1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598453 inlägg · 6213 ämnen
« · 2204575 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2021-2022
{297}: Ja de hade länkat den engelska texten ihop med ryktet på EP. Rykten på EP kan ofta tas med en del nypa salt och betyder ju inte alltid att en spelare är klar.
Brukar väl dyka upp om det nämnts i tidningar och sånt där som sagt.

Enligt den där tidningen är ju Timrå lika "nära" en påskrift med som sagt.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Scopulus: vi uppskattar absolut inte Hv, vi tycker det är lite roligt bara att en klubb som slagit sig för bröster(ironi) i 30 år åkt ur finrummet. Jag är säker på att ni kommer tillbaka inom kort. Ni har ju ekonomin till det. Men så jäkla lätt är det inte.

"Så laget leka sig till SHL" with a view
Uppladdat:

500x0-img20210512205530.jpg

Sputnik: Bern samt kloten var efter honom redan förra året med, men tackade nej pga att han spelade i KHL

Sputnik: är den texten vad dom baserat hela EP-ryktet på? Måste ju ske nån förhandling eller något konkret kan man tycka.

Sputnik: Det jag länkat var taget från artikeln fast engelska. Detta blir direkt taget från Google translate.

"Anton Lander skulle troligen uppfylla kraven för en SCB-utlänning. Men skyldigheten blir inte lätt. Hans vanliga svenska klubb Timra har just befordrats tillbaka till den bästa svenska ligan efter två år. Så varför inte åka hem? Raeto Raffainer är långt därifrån."

Jag tycker det verkar långt ifrån klart.

Puckat: Ja vi får nog räkna med att han drar utomlands ett år. Riktigt surt såklart. Nubben får det lite svårare att pussla ihop centersidan iaf.

Puckat: Nog detta översatt. Inget klart vad det verkar alltså.
Uppladdat:

500x0-screenshot20210515-184813.png

Ingen Zlatan i EM, kan detta vara ersättaren?

Lander ryktas till Bern nu enligt schweiziska medier..

Jag kanske inte ska ha rollen som sportchef och inte heller utnämnas som någon expert, men jag ser gärna att vi behåller majoriteten, laget är A o O.

Vi behöver få in en första line, en center för en tredjekedja, två top 2 backar och en målvakt som kan utmana JJ om första spaden i 50/50-fördelning, resten har vi!

sargad: Jo visst. Men å andra sidan är det endel som anser vi ska behålla alla spelare nu bara för att de är ett "vinnande koncept" och bra polare. Det tror jag är att hålla för skygglappar för ögonen. Visst så långt det går är det ju bra, men spets måste in i laget och några måste man kanske låta prova lyckan någon annanstans om det ska gå bättre än 2018/19(inga jämförelser i övrigt mellan dessa säsonger)

I SHL kommer i stort sett alla lag vara jobbigare att möta än Västervik. Då behöver det både toppas och finslipas.

Om mindre än 4 mån stå vi hä å ranglar!
Låt Nubben gö sitt!!!
Hann hinn rabbuslingar!!
” In Nubben We Trust ” 👍
Uppladdat:

500x0-28674c32-3f95-4fe9-8616-8543024755fe.jpeg

Nyss hemkommen från 2,5h sök med Missing People.
Men hittade tyvärr inte farbrorn.
Hoppas de hittar honom senare!
Men något helt annat;
Är det någon som har något tips på någon episkt cool TIK-tatuering…?
Känner att det vore en optimal hyllning nu✌️

Rallarn: Tackar! Läggs på minnet tills vi är tillbaka i finrummet igen 😄

Olli Nomadinen : Det värms hästar med stil inför v75 på Umeåker idag.

Scopulus: Mikael Bengtsson - Heja Timrå Laget Vi Ska Vinna Och Bekämpa

{Flera skribenter}: Tycker att vi gapar efter lite för mycket om vi tror att vi kan skifta ut typ alla 6 forwards i lina 3-4. Det är inte realistiskt och vi behöver också kontinuitet, sammanhållning och hjärtan på rätta stället. Litar helt och hållet på Nubben där.
Som exempel kan man se att Ludwig Nilsson var en viktig defensiv kugge(med lite istid) i ett lag som vann SM-guld. Tror att några av de som vi tycker att vi måste byta ut kan göra ett jobb i nivå med Ludwig och göra det lojalt med knaper istid. Näe, fortsätt bygg L A G Nubben är min åsikt.

Scopulus: jag ogillar hv... men dendär låten är jävligt bra!

RasmusVS: uppskattar att ni gillar HV så mycket att ni sjunger våra sånger 😄 Jag kan ingen Timråsång, vad ska vi sjunga när vi går upp? 😎

Lycka till i SHL!

Icingpucken: Håller med dig. Vill gärna se att Patrick Wiercioch stannar kvar hos oss. Han har en stor potential och mycket erfarenhet från spel på högre nivåer.

