Sputnik: Vi fick ju ändå loss 2 mille förra gången man fick köpa aktier eller vad vi kallade det. Kan lova det hade varit mer om det hade märkts för spelare istället.
Ahpl: Landers "diss" satte sig djuptare i hjärtat än jag tänkt faktiskt så jag vågar inte ta ut nått i förskott att Nubben landar nån spetsig förstecenter. Vi är ju trots allt inte högst i näringskedjan i ny högre serie och nykomlingar och kan inte locka med SM guldssatsning. Nubben kommer få satsa på att få hit nån som tar det som ett skyltfönster är känslan..
Sen hoppas jag innerligt att man kör en backaNubben för att få loss kräm till spelare i förstekedjan om det är så, för kosta lär det göra. Tror däremot många är villiga att va med och ge faktiskt, både privatpersoner och företagare. Denna gång kanske man bör skippa visionerna om att be om pengar för framtida projekt som förrs aktiesatsningen. Vi är för det första back 6 mille från alla andra föreningar i serien plus att nästan alla hade haft större budget ändå. Så allt borde gå till att få oss att etablera oss denna gång!
Sputnik: Känns som Olomb skulle vart en typisk nubben värvning. Uschhh. Nämen Kempe hade definitvt varit intressant. Två transatlanter eller finnar runt honom hade varit en skaplig första kedja
Olli Nomadinen : Ja nu är väl sanningshalten osäker och lite för bra för att vara sant med. Jag ställer ribban lite lägre ändå och tänker Nubben tar in en avdankad mathis Olimb på 35 bast, efter att spetsspelare en efter annan tackar nej och Nubben suckar ut i media om vilka som varit nära men dragit sig ur i sista sekund. 🙃
Knylan: Erik Anderssonär en riktigt bra spelare för tredje och fjärde linan i SHL. Han kämpar som få och lyfte spelet mycket denna säsong. Helt rätt karaktär för ett lag som vill ta sig till slutspel.
roger_sundsvall: Tror inte vi ska förvänta oss allt för mycket, men stommen vi går upp med nu (förutsatt att vi får några viktiga förlängningar) är ju oerhört mycket bättre än förra gången. Jag hade otroligt stora förväntningar och räknade (naiv som jag är) nästan in Lander efter hans intervju i Hockeypuls-podcast. Där säger han ju oerhört tydligt att han ska spela i Timrå när grabben börjar skolan. Att jag lyssnade på Sanny & Svensson där Svensson också pratar om att Lander nog inte kan stå emot eftersom han var där i omklädningsrummet efter vinster så dämpades ju inte förhoppningen. Vill dock stämma in i vad många andra här redan uttryckt; att jag inte klandrar Lander 1 sek, hoppas bara få se honom i klubben så snart som möjligt.
Med detta sagt vill jag också låta meddela att den genuina lyckan jag känt sedan avancemanget är så otroligt härlig under detta på många vis trista år. Tänk vilket slit av så många under så lång tid som har lett till detta. Hoppas hoppas vi håller oss kvar nu.
{7043}: Nej förstod det men tänkte mer på listan du la upp med kategorin blomma ut, där tar jag nog hellre en Forsberg med högre offensiv uppsida. Olofsson gick väl som vinge stor del av säsongen?
Tom Topp: 17 mål i ett havererande HV med knapp speltid får en ändå att känna lite nyfikenhet kring Forsberg. Även om jag inte sett han spela allt för mycket som sagt.
{7043}: I den mån definitionen av att ”blomma ut” är att poängproduktionen ska explodera så är nog kanske inte Erik Andersson det första namn vi borde gå på. Kan inte påstå att jag sett allt för mycket Röglematcher den här säsongen men jag vill minnas att han blev rejält plussad i någon av finalmatcherna för hans stenhårda jobb och smarta defensiva beslut.
”Hur många såna spelare kan vi egentligen ha?” frågar sig säkert någon nu. En hel del, skulle jag vilja säga. I min värld är varenda spillra Rögle lämnar efter sig intressant i och med att dom har gjort precis den resa vi vill göra nu också. I den miljön har Andersson verkat i flera säsonger.
