1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK 2007/08

975167 · » Till forumet


Sv: Timrå IK 2007/08
JimmyH: Du som har koll. Kommer dom erbjuda Oscar nåt kontrakt inför nästa år?
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
JimmyH: Bra att nått ljusnar när mkt annat mörknar.
Allsvenska here we come.
Jag blir så frustrerad av en här soppan att jag snart skriker.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Oscar Johansson blir kvar i Sundsvall Hockey resten av säsongen.

Det känns på något sätt rätt nu då skadeläget verkar ljusna. Han utvecklas mer där just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Skarin: Han spelar upp sig i landslaget.. Och han kommer tillbaka riktigt taggad och spelar som en gud igen! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Uddan: Kul för Ricky. Jag menar, han är ju 100% återställd efter sin skada.

Det blir bra det här, pojkar.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Uddan: Kul, med vår tur lär de bli långtidsskadade båda två.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Mika och Riku är uttagen i Finska landslaget...
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
T T: Hehe aah just de ja.. Glömde :) Så han kan försvinna han åxå då.. Tror inte han vill vara och harva hos katterna..
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Uddan: Menar du inte; av vem kommer han att erbjudas kontrakt?
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
T T: Kommer han att erbjudas kontrakt nästa år?
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Nubben jobbar på som vanligt och har i dag bestämt att Oscar Johansson får stanna hos bobbarna säsongen ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Ok, jag kan också klaga på spelare. I fjol var jag hjärtligt less på Kokko. Nu tycker jag att han ska vara prioriterad att förlänga med. Så kan det gå.

Följande rad gör ont att skriva; om Yetman hade spelat på Tenkrats plats tror jag att han hade varit uppe i 20 mål nu.

Att Tenkrat är en fin skridskoåkare kan alla se men han visar ingen spelförståelse. Han är en säkerhetsrisk med sina dribblingar längs blålinjen och sina chanspass från bakom förlängda.

Kan han göra en Kokko? Hoppas kan man ju men jag tvivlar.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Skarin: Ett gott slut blev det i alla fall. Och fortsättningen lovar mera.

Gott Nytt År.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
T T: Haha. Med dessa ord får du sammanfatta kvällen som varit.

Jag tillägger med ett Gott Nytt År.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Skarin: Om vi tar Oscar från bobbarna så kanske vi ska låna ut ett affischnamn till dem i stället så att de slipper att använda motståndarnas dito i sina matchannonser.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
T T: Om varken Hynning eller Erik kan spela på torsdag kanske det rent av är dags för en rejäl chans för Oscar Johansson? JimmyH lär ha full koll kring detta. Vi måste ha igång en fungerande fjärdekedja så fort som möjligt nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
bj: På torsdag hoppas jag att Erik Andersson är tillbaka. Vi behöver en fjärdelina, Robban fick inte göra ett byte i dag. Och ja, Oscar kan gärna få chansen.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Skulle va kul att se hur Oskar Johansson skulle klara sig i A-laget, ser att han går bra i Sundsvall
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
T T: Kul att många sett att backa har gjort ett lyft :) han e två:a i omröstningen nu :)
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
En underbar hockeyhelg med fem tikpoäng och det sena segermålet mot Kanada som grädde på moset.

Vem har varit bäste tikare i december då?
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Kerstin_k: Vi får hoppas att han blir det :) Gubben i lådan alltså
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
jonmannen: Överlag har det väl varit lite hattande och dattande hit och dit med kedjorna än så länge. Får hoppas att man hittat rätt nu. Det har ju, om man räknar bort det svarta hålet som uppstod igår kväll, gått riktigt bra på slutet.

Tror också nyckelordet i Hynnings fall är "skada". Han har varit skadad en ganska lång tid. Förhoppningsvis hittar han sin plats i hierarkin så småning om. Han kanske behöver lite trygghet. Än är det för tidigt att döma ut honom. Vad mig anbelagar får han gärna bli vår lille gubbe i lådan lite längre framöver. Han har ju, om man skall se till sista säsongen i Luleå, potential i alla fall!

Summa sumarum, jag tror det är för tidigt att räkna bort honom. Nyss debaterade Kokko behövde ju en hel säsong på sig för att hitta en schysst nivå ;) Ge Hynning en ordentlig chans nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
T T: Ja denna Hynning, tycker mig inte se något av honom som imponerar i nån match. Till hans försvar ska väl sägas att han ju har blivit slängd mellan olika kedjor och positioner sedan han kom tillbaka efter skadan. Men det luktar floppvärvning långväg.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
En fjärdeplats och tretton poäng ner till strecken efter halva serien är helt okej för min del.

