Apropå avlägset rykt om Kempe. Hur skulle vi någonsin kunna värva en spelare i laget som är så starkt förknippat med en antagonists före detta hemmaarena? Skulle Modo värva Tony Isladan? Tror inte det.
Sputnik: Sen tycker jag det känns som det andas frisk luft i hela föreningen med Torines och framtidsvisionerna. Det kommer satsas på att utveckla juniorsidan, och flera delar utöver förutom just A lagets truppbygge.
Skall vi vara med dom stora grabbarna så måste vi hänga med också, se till att vara en attraktiv förening för lovande Juniorer att komma till. Så man kan bygga med ungt billigt underifrån också framöver.
Tycho: Helt klart kommer man långt med att ha ett lag som kommer samman och köper sina roller fullt ut. För att ta fotbollen som exempel så är ju Grekland med sitt EM guld och Islands framgångssaga några som står ut.
För att ta Timrå som exempel så tycker jag lagen som Lill Kenta förfogade över visar på att ett rätt anonymt lag på förhand kan växa ut och bli en någorlunda framgångssaga om man tror på det man gör och lägger ner hårt jobb. Där och då hade vi ju spelare som kom från ingenstans och blommade ut, Niklas Nordgren är ett lysande exempel. Sen hade vi många grovjobbare som kom till arbetet varje dag, men som också hade en del poäng i sig med.
Även om det var en annan hockey då så är principerna inte något annorlunda skulle jag våga påstå. Bara kolla på Luleå, kanske inte nu senaste säsongerna med Minecraftmiljonerna, men under Jonas Rönnqvist era då jag inte tror man hade fetaste budgeten. Men där hårt arbete med rätt karaktärer banade vägen.
{297}: Ovärdigt var ordet, kollade igenom Timrås slutspelsmatcher igår alla målen som gjordes, jag tror Bojjan stod för 3 mål och en del annat nyttigt i matcherna. Han har klart varit en av dom mest hårt jobbande spelarna. Nu lägger vi ner pratat om Bojjans vara eller inte. Han ska va med upp i SHL,
Olli Nomadinen : defensiv i sin roll bör nog 4:e spelaren vara. General i BP med driv även framåt vid behov. I regel söker vi samma spelare, med enda skillnaden att Bojjan har de egenskaperna enligt många, men hos mig besitter brister inte värdig att spela i ett SHL-lag. Hoppas det var ett svar på dina funderingar.
Olli Nomadinen : Jag hade förvisso varit bekväm med en utlåning av Hardegård så då kanske det blir lite skenheligt från min sida men jag tycker att Boyce förtjänar en viss odödlighetsstämpel, han har täckt många skott för klubben och spillt många droppar blod, jag tycker att klubben ska stå upp för honom. Vad sänder det för signaler om man skulle skicka ner honom till nån allsvensk klubb i det här läget OM det nu skulle vara så att han har svårt med tempot? Ska vi ersätta en trotjänare som kostar 50.000/mån med en ny legoknekt som är 30% bättre och tjänar 100.000/mån? För en plats i fjärdelinan? Finns inte på kartan i min värld iallafall.
Tycker nästan diskussionen är ovärdig, boyce har hjälpt oss dit vi är idag, två gånger om. Ska han nu inte få vara med och skörda frukten av det jobb han lagt ner? Glöm den diskussionen, det finns många som ska hänga upp tröjan och gå ut innan han måste göra det.
Olli Nomadinen : Pratar han om Boyce? Har funderat på vem "spelaren" är... kändes avpersonifierande... vilket jag har svårt för när det gäller Timrå IK.
TIK86030: Den enda invändningen jag har är att det skulle vara så mycket enklare om du skrev namnet, Boyce. Men det kanske är en grej för dig, att inte göra det?
Sputnik: Jag tolkar det så att man behåller de forwards som vill vara kvar idag, utökar med en spets och två bredd. Backsidan är det värre med, finns inget självklart där, jag tror vi eventuellt har 2 stycken som fixar SHL, det är Carlson och Carlsson. PS kan bli kvar och även FW, dessa går in i tredje, fjärde par till att börja med tills de bevisat annat. Eventuellt kommer PW tillbaka (då han verkar vara en favorit hos ledningen) så då behövs 3 nya.
RunarUp: Jag skriver så det blir lättare att förstå.
Börjar bli tjatigt det här, men BP=Boxplay där spelaren idag är cementerad behövs ersättas, mitt önskemål en tvåvägsspelare som kan användas på fler områden än endast i egen zon, där så många anser att spelaren förtjänstfullt kan leverera i SHL.
Jag förstår om det finns de som anser att spelaren i fråga är den spelaren, alltså att spelaren i fråga inte behöver ersättas utan kan och ska användas i den rollen, vilket många har varit tydlig med, något jag bevisligen inte är enig om.
Kändes det som att detta var enklare att läsa och förstå mina ord nu? Förväntar mig ingen förståelse utan kör på stilen med dumdristiga påhopp istället när någon inte är enig med dig. Det ser man allt som oftast i detta forum.
Sputnik: Med tanke på hur truppen såg ut senast med backar som tillhörde typ HAs mellanskikt och att vi ändå var så nära på att hänga kvar. Så är känslan ändå rätt go att Nubben kommer få till nått roligare denna säsong med ett mer "blankt papper" på förhand. Åven om jag inte tror vi har nån chans på en spelare av Mario Kempes klass så känns denna silly ändå ruktigt spännande på förhand! ☺️
Villervalla: Han är väl mest inne på att de spelare han tar med sig från HA utgör en bra grund. Nubben säger ju också så här till ST på vad han vill få in mer.
"Om du tänker på den forwardssidan du har haft senaste säsongen, vad är det du behöver tillföra?
– Det är väl både spets och bredd. Spets vill man alltid ha, men vi måste också orka spela en hockey i 60 minuter för att vinna matcher i SHL och då måste vi ha bredd också. Både för skador och konkurrensens skull. Men det viktigaste är karaktären."
KulltorpsOlli: det är pengarna på bordet som gäller nu. Det borde börja sippra ut lite rykten med substans i snart när nubben börjar sprida Eurosedlar runt sig.
Sedan får man fundera på vad Nubben menade med uttalandet, jag tror vi har en forwardsida som kan hävda sig i SHL. Med det sagt verkar det som han vill lägga krutet på backar och en målvakt. Kanske någon topp eller bredd forward för där vill han utöka med ett par tre gubbar.
Zäta75: Locka hit andra med Dahlén funkade kanske i HA men funkar absolut inte i SHL där han är ett oskrivet kort. Han gjorde ett par matcher i landslaget utan att rosa marknaden. Nä locka hit andra så är det nog ett koncept som gäller.