Styrelsmöte i eftermiddag
Avd. intressepil i ögat...
I övrigt har jag inga kommentar.
Redigerad kommentar
Annars är jag ruggigt taggad inför morgondagen. Ödesmatch? Javisst. Och tre raka torsk mot skånelaget bådar väl egentligen bara för ett trendbrott ("det är vår tur nu, vinden har vänt!" ), eller?
Jag ser inte något skäl för nån riktig supporter att stanna hemma i morgon. Vore ju riktigt häftigt med mycket folk på en sån här viktig match.
Vem vet, denna match kanske är det närmaste slutspel vi kommer den här säsongen..?
"Mackelito: Ja, det har ju gått jävligt bra för Timrå efter han anslöt. Nä fy fan, han är sämre än Anger och det säger inte lite"
Tikinmyheart: Kanske, men han är samtidigt dubbelt så bra som Nr 14 o 24 tillsammans men det säger kanske inte så mkt.
Mackelito: Du missförstod mig. Jag tycker inte att det är osympatiskt att vara negativ till spelare eller ledare.
Jag tycker att det är osympatiskt att glädja sig över att en spelare i laget har misslyckats. Jag tror att det kan sticka lite i ögonen på andra supportrar.
Mackelito: Jag förstår hur du tänker men jag kan tycka att det är ett lite osympatiskt sätt att tänka som supporter.
Men jag är ju å andra sidan ingen journalist heller.
Jag bara undrar.
Pinsamt att du vill förlänga med honom... -.-
Iofs kanske du är släkt med hela styrelsen så du fått "Info" därifrån om att nylander verkligen är en pådrivare, men njaa väldigt tveksam till det även om INAVEL info brukar funka här..
Bara inse det har gått för långt för att någon inom Timrå IK ska våga erkänna misstagen och tabbarna dom gjort, nu kör dom bara på och låtsas som NADA!
JÄVLA PACK är vad dom är!
En fråga.
Varför slutade Robban som Linkans högra hand?
Kan han ha varit bra att ha nu?
Hur ska man vidare tolka Linkans beslut att inte förstärka trots att styrelsen säger sig beredda att frigöra medel i ett sånt läge?
Viktigaste frågan vid gårdagens styrelsemöte: Vad blir det för doppa till kaffet?
I morgon KRÄVER jag, Jarl Mikael Lönnquist, seger mot Rögle!
Kräver...varken mer eller mindre.
Challe sitter förmodligen lösare än en framtand på en öviksbo. Och även om jag personligen vill ha bort honom omedelbums kan man anta att den vedertagna hockeysnackssanningen ('alla spelare haaaatar Challe!!1') förmodligen inte är helt korrekt. Vore han helt fucked i gruppen skulle han givetvis vara borta nu.
Jag hoppas och tror att man fört jävligt allvarliga diskussioner med vissa av spelarna.
Jag antar också att man pratat ihop sig om hur man ska agera på isen, och att gruppen ställt sig bakom detta. Nu finns det inga ursäkter och gömställen kvar.
Åker en enda spelare och alibijobbar mot Rögle kommer jag bli direkt hatisk.
Men visst kan man ha synpunkter på Timrås kommunikationsstrategi. Den är riktigt jävla patetisk. Å andra sidan kan jag svälja mycket, så länge man blir inhalad från den här avgrunden man dinglar över. Ska huvuden rulla ska dom göra det med kliniska, genomtänkta manövrar. Inte medan man springer i full panik. Den tiden kommer.
Slutligen: jag tillhör inte dom som suttit och längtat efter nyförvärv nu. Tycker inte att det gjorts annat än att shoppats/lånats spelare den här säsongen.
Nog nu. Dags för dom spelare som redan är här att underkasta sig och kämpa som hundar. Då går det.
In i skiten!
Det här mötet var "agerandet o reagerandet", att visa att man "gör" nånting. Fint resultat. NOT!
"Vad vi ville veta var hur de hanterar situationen. Vi kände oss trygga i det arbete de gjort; vad de jobbar med på träningarna, den teori de diskuterat och att de har enskilda samtal med spelarna."
Giv mig styrka!
Bragd-Birger: Förväntningarna ang mötet beskrev jag igår,.
Men man kan ju undra:
Varför går man då ut och pratar om att inget får lämnas åt slumpen, varför kan dom inte hålla kä...ten hålla sitt betydelsefulla möte för sig själva då om man sitter nöjd, sådan uttalanden gör att framförallt sponsorer ledsnar snabbare än kvickt. Vet redan sponsorer som kommer avbryta till nästa år beroende på just detta.
Varje blunder dom gör i media drabbar ju dom bara sig själva, man framställer sig och Timrå som inkompetent.
Jag tror nog att styrelsemötet innehöll mer än det ST och Dagbladet får veta efteråt. Om det sedan ger någon effekt är dock en annan fråga.
Man blir mållös när man läser St o Dagbladet,
"Det är viktigt att visa att vi agerar och reagerar" kan vara årets floskel när allt skall summeras senare.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Jag har tröttnat på nedmonteringen och finner ingen anledning att skrika mig i hes i 3 timmar inför döva öron och ha ångest efteråt. Det är bara för dåligt helt enkelt i nuläget. Det finns ingen tydlig struktur eller givna direktiv. Utan nuförtiden skall man bara ha is i magen avvakta. Sådant kan göra mig fullständigt bindgalen.
Jag begriper inte hur man kan ha slutspel som målsättning med en budget 4 miljoner lägre än föregående säsong? Det är lika urbota korkat och naivt som Landstinget som skall skära ner med 700 man på Sundsvall Sjukhus (en nedbantning med 25% av vårdstyrkan) men ändå bibehålla den goda vårdkvalitén. Det faller ju på sin egen orimlighet. Samma sak på Volvo. Man slimmar organisationen fastän koncernen presterat toppnoteringar på börsen i åratal. Vinsterna läggs på groteska VD-bonusar och fallskärmsavtal medan fotfolket på golvet blir sparkade ut i kylan och sedan får de stackars arma satarna som är kvar jobba dubbelt så hårt och dessutom ställa upp och finna sig i att jobba övertid när produktionen går för högtryck vid röda dagar. Fullständigt idiotiskt!
Varför skall lekmän och legoknektar ha ensamrätt på att sabotera det som bevisligen fungerar och är bra? Är de deras experimentslusta som kommer väl till pass gånger som dessa eller vad är det frågan om?
Man blir alldeles matt utav handlingsförlamningen som råder! Man måste kunna kräva prestation.
Tappar vi en 2 målsledning till den här säsongen så vet jag inte vad jag tar mig till...
Att backa hem borde vara strängeligen förbjudet och inskrivet i föreningsstadgarna.
Skriv nytt kontrakt redan nu med Kamil Piros och Peter Nylander. Dessa spelare är enormt viktiga. Kavla upp ärmarna nu och visa lite stake för i h-e Timrå!
Redigerad kommentar
Ambroo: Och då skulle det bli bättre om han sågade hela truppen? Sen så är det skillnad att kritisera efter en dålig insatts som att säga att hela truppen är för dålig.
Förra året fick han skit för att han svarade "det tar vi internt" på frågor om vad som gick fel. Nu när han påpekar fel i media så är det också fel, inte lätt att vara stockholmare.
Man låter det rulla på och hoppas på det bästa..... Varför hade man ens ett krismöte till att börja med, om man ändå inte tänker förändra något?
Redigerad kommentar