{9386}: Ett problem som jag ser om Bofors vinner denna matchserie är att risken finns att Brynäs åker ur och Bofors till SHL så blir det endast 2 Norrlandslag kvar i SHL, det främjar inte hockeyn i norr.
Knylan: Jag vet inte heller vad det innebär men skulle gissa att det finns ett ekonomiskt incitament för både klubb och spelare om det blir så att han kommer. Men jag tycker det är ett jävligt konstigt koncept rakt igenom med namngivna spelare.. Kan köpa det för juniorer men inte seniorer
JoseGonzales: Jag förstår inte riktigt hur den där cirkusen fungerar. Sportcheferna sliter som fan vid transferfönstrets stängning för att få in en ”namngiven” målvakt. Någon form av ekonomisk kompensation måste ju rimligen utgå i och med att den målvakt som nappar på det måste hålla sig igång, eller åtminstone hålla sig anträffbar. Under ett coronafritt år passar det ju inte riktigt att pipa iväg till Thailand i en månad det första man gör efter säsongen med sin ordinarie klubb tagit slut.
{297}: Haha jag förstod det, men ville bara klargöra. Alla andra spelare i löven sitter på övre etaget på matcherna vad jag förstått men Belov verkar ha sprungit runt lite överallt. Han är dock skadad vad jag förstått så han hade nog inte spelat ändå. Säkert det som fått honom att dricka också..
ionloo: Det är svårt att uppbåda den minsta oro kring att JJ inte ska klara av det matchandet, ärligt talat. Jag vet inte vad han gör rätt men han är nog extremt ekonomisk i sin spelstil. Så som det ser ut just nu kommer han gå igenom ytterligare en hel säsong utan att ha missat en enda match.
Hade man hållit på Löven däremot, då hade jag nog ojat mig ganska så rejält. Går Poulin sönder så har de Isak Mantler bakom, och deras tredjekeeper är Erik Källgren som lirar i Växjö. Det är större chans att Kenttä får dra på sig målvaktsgrejerna igen än att de ska hinna få loss Källgren innan vår finalserie är avslutad.
JoseGonzales: jag försökte bara göra mig lite lustig, du har så klart rätt. Men snacka om oansvarigt beteende, att diskvalificera sig själv på det sättet från spel.
Rip Kirby: "Det är ingenting som vi vill förknippas med, att man bryter mot restriktioner som vi har i laget" - fan Kenttää håller ju snart Abris klass. Hur menar han? Går det bra att bryta mot andra restriktioner?
{297}: Problemet är att om ryssen på isen är och umgås med folk utanför laget på fyllan så kan han dra in smittan i klubben vilket skulle resultera i att vi inte kan spela slutspelet.
Röda Tallen: känner JJ sig fräsch så står han nog alla kvarvarande. Finns ju ingen match man kan riskera med en matchkall Ohre mellan stolparna och nu så blir det ju rätt lång vila till söndag för JJ också. Går andra serien till 7 så har nog vinnande laget där mer att fundera på gällande målvaktsval med så lite vila.
Röda Tallen: vet i tusan om det inte vore tjänstefel att inte spela JJ. Inte bara för att han är uttalad 1a (sådana måste man bänka i en finalserie ibland - Lex Svedberg), utan han visar ju dessutom form och det känns som han växer undan för undan.
Tycker du verkligen att vi har råd att ge motståndaren en sådan fördel att vi "vilar" vår bäste spelare hittills i slutspelet?
4 matcher på 5 dagar. Bör inte Ohre stå minst 1 av dessa? Känns som man bör tappa lite fokus och reaktionsförmåga med så många matcher på kort tid. Speciellt som målvakt.
El Maco: Snygg jämförelse! Det som dock gör mig lite orolig är väl att vi verkar ha ett (1) sätt att spela. Både AIK och VVIK var rätt duktiga på att stänga ner oss. Med en vassare moståndare så kanske det skulle se jobbigare ut för vår del. Men som du säger, ska framtida motståndare lägga om ifrån spelförande till bussparkering så kan det krackelera i och med den förändringen.
Hur som, final snart och det är nu det gäller. Blir oerhört intressant att följa finalserien. Jag hoppas verkligen det går att klämma ur några % ifrån var och en i laget. Känslan är att det inte är förrän mot slutet som laget kommit igång och jag hoppas den trenden fortsätter så.
Laken: "En som har missat de senaste matcherna är den förre Modo-spelaren Nikolai Belov då 33-åringen har dragits med skador den senaste tiden – då har backen hållit sig aktiv med andra aktiviteter.
Västerbottens-Kuriren rapporterar nämligen att klubben har inlett ett personalärende då en spelare i klubben har brutit mot restriktionerna. Tidningen uppger att det handlar om Nikolai Belov där backen har varit ute och festat mitt under vårens jakt på SHL.
– Det är ingenting som vi vill förknippas med, att man bryter mot restriktioner som vi har i laget. Vi har gjort ett personalärende och kommer att hantera det, säger Kenttä till Västerbottens-Kuriren".
EXPLORERSMÅLAND: Jennifer Engström från twitter: Timrå har återhämtning/frivillig träning idag (inte match förrän lördag). Hör att Dahlén mår okej och att man är hoppfull för att det inte ska vara allvarligt. Men han ska fortfarande ... | Läs mer