Känns som ett väldigt smart namn, om det nu stämmer.
roger_sundsvall: vadå ”in med finnar”? Som att det finns en massa finnar på andra sidan Östersjön som per automatik är skitbra på hockey men ingenstans har någon annan snappat upp dom? :) Har du några specifika finnar i åtanke?
Puckat: Frågan är ju hur många spelare i kategorin ”blomma ut i SHL” vi behöver/har råd med? Vi har en del såna som lär bli kvar redan, Hartmann, Lodin, Walli, Olofsson, Lööke osv.
Tisdagkväll, ryktena börjar att rada upp sig och våra spekulationer är på högvarv, snart börjar vi se facit och ingen är mer spänd på det än jag. Nyss kommen ur duschen så har jag precis avslutat en intensiv spekulation som så ofta uppstår just i duschen. Jag droppar därför denna silly-bomb som är en REJÄL avstickare från allt annat som är tänkt och sagt - enbart i syfte att få kallas profet om det skulle falla in.
Detta har jag kommit fram till i vattnets värme:
* Imorgon så kommer det att antingen släppas en nyhet om vilka spelare som lämnar ELLER vårt första nyförvärv.
** På fredag så firar vi in helgen med att släppa några förlängningar eller det som uteblivit i den förra spådomen.
*** Har ingen som helst tidsram för när detta sker, men Boyce blir det tyst om ett tag och sedan går Timrå ut med att han fr.o.m. nästa säsong går in som Ass. Coach i laget istället för att vara aktiv spelare. Det har talats om att ta in en till tränare, han själv har tidigare varit inne på att han vill ha mer tid till civila uppdrag, han håller kanske inte RIKTIGT måttet i SHL och detta är då en perfekt lösning för honom att fortsätta med hockey. Han kan vara en drivande kraft med sitt timråhjärta, ha en mycket närmare koppling till spelarna än Ante och Freddan som skapar en ännu bättre sammanhållning, och det blir en billig lösning för oss samtidigt som han får en bekväm väg in i en ledarkarriär.
Nu när jag skrivit klart mina tankar så tycker jag nästan att min spådom om Boyce kanske faktiskt faller in, även fast det kanske låter otänkbart.
Jag hittar dörren ut på egen hand, explorern får jag ställa undan också snart.
Laken: Gjorde många av sina mål i PP från vänstra tekningscirkeln. Tycker verkligen det är en spelare Nubben borde lägga några extra kronor på för att försöka få hit. Målgaranti om Dahlén får lägga kross-pass till honom i PP istället för Lööke😁
E.Andersson hade suttit riktigt fint! Följt honom sedan han kom upp i HVs A-lag. Tung på pucken, rappt skott och en snabbskrinnare. Kan se han göra en liknande säsong som H.Törnqvist gjorde hos oss = begränsad speltid i tidigare klubb men blommar ut i TIK
Laken: Rätt dålig koll, men vet han blev bänkad i HV pga spelet i 5 mot 5 trots att han var bäste och förmodligen den mest effektivaste sett till speltid. Tycker iofs inte det behöver aäga allt för mycket sett till HVs hela säsong. Har för mig att man bänkade Kinnwall en del i början av säsongen innan skadan med. Känns som det inte var harmoni på hela säsongen där.
Tycker personligen han känns som en Nubbenvärvning och skulle nog kunna komma till sin rätt med vår unga trupp och lagsammanhållningen. 👍
Laken: Giftig snubbe. Kommer ihåg när han lirade i Leksand men även BIK. Han var bra med pucken, kanske inte bäst att hålla täppt bakåt just då. Brorsa till Filip Forsberg
covfefe: vare sig Mustonen eller Erik Andersson är väl direkt vad Timrå behöver, dvs spets. Mustonen har aldrig gjort 0,5 poäng per match i snitt i karriären.
