1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582086 inlägg · 6215 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02

1631360 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Andersson:Man kanske skall vara glad för det lilla man får?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02

ASA:

Men det  var ju nästan 25 ord som beskrev Timrås seger

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Andersson:Det är detta jag ville poängtera!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Gorkyman:Tack så mycket, jag hade missat detta stora referat. I morron så skall vi se till att det kan bli ett jätterep. av vår match!
Kommentera


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
ASA:  Varför blev du förvånad ? Hade SSK vunnit däremot ....
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Har nyss läst igenom Sportbladet, och till min förvåning kan jag ej hitta en endaste kommentar om vår vändning mot Södertälje, men rapporter från andra dynggäng det finns det gott om, typ AIK m.fl. Nu har man fått bevis: FJOLLTRÄSK är en väldigt fin och hederlig plats!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Smokey: Härligt! En Smokeyklassiker.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Jag undrar vad man ser för poäng med att ha två jumbotroner i taket i AXA sportcenter?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Smokey:

Så man kan bli värvad till en våning i en annan del av stan!? Det verkar lyxigt. Förutsatt att den ligger på rätt sida ån alltså. Det är viktigt. Inte minst för den mentala biten.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Smokey: En historia att berätta för barnbarnen!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02

DJ Hemp: Lägenhet? Nästan mer våning enligt mig;) Och jag är en av de få som värvats till en annan del av Köping!

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Smokey:

Verkligen? En obetalbar klassiker i så fall. Trapphuset... Så nu är det lgh som gäller? Köping, Västerås, Arboga...?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02

Dundrade hem genom dimman från Södertälje i den franska bilen. En knastrig men högljudd bilsterio på repeat.

Tre låtar. Tre budskap. Timrå Hej, Rammsteins Du hast och Avery Watts med ENOUGH!

McDonalds i Strängnäs. Tjejen i kassan såg ut som hon ville ligga med någon av oss tre timråtröjor som klev in genom dörrarna som i en dammig westernfilm. Även om jag inte längre kvalar in i den ”liggaklicken” fanns där åter lite klassisk magisk TIK-energi som i alla fall fanns förr.

(Alltså på den tiden ungefär när Bulla åkte med supporterbussen till Bofors innan Elitserien)

Nu nöjde vi oss med att drömma om rödvita piratskepp i bollhavet och smaskade snällt i oss våra hamburgare innan vi fortsatte vårt lilla segertåg hem.

I trapphuset öppnade min märkliga VIK-granne dörren. Han såg eländig ut och väste hest:

-        Kom in på en stänkare.

Jag klev på. Fick en kall oktoberfestöl i brist på skumpa. Därefter öppnade han sitt hjärta.

Tydligen hade hela VIK-laget låst in sig i omklädningsrummet flera timmar efter gårdagens förlustmatch.

-        - Kriiiiiiiiiiiiiiis.

 Mumlade VIK-grannen lågt mellan de ymniga klunkarna av dålig whisky.

Innan han nästan somnade rödgråten och uppgiven över en hög med tomflaskor insåg jag att knäckta grannen även försökte tala om att VIK snart möter Timrå… Och att han på något vis kände skräck inför framtiden…

Jag tröstade honom med några värmande ord:

-        - Ta det lugnt. Västerås är favoriter. Lyckas vi göra en bra match är vi nöjda. Känn ingen press!

Innan jag lämnade lägenheten kom frågan:

-       - Jo just ja. Timrå lirade väl även i kväll? Hur gick det?

Den finaste formen av hockeyångest.

Han spydde när jag stängde dörren.

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02

dr-nix: Ah sorry, lite morgontrött. missade en bokstav i adressen :)

www.youtube.com/watch?v=1rMujSZP1Fk

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
sargad: Gooooooood moooooooooorning Vietnaaaaam!