Olli Nomadinen : Bra att du förtydligar, det råder extrem Ironiallergi på hockeysnack.

Sputnik: Nä det är kört. Föreningen har gett upp innan det ens börjat. Handlingsförlamningen är total. Avgå alla!!11

OBS! OBS! På skämt! OBS! OBS!

🥰😊😂😘❤😁❤🥰

{7043}: Det har som sagt gått 3 dagar, varit röda och klämdagar, begravning av Nubbens far igår. Ha en gnutta tålamod allesammans...

roger_sundsvall: Men herregud. Det har knappt gått 3 dagar sen vi gick upp. Ha lite tålamod och vänta in vilka som blir kvar och inte. Har du inget förtroende alls för nubben eller?

Nisse på Mon or: Ja, bara spets tack. Endast och enkom.

alla blir kvar..
de går inte...
måste steppas upp..

rabon: håller helt med
men håller han i SHL

Bössa 68: Mats Näslund var liten hsn också...men som sagt ...breddspelare hsr Timrå ett överflöd av.

roger_sundsvall: Jonte C är faktist riktigt bra. Han gör det han ska och sköter det bra hemmåt.

Labban: Madsen blir kvar under förutsättningar att hans kontrakt omförvandlas, nåt jag tror han säkert är medveten om att så blir..han är ju ingen Gretsky direkt och det vet han nog om. Skulle han få ett förnuftigt kontrakt med tanke på hans ålder m m så tycker jag han är en bra lösning i en 4a lina. Jag tror han är medveten om att hans guldålder är förbi..Men har gärna kvar karln.

Nisse på Mon or: seriöst,är inte burström lite liten i ert lag,175cm😐

ante08: inget ont om N.Bjurström. Problemet för Timrås del är väl ett visst överflöd på breddspelare. Det behövs spets.

Känns som att Niklas Burström som inte fick förlängt kontrakt med oss i Skellefteå skulle kunna vara nåt för Timrå!
Känns som en typisk Nubben värvning i mina ögon och han får dessutom hyfsat nära hem till Familjen i Skellefteå. Men jag kan vara ute och cykla här.

roger_sundsvall: Gustafsson kontrakt 1 år till med Luleå dock.

erik gustavsson
didrik strömberg
..+topp back till
..ut..ragnarsson..lindelöf..jonathan carlsson
...bra backsida👍

{9386}: Vi har ju redan flera rutinerade spelare Blomqvist, Liljewall mfl.. någonstans måste man göra plats för spets, om man nu inte breddar truppen rejält, men då blir det många bänkvärmare och det är ju inte heller bra. Madsen är dessutom en av våra dyraste spelare.

Labban: jag har mer än gärna kvar madsen i en fjärdelina, hans rutin pissar man inte bort hur som helst.

{9386}: Jo precis.. men de har liknande egenskaper menar jag. Hårt arbetande, ser laget före jaget. Men Bojjan har ju varit mycket längre i klubben. Jag har gärna kvar någon som Bojjan,men är tveksam till Madsen. Han är inte dålig, men håller inte på SHL nivå. Tror det är dags att tacka för Madsens tid i klubben! Detsamma gäller Lindholm, Wiercioch, Ragnarsson

Labban: det går inte ens jämföra Madsen och Bojjan som kulturbärare, långt ifrån..ser inte Madsen som nån kulturbärare överhuvudtaget. Då är ju halva laget det..Bojjan har vart i föreningen sen 16 års åldern och är på väg till den som gjort flest matchen i Timrå..

Charlie2: Utländskt sa han. Inget specifikt land så.

{297}:

Var väl ett rimligt antagande att inte vi skulle kunna utmana om SM guldet närmaste åren. Han skrev ju på för Luleå för chansen att vinna SM-guldet.

Synct:

Ändå chans till revansch mot dom direkt.

EArk: Det är dessutom inte en trött 36-åring vi snackar om här även om det är lätt att tro det med tanke på hur länge han varit med. Boyce har inte fyllt 28, han har varit hyperviktig för oss de här åren i HA och var verkligen inte anledningen till att vi åkte ur SHL senast. Han har all potential att ha sin bästa säsong i karriären framför sig ff. Finns inget som motiverar att skeppa honom för nån random 4-linare. Samt, när Boyce målar vinner Timrå. Bara en sån sak

Och i november sänkte spelare lönen för att stötta föreningen/företagets ekonomi.

Jag hoppas att alla känner att dom fick valuta för sänkningarna!

Man är full av tacksamhet iaf!

EArk: Klart ni ska ta med Boyce upp, är ju inget snack. Det här med hjärta för en klubb blir att mer sällsynt, då ska de som har det, belönas till det att de är totalt värdelösa, haha!

Charlie2: ja han sa att det troligt skulle bli några importer första SHL säsongen, kontra hur man satsade förra gången.

Tror bla att de nämndes i STs långa videoinslag inför slutspelet

« · 2204575 · »