1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581684 inlägg · 6215 ämnen

Tallar och t-shirts

« · 299787 Till forumet


Sv: Tallar och t-shirts
rådbjer: Bra förslag.

matsby: Precis min mening. En italiensk tröja vore något för det lokala fotbollslaget isf, men inte för hockey. Dessutom, Lill-Strimma borde man inte vanära.
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Captain Crash:
Visst, pizza finns det. Men dom som äger pizzerian är med all säkerhet från Turkiet.
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
matsby: Ett litet steg mot att vara orginella är det iaf.. Finns det förresten ingen pizza hos någon av dom lokala degerierna som heter Timrå IK? Letar efter ett halmstrå till koppling mellan TIK och Italien..
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
matsby: Måste man förstå allt då? :))
Mitt förslag är: Madre Nikola, roccola fetuccini!
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
pettsson: Man skulle helt enkelt haft en engelsk och en italiensk tolk =)
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Madde:
hmm..håller nog med dig där, varför ha en t-shirt med italienska som ingen förstår?
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Frella: Jo, det var bättre. Men då verkar det som om babelfish ger upp. Det blir konstiga översättningar. Men jag översatte "still stands" för sig själv och då blir det:

i heroes vengono e vanno ma timrå ancora basamenti

Men jag tror i det fallet att det är mer korrekt att säga "is still standing", men jag vet inte.
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
pettsson: "but Timrå still stands" är inte det bättre?
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Den brinnande pippin i souvenirshopen gillar iaf jag...

Vad har italien med ishockey att göra? Förutom inspiration till tifo.
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Smokey: Fritt översatt med hjälp av babelfish så blir engelskans:

"Heroes come and go but Timrå lasts"

på italienska:

"i heroes vengono e vanno ma Timrå dura"
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Den där T-shirten jobbades fram för över ett år sedan av en "banjoispererad liten grupp) i grundutförandet... Tanken var att ta fram en lite "underground" T-shirt som skulle tryckas upp i en väldigt begränsad upplaga. typ 20-50 st. Och säljas för supporterklubbens räkning. Misstänker att det är världens första Italienska hockey T-shirt med spagettiwesterntema...

Översättningen (som inte är så enkel med bla smeknamn översatta till Italienspråket) fick vi hjälp med från en glad tjej som varit boende i Italien många år. Det är således en del syftningar som säkert förstås eller anas bättre i Italien än i rak översättning;-) Texten har bollats via fax, mail och telefon... Vete fan om det inte var comradio också.

T-shirten försvann sedan i Indiana Jones berömda lagermagasin... Kul att den nu åter dykt upp.

Jag har i alla fall inget i mot att TIFO-gruppen tar vinsten för försäljningen. Men det vore bra om T-shirten går på expertgranskning först. Låt några italienare och andra språkbegåvningar ta en titt! Sedan beställer jag 5 stycken direkt. Och skit i det vita på armar och krage. Det har bara en förmåga att bli "grått" efter en kort tid. Kör med en röd T-shirt och vitt slitstarkt tryck rakt av. Man kanske skulle lägga till något under de utvalda hjältarna (med smeknamn) om att: "Hjältar kommer och går men Timrå består"
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Nu är vi väl serieledare va?
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Flip: Klart och färdigt...det är kärlek det! Säkert en riktig skräpmatch, men 3 pinnar!
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Ambroo:
Jahapp 3poäng, sweet. Bara njuta nu...ses grabbar
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Flip: Inte! Det vet du =)
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Ambroo:
2230 Hockeykväll

inte missa =)
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Flip: Ops, den får man icke glömma... Japp...ska bli najs att se!
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Ambroo:
Ja om vi bortser från Braveheart =) men visst sweet idag med hockeykväll? äre det idag föresten?
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Flip: Som på bio vettu...alltid lyckliga slut...;)
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Swordster: På T-shirten menar jag...
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Ambroo: Ja höörudu, det vet jag inget om. Jag har inget med tröjan att göra. Har bara gjort ett förslag till "rättstavning" och förbättrad(?) översättning. Robban Carlsson är dock också med....
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Ambroo:
ÄCKLIGT SKÖNT!!! 3p från Danmark, oops mena Malmö..... =)
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Ambroo: 27.44 2 min Timrå 14. NORDGREN, Niklas TRIP Han är med...
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Granloboy: Varför är inte Nordgren med?!
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Crippe 3-1!
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Bergius: Som det ser ut nu står det på framsidan ungefär:
Timrå
Heja beväpnade!(?)
Rödd Vit!

Och på baksidan:
Hjälten
Röd vit
Lennart "Strimman" Svedberg"
Åke "Tåget" Söderberg
Bo "Brödbiten" Berggren
Jan-Erik "Biffen" Nilsson
Henrik "Z" Zetterberg
Markus "Bulle" Matthiason
Pär "Den styve" Styf
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Granloboy: Är du inne på Italienska? Kan du översätta tröj-texten till svenska ? har ingen aning vad det står.
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Kan den eller de som har tagit fram TIFO t-shirten kontakta mig, om inte mina mejl gått fram. Jag har kört lite välbehövlig italiensk rättstavning för trycket...
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Wow! Classic line-prylar i supporterbutiken = en våt dröm som kan bli sann? Klart som korvkiosk att det kommer att sälja som smör.

Och visst SKA det finnas åtminstone en t-shirt med gamla fina talloggan. Hjälper gärna till att ta fram en sån, bara jag får tillgång till ett bra orginal att jobba med. Typ en stor dekal att scanna.

Men inte ska talloggan modreniseras inte. Tok heller. Kan ju bara bli sämre det. Back to basic! Ett skräckexempel är ju den hybrid som dök upp under 90-talet.
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Johan: saknar gunno dessutom....
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Johan: iofs...*L*...äkta timrå-humor kanske...ja, helt avig är jag inte utan jag kan nog vänja mig!
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
rupert: Tyckte det var det som var det sjukt roliga med t-shirten. Lite osannolik...
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
rupert: Italien hockey måste va ungefär som hawaii hockey va? :D
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Johan: personligen har jag liiite svårt att acceptera kopplingen italien och hockey....förutom fenomenet tifo då...
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Den föreslagna tifo-t-shirten gillas! he he
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Bergius: Webshopen visar tyvärr inte hela sortimentet. Shopen i arenan visar fler prylar. Det fanns däribland en huvtröja i classic-stil som föll mig i smaken. Så nästa match ska jag köpa min första officiella souvenir sedan 1997/1998. Så en uppryckning har helt klart skett. Hoppas det kommer mer classic-prylar! Då behövs kanske inget tall-uppror...
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Kollade nyss in i webshopen. Det ser illa ut, riktigt illa. Isskrapa, flagga, T-shirt (röd med logo) osv ska man fan ha betalt för att visa sig med. Det är verkligen tråkigt att en förening som nu är på frammarsch ska ha det hära fula klubbmärket, finns inte många i ES som har fulare. Visst behåll örn-souvenirer åt dom som tycker det är tufft. Men plocka bort varenda fjäder från klubbmärket. Retro tröjan förra året blev ju en storsäljare. Vill dom inte sälja souvenirer eller?
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Kan tänka mig att godkänna den nya halsduken, resten ger kväljningar i osmaklighet.
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Andy/Marcus: Bra initiativ! Jag skriver på!
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Marcus: Härligt. En bra start.
TIMRÅ IK - LOUDER THAN BOMBS
(Ja vet, en liten stöld från The Smiths)
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Andy: Jag kan ordna en hemsida för ändamålet. Ett nytt upprop vore på sin plats. Vi låter det pågå under hela säsongen och överlämnar sedan en diger lunta namnunderskrifter till klubbens ordförande. Det här är något jag brinner för!

TIMRÅ IK - DEN BORTGLÖMDA KLASSIKERN
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Marcus: Jag är helt inne på din linje! Någonstans måste vi börja och jag är på.
Ett shysst upprop till marknadsavdelningen, ett arrangerat talltifo, alla i klacken iförd kapanens mask mm, mm. Möjligheterna att påverka är många.
Det bästa alternativet är kanske att ta fram ett par, tre alternativ och med Timrås tillstånd få testa dessa i butikerna, alternativt direktförsäljning. Utgången skulle sedan kunna utvärderas och här är jag säker på att ingen skulle bli besviken.
Granloboy kan säkert bistå med framtagande av orginal och sedan fattas bara att söka upp snygga tröjor etc till vettiga priser och bra kvalite.
Vill samtidigt passa på att tacka för länktipset till souvenirsidan. Där hittade jag en kylskåpsmagnet, flasköppnare och nyckelring som föll mig i smaken! Om detta får fortgå kommer ni se mig naken i vinter...
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
matsby: Ja vad ska man säga. Det känns som att alla souvenirer gått genom en stans-fabrik som pressar på örnen på allt den ser. Ska det vara nödvändigt det?

Kan det vara så att vi återgår till detta ämne eftersom vi inte har något annat att klaga på? Allt annat med Timrå är ju kanon. Kan liksom inte bli bättre. Nu har vi bara detta orosämne kvar. Varför är man så envisa med att inte ta tillvara på die-hard-fansens önskemål? Det tycker jag att klubben borde ta itu med. Fakta: 95% av MINA fellow TIKare är örnmotståndare.

Var det ingen fler än mig som fick rysningar då ni såg Kapanens mask på Canal Plus?
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Andy:

Tallarna i nyutförande tack.. som på målvaktshjälmarna, samma märke men med snyggare utfört skulle vara skitsnyggt...
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Andy: Ett av de viktigaste inläggen på länge. Vad händer?
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Andy:
Kolla in länken,,webbshoppen uppdaterad..
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Andy: Jag var in i shopen i arenan under matchen. Glädjande nog så fanns det någon classic-pryl. Dessutom fanns det några prylar där inte örnjäveln fanns med där det bara står "Timrå IK". Kan det vara ett tecken i skyn om att det kommer mer? Mer tallarna kommer vi nog inte få se tror jag. Isåfall måste vi supportrar sätta mer press skulle jag tro. Det går inte att fortsätta att diskutera här i gästboken eller ute i stugorna. Ingen i klubben lyssnar ändå. Något måste göras! En folkrörelse måste startas!

Vilka är med på att försöka påverka för att införa tallarna på supporterprylarna? Observera att jag bara skriver "på prylarna". Vi har ett steg i taget. Om det slår väl ut så finns det knappast någon anledning att ha kvar örnen, eller hur?
Kommentera

Sv: Tallar och t-shirts
Andy:
i tisdags var jag in i den nya souvenirbutiken i ladan,,förlåt arenan.
det börjar ta sig på souvenirfronten, tror våra tallar snart kommer, det är bara en tidsfråga :-D
Kommentera

Tallar och t-shirts
Tröttsamt eller ej, men det är nu återigen dax att dra igång en ny glödhet tråd angående Timrå IKs embarmligt dåliga souvenirprofil.
Kan inte supprterklubben trycka upp några hundra tröjor med den gamla loggan på bröstet där allt överskott givetvis går till Timrå IK?
Kapanen har ju redan taget en aktiv ställning i frågan i och med årets mask (vilken hjälte).
Kvällspressen rankade igår Timrå som Sveriges hetaste lag med ett fantastiskt supporterstöd.
Trots detta finns det idag inte en vettig pryl att köpa (om jag bortser från de ursnygga TIMRÅ IK från förra året av vilka alla de fem jag köpte är söndertvättade).
Detta sorgliga faktum gör mig mörk i synen och jag inser hur oproffsigt Timrå IK - TROTS ALLA FÖRUTSÄTTNINGAR - sköter sitt varumärke.
Jag älskar att läsa intervjuer och krönikor på hemsidan (Sjögrens var förövrigt lysande), men jag saknar en ingående intervju med någon ansvarig från Timrå IK Marknad som kan ge oss törstande supportrar en inblick i hur strategin ser ut angånde varumärkesprofileringen. Detta skulle i alla fall jag tycka vara en oerhört intressant läsning.
Kommentera

« · 299787