(eller Singapore i och för sig )

Det är sådär en seger ska tas. Folk snackar swehockey, räcker att läsa matchfakta så är det som en buljongtärning som löses upp med både mellanperioddepression, reduceringshopp och slutforceringsextas. Wow. Som Strindbergs "Ett halvt ark papper" men med ett lyckligt slut.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Johan J: Ser även på hemsidan att SSk fans har dragit in nästan 1,6 millar extra till spelarbudgeten. Skulle vara mumma det för oss att ha dom pengarna att lägga på en riktig sniper på artistkontrakt(drömmer iväg)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Jockz: Passa gärna på att gå in på Södertäljes hemsida och rösta på matchen. För visst var den bra?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Smokey: Dunderjinx. ;)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Knylan: Får lustigt att vaska två biljetter till matchen mot Asplöven i ren segeryra.

Det var så skönt att vädra strupen sista kvarten. Sittplatspubliken närmast såg närmast uppgivna ut redan vid 3-2-reduceringen som om de visste vad som väntade dem.

Annars var den lilla klacken lika bleka som laget på isen i andra perioden. Men sedan tyckte jag den levde upp.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02

Hälge: Åsell är inlånad för att stå framför mål, vilket är precis det han gör på det enda mål han är inne på, Borgmans 3-3. Även det glädjande.

Nu längtar man som en jävla dåre till lördagsmatchen, något man vis av erfarenhet kanske inte borde göra. Men vi är ju med varje match, det är detta med att det ska lossna som skiter sig.

Jaja. Tre J20-matcher hemma på tre dagar i helgen också, om man är sugen. Vilket man är.

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Hälge: Notera kommentatorns minst sagt något besvikna röst vid Timråmålen. Skrattar än. Obetalbart.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Jockz: Ser ut att bli skaplig kvalité i Korpen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Rätt tråd.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Knylan: Fantastisk tredjeperiod av Timrå. Tidigt powerplay luktade kompensation. Timrå får utdelning och stärkta av mål fortsätter man trumma på mot ett allt mer stillastående Södertälje. Redan där är Södertälje ett slaget lag. Bra initiativ av Borgman som går upp från sin backposition direkt på tekning och sätter kvitteringen. Därefter kommer både fyran och femman för Timrå mot ett Södertälje som inte har något att sätta emot.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
El Maco: Man får väl önska schälvaste Maco god morgon dårå med 3 glödheta grillpinnar inkasserade i Sö'tälje.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Kort sammanfattning.

Första perioden böljade spelet fram och tillbaka. Lagen byter chanser. Timrå får rättvist med sig en 1-0-ledning som hade kunnat varit större om man skjutit istället för att slå den sista passningen. Med fyra sekunder kvar drar man på sig en utvisning.

Södertälje börjar därför andra perioden med en man mer på banan. Berglund en till synes onödig utvisning och Södertälje kan efter kvittera direkt på tekning i spel fem-mot-tre. Laget gör en svag andraperiod och efter ett missat läge för Timrå kommer en Södertäljespelare fri med Norja och gör inget misstag. När sedan 3-1 kommer efter att en Södertäljespelare lägger in en puck från förlängda mållinjen som på något sätt hittar in bakom Norja är det inget som talar för Timrå.

Men i tredje perioden kommer man ut som ett helt nytt lag. Timrå får direkt en utvisning med sig och då kommer 3-2-reduceringen genom Pettersson. Det var precis den start Timrå behövde och stärkta av målet fortsätter man åka skridskor mot ett allt mer stillastående Södertälje. Når sju minuter återstår av matchen vinner Timrå en teknik i offensiv zon, Borgman går in på mål och sätter på egen hand kvitteringspucken. Stärkta av kvitteringen fortsätter Timrå att trumma på mot ett Södertälje som inte hänger med. Inom loppet av 30 sekunder sätter Timrå både 4-3 och 5-3. Södertälje tar ut målvakten och gör ett försök att få en reducering i slutskedet av matchen men faktum är att Timrå kontrollerade alla händelser på isen.

Sammantaget en väl genomförd bortamatch.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02

Serien är lång jag vet, men jag gillar lagen som ligger i botten just nu:

12 BIK Karlskoga 10 p. Förlust ikväll borta mot AIK, 3-5.
13 VIK Västerås HK 10 p. Förlust ikväll, 0-4 på hemmais mot KHK.
14 AIK 7p. Första trepoängaren i afton mot ovan nyss nämnt lag.