Jag vill också passa på att ge ett erkännande till Petri Kokko som jag tycker har genomgått en metamorfos. Med det i åminne så kanske vi ska ha lite bättre tålamod med t.ex. Hynning och Robin Jonsson.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Kanske man startar så här på måndag då:

Jonte-Bagarn-Tenkrat
Pyrre-Hahl-Pärre
Pebben-Regin-Sundh
Hynning-Erik-Svensson
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
fighter: Kan vara så att Challe är rätt på det klara nu med att "ok, finnkedjan funkar kanon, stick to that!" och nu sakta men säkert komma prova sig fram hur han skall formera övriga kedjor. Kan få se en hel del experiment närmsta tiden gissar jag.

Tycker det skall bli skoj att se denna uppställning faktiskt. Väldigt klara roller i 3 av kedjorna.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
ja det här riktigt,dom måste hitta på nåt,sen får vi se vart det bär hän.
3pinnar blir nog tufft att klara,men fullt möjligt,vill nu se lite mer jävlaranamma hos spelarna,annars blir det stryk igen,faan när det finns sån kapacitet i laget så ska det kunna bli 3pinnar ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Skarin: Ser spännande ut! Robban och Johan Andersson blir nog bra omgivning för Jonte. Blir intressant att se Hynning bredvid Tenkrat.

Månne första stabila segern (eller första segern överhuvudtaget) på länge?
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
JimmyH: Jag borde gå och lägga mig. Jag har gjort om det här inlägget tre gånger. Nu när jag läser det igen så fattar jag inte vad jag har skrivit ens en gång.

Jag menar att "min" kedja kan ta defensivt ansvar eftersom jag tycker att Regin är ansvarsfull även om han inte är Riku Hahl kanske. Tenkrat jobbar också bra. Hynning har jag inte så stor defensiv koll på ännu.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Skarin: Den kedjan ska i så fall spela i offensiv zon, inte defensiv. ;)

Även om både Regin och Tenkrat även kan ta ansvar i egen zon, Hynning har jag sett för lite för att helhetsbedömma det.

Nu har jag också läst Dagbladet, de hade en bra bevakning inför dagens match.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
JimmyH: Även om jag inte riktigt gillar din kedja, Hynning-Regin-Tenkrat (vart är defensiva balansen?), så blir jag kanske ännu mera tveksam till verkligheten ikväll. Andra kedjan blir istället Svensson-Hynning-Tenkrat.

Första blir finnkedjan.
Tredje, Jonte-Bagarn-Robban.
Fjärde, Axel, Regin, Sundh.

Intressant blir det i vilket fall, och jag är också laddad.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Dream Team: Jag diggar starkt ditt inlägg från kl. 14.25 tidigare idag. Mycket bra! Men åren går, hockeyn blir annorlundare, det blir mer matcher, varje säsong längre och tuffare. Så konstigt är det ju faktiskt inte att det blir en sådan enorm spridning i Tre Kronor från turnering till turnering. Men det känns ju inte rätt, även om vi förstår varför.

En stor orsak till varför det skiljer sig så kraftigt är ju att de absolut bästa spelarna kan ju omöjligt lira varenda landskamp hela säsongen. Det finns ju faktiskt också något som heter Elitserien som innehåller 55 omgångar. Klart det blir sådana här laguttagningar då, spelare som egentligen inte är värd att dra på sig blå-gult. BÅG vill som sagt hålla igång så många som möjligt och det till klubbarna och dess supportrars stora förtjusning dessutom. För inte vill vi väl att alla våra stjärnor ska lira varje landslagsturnering och vara sämst när det gäller i klubblaget?

Undra om Riku Hahl blir uttagen? Nej, skulle inte tro det. Han har varit helt slut efter Karjala Cup. Sliten som få. Är handleden verkligen ok eller är det bara slitage?

Men nu är ju inte truppen officiell än. Ros är ju Ros. Men stämmer den så är det väl bara att hoppas att BÅG kan få fart på våra killar. Jag tror på det scenariot.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Kevin O Shea: det kanske är därför som han är förbundskapten och inte du och jag.. . för att vi inte förstår allt som gjörs som dom som jöbbar med hockey hela livet.....
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Snoop: och nu kom de upp på hockeyligan, klicka på länken så kan ni läsa om mötet och vad hockeyligan vill.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Nubben och co missade mötet som hockeyligan hade idag om det där med NHL avtalet, tydligen något fel på planet så, hoppas dom beslutar att riva de där NHL avtalet, dags att göra som ryssarna och säga ifrån.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Nu märks de att BÅG verkligen måste gilla tik spelare, hur fan kan man ta ut t e x Johan Backlund som är riktigt dålig just nu, Jonte är inte säg själv och Sundh får inte mycket uträttat just nu, RJ hade man höga förväntningar på men har bara gjort 1 mål, om dom nu kommer med så får man väl hoppas att dom verkligen får en kick och att självförtroendet lyfter lite så att vi får se va dom egentligen kan.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
JimmyH: Oavsett hur det ligger till så är debatten likförbannat fjantig.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Om det nu skulle vara så att Jonte och Sundh skulle komma med i truppen, även om de gått lite knackigt det senaste, så kan det ju vara så att han tar med dom för att få igång dom också?
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Knylan: Det roliga med den här diskussionen är ju att BÅG inte ens har tagit ut en trupp ännu. Ros gör ju alltid den här grejen före varje turnering och den innehåller dessutom väldigt många fel som oftast.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Varför sparkar man inte BÅG också? Roger Melin är ju ledig.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Kevin O Shea: Tänk att man minns så långt tillbaka vad gäller Tre Kronor - det svenska ishockeylandslaget - att man kommer ihåg då det faktiskt ställdes lite krav på de spelare som skulle få chansen. Man var tvungen att vara j-vligt bra för att ens bli påtänkt. Enbart de b ä s t a spelarna fick alltså chansen. Nu liknar det ingetning längre. Alltså, inget ont i att spelare från Timrå IK får chansen, inte alls, det är ju tvärtom riktigt skoj. Det som rimmar illa enligt mitt sätt att se på saken är att det numer verkar finnas väldigt lite koppling mellan orsak och verkan. Alltså, är du riktigt bra, och enbart då, inte annars, först då kan du komma på tal som kandidat till spel i landslaget.