TIK86030: Ursäkta att jag lägger mig i din diskussion med Öndulat. Men din framtoning är rätt fett Bror Duktig. Du har gjort det väldigt tydligt att du tycker Boyce inte ska med upp i SHL. Gott så.
Men du behöver inte pracka på andra uttalanden dom aldrig gjort.
Jag kan inte någonstans se att Öndulat påstår att nr 23 är en tvåvägsspelare, som du skriver. Tvärtom är han väldigt tydlig med vilken roll han tycker att passar i och förtjänar, en fjärdelina-gnuggare rakt av.
Spock: Ja denna gång måste Nubben lägga vikt vid att hitta förstecenter, plus nån mer spetsforward. Tror nog dock han kommer hitta dem utomlands som han flaggat för att det lär hämtas in spelare ifrån.
TIK86030: Om jag icke missminner mig så var den förste av de tre musketörerna även den kortaste, för den skull ej den bredaste. Huruvida han även stoltserade med en pektå av oproportionerlig längd låter jag vara osagt. Den förste var ej den andres bror, åtminstone ej av kött. Däremot delade de alla tre en själslig koppling som vore svår att finna för den som ej söker.
JonteD: väckte besvisligen reaktion hos dig, det är väl härligt. Du verkar å andra sidan vara den trevligaste, och därtill största fanet av Jonathan Dahlén här inne! Det ska bli trevligt att fortsatt se din närvaro för du tillför verkligen en hel del. Håll i, håll ut.
Öndulat: skriver i ord och resonerar kring mina tankar, där har vi en likhet, om du däremot vill kalla mina resonemang fel eller mina olika kommentarer i stil med översittare får stå för dig. Det är helt OK att vi inte är överens.
Först och främst, vi två har helt olika uppfattning om vilket arbete som spelaren utför, det är därför för mig enklare att ersätta denna spelare, än vad det verkar vara för dig, med all respekt.
Det är ännu oklart vilken budget Nubben har att förfoga över, det avgör naturligtvis spelarens öde, om nu inte han är här för att stanna i all evighet.
Det lär krävas ca. 40-45mkr för att etablera sig i SHL, vilket ska komma från de olika kanalerna publik, sponsring och mediaavtal. Utanför detta finns mer extraordinära intäkter såsom ex emission av aktier, försäljning av fastigheter eller enskilda bidragsgivare. Bara denna kreativitet lär väl betala åtminstone en transatlant inför/under säsongen.
I ett försök att svara dig så behöver BP ersättas med ”värvning”. Två-vägspelare som kan användas såväl framåt som bakåt. Jag förstår om du upplever att No 23 är den spelaren, som sagt, vi är av olika uppfattning.
I 4:e överlag, alla matcher över säsongen, oklart. Här finns spelare i nuvarande trupp att testa. Låt säga att Reinhardt och Lindholm stannar, ovan spelare behöver då spela i mitten mellan dessa.
Vem denna spelare är? Det måste finnas flertalet alternativ. Jag tror nödvändigtvis inte att marknaden kostar mer än vad löneanspråket hos de egna är. Det är inte så att 25tkr i månaden är lönen för dessa spelare, stannar det vid 50tkr? Snittlönen i SHL år 2020 var 120tkr.
Vi får se vad det blir helt enkelt. Jag är och förblir dock av åsikten att No 23 i mitten baserat på den spelare han idag är och levererar, med all sin erfarenhet som han samlat, ska bära sina kamrater på vingarna i SHL? Tillåt mig tvivla, senast räckte det inte, det räcker inte nu heller. Det får bli slutorden, och som sagt, vi är av olika uppfattning och härligt är väl det.
JonteD: Den som direkt efter slutsignal var tydlig om fortsättning i Timrå var vår fältherre Lundin. Jag missade vad Jonte sa. Men DLL(Dalle/Lundin/Lööke) var ju ihopsnackade inför denna säsong så det är väl inte omöjligt att de smidit gemensamma planer för kommande säsong nu? Det vore jädra skönt.