1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581249 inlägg · 6216 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30

1314152 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Finnkjedjan leder vår poängliga, inte märkt förut.

1. Timo Pärssinen 25 10 8 18

2. Kim Hirschovits 22 3 13 16

3. Ilkka Pikkarainen 21 8 6 14
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
JimmyH: Sebbe har fått assist på Landers mål.    :)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Heleniz: stackars sate
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30

El Maco: Statistiken från matchen är klart bristfällig.

*Åkerlund fick båda de insläppta målen på sitt konto.

*Sebbe fick ingen assist för sin lobb-passning till Pikkarainen.

*Pitkämäki fick ingen assist på Landers mål.

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Men vad fan! Hur mycket otur kan pojken ha?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Bragd-Birger:

Fan också, nu blev det ju ännu värre. Rent visuellt alltså. Du är ju helt klockren som skribent men varför dessa visuella referenser? Här hade man ju hoppats på en Simon Templar, en grymt stilfull snubbe med polisonger av 70-talssnitt. Vet inte riktigt var jag har fått detta ifrån men det är väl bara jag som har ett skitdåligt omdöme... Men kom igen nu Birger, visst skojar du bara med oss? Egentligen ser du ut som en ung Roger Moore. Egentligen gör du det...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
DJ Hemp: Jag dementerar! Försök i stället visualisera en oefterhärmerlig blandning av Sune Mangs och Åke Cato. Där har ni mig!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Jag har aldrig träffat Bragd-Birger men hoppas verkligen att han inte är lika ful som Ranelid... Utstående ögon, överdriven solbränna, löjlig frisyr, allmänt onaturligt utseende... Dementera att du ser ut så där, Bragd-Birger!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Olle: Fast jag måste nog erkänna att jag trots allt är iallafall liiite färgad av hans brist på resultat ;-)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Timrå Icon:

Ranelid har dock ett enormt hävdelsebehov. Så då blir det väl Hävdelid. =o)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Simmalugnt: Ranelid haha! De måste ju mena Hävelid ;-)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Olle: Recis. Avsiktlig tripping. Inte bentackling.

Ja kylspray är kanon!! På ölen också :-)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Timrå Icon: Ja kylspray funkar på allt :) Benbrott, huvudvärk, kanske även magsjuka men den har jag aldrig provat!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Timrå Icon:

Momentant, och så jämför de Bragd-Birger med Ranelid. ;o)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Timrå Icon: Avsiktligt var det ju helt klart men jag tycker att det ser ut som en tripping och 2 minuter. Aja jag kan ha fel. Jag har stört mig för mycket på Skröders filmningar i mina dagar för att inte reagera iaf.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Olle: Det KAN vara så att Hirso har en annan skada än ett ledband på benet. Får han en smäll där kan det momentant göra rejält ont men fort gå över. Kanske...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Olle: Om det var avsiktligt av Kihlström så ska det vara 5+20 oavsett om det blev skada eller inte. Men det är möjligt och faktiskt mest troligt att det bara var en vinkling. Men nog kan det gjort ont. Fast jag tyckte han förstärkte fallet. Svårt att säga
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Raggaren Putte:

Tror fan att man hatar HV mer än man älskar Timrå snart. Var tvungen att kolla på helt andra saker ett tag. Musikgrejer och boxningsdokumentär. Men fan vad skönt att vi spöade det där skitlaget klart på bortaplan! Har alltid hatat SSK och deras patetiska publik. Finns den överhuvudtaget? Södertälje förtjänar inget lag i elitserien och laget förtjänar ingen publik... Dra åt helvete!

Forza Timrå - femma i serien nu!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Är det verkligen en unison åsikt att det ska vara 5+20 på tacklingen på Hirschvits? Jag ser bara en vinkling med skridskon från Kihlström men naturligtvis är det utvisning. Nu till det kontroversiella kanske...båda gångerna Hirscho fått en smäll som liknar en bentackling så rullar han på isen och tar sig för benet som om ledbandet är av och båda gångerna har han spelat bytet efter? Jag ställer mig frågande till det här. Och jag vill även påstå att det inte har något att göra med mina generella åsikter ang. hans arbetsprestationer.

Däremot så är jag, liksom många, övertygad om att Pikkarainen hade fått 5+20 för samma grej, inget snack om saken.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Olle: Ja de är bara hoppas att han är tillbaka fort.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Blizzard: Det finns alltså de som har sämre is än oss. Har man haft en knäskada så tar det tid att läka. Slås lätt upp igen. Skit!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Snoop: Det är jävligt trist att hans knä får sig en smäll igen. Speciellt i en match där han är riktigt bra. Tråkigt nog för honom så skadar han sig aldrig efter en dålig match, bara i dom han känns riktigt på gång.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Blizzard: Kan karln ha mer otur alltså?? Lider som fan med Åke.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
dr-nix: inte pga illamående, han e skadad.

"Jag skadade mig det sista som hände före pausen. Skulle trycka fast med min skridsko, men då känner jag att skenan har fastnat och så trillar jag bakåt och får all belastning på höger knä som vrids till. Jag reste mig och spelade klart men sedan i pausen så kände jag att det inte gick att fortsätta, säger Magnus Åkerlund med besvikelse i ögonen.
Timråmålvakten stannade kvar i Stockholm över natten för att röntga knäet på onsdagen "
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Raggaren Putte: Det känns i alla fall på nåt sätt lättare att kunna komma till rätta med dåligt hemmaspel trots allt. Så hoppet lever om en något bättre placering i år.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Greven: Ja helt sjukt egentligen, trots att vi spelat ganska knackigt i många av matcherna vi tagit poäng. Men annars påminner det ju om Kentas första säsong då vi var grymma borta. Tar gärna en repris på den säsongen även om man inte gärna vill bli utslaget av Timrå Väst i semi.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Åkerblom i 6e: zlatan på bilden ordet KAOS nämn direkt och sedan "det har hänt så mycket i omklädningsrummet"

Fan klockrenet!!!!!
Kommentera


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Greven: Hemmatabellen avstår vi att visa.................
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
El Maco:

Detta är också rätt skönt: Bortatabellen!

RK Team GP W T L GF:GA (GD) TP
1 Timrå IK 13 6 3 4 44:38 (6) 23
2 Färjestads BK 11 6 2 3 32:28 (4) 21
3 Skellefteå AIK 13 5 2 6 37:32 (5) 19
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30

Nu: Sängen!

Först: Helenius var rätt svag i både Murleys friläge där han satte sig i en spagat alldeles för tidigt (alternativt - snygg fint) åk naturligtvis missbedömningen vid utrusningen mot Pikken. Så snabb är väl inte Pikkarainen? Tack för det!

Sen: Tack domarn för att Kihlström inte fick 5+20 för knätacklingen. Var på plan och spelade fram Murran till segermålet

Sist: Borde inte Pitten ha en assist också på Landers mål? Har inte det på swehockey.

Skönt det här!

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Host host host nästa kille heter robert carlsson
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Sen är det jävligt skönt att vinna mot SSK för tredje gången denna säsong.
Har varit så arg senaste åren att vi alltid förlorat mot SSK fast vi haft bättre lag på papperet nu vinner vi iaf, fast kanske inte helt värt jämt :D

Roligt när Robert Carlsson är depp "dom har vinnut alla amtcher mot oss iår tycker inte dom är så mkt bättre än oss" så har man sagt några år själv =)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Blizzard: Det stämmer kanske som han sa;"Linkan sa att jag fick spela så mycket jag vill" hehe :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Enligt svt så klev Åkerlund av pga. illamående. Hoppas att det bara är på det viset.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
AE 24:47 i istid, haha sjukt :D
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
El Maco: Satt till vänster om Ssk klacken , bra drag !
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
dr-nix: "tillbaka till ES där du debutera 1992, de e då man förstår hur gammal man är" haha shyst då ;D
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
SR snackade med AE efter matchen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Raggaren Putte: När jag är på Timråmatch i scaniarinken hatar jag packet. Nån enstaka gång har jag sett dem utan att Timrå varit på planen, då tycker jag det är rätt skön stämning. Mycket mindre aggressivt och svinigt än DIF och AIK för att ta mina andra två lokala alternativ.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
El Maco: Jag har ingen egentlig uppfattning om det mer än att de nästan alltid verkar ha det tungt och ödsligt i sin arena. Men visst, om man fick välja fritt så skickar jag hellre ner HV eller FBK till Kvalserien men det lär ju aldrig hända.

Men idag tycker jag att publiken framställde sig som ganska hockeyokunnig i det stora hela. T ex att den klockrena bentacklingen på Hirso kunde få den reaktionen den fick är ju helt sjukt. Dessutom att man också kör "stå upp som en riktig man" när han leds ut efter bentacklingen inger ingen större respekt hos mig.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
MB: Tror också till viss del att det är Åkes spelstil som ställer till det för honom. Han har en tendens att överspela situationer som gör att han får göra extrema rörelser. Om han kunde lära sig att placera sig bättre och vara mindre flaxig så skulle han säkert också hålla bättre. Dessvärre är det tveksamt om han kommer att lyckas lära sig det särskilt bra nånsin.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Heaven and hell... Tiks HS i ett nötskal.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Raggaren Putte: Jo men vad jag menar är ju att en porslinsfigur är ju som en av The Fantastic Four jämfört med Åkerlund, killen är ju bra, men sen händer det något jämnt. Sadad, sjuk you name it....synd men1?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Raggaren Putte: Jag gillar tvärtom Södertäljepubliken på något sätt. 3500-4500 i en hall som påminner om vår, sjunger och stöttar oftast riktigt bra. Och aldrig, aldrig, aldrig är det lätt. Unnar så mycket hellre dem en framgång än random "storklubb".
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Raggaren Putte: Ja det är dem jag menar. Jag har inget emot något lag egentligen förutom HV
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Timrå Icon: Fast laget Södertälje har jag egentligen inte så mycket emot, men däremot den där publiken unnar jag en hel säsong i skrikande ångest.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Raggaren Putte:
en liten notis, la märke till att Månsson ville mucka mot en Tikare, men när han tittade upp så stog AE där.
Han la ner, med svansen mellan benen
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Raggaren Putte: Skönt att skicka ned det där patrasket inklusive Månsson till botten också.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Vi ligger femma förresten. Man kanske måste plocka fram en virre ändå.
Kommentera

1314152 · »