1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598471 inlägg · 6213 ämnen

Supportermatchen

Sv: Supportermatchen
Chief: Du kan flasha framför Movve, lovar att han far in med skallen i sargen ;-)

Chief: Då får du ett alldeles eget omklädningsrum och rö´tjut istället för öl som uppladdning!

ernie eagle: Hm, är flashandet ett villkor för det?

Men det är nog det enda jag skulle kunna bidra med iaf. Mina skridskoåkarkunskaper är tyvärr lite begränsade. Lärde mig åka skridskor på sjön hemma tillsammans med en äldre bror och kusin, vilka hade en förkärlek för prickskytte med isklumpar. Det där med att stanna var liksom aldrig aktuellt att lära sig. Människor som hamnar mellan mig och sargen brukar ångra sig. ;)

Chief: Samma här då, men då får du ett gyllene uppdrag, mangla allt i din väg ;)

På´rem vetja! Checka fast dem i sargen och tryck upp deras blöta trynen i plexit, de vågar ändå inte röra en tjej för då smäller det.

Då kommer Hardy Bacardy och Smokey till undsättning :)

Se nu till att lösa en enkel biljett till Sundsvall och snöra på dig rillorna, we need u you now :)

Trust me!

Sen blir det eftersläckning i Sundsvall!

ernie eagle: Tja, är det nåt jag kan så är det att mangla. ;)

Men jag kan nog ta hand om mig själv. Får ju spö regelbundet av de stora pojkarna i klubben. Hm, det där lät inte så tufft som jag tänkte...;)

Jo, nu när Gurra ska spela Supportermatch för första gången så lovar jag att ta hand om honom extra väl. Mamma lär väl titta på.

Ernie Eagle, är du fortfarande för feg för Supportermatchen?

Moverare:

Klenpropp, vifta inte med lampsladdarna dina vi har mycket värme åt dig på matchen jag lovar...om du nu inte fegar ur som ifjol för lite feber hahaha feber vad är det när det är match....

30: Lampsladdar?
Det är ni som bor i Proppskåpet.
Kortslutning?

Moverare:

Tänkte mer på dina armar...volymen på dom lol

30: Det här fan värre än en uppkörning....Poohuuu

30: Ja, ja, ja. Jag använder klubban.

Moverare:

Räcker inte denna match när det blir av...tro mig

Kanske är jag för gammal och trött.
Jag kanske borde vara snäll i år.
Ja, det ska jag. Inte en endaste dum grej ska jag göra. Snyggt och fint.
Så är det någon som vill bråka så får ni hitta någon annan.

Moverare:

Lova det du inte kan hålla??? jojo hahaha

30: Jag ska göra som Ulf Samuelsson och Fredrik Wallberg, krypa ihop som en sköldpadda.
Jag har inte kondition för att bråka.
Säkert!
Snyggt och fint ska det vara.

Moverare:
Inte behöver du krypa ihop som en sköldpadda....fortsätt du att vara den du är.Det är bäst för alla sköldpaddor.

G:s morsa ska inte kolla suppematchen.Jag har frågat henne så jag vet.

Moverare: Feg! Hahaha....

Jag har sagt det förr och jag säger det igen! Kamma dig.

Jag har inget att tillföra därute på isen. Det vore lika idiotiskt att ställa upp i Supportermatchen ombytt som att ställa upp i IDOL och skämma ut sig inför hela svenska folket.

Du vill bara ha ett objekt att skratta åt men så jävla roligt skall du inte få det.

Det räcker till att du lustfyllt fick njuta i somras på Drakkampen.

Men sånt är väl du för feg för att ställa upp i - PAJAS!

ernie eagle: Men Magnus, jag skulle inte alls skratta åt dig om du spelade Supportermatchen.
Däremot skulle du få ett par armbågstacklingar, en och annan cross checkin och kanske en liten knätackling.
Naturligtvis i all vänlighet.

En snabb fråga bara, vart ska man vända sig för att slipa skridkorna.

NR_9: Sportaffär eller om du lyckas pricka på någon snäll materialare på isladan ..

NR_9:

Prata med Brynet...

Moverare: Vi syns i derbyt i vinter. Jag vet redan hur Timrås ledartrio kommer att se ut. Med blir med 99% säkerhet jag, Rolle Westin å Jonte Hedström som kommer bära fram våra grabbar till ännu en skalp i E.ON Arena.

