1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581757 inlägg · 6215 ämnen

SSK - Timrå IK 2007-11-22

943934 · » Till forumet


Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
mikenomad: Jaha... jag har mina på EON ja.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Maxvell: Idol på 4:an vettu...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Va tyst det va.... har vi ramlat ur eller???
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Ambroo: Torsdag....:)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Ambroo:att du bara orkar!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
fighter: Blev gamen mätt?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Långben: "Jag är en idiot" är en grym låt av en av Sveriges bästa artister, Thåström. Är du medförfattare till texten?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
tudor14:

Visst, vem blir inte frustrerad.

Men om man tittar lite nogrannare på hur man jobbar mellan lagdelarna, så kan jag förstå att det blir en viss otrygghet bland backarna. Timrå måste få en bättre kontinutet mellan forward och backar, där brister det bitvis rätt rejält, både i spel med puck, som utan.

Att motståndarna checkar hårt på Timrå är ju inte utan anledningen, å så man checkar, ser enkelt ut att vinna tilbaka puck, men så konstigt.

Studera Timrås spel, både med å utan puck, i egen och mittzon så kanske du förstår vart ett av problemen finns.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
gud:han sitter ju redan i jontes knä!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
fighter: Jaså, var det en stortrut eller bara en mes?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Jensen_12: därför att fågeln var i en matsal och skulle äta,och man ska inte störa den som äter,fortsättning följer,det är långt ifrån klart,men ingen rök utan eld.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
fighter: Menar du det? På allvar? Varför slutade fågeln att sjunga? :O
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
tudor14: en liten fågel har sjungit för mig att det är en back på ingående,mer sjöng han inte.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
JimmyH: Ja det är ju det som är den stora och svåra frågan. Blir bara så jävla frustrerad av att se våra backar drälla så förbannat mycke med pucken. Aldrig några öppnande passningar eller uppåkningar.
Tycker att nubben nu verkligen ska vissa vilken spelar scout han är och ta hit någon. Måste ju finnas någon som är intresserad där ute.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
tudor14: Spelande backar är en bristvara. Kalle Koskien ligger ju högt i backarnas poängliga i elitserien också.

Det är lätt att tycka att vi borde värva en spelande back, men vem skulle det vara då, liksom?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Är det inte JÄTTE uppenbart att timrå saknar en spelande back. Inget ont mot Kalle K men visst är det lite märkligt att en gubbe som han toppar backligan? Säger det nåt om hans kapacitet eller?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
gud:

Aha, tvungen o kolla bara. För med gaismatematik vet man aldrig vad svaret blir:)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Danne_l:

Nopp din drasut..Så enkelt var det inte..

Ville bara påminna vissa att andra bra lag har haft problem i den tråkiga arenan..
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
gud:

Så med enkel gaismatematik är alltså Timrå bättre än Frölunda?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Långben:

Kan inte Ambroo få sitta i ditt knä i stället???

Allt med Södertälje är tråkigt... Jättetråkigt..Hela jävla byn är tråkig..

Allra helst hockeylaget som spelar jävligt tråkigt...

Men det som är mest tråkigt är att Timrå IK hamnade i deras fälla hela tiden..utstyda i hörnen hela tiden så man nästan kunde tro att det var bröderna röd ifrån moodoolidland som spelade..

Fast loosde inte Frölunda med 7 - 2 i den tråkiga arenan??
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Acke: ja ungefar så är det . jag har väntat och väntat på att robin johnson ska visa något . men det verkar inte bli något av med det. . tur att kalle är bättre än jag sett honom på många år..
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
superfalle: Tycker precis som du att Styf är given i laget mer given än självaste kaptenen himself. Tycker att Sanny har en bra inställning men sedan så är det mycket mer som man kan önska av honom. Finns ingen som gör så oerhört många enkla missar i egen zon som Sanny. Visst kan han täcka skott och stå och klaga på alla andra i intervjuer men så mycket mer är det faan inte. Hur många gånger den här och förra säsongen lyckades han inte med bedriften att försöka slå pucken sargut den längsta möjliga vägen ur egenzon har helt rent framför sig ändå så slår han gång efter annan pucken helt galet. Han är skitnödig nått alldeles fantastiskt i egenzon. Styf däremot kanske inte har dom allra vassaste redskapen men han kan iaf sin hockey och det är viktigare än att vara talangfull och ha bristande teori i sitt spel. Sedan så blir jag illamående när jag ser Robin Jonsson i burskydd 2000ggr per match. mot FBK blev två mål till tack vare att en tikare ställde sig i bur skydd och blev helt j**la överspelad i egenzon.
Trodde att jag skulle slippa se taktik från det glada 90-talet i dagens talangfulla och stjärnstinna tiktrupp. Normalt sett så brukar jag alltid kunna hitta nått i timrås spel att vara optimistisk över men nu finns det rätt och slätt inget. Var är glädjen var är glöden vad är som är fel. Jag personligen börjar tröttna på att se ett oerhört starkt lag spela en så fruktansvärt dålig hockey. Hemma mot FBK och Båda Modo matherna och den mot HV och kanske eventuellt matcherna mot Frölunda har laget spelat som man kan förväntas sig men resten då?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Manderville var är du??? Du var aldrig vara kaxig, du jobbade stenhårt varje byte.."visste ju aldrig vad skräp man kunde göra nåt av" Du var ödmjuk, Du skulle aldrig tillåta det att sjunka igenom varannan match (det var du för proffsig för)

HJÄLP VAR ÄR DU? (alla fall din inställning)......tänk om någon kunde skicka en best-of-sheriffen video till dagens Timrås omklädningsrum.

