt lågvattenmärke för svensk ishockey!

Jag skulle glädjas något enormt om man från internationellt håll kunde säga att svenska domare tyvärr inte kan vara med internationellt på annat än syd-ost asiatiska mästerskap!


Fyyyyyy fan vad dåliga dom är!

Nu är det final och man ställer upp det bästa man har för att döma…

Tragiskt!

LARMI var ruggit jävla bra! Hoppas hans trivs i NHL!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Grattis Emil Larmi! En fantastisk insats!
Jönsson gjorde vad han skulle och gjorde en bra dag på jobbet, han verkade inte särskilt glad.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
HA, mkt slarv o kommer undan med de
Shl då är de mål i baken direkt
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Varför åker Bernhardt ut ur zon där istället för att droppa pucken till spelaren som mötte han????
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Dubbeld: Heja Modo , jag vill inte ha upp Djurgårn . För övrigt har lagen snart lika många skott på mål vardera än vad Växjö hade igår
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Kom igen nu Modo, vinn. Jag vill inte ha Bernhardt
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
erathoo: Idag är det hockey . Igår vet ja inte vad vi såg
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Det har tamigsjutton hänt mer i Modo-Dif på 6min än vad det gjorde på hela Plastsjömatchen igår...
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Zource: vann en finalserie för 2 år sedan , nidå ?
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Sanny "Jag tog mig aldrig till final med Timrå"
Nää, vem fan gjorde det? :D

Sorry, kunde inte låta bli. Jag hittar ut själv!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Andersson: ‪plastlakers är klubben där lokala spelare portas.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Andersson: Fiskrenset hade alla chanser att avgöra, men tyvärr, Växjö Plasters till final.
Nu blir man ju bara tvungen att hålla på SAIK..
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Villervalla: Frölunda för in-effektiva
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Väcksjö i final tyvärr.Joel har troligen spelat sin sista match.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Förlängning Rövlunda-Väcksjö, jag hoppas Rövlunda tar detta.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Villervalla: Dä avgörs mycke i Nybban näste match 👍
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Villervalla: Eller hur. Att dom har marginalerna MED sig den här säsongen! 😆👍
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Rip Kirby: Nu leder Hudik kvalet till HA, hoppas de håller ihop det i år.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
mattias - 74: Där har du rollspelare som gör skillnad.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Rip Kirby:

Visst är det så, man märker också att spelare som Brodin, Klasen, Norman också steppat upp rejält när det verkligen gäller. Rutin i massor betyder mer än an tror.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Torka röven mä Löven 💪💪💪
Ida piska Peking AIK 😅😅😅
Dickhead näta för Vilda Väsby 🥳🥳🥳
Å GIFFERS VANN ANDRA RAKA IKVÄLL!!🎉🎉🎉❤️❤️❤️
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🙏🙏🙏
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
mattias - 74: Han skulle förstås bidra med klass även på den nivån! (han är ju alldeles för bra för spel i Hockeyallsvenskan)
Han bär ju DIF's defensiv och bidrar med att vara i stort sett 100% i vunna tekningar 👍
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
DJ Hemp:

Undrar om inte Hallam tar med Marcus Kruger i VM truppen. Han håller hög SHL klass och är Djurgårdens bästa spelare under denna och förra matchserien.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
DJ Hemp: Riktigt så tydligt uttryckte jag mig inte. Men om det sedan ändå alltid är underförstått det låter jag vara osagt. 🙈😆😅
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Rip Kirby:

Skulle jag kanske ha skrivit ”Fuck Löven!” Istället? 😉
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
DJ Hemp: Vaddå "ner med.."?? Dom kan ju inte åka ur en serie som dom inte är uppe i... 😆😅😉
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Blir det Modo - Difiplinnämnden i final så hoppas jag innerligt att Modo går upp. Difiplinnämnden får gärna stanna en 10-15 år i hockeyallsvenskan, landa lite nere på jorden. Ja varför inte för alltid.
SHL behöver inget 08lag.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
mattias - 74:

Grattis DIF! Ner med Löven…
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Sputnik:

3 - 5 i Umeå. Fan vad gött :)
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Sputnik: Löven är kass!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Rödluvan: Sen är ju Lööke absolut klass, men ingen som dominerar spelmässigt alltid.
Vågar påstå att Dahlén låg bakom en del av hans poäng faktiskt och att han är lite mer begränsad i spelet så sett.
Halloran har ju speeden för HA, absolut.
Blir spännande att se hur han står upp när det lär bli mer tight och fysiskt mit antingen DIF eller Löven som sagt. 👍
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Rödluvan: Har bara sett er nån enstaka match mot Mora och Löven vs Dif.
Så det är de serierna jag utgår ifrån.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
modomille:
Spår 7 på Vatten under broarna. Det räcker så.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Rödluvan: ja solklart! Sa det från början, Halloran har varit en succé hos er. För bra för allsvenskan men lite för dålig för SHL.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Sputnik: Svårare motståndare? Västerås inräknat? Lööke har varit iskall spelmässigt hela slutspelet.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Andersson: vilka?
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Rödluvan: Löven har väl förvisso haft lite svårare motståndare, speciellt DIF. Mora var ju rent av svaga när ni mötte dem. Rätt öppna spjäll och inte så värst fysiskt spel, då trivs ju Halloran som bäst.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Olle: Eller modo då
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Olle: I värvningsmatchen mellan Lööke och Halloran är det tydligt vem som vunnit iallafall.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Andersson: Man får ändå se det som att oavsett om det är löven eller djurgården som går upp så är det ändå en anrik förening som kommer till SHL.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
3-4 nu då .....
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
modomille: bättre att ha ett tomt prisskåp än ett tomt huvud!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
mikenomad: Europas tommaste prisskåp enligt uppgifter med hehe
Låst ämne

2531177 · »