1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582305 inlägg · 6215 ämnen

Sparka Linkan och Robban-tråden

« · 1099334 Till forumet


Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Mackelito: Klart att linkan ska sparkas oro i truppen hela tiden och inga kontrakt klart med spelare som går ut tex J. Andersson Tenkrat Pyöräle Pääjärvi Hynning. Inga värvningar kontakter klarar Sundsvalls hockey linkan av det har "pajasen" bevisat i sex månader med att sitta på arslet och flina åt supportrar och media och inte bry sig ett skit. ALLA ANDRA FÖRSTÄRKER UTOM S-VALLSBON LINKAN klart att många drar efter den här säong när man ser att inte klubben värvar eller satsar på att bli bättre. Var det inte topp fyra som var målet TOK SNÅL T.JOHANSSON ha ha blir inte lika lätt att lura sponsorer supportrar nästa gång.
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Kerstin_k: Ja vi ska spela Champions Hockey League nästa säsong :)
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Mackelito: Hmm... Jag försöker inte på något sätt att bortförklara saker och ting. Jag ger bara min synpunkt. För mig är det, nära nog, obegripligt hur en sportchef arbetar. Vilka tider har han? Vad gör han på dagarna? Hur ofta och mycket har han kontakt med spelare och agenter? Och så vidare. Utifrån mina ringa erfarenheter i det arbetet grundar jag mina åsikter. Jag väljer helt enkelt att sätta min tillit till Linkan och Robban. Dom är nog faan i mig mycket bättre än dig eller mig där. Det kan vi väl komma överense om direkt, eller hur?

Utifrån den inställningen blir det, tycker jag, jävligt svårt att sitta på sin höga häst och kasta skit på folket. Man har liksom inte det privilegiet. Visst kan man vara besviken och så. Det har man rätt till. Men att sätta sig över någon och påstå att dom minnsan inte gör ett ordentligt jobb och är inkompetent är lite väl... Handlar väl lite om hur man klarar av besvikelsen, hur man reagerar som människa.

Men man måste kunna sansa sig när man inte har en endaste jävla inblick i hur organisationen fungerar. Vad är det som säger att det just är Linkan som hindrar en värvning? Kan ju lika gärna vara Challe som anser att laget är tillräckligt starkt och att han inte vill ha in nån ny. Eller att han är riktigt jävla kräsen och vägrar att ta vad som helst? Kan ju vara TJ som vägrar släppa till pengar till Linkans förslag, eller hur?

Jag hoppas av hela mitt hjärta att Timrå och Linkan hittar nya spelare som kan komma in och bidra till att Timrå vinner och i slutändan går till slutspel. Det gör jag verkligen. Visst känns våra sportchefer svagare än föregångaren, absolut. Kompetensen är inte riktigt lika hög.

Vi får väl se vad som händer. Efter säsongen ser vi om du har rätt. Då först ser vi hur det hela har fortlöpt och om Linkan är kapabel att värva nått bra eller inte.

Vi är överense om att vi behöver värva nytt. Bra så.
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Kerstin_k:

ps. du glömde ett OM....om det var låten du citerade ;-) ds.
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
jens_88:Nej det var ett exempel på att man kan fixa spelare eftersom vi just nu är i AKUT av spelare och detfinns inte SÅÅÅ många på marknaden trots att det finns det , önskar inte Axelsson i laget men jag påpekar att man borde ha 4 centrar med KONTRAKT inte lånekontraktpå tvåav spelarna i den redan tunna truppen...
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Mackelito: Lugn och fin nu. Jag gjorde mig bara rolig över din meningsuppbyggnad. Arbetsskada eller nått sånt antar jag. Det var inget ont menat i det dock. Hoppas att du inte tog illa upp.

Jag förespråkar absolut inte att Timrå ska stå handfallna och titta på när lagen runt om kring åker förbi. Klart vi måste värva. Jag försökte bara belysa några punkter som gör det extra svårt för en sportchef.

Angående skadorna så är det ju ett resonemang som man inte kan använda sig av. Om det skall gälla så måste man ju värva en backup till varje spelare på fall att spelaren går sönder. Visserligen har både Lotvonen och Pärssinen varit skadade tidigare, men lite förtroende måste man nog ha till dagens läkekonst. Säger fabror doktorn att Pärssinen är hel så räknar man med det. Klantigt, naivt eller bara dumt är väl frågan. Men så tror jag att man funkar. Det går ju liksom inte att värva spelare på devisen "På fall att Pärssinen skadar sig igen" eller liknande. Skador är ett helvete som sätter käppar i hjulet för många sportchefer.

Klart vi kan värva. Det jag ifrågasätter är väl mer denna inställning till att våra sportchefer sitter och petar sig i näsan. Tror du verkligen det själv? Klart som fan att dom arbetar 8h om dagen med Timrå IK, om inte mer...

Jag skulle gärna vilja se kontraktet mellan Timrå och Dallas samt höra vilka krav Dallas hade för utlångingen av Wandell innan jag uttalar mig om det. Jag tror dock att Dallas hade ganska hårda krav på tillgänglighet för att tillstå en utlåning av deras spelare.