Det är möjligen så att det tas ut spelare för att de ska få "se och lära" och det är förstås ädelt. Men jag tycker det är fel väg att gå. Ja, i alla lägen om de som tas ut inte behöver vara bättre än vad de är för att ta plats. Men det är förstås ett tycket som är baserat på vad jag uppfattat av spelaren. Alltså inget djupare än så. 
Om man nu ska vara lite egoist så kan man förstås hoppas på att de som nu tagits ut ges samma spark i ändalykten som Johan Andersson fick av sitt spel i Karjala Cup. För varken Jonte, Robin, Oscar och Johan har väl direkt övertygat såhär långt under säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Uno Gordon: Jag orkade inte skriva det själv, men det var ungefär dit jag ville komma.

Tack för det!
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Ambroo: Mycket bjäbb är det :)
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Men vilket jävla gnäll det är härinne! Det är ju perfekt att dessa TIK:are är uttagna för de är väl just dem som de flesta vill väcka så vad är egentligen problemet?
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Kevin O Shea: Men är ni dumma på riktigt eller vad är det frågan om? Ser ni inget mönster överhuvudtaget i de laguttagningarna som han gör? Han vill hålla igång så många spelare som möjligt så att han får ett digert smörgåsbord att välja ifrån framåt vårkanten när VM-truppen skall presenteras. Och detta är BÅGS sätt att betala tillbaka till grabbarna för att få dem att leverera och maxprestera i de stora matcherna. Motiverade spelare är det bästa som finns. Och chansen är ju större att Tre Kronor får ut fan så mycket mer utav spelarna i de stora internationella matcherna om de även får en chans att spela sig tillbaka i form när formkurvan pekar neråt. Tror spelarna känner en oerhörd lättnad och stor tacksamhet inför detta faktum.

Fråga Bagarn!
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Dream Team: Sanningen är väl den att Robin Jonsson faktiskt har potential att vara landslagsmässig och att det var på dessa premisser Nubben värvade honom till Timrå. Det är också de kraven jag har på karln. Att han skall börja uppvisa ett rörelseschema i skridskoåkningen igen som han visade prov på under försäsongen. Men jag misstänker att det är någonting som inte riktigt rätt till med Robin. För så här dålig kan en spelare bara inte bli från en säsong till en annan och bara några månaders mellanrum. Antingen är det sviterna efter cancern som gör sig påmind eller så spelar karln halvskadad men mörkar det hela inför lagledningen eftersom han vill spela hockey och vara "lojal" mot Timrå. Eller så är det någonting annat på det personliga planet som inte stämmer...

Så jag skänker ett stort tack till B-Å Gustafsson för laguttagningarna av Robin Jonsson och Oscar Sundh! Det kan bara inte bli någonting annat än ett lyft för dessa killar. Robin och Oscar är oceaner ifrån sitt normala kunnande.

Nu får det en fribiljett att hitta vägen tillbaka. Så lyft på hatten grabbar och kör utav bara helvete!

Wunderbaum!
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
johan_s: Summa sumarum: Vinna mot alla!
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
superfalle: Han borde väl ändå ta ut spelare som är i form, och inte ta ut spelare på gamla meriter.
Robin var väl bra ifjol när han spelade med Löfbergs.
Oscar var också bra ifjol, samt Jonte som hade en liten formtopp för ett några veckor sedan.
Ser han inga matcher?
Läser han inte tidningarna?
I min värld så vete fan om han är så trovärdig längre...
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
lungan: Och gärna börja vinna mot de lag som ligger under oss...
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
lungan: Ja, det har du rätt i! Smart!
Kommentera

975167 · »