Nu är jag inte bara den lyckligaste personen i Växjö. Jag har också det särklass snyggaste huset. Det hänger en matchtröja i varenda fönster på nedervåningen. Och där får dom hänga hela långhelgen!
Zäta75: Enligt Madhawk har Lander 3-4 olika klubberbjudanden från Schweiz att ta stälnning till och det ser ut som att Timrå får vänta ett tag till. Förhoppningsvis är inte sista ordet sagt.
Andersson: Dock vet jag att Anton vill spela i Timrå nästa säsong, en stor anledning är att sonen Viggo börjar förskola. Dock kan det bli Schweiz 1 år med tanke på dom stora pengarna han erbjuds. Men tror dock han väljer med hjärtat. Känns inte som han är sugen att vara ifrån familjen en säsong.
Gillar verkligen Sebbe O, men vi behandlade han med all respekt när han valde SHL före TIK för att sen välja Bjästalaget. Hoppas valet värmer, kan vara ett val av karriärdödande slag. Sen även vill jag slå ett slag för Bratten som ville stanna men hade detroit att lyssna på och göra en korkad resa i något skitlag i Finland, Detroit gör inte mycket rätt just nu.
Nubben bekräftar Liljegren idag, blir nog bra, hoppas på riktigt spets i tex Lander+ nån fler, känns som lite bättre fre sida som en senast vi gick upp, om vi går behålla det vi vill, och lyckad landa 2_3 namn som verkligen spetsar laget
Puckat: Hade Harde signat för Hv bör man nog ändå ställa sig en fråga vilken roll han ska ha, gillar harde men han har en del att bevisa. Känns som vi är i förarsätet där. Per Svesson känns som världens BÄSTA Svensson, vart har du varit?
Linkovich: Hade faktiskt inte haft något emot att ha Freddan kvar. Tycker han har växt för varje säsong. Förra gången vi var i Elitserien så hade han väl inte så bra förutsättningar men förmodligen blir det bättre denna gång. Tror det kan bli bra.
Kerstin_k: Kommer ändå sakna hockeyallsvenskan lite, känns mer ”rock än roll” än shl. Tror inte Växjö har någon motsvarande till Sture? Jaja, känns ändå lite symboliskt att vi möter hv i hissen med tanke på skenor och interferens i målgården.
{297}: Tror tyvärr att det inte ens är 50% av nästa säsongs lag. Vi har sannolikt lite kvar här att skriva och skvallra om... Som ja sa tidigare så hoppas jag att Nubben trollar lite, t.ex med Lander men även med något vi inte har spekulerat i eller kunnat drömma om... Kanske inte McDavid men Draisaitl har gått lite sämre denna säsong, kanske dags att dra sig tillbaka? Kanske lika bra att redigera och poängtera att Draiseitl var ironi. Inget jag hört från en grannes kusin som var ihop med någons moster för 13 år sedan.
Haha jag kan knappt tro detta, vilken underbart genomförd säsong. 2 Perioder fick man fira och vilket firande, grattis till alla oss, Så JÄVLA välförtjänt!!!!
Puckat: du hade väl för fan kunnat sprida ut det inlägget i portioner över en tidsperiod om 3-4 månader? Vad ska vi prata om hela sommaren nu när du precis sammanfattat HELA silly-säsongen? 😅
Ahpl: Man är lite tom efter en sån här urladdning. Intalade mig själv hela dagen att det här skulle bli Björklövens bästa match i finalen, att det skulle bli svårt för Timrå att knyta ihop det. Men jävlar vad fel man kan ha. 5-fucking-0! Utskåpning, utklassning och kross.
Hatten av för både Wallson och Andersson. Ödmjuka förlorare och stort att berömma hellre än bortförklara.
Det var aldrig ens nära ikväll. Inte en enda gång. Är så oerhört imponerad av LAGET Timrå. Man har varit bäst i 5 mot 5, bäst i boxplay, bäst i att täcka skott, bästa i poängprotokollet, bäst i plusminus, bäst i stort sätt allt. Hela säsongen. Och när allt sätts på sin spets gör man sina fem bästa matcher för säsongen. Ja, fem matcher. För i ärlighetens namn var man bättre än löven i första också.
Wow. Vet egentligen inte vad man mer ska säga mer än det. Vilken underbar kväll det här blev!
Kontrakterade 2021/2022: Jacob Johansson Jacob Blomqvist Christopher Liljewall Sebastian Hartmann Jens Lööke Jacob Olofsson
Prio att kontraktera: Viktor Lodin Albin Lundin Jeremy Boyce Marcus Hardegård Albin Carlson Per Svensson Filip Westerlund
Rykten på nyförvärv: Claes Endre (AIK) Viktor Liljegren (Västerviks IK) Sebastian Dyk (HIFK)
Intressanta Free Agents: Anton Lander (Lokomotiv Yaroslavl) Magnus Pääjärvi (Dynamo Moskva) Mat Robinson (CSKA Moskva) Sebastian Erixon (Färjestad BK) Andreas Borgman (Tampa/Syracuse) Hampus Larsson (Linköping HC) Didrik Strömberg (HV71) Emil Pettersson (Växjö Lakers) Tom Wandell (Djurgårdens IF) Simon Hjalmarsson (Frölunda HC) Petter Emanuelsson (Luleå HF) Jack Connolly (Luleå HF) Erik Andersson (Rögle BK) Arvid Lundberg (Skellefteå AIK) Ludwig Blomstrand (Södertälje SK) Maksim Matushkin (Tappara) Max Görtz (Grizzlys Wolfsburg) Fredrik Forsberg (HV71)
Under kontrakt men med oklar framtid: Anton Strålman (Florida Panthers) Frans Nielsen (Detroit Red Wings) Victor Brattström (KooKoo)
Sputnik: Ryktas i Expressen att han erbjudits två årsförlängning, hoppas även på Dahlén den äldre, tycker att han har ingivit ett enormt lugn i gruppen
Grattis till ett välförtjänt avancemang! Då kan jag räkna med en massa dryga Timråsupportrar i Brynäsboken nästa säsong men det brukar ge sig efter tiotalet matcher!😉
Stort grattis till välförtjänt avancemang! Roligt att få tillbaka ett klassiskt lag till högsta serien, och roligt för alla aktiva fans på detta forum. Väl mött till hösten :-)
Smörgåsen : Absolut, håller med! Men vi ska också veta att vi ökat både i antal och engagemang sista åren. Det går åt rätt håll, definitivt! Vi var kassa, är typ bra nu och ska bli bäst, så småningom. ;)
Jag har också det särklass snyggaste huset. Det hänger en matchtröja i varenda fönster på nedervåningen.
Och där får dom hänga hela långhelgen!
Cheers comrades🍻