1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581091 inlägg · 6216 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21

1588833 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Undra jag om inte det tränas för lite på straffar över lag egentligen. Det har ju blivit en ganska så viktig del av spelet då dom flesta likamatcherna går till straffar. Vi borde utse 5st straffskyttar som alltid lägger och som ska öva in minst 3st varianter var och nöta dom extra.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Herminator: Asså shit.....
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Timrå Icon: Lugn, snart kommer det att hända saker.. (c;
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
El Maco: Samma här. Inte ens halva höstens skörd av plommon hjälpte....
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
El Maco: Några av mina främsta alster härinne är framkrystade på toaletten.

Avd. 1: ordbajseri.

Avd. 2: överflödig info.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
mikenomad: Jag har varit på toaletten.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Berglund: Jag har jobbat..
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Raggaren Putte: Ja det var skumt. Forza TIK
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Inte ett inlägg här på över ett dygn. Vad fan! Det här gillar jag inte. Jag skriver väl något bara för att. Heja TIK!! Låt Bofors smaka på de rödvita kanonerna...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Lacka_64:

Det var ett trevligt inlägg. Utan att gå i någon slags försvarsställning vill jag då bara konstatera att varken gymkort eller krogbesök prioriteras de heller. Det handlar helt enkelt om att få privatekonomin att gå ihop, inget mer dramatiskt än så. Men visst, man lär väl i viss anonymitet återfinnas på den där läktaren en och annan gång under säsongen. Har inga större förväntningar denna gång dock. Bara att ha lite kul och att klubben håller sig kvar i AS. Det räcker för mig...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
DJ Hemp: Du är så välkommen till ståplats när andan faller på. Behövs lite mer röstresurser längst ner i klacken. Tror det kan ordnas en plats om vi packar ihop oss. ;-) Alla måste vi göra olika prioriteringar i livet. Jag köpte mitt säsongskort till ståplats i augusti och har nu möjlighet att få se ca 26 hemmamatcher för det i min ekonomiska situation fantastiska priset av 2000 kr. Vinterns nöje är ordnat. Vem vet, kanske blir några till om grabbarna överraskar och tar sig till Playoff. Väljer bort gymkort och krogbesök. Hoppas jag inte låter som att alla borde ha råd. Förstår att det ser olika ut. Men vi Tikare måste hur som helst hålla ihop och stötta laget på alla sätt vi kan. Tikare i med och motgång.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
När man i slutet av februari 2013 säger att man har ett härligt drag i omklädningsrummet så har jag svårt att tro att det skulle matcha årets stämmning...
Mycket roligare att se Timrå ik spela i as.
Här är man med o tävlar på alla plan juh! Man behöver inte skämmas över den totala odugligheten som visades upp efter november i fjol. Ur ren publik produkt gillar jag as redan. Jag saknar inte shl's placeringsfetishism på isen. Det lite svängigare o öppna spelet hittils är fan skojigare att se!
Jag hoppas att det kommer fler o kikar ute i sörberge. Det är dom värda hult moe hallin o grabbarna. Det kommer säkert vad det lider med! Visar tik att dom inte blir några jävla slagpåsar i år som man betalar för att skämmas över så kommer det folk. Kommer folk så kommer stämmningen och snart kan det bli som förr.
Grymt härlig att dom klarade att vända mot ssk's något effektivare spel. Det finns saker att jobba på för timrå ik så som tempot i pp... aja det finns alltid saker att jobba med... jag vill se fler matcher med timrå iaf!

3300 på hemmaplan blir inga problem om dom står sig så här pass bra mot motståndarna i as!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
mikenomad:

Naturligtvis har Wennerholm rätt. Det var i samma anda som jag skrev mitt inlägg längre ner. Fuck Schweiz och Finland och deras idiotsystem förresten! Vi behöver absolut inte vara lika kassa i Sverige. Ta inte efter dessa blåbärsnationer och deras patetiska ligor!

Jag kanske känner för det lite, men har dessvärre inte råd. Och det skulle kännas helt fel att köpa en biljett som inte utnyttjas. Så den dag jag gör det, så får ni finna er i att eventuellt få syn på mig också. Jaji...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Timrå Icon: Annars kan ju jag tycka att vi behåller vårt party för oss själva och stänger HA. Så kan vi titta på när rekonstruktionsracet kör igång på allvar där uppe pga vikande publikunderlag. Modo ligger väl pyrt till redan och hur många år ska vi ge Växjö innan det är deras tur?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
DJ Hemp: Nä såklart, jag har ingen insyn i din privatekonomi och köper rakt av om du bangar av ekonomiska skäl. I en värld där man måste prioritera sin ekonomi hårt hamnar en biljett till ett fritidsnöje man inte har för avsikt att ta del av naturligtvis långt ner på listan. Sånt gör man bara om man verkligen har råd samt känner för det.

Wennerholm har f.ö. sina poänger ibland han med:

"SHL har planer på att lägga ner kvalserien och skapa en ”större tröghet” i systemet som det brukar kallas.
I klartext:
Det ska bli svårare – och helst omöjligt – att åka ur SHL.
Det är en korkad idé.
Det är ett kortsiktigt och egoistiskt tänkande och skulle vara döden för HockeyAllsvenskan och hela den struktur som gör att minsta klubb kan ha drömmen att en dag spela i högsta ligan.
Ja, det skulle vara döden för största delen av det hockey-Sverige, där SHL bara är en väldigt liten del av helheten.
Inga klubbar skulle vara intresserade av att satsa som idag och intresset från publiken skulle minska radikalt. Även i ett SHL med dubbla hänglsen och livremmar.
Nej, det är ett förslag som bara hör hemma på ett ställe.
I papperskorgen."
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
mikenomad:

Vaska biljetter... Hur menar du nu? Att jag skulle köpa biljetter utan att ta mig ut till matcherna eller...? Låter inte klokt i så fall med min inkomst. Men jag skulle gärna betala biljetterna för barnen om jag hade någon kontakt med dem. Så långt kan man sträcka sig...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
DJ Hemp: Om det nu är så omständigt att ta sig ut skulle du kanske ändå kunna vaska någon/några biljetter till matcherna? Så har du iaf gjort ditt ekonomiskt för att chansen till topphockey skall finnas kvar i regionen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
RTS: Jag kan spontant känna att det är lite väl tidigt att förutsätta att det budgeterade publiksnittet ska fallera efter två hemmamatcher där den ena matchen väl hade det budgeterade snittet? Framförallt när laget visar tendenser till att kunna prestera bättre än vad man befarade inför säsongen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
mikenomad: Jag är lite ambivalent inför att låna spelare av Leksand.
Känns ungefär som att kungen skulle skänka överbliven mat från Vickans födelsedagskalas till Tre Kronor.
Det är ju liksom vi som betalt redan.....
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Timrå Icon: Var inne på det där med DIF förut idag. Självklart försvåras inget innan de gått upp. Har svårt att se att man gör det innan MIF gått upp heller, den regionen vill nog inte SHL riskera mista. Idag lever ju ändå förhoppningarna om avancemang rätt starka även där, ett intresseman nog knappast vill döda. Vore jävligt dålig ekonomisk strategi av SHL, bytänkande de luxe.

Ska f.ö höra med mattias74 om han kan tipsa om fler "värdelösa" spelare. Svenska rekonstruktionsmästarna verkar ju må rätt bra med sin pacemaker men själv är jag nog rätt nöjd över att vi behöll vårt gamla rödvita hjärta. Tror det kan löna sig i långa loppet. Inte för att Leksand verkar gå en mörk framtid till mötes utan för att det som gäller för dem knappast gäller för oss. Vi lever i skilda världar, deras helvete kulminerade strax efter att de hunnit trycka på "upp"-knappen, i vårt fall hade man redan börjat kapa linorna på hissen när det brände till som värst.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
mikenomad:

Vi ligger faktiskt så bra till som på en femteplats. Den placeringen är jag givetvis nöjd med även om jag, trots lagmoral med upphämtning som följd, hatar att det blir strafftorsk efter ineffektivitet. Det där med att åka ut på matcher är jag ambivalent inför. Det är ju inte direkt som några minuters promenad till en lokal forbollsmatch. Detta kräver planering med avseende på såväl arbete som annat. Och det blir dyrt, jävligt dyrt, i längden. Summan av summarum på det här är således att jag är uppriktigt intresserad av att se Timrås matcher, men att det krävs lite väl mycket ansträngningar och uppoffringar för att det ska vara värt det. Om en TIK-match sänds i Viasat stannar jag definitivt hemmavid och ser den. Men så är ju inte fallet varenda gång, så jag ser fram emot att ta mig ut vad det lider.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
mikenomad: Precis! En pinne borta mot Tälje smakar lite fågel redan nu! Bättre än man trodde för ett tag sedan.
Det bästa är att grabbarna måste känt att de var bättre nu igen!

Och slutligen måste jag tillägga att de knappast "stänger" SHL innan Djurkyrkogården gått upp igen.