Något säger mig dock att de här lagen är alldeles för bra för att ligga där nere när serien kommer en bit fram. Dock så är det förbannat njutbart att speciellt Västerås får plågas lite. Dom som skulle vara med i racet om att gå upp i SHL på allvar på riktigt den här sässen. Nope, not so far anyway.
Aber doch, serien är far from over. Men man går helt klart och småsuger lite extra åt såna saker, speciellt efter att vi fullständigt otippat går och vinner en match efter 5 gjorda mål. 

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
dr-nix: Ah Wedda! Fan va skönt! Robin Persson förtjänar bra med poäng med även om det är i det defensiva spelet som han äger.

Trevlig första lina i tik när det funkar! Lagom hemtrevliga namn! :)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
söder över:
56:08 3-4 (EQ) TIK 57. Wedin, Anton
12. Hult, André
6. Persson, Robin
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Knylan: Håller med. Bortamatcher som visas på TV eller i något annat media som ens kan påminna om att det är live på något sätt går fetbort. Stenåldershockey ÄGER!!1!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Vi siktar på 5 gjorda per match och hoppar över andra perioden så kan det här ju faktiskt bli bra
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Vem gjorde 3-4 då?
Håller med om att 5 gjorda är alldeles lagom! Vi sätter den som standard hädanefter!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02

Detta var ju helt otroligt. Jag satt och sög på ett inlägg efter andraperren gällande det oerhörda svårmod som drabbade mig. Känslan av att botten för den här föreningen inte är nådd på långa vägar. Man klarar inte ens av att matcha SSK. Vi kommer bli cementerade i botten.

Men jag sket i det. Tänkte att det fick vänta. Stängde av alla informationskanaler för att inte bli allt för deppad. Och sen händer detta. Hockey är bäst på Swehockey.

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02

Bragd-Birger: Sänggång? Nu blir det ju parteeeei all night long! Nån fler än jag som möter upp inne i stan vid hemkomst???

Jag blickar tillbaka ödmjukt på sättet vi tar oss samman. Inget, INGET talade för oss vid 3-1 till Tälje. Noll, nada , zip, zero!
Norja tungan på vågen, åtminstone vad man kunde tolka av såväl livereferenten som livebloggaren på ST.nu. Proppen ur verkar det som ikväll. Men va fan, nån gång måste det ju lossna, även för oss. Underbart att det är våra yngre EGNA spelare som är med och vänder och vinner matchen. Enbart egna juniorspelare som gör målen. Bra skit!!!

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Diddeli: Diddelej, 5 kassar på 22 avlossade. Hä ä bra dä.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Bragd-Birger: Tjo vad det va livat i templet ikväll :-) Det svänger ju, the beat goes on.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Äntligen lite utdelning!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Isy-pisy! Scaniarinken är och förblir en favvohall! Nu blir det en kvälls-lagga innan sänggång.

U n d e r b a r t !!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02

Sådärja, om vi fortsätter göra lite fler mål så ska det nog gå bra framöver också.

Fortsätt så, 5 mål i varje match är lagom.

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Jockz: haha inte jag heller :P
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Jockz: Jo Tjena mittbena... :-) erkänner att det gjorde jag...skönt att vi har en som iaf tror på grapparna..
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
SuperMupster: Tvivlade inte en sekund på den här segern!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
erathoo: nä nu...sveriges mest EFFEKTIVA lag helt plötsligt, 3 skott o 3 mål tror jag sen PP:t   :-)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02

5-3.... :D

härmed vill jag framföra en motion till svenska hockeyförbundet, stryk allt som kallas för "andra perioden" "mittenakt" osv... :)

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Rip Kirby: 5-3, Öhrn!!!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
erathoo: yesssssssssssssssssssss
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02

Underbart 3-4.

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Rip Kirby: JAAAAAAAAAA
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Jockz: YES!!!!! 4-3!!

Redigerad kommentar

Kommentera

1631360 · »