1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598919 inlägg · 6213 ämnen

Tik Fans ska väl hålla ihop!?

Tik Fans ska väl hålla ihop!?
Hej, jag skriver sällan här men nu känner jag att det behövs.
Jag tog med min flickvänn på matchen mot Södertälje trots hennes protester om att hockey är skit tråkigt osv. Men det ändrades ju snabbt efter Timrås fina insats och glad är ju jag för det eftersom hennes inställning till hockey & TIK har ändrats till något possitivt!

Men tyvärr så är det tråkigt att det är själva publiken som fick henne och även mig att bli... ja vad ska man säga, förbannad och besviken. Visst är det trångt på ståplats och det är svårt att få plats. Men när det är 4500 på matchen så ryms det bra nog tycker ivf jag - vem har inte varit på en match när det varit fullsatt och folk har kunnat samsats om platser utan att gräla - det är ju bara att tränga ihop sig lite och samsas?

Alla är ju på matcherna utav en anledning - att älska Timrå IK och se våra grabbar vinna på planen och framför allt heja fram dom till seger. Men att bli nerknuffad av någon aggresiv fyllskalle hör inte till hockeyn tycker jag. På hockey rinken håller laget ihop varför kan vi inte göra det på läktaren också?

Kan ju säga som så att nästa gång jag går på en match sviker jag klacken och bänkar mig på sittplats itsället - det är inte värt att ta skit från nån och få hela matchen förstörd pga det.

Sv: Tik Fans ska väl hålla ihop!?
adhesive20: I och med elitserien har det tyvärr kommit element man inte såg i division 1-lunken. Dessa tar hockey som en förevändning att dricka sprit och är otrevliga och störiga. Tyvärr har nedskärningarna av ståplats gjort att dessa snåla medgångssupportrar (Ja, de är nog de första som sviker...) kommit in i klacken och sprider dålig stämning (Har själv stött på tre miffon på en annandagsmatch mot MoDo och det var mycket nära det small, och då är ändå jag en patetiskt timid och konflikträdd person...). Jag har sagt det förr och jag kommer fortsätta upprepa det tills den nya arenan är byggd:

Fram för en avspärrad del där bara medlemmar i supporterklubben får stå!!!

Ut med packet!!!

Redax 2: Såg själv ett två TIKare utanför arenan efter SSK-matchen som inte var speciellt bra polare..... den ene (som jag vet vem det är) var av någon anledning väldigt förbannad på den andra killen.....

BlackBay: Jag tycker i allafall att om man håller på
samma lag så ska man hålla ihop jag håller helt med Redax2.

////Rasmus89 ansvarig moderator för Mora IK's GB

BlackBay: Det kan ju även vara intern gruff. Alla kan ju inte älska alla här i världen, även om man håller på TIK... Dock blir jag som sagt sk-tförbannad när folk ganska fulla forcerar sig upp på en läktare och är otrevliga mot de som påpekar att det faktist är fullt där uppe. Väl uppe står de och svajar och tar stöd mot folk hur som helst. De stackars två tonårstjejerna (föredömligt klädda i matchtröjor) såg tämligen förskrämda ut när en fyrtioårig "civilklädd" gubbj-vel (finner inget snällare ord...) som stank sprit kom svajande...

Det är väl klart att det blir an massa fylla när ishallens egna pub är öppen vid matcher under vardagarna.

Alkohålförtäring under vardagar bör endast vara tillåtet i restaurangdelen. INTE i puben för den delen bör hållas stängd.

Redax 2: Vi ska väl ändå inte hålla på och göra skillnad på folk??
Alla (med viss reservation för de värsta fyllskallarna och de som förstör genom att skämma ut föreningen) ska vara välkomna att se på ishockey! Sen är det faktiskt inte helt gratis med hockey.

Avspärrad del??????? Vad är det du vill åt? (För mig låter det som värsta moderatfasonerna) Vadå, ska ni sk. trogna stå där och fortsätta beklaga er över alla som du kallar medgångssupportrar.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen - dom enda man kan klaga på när man står i ishallen, det är dom som INTE är där!

Krossa Djurgår´n!!!

Dream Team: "Jag har sagt det förut och jag säger det igen - dom enda man kan klaga på när man står i ishallen, det är dom som INTE är där!"

Jo, visst är det så.
Men man kan oxå säga att om man står i en klack och inte ens klappar händerna. Då har man hamnat fel och bör ställa sig någon annanstans nästa hemmamatch.

Jag tror inte att det skulle vara så dåligt med en avspärrad del för klacken och dess medlemmar som är villiga att sjunga med i ramsor och klappa händerna. Det skulle förhoppningsvis höja stämningen i hallen.

DIF-TIK 2-3 e.str.

Skarin: Risken med att ha klacken på nåt separat ställe är väl att dom som tvekar att delta när klacken sjunger, blir ännu mer tveksamma och förblir tysta. Det är nog lättare att lockas med om man redan står nära klacken....

Jag tycker inte det finns mycket att klaga på när det gäller stämningen i hallen. Många åskådare lider nog fortfarande av frossa efter fjolårssäsongen och har inte kommit igång än...

Dream Team: Jag vidhåller att är man så otrevlig som de där var, då skall man ut.

Vad jag vill åt är en samlad klack där de står som vill skrika och leva rövare och man slipper fyllon och de som tycker det är töntigt med TIFO:n. Där folk står som håller upp stripes, och inte störs av en flagga. Folk som inte ägnar halva matchen åt att dissa vissa spelare. Folk som hellre hejar än gnäller. För mig är "Södra" klackens område och kommer man dit så står man i klacken, arbetar med och inte emot. Skriker efter bästa förmåga och gör sitt bästa... Märk väl att här finns plats för alla (ung, gammal, rik fattig, ful, snygg etc) bara man är MED i klacken. Vill man imitera guldfisk eller tycker att det är jobbigt att det kommer konfetti i håret kan man stå någon annanstans...

Som Du vet är jag exil-supporter (Således skulle jag inte stå där särskilt ofta...) men det är alltid lika trist att komma hem och upptäcka att det kan vara mer tryck på bortaplan än hemma (om inte decibel så i intensitet)... Se att det är mer flaggor i Bofors än hemma... Vad är förklaringen om inte att på bortaplan klumpar man ihop sig, på hemmaplan står det alltid fickor av opassiva mellan de som vill skrika. Samordningen och stämningen blir sämre...

Om det är moderatfasoner att vilja ha en bra klack, så OK. Då är jag väl midnattsblå då...

...passiva menar jag ju, men det förstod Ni nog...

Dream Team: Alldeles riktigt.
De som tycker att stämningen i hallen varit dålig i de här två hemmamatcherna vet inte vad de snackar om.
Vi måste komma ihåg att akustiken inte är den bästa. Vi får liksom jobba i motvind hela tiden.
Har man detta i åtanke är det bara att konstatera att vi skapar en bra stämning.

« · 125568