Återtåget har börjat trots övriga landets vilja! Haha!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Ok, 4 matcher spelade och 7 poäng vilket placerar oss (tror jag) strax ovanför mitten. Det får anses som en klart anständig öppning av serien, ja sett till förväntningarna t.o.m bra. Spelet har även det lyft sig och lite av det man hade vissa förhoppningar om har visat sig. Nu skulle man önska att folk i bygden inser detta, att vi faktiskt verkar ha ett lag som spelar med hjärta och kunnande och att vi kan småmysa och känna oss lite stolta so far, och masar sig ut till hemmamatcherna.

De här killarna är värda det, vårt stöd!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Vi har börjat fan så mycket bättre än vårens olycksbröder Rögle i alla fall. Malmö - Rögle, den matchen såg jag. Rena folkfesten i Malmö Arena. Har annars spenderat en fantastisk vecka i Sthlm med arbete, gala och festligheter. Men nu väntar vardagen igen...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Inte sett en sekund av matchen, men upphämtning och en pinne är tumme i min bok. Låter som att man höll uppe spelet bra också, gött så. Ineffektiviteten får vi leva med, men det visste vi.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Raggaren Putte: jo men Rolf har mycket jobb att göra. Men det är i sin ordning, förhoppningen är att laget blir bättre under säsongens gång. Men som sagt jag håller med dig om att grunden till något bra finns där.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
El Maco: Det finns ändå grunden till något bra i det här laget. Något jag inte tyckte för exakt en vecka sedan efter det tragiska bottennappet. Tycker att vi visar bra fart och kvalitet när vi väl släpper lös och kör i sista perioden. Målskyttet är så klart inte bra än, men försvarsmässigt tycker jag att vi duger gott i den här serien så länge vi inte ger bort pucken vid egen blå. Vi borde bli bättre ju längre serien går om vi bara får med oss tillräckligt många poäng i början så att inte självförtroendet knäcks.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21

Ganska nöjd med tanke på att vi hämtar upp 0-2 i tredje perioden. Poäng borta mot Södertälje är inte fy skam.

Tycker laget växer in i detta mer och mer.

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Bigthelin: sant, men avsaknaden av spets straffar sig oavsett serie!
Kan vi plocka en poäng borta här o där finns chans till allsvenskt spel även nästa säsong, om nu ekonomin klarar detta med tanke på hur budgeterat publiksnitt på 3300 verkar fallera rejält.

Kämpa Timrå
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Man är både nöjd och inte nöjd. Spelmässigt är vi bättre än SSK. Klart bättre när det är lika många på isen. Men vi måste göra mål. Men bra kamp på slutet och i förlängningen var det bara ett lag. Om SSK ska vara ett tänkt topplag i den här serien så är vi det också. Nu tycker jag dock att både VIK och Djurgården ser klart bättre ut än SSK som jag tror kommer att hamna mellan 5-7 i serien.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Andersson: Orättvist. Positivt med bra spel och att ta en poäng trots 2-0 med minuter kvar. Det tar vi med oss.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Andersson: Ja jag tycker vi var det bättre laget totalt sätt. Men 5 mot 3 powerplay och sumpade fina chanser satte käppar i hjulet idag.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Helvete... en poäng i alla fall. Men vi måste börja sätta chanserna.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21

hubbenorlen:

synd , lite orättvist

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
hubbenorlen: Helvete!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
dr-nix: Märkliga val.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
hubbenorlen: Jo tänkte ärligt talat samma tanke. Vi får väl se vilka som får chansen dock.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Andersson: Johansson kanske tar en
Kommentera


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21

hubbenorlen:

Hult Humperpfund Hallin   ,  3 ( H )jältar i straffläggningen ?

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Nu blir det straffar, vi har verkligen inte 3 självklara straffskyttar. Misstänker att Hallin och Hult tar varsin straff. Men vem blir tredjegubben? 
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Laken: straffar. Får se om Hallin lägger sin patenterade straff om han får lägga en :)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Laken: Andre Hult är jävligt bra alltså.
Kommentera


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
Pucken: fy fan vad skönt att 2-0 hämtades upp! Nu tar vi detta i förlängningen!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21

Bigthelin:

SMASH  sa norén

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21

Härligt grabbar,

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
hubbenorlen: Härligt! Jag slog av kommentatorn efter 2-0 och det kanske är vad som krävs. Nu blir det ljudlöst resten av matchen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-09-21
hubbenorlen: ojojoj vad snyggt av lånet!
Kommentera


1588833 · »