JimmyH: Jag borde gå och lägga mig. Jag har gjort om det här inlägget tre gånger. Nu när jag läser det igen så fattar jag inte vad jag har skrivit ens en gång.
Jag menar att "min" kedja kan ta defensivt ansvar eftersom jag tycker att Regin är ansvarsfull även om han inte är Riku Hahl kanske. Tenkrat jobbar också bra. Hynning har jag inte så stor defensiv koll på ännu.
ja det här riktigt,dom måste hitta på nåt,sen får vi se vart det bär hän. 3pinnar blir nog tufft att klara,men fullt möjligt,vill nu se lite mer jävlaranamma hos spelarna,annars blir det stryk igen,faan när det finns sån kapacitet i laget så ska det kunna bli 3pinnar ikväll.
fighter: Kan vara så att Challe är rätt på det klara nu med att "ok, finnkedjan funkar kanon, stick to that!" och nu sakta men säkert komma prova sig fram hur han skall formera övriga kedjor. Kan få se en hel del experiment närmsta tiden gissar jag.
Tycker det skall bli skoj att se denna uppställning faktiskt. Väldigt klara roller i 3 av kedjorna.
En fjärdeplats och tretton poäng ner till strecken efter halva serien är helt okej för min del.
Jag vill också passa på att ge ett erkännande till Petri Kokko som jag tycker har genomgått en metamorfos. Med det i åminne så kanske vi ska ha lite bättre tålamod med t.ex. Hynning och Robin Jonsson.
T T: Ja denna Hynning, tycker mig inte se något av honom som imponerar i nån match. Till hans försvar ska väl sägas att han ju har blivit slängd mellan olika kedjor och positioner sedan han kom tillbaka efter skadan. Men det luktar floppvärvning långväg.
jonmannen: Överlag har det väl varit lite hattande och dattande hit och dit med kedjorna än så länge. Får hoppas att man hittat rätt nu. Det har ju, om man räknar bort det svarta hålet som uppstod igår kväll, gått riktigt bra på slutet.
Tror också nyckelordet i Hynnings fall är "skada". Han har varit skadad en ganska lång tid. Förhoppningsvis hittar han sin plats i hierarkin så småning om. Han kanske behöver lite trygghet. Än är det för tidigt att döma ut honom. Vad mig anbelagar får han gärna bli vår lille gubbe i lådan lite längre framöver. Han har ju, om man skall se till sista säsongen i Luleå, potential i alla fall!
Summa sumarum, jag tror det är för tidigt att räkna bort honom. Nyss debaterade Kokko behövde ju en hel säsong på sig för att hitta en schysst nivå ;) Ge Hynning en ordentlig chans nu!
bj: På torsdag hoppas jag att Erik Andersson är tillbaka. Vi behöver en fjärdelina, Robban fick inte göra ett byte i dag. Och ja, Oscar kan gärna få chansen.
T T: Om varken Hynning eller Erik kan spela på torsdag kanske det rent av är dags för en rejäl chans för Oscar Johansson? JimmyH lär ha full koll kring detta. Vi måste ha igång en fungerande fjärdekedja så fort som möjligt nu.
Skarin: Om vi tar Oscar från bobbarna så kanske vi ska låna ut ett affischnamn till dem i stället så att de slipper att använda motståndarnas dito i sina matchannonser.
Ok, jag kan också klaga på spelare. I fjol var jag hjärtligt less på Kokko. Nu tycker jag att han ska vara prioriterad att förlänga med. Så kan det gå.
Följande rad gör ont att skriva; