Enligt actionleif så kommer det att tryckas upp 50 eller 100 tröjor. 25 eller 50 av dessa kommer förmodligen att vara röd och ha vit text och de andra 25 eller 50 kommer förmodligen att vara beige och ha svart text! Det som är 100% klart är iaf det blir en begränsade eller svårt begränsade upplaga som kommer att var färdig till försäljning lagom till SCA-cupen.
Moverare: Det är ju en tolkningsfråga, men nog tycker jag att 50 tröjor är en svårt begränsad upplaga i jämförelse med 100... Känns som att det är dubbelt upp då.
Kan tillägga att förhandsbokningar kan mailas till mig .. med namn och storlek samt vilken av färgerna ni önskar (kan bli så att vi bara kör på ena alternativet)
Ska ordna det med antalet och färgerna imorgon med tryckeriet, så priser och mer info kommer imorgon!
ernie eagle: Ja fast hockey och Italien då? :p Jag antar att allt handlar om skönssång på fotbollsläktare. Som smittat av sig till ramsor på fotbollsläktare i Sverige. Sedemera även till hockeyrinkarna. Och nu på t-shirts!
Undra om det står Materazzi "surströmming" eller Alessandro "älgjägare" del Piero på italienska fans tröjor :P
Frella: Jag vet inte om du köpte musmattan Fredrik och jag gjorde. Där står Timrå IK i rejäl storlek, men det är klart vi frågade och fick tillstånd från klubben att tillverka den.
Per HApps: Det ska jag försöka förklara för dig så enkelt som möjligt... Det är inte jag som trycker tröjorna !!! Det är fortfarande en kille som sitter i Sundsvall som trycker dom och han har satt priset 99 kr / t-shirt. Varför skulle då JAG ta 150 kr ?? Om du lägger ner tid och pengar på något, skulle du då vilja att någon annan än du själv drog in vinst på det du sålde ??.
-Gurra-: Tror att det som upplevs som lite jobbigt för PH är det faktum att "dina" tröjor konkurrerar med de som han är delaktig i försäljningen av, de vars syfte är att dra in ack så välbehövliga slantar till SK.
mikenomad: Samtidigt är det ett bra initiativ att sälja något i dagens läge helt utan vinst för någon. Man bjuder helt enkelt på det arbete/adm som blir och de som vill köper tröjan för en mycket billig penning.
(tycker inte att 150:- för Rosso tröjan är dyrt för de som gillar den).
mikenomad: Ser det knappast som konkurrens då i princip alla tröjor är förhandsbokade..
Det är ju kanon att han tar fram tröjor, egna initiativ är det inget som helst fel på men visst vore det fint om det samtidigt kunde rendera i en liten slant som antingen kunde bidra till TIFO eller ex. resor.
men som sagt: Bra med egna initiativ gurra!! mer sådant tack.
actionleif: Nä, men jag tror ändå det är där skon klämmer för PH. Han har ju hela tiden fikat efter info kring var ett ev. överskott på "gurra-tröjorna" kan tänkas hamna...
Så, då har jag äntligen fått tummen ur och beställt lite matchtröjor. Som guldmedlem beställde jag den signerade av årets och passade på att beställa en signerad av fjolårets (barn). Kan rekommendera framförallt fjolårets då de säljs ... | Läs mer