Angående Hahl och Regin så är det väl mer eller mindre bara att gå tillbaka till juli/augusti-trådarna för att se folks inställning till det. Det är väl bara dumt att sitta och snacka om det här om och om och om och om och om igen..?
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Kerstin_k: Snälla du kommer på saker som kan bortförklara varför man inte gjorde si och så... Erkänn man är inte kappabel att värva riktiga toppspelare förutom då Lehtonen... som är den enda..
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Mackelito: En fråga bara.. Du klagar över att man lånat Wandell och så klagar du sedan över att man INTE lånade Axelsson?

Eller är det missuppfattat av mig?
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Ambroo & Paddan: Jag skall villigt erkänna att jag inte hade någon större koll på Strbak och gjorde väl ingen djuplodande efterforskning kring honom heller.

Där ser man som sagt.

Det torde väl innebära att Timrå i första hand är intresserad av en center och inte någon back. Eller (för att vara lite konspiratorisk av mig) så har man klart med ett nyförvärv och väntar med att presentera det? ;)
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Kerstin_k: ´För det första så är det så att när man är sportchef i en isockeyklubb går det inte att tänka nu och en vecka framåt uta man måste tänka hela säsongen plus kanske nästa, man visste att man har spelare som lotvonen och Pärssinen som haft långtidskador förut och är väldigt skadebenägna..

För det andra ,det fanns hur många spelare som hellst ute på marknaden som kunde täcka upp för Hahl och regin, men då LÅNAR man ändaen spelare vilket tyder på att man inte var nog kapabelatt hitta två fullgoda ersättare åt Regin och Hahl...

Man kan fan imej värva i den position TIKbefinner sig i ,Man värvade ju Jantunen Svoboda och Rosa när man höll på att missa slutspel och Så det är inte ens en hyffsad bra ursäkt ...


Och vad menar du med att SPELA I FINLAND NÄSTA SÄONG??
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Tillägg: När inte vissa spelare som försvann ifjol har ersatts så måste väl för tusan spelare som försvinner UNDER pågående säsong ersättas.
Men, det jobbas väl på det även om det verkar ta en satans tid.
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
- Det var ju sagt att Tom skulle komma tillbaka till oss precis innan jul från Dallas. Men vi vet inte hur det blir nu, säger Stefan Lindqvist.

Det här är en mycket amatörmässig kommentar tycker jag. Redan när Tom försvann bör väl Linkan räkna bort honom för gott den här säsongen. Det går ju inte att leva på chans, inte minst när vi ligger där vi ligger.

Vi behöver en back och en center för att vara säkra på att undvika kvalserien, förmodligen blir det då slutspel istället. Förhoppningsvis fixar Linkan, Robban och TJ det här till slut. Om det inte redan är för sent.

Målet var topp 4 och att ha ett lika bra lag i år som ifjol. Topp 4 blir svårt, men slutspel måste det bli. Annars är detta ett enda stort fiasko utan dess like.

Se till att göra någonting nu, ni som ska göra det. Förhoppningsvis kan en sponsor eller två hjälpa till.
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Paddan: han hade -3 igår...så jag väntar med hyllningarna!
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Kerstin_k: Strbak är att betraktas som en storback, iaf i mina ögon. Jag vet inte vad man i så fall skulle ha för ambitionsnivå om man nobbade honom.

Här följer hans imponerande stats:
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Kerstin_k:

Martin Strbak

GP G A TP PIM


World Championships: 62 5 18 23 58

Olympic Games: 6 0 0 0 2
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Herminator: Att dom inte haft en lika hög lönekostnad under året kanske?
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Herminator: Att Timrå inte var intresserad av honom? Vad vet jag? Jag tror dock att ambitionsnivån är ganska hög på kommande värvning och att man i första hand siktar på en center då Styf snart (nåja) kommer tillbaka.

Kan också tycka att det där med landslagsman har blivit lite urvattnat. Hur många svenska spelare blir inte landslagsmän över en säsong? Sundh har väl gjort nån landskamp va? Teoretiskt räknas han som landslagsman men uppträder han som en sådan?

Har Rögles back lirat VM eller nått sånt?
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Kerstin_k: Noterar bara att även Rögle är ett bottenlag. Ändå, på något vis, lyckas man värva en Slovakisk landslagsback. Vad säger det?
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Kerstin_k: För det femte skulle givetvis vara för det fjärde... Så där går det när man försöker göra sig lustig över andra ;) Jag får sätta mig i skamvrån ett tag nu. Woops.
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Mackelito: Vänta lite nu... Det finns några punkter i ditt resonemang som faller på sin egen rimlighet.

För det första så är det helt omöjligt för en sportchef att förutse vilka spelare som kommer att skada sig eller bli sjuka. Sånt händer och det kan ingen lastas för. Så länge det inte handlar om förslitningsskador som uppstår på grund av dålig försäsongsträning.

För det andra kan Linkan omöjligt veta att Dallas skall få så många skador och tvingas ta hem Wandell. Jag kan tänka mig att kravet från Dallas var att dom skulle ha möjligheten att plocka honom när helst de ville. Det är inte så lätt att stå i Augusti och titta i kaffesumpen för att se huruvida Dallas kommer att behöva honom eller inte. Wandell var ren klass så länge han var här. Tråkigt nog blev det som det blev. Inte Linkans fel.

För det tredje så befinner sig Timrå IK inte i en fördelaktig position för att värva. Hur jävla upphetsande är det att skriva på för ett bottenlag? Och ärligt... Hur många klasspelare är villiga att byta klubb så där mitt i säsongen? Kontiola drömmer jag fortfarande våta drömmar om. Men han lär kosta skjortan! Och vi vet ju inte ens om han är på väg bort från Chicago. Det har ju inte stått så mycket i tidningarna. Hur som helst lär han vara eftertraktad och kräva ett längre kontrakt (inget fel i det om det skulle gå igenom) men sannolikheten är väl större att han hamnar i någon pengastarkare förening om han återvänder till Europa. Ryssland kanske?

Du har helt rätt i sakfrågan. Vi behöver förstärka och det ganska snabbt. Vi alla håller tummarna att man värvar något bra och inte tar någon chansning. Men det senare är väl mer troligt i dagsläget.

För det femte. Ska Timrå spela nästa säsong i Finland? ;)
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Mackelito: Bra skrivet, det är precis så jag och många andra känner!

Tyvärr har jag blivit så besviken på alla "pajas uttalanden" från vår sportchef och klubbdirektör iår, att man snart skiter i allting :-(
Kommentera

Sv: Sparka Linkan och Robban-tråden
Mackelito: Ännu en till tråd? Har vi inte gått igenom detta typ 200 gånger vid det här laget...
Kommentera

Sparka Linkan och Robban-tråden
Jag vet att det aldrig kommer hända i år och att namnet låter lite drastiskt men annars kommer ingen gå in i tråden och skriva!

Först och främst har jag skickat ett mejl till Tomas Ros Sportbladet för att höra vad han tycker om den här Värvar karusellen...Jag väntar på svaret än sä länge!

Jag förstår inte hur så många här på HS Timrå an vara så Naiva och godtroende...lika dant som med Kent Nubben Norberg , inte fan va det någon som trodde att han skulle bedra oss för Frölunda och inte förns halvägs då han redan signat Riku Hah till FHC kom det ut att han hade fuffens för sig....

Ser samma sak nu fast ur en annan Synvinkel..
Stefan Linkvist och Robert Carlsson är på Division 1 Sportchef nivå helt enkelt..
Man började denna Säsong med VÄLDIGT tunn trupp och bland ana
nat två spelare som var på lån och man hade tappat sina bästa centrar i Regin och Riku Hahl dessa herrar ersätter man med .. Toni Mäkiaho som för det första inte ens är center , vet ej om det kanske var Jeppe man trodde skule ersätta Regin men men och Hahl med Tom Wandell som man lånar en säsong med klausulen ÅTERKALLA i kontraktet....

Sedan sparkas Mäkiaho och Jonte släpps, samtidigt som Dennis Persson är helt borta varje match och Styf blir långtidskadad och man vet att han är borta minst 3 månader utan tvivel...
Hmm vem ersätter vi alla dessa spelare med , jo vi tar hem Erik Andersson osså Värvar vi Håkan BLogg 33 år från sweizch där han inte platsade och innan dess Mora, Detta visar ju sig vara en bra värvning och är ensam med Mikko och Johan att våga hålla i pucken och sedan lägga en smörpass....

Men , så , nästa stjärnsmäll , Timo Pärssinen som skadar sig varannan match räknar man med att hålla HELA säongen men blir skadad och blir borta ett tag framöver...

Att man sedan kan läsa att I HAR FULL TRUPP , VI KAN FÅ UT MER AV DENNA TRUPP , VI HAR POTENTIAL REDAN...

De är bara undanflykter för att man inte harkoll påmarknad /inte kan hitta någon spelare...

Strbak, Axelsson , Morganja man kan hållapå i flera timmar med att rabblaupp namn som hela tiden ansluter ANDRA ES klubbar som redan har STOR trupp och BARA komplement värvar....

Och det man får vakna upp till flera dagar till är STOR ARENA I S-VALL ska byggas.....

Och Sedan , TIMRÅ ÄR I FINLAND FÖR ATT LETA CENTER .......JAAA tänker man , men så TILL NÄSTA SÄONG!!

VI är kanske int ens i ES , hade i legat tvåa hade det varit okej att leta spelare till nästa säsong i Finland , men ligger man nästan sist med Elitseriens tunnaste trupp då åker man för helvete inte och letar spelare för nästa säsong....

Och det värsta kanske är att man tror att man kommer hem med NINIIMA KONTIOLA OCH KANSKE TILLOCH MED PELTONEN efter alla resor och alla skrev på ett 4 årskontrrakt som börjar gälla nu...

MEN FAKTUMÄR ATT LINKAN INTE KOMMER ATT PRESENTERA NÅGOT RIKTIGT NYFÖRVÄRV , kanske någon b-spelare som gjortnågon landskamp för ett tag sedan i Tjeckien eller Sweichz.
Kommentera

« · 1099334