Nu har vi fått vittring och blodsmak i munnen. Det är ju riktigt kul att vinna. Så varför inte fortsätta nu när vi fått upp farten och ångan.

Puss å kram!

ernie eagle: Konstigt att du har koll på ledartrion då ingen av oss som håller i det har någon som helst koll på hur det blir än.

Har nyss haft möte ang. matchen och i år hålls den ju i E.ON arena, förutsatt att vi får istid men det ska inte vara några problems.

Som ni då säkert förstår så är inget datum spikat men det kommer att röra sig om mitten/slutet av December som vanligt, alternativt någon utav de första dagarna i Januari.

Ni som vill vara med och spela kan höra av sig till mig eller Frella så skriver vi upp er för att sedan gallra ut tillsammans med Sundsvalls Mats Edström för att få fram så jämna lag som möjligt!

actionleif: tycker iofs att personer som överhuvud taget lyssnar på Markoolio borde bojkotta sig själva....undantaget personer under 12år.

actionleif: Skall du börja tjafsa om det nu oxå? Nu får du ge dig. Vart vill du komma?

ernie eagle: Tänker inte tjaffsa .. påpekade bara att det var konstigt.

Norden_AN: Jag svarar i denna riktiga tråd :)

Vi har inte fått något datum för matchen än .. kommer nog när som helst

Moverare: nu börjar det dra ihop sig!

www.tikare.se/nyheter/?nid=312

actionleif:
Om man inte stått på ett par skridskor på ca 22 år, platsar man då?
;-)

actionleif: Synd att man är så bra, annars hade man ju kunnat delta. Men man vill ju inte åka runt i åttor runt slösupportrarna.

TIKbiff: Glömde skriva att vi kommer anordna minst ett träningspass oxo .. det får visa sig då ;)

nectis: Det krävs ju iofs inte så mycket för att åka åttor runt Moverare..

actionleif: Haha, nej kan tänka mig det. Men en annan är ju i sina bästa dar fö fan. Hockeyträning varje dag med Ånges J18 kan bara bli inte bli bättre.

actionleif:

Nja, det är ju ganska långt! ;-)

*säger jag utan att veta*

actionleif:
Hmmm!

Jag äger ju ett par skridskor..
Men mer finns inte att tillgå!
Jag skulle säkert platsa i HC Z.
32 år sedan jag spelade hockey,. :-D

Janken:
Själv skulle jag nog fungera som en plugg mellan stolparna, lycka till att få in en puck där :-D

TIKbiff: Kan Backlund luras upp på läktaren och köpa korv så ska det väl inte vara omöjligt att göra sammalunda med dej :-)

Mats Edström:
Räcker med att säga att det finns korv :-)

Det finns fortfarande chans att ta en plats i laget!

Läs www.tikare.se/nyheter/?nid=312 för mer information

actionleif: När är laget uttaget och klart?

tjobba: framöver.. ;) har inte satt någon deadline än .. vill vänta in tider för matchen först

22 December kl 19.15 kommer matchen att spelas!!

actionleif: Då tackar jag för mig! Kommer inte vara supportercoach i år! Jag prioriterar kärleken och åker norrut den dagen för att medverka på en födelsedagsfest och ladda upp inför julen.

Trist.

Men lycka till grabbar!

actionleif:
Gäller å ladda ifall man hamnar i klacken ?

www.youtube.com/watch?v=Q_TB2G07Si8

Imorgon kommer truppen att släppas så håll ut!

Truppen är nu släppt!

Håll till godo: www.tikare.se/nyheter/?nid=330

OBS! Moverare kommer att spela för Sundsvall i år igen .. Ingen vill väl missa när han åker på stryk i år igen?

actionleif: Törs vi hoppas på jämnare lag iår?

Hockeypucko: Ifjol var det jämnt också .. men nu har vi suttit på ett möte och tagit ut vad vi tror är två jämna lag

Jag och actionleif har kommit överens om att inte bråka med varandra i år.
Däremot har vi kommit överens om vilka vi ska ge oss på i respektive lag.
Vi tror att publiken vill ha omväxling.

actionleif:

Klart man vill se årets match, hörde på Domustrappan att du lagt på dig extra muskler i år.
Vart går intäkterna i år?

« · 634121 · »