Den proffsigheten finns ta mig fan inte i dagens lag. Men proffslön vill dom ha!!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
tyckte du att dom gjorde en sämre match än mot fbk menar du ... själv så tyckte jag att två perioder såg skapliga ut . och vad styv gör i laget har jag inga problem att förstå ... vad tyckte du om tenkrats match i går .. bästa hittills tyckte jag
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Pucken:

Visst, men tycker det blir mer av den varan, balans problem?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Abron: Han har alltid spelat hopkrypensom en ostbåge.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Ambroo:

Nödvändiga för att någon annan gjort ,,,, inte gjort.

Sanny är inte den gamle Sanny, det är nog de flesta överens om, noterat att han har börjat med någon dj,,, hopp krypen stil ibland? Vem fa,,, efter liknar han tro, har då inte sett någon annan back spela så.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
mikenomad:den var bra,den riktige jonte!håller med dig bara hoppas att han kommer tillbaka som vi är vana att se honom,hur det nu ska gå till! JONTE HEDSTRÖM din lata oxe,kom tebax!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
mikenomad: Han kommer och det vet både du och jag iaf, och det är huvudsaken!

I övrigt så fastnade jag för officiellas rubriksättning till deras matchanalys:

"Bjurling vann matchen åt SSK"

Natta!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
mikenomad: Jonte kanske längtar "hem" till Skellefteå ?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Ambroo: Självklart finns det en rad bänkkandidater i dagens TIK innan Jonte blir aktuell. Men visst väntar man fortfarande på "den riktiga Jonte"....
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Långben: Nu var det väl först och främst inte utvisningarna som var temat här, men hur är det ställt med vår lagkaptens förmåga att hålla sig borta från utvisningsbåset då? Han snittar väl tre trippingar per match, fast det kanske är nödvändiga? För att inte tala om Kokkos vana att dra på sig hakningar i tid och otid...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
FM: får nog fan göra de då ;)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Snoop: Du får nog ta och läsa lite nogrannare då.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Långben:

BRA.....
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
FM: Jag kan iaf inte påstå att du är något vidare positiv.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Abron: Ja de var en skitmatch av Timrå rakt igenom, men de bör ju släppa för Timrå snart också och challe lär ju inte klia dom under haken nu efter den här matchen heller och grabbarna själva är ju långtifrån nöjd och vet att de nu har varit 2 riktiga bottennapp efter uppehållet och 2 kanonmatcher, dom vill säkerligen visa upp mycket bättre spel och förmodligen kommer de.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Ambroo:nästa hemma match kan du inte sätta dig i utvisningsbåset å förklara för J.H när han har åkt ut på en Två minutare att börja ta i lite i närkamper å skridskoåkningen!förklara också för honom att han är ju en så stor stjärna i Timrå och att han skulle nog kunna föregå med lite pondus för många andra i laget när det går lite tungt!eller hur Ambroo!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Snoop: Jag är inte negativ. Försök läs vad jag skriver före du anklagar mig för att vara nått jag inte är.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
FM: jajjamensan, jag är mannen som skriver på tok för fort, men jag försöker iaf att se positiva saker, så där ser du ju hur jag var efter matchen.Man kan ändra på sig vettu :) försök med de du också istället för att vara så negativ :)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Snoop:

Sure, men att torska mot SSK på detta viset, nja det är inte bra.

Jag skrev efter FBK förlusten att det kunde inte bli sämre, men det kunde det.

Jag kan i alla fall inte förstå vad en där Per Styf gör i laget....
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Snoop: Finns inget att förklara. Jag tycker bara att du har gått från att stornegga till att vara überpositivt oroväckande snabbt...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Snoop:
"Man vet inte om man ska skratta eller gråta, Timrå spelar aldrig bra och vinner varannan match, och backarna är alldeles för tragiska och alla dessa bra forwards lallar runt i hörnen, njeee vi ska nog vara skitglad om vi ens tar oss till slutspel.Timrå guldkandidat ? GLÖM DE BLIXTSNABBT !"

Känns detta igen ?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Abron: Håller med som fan i de, jag var nästan tokig efter matchen men man måste ju försöka se positiva saker nu, kanske är bra att man inte går som tåget och vem vet, går vi till slutspel kanske vi lirar brallan av alla andra lag helt plötsligt, de kan släppa när som helst.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Snoop:

Nå inte då, men att vara så loja som man var idag får man inte vara. Det är ett svek, fa värre en UK urtåg ur fotbolls EM....
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Ambroo: jag förstår inte så du får gärna förklara :)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Abron: Ja fan du har rätt, vi borde grina ner oss totalt och ge upp eller hur ???
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Snoop: Hur har du det med tjacket?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Abron:

7,a i alla fall,,,,sorry
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
Snoop:

En förlust till är vi 8,a.... Så dj,, bra ligger vi till.
Kommentera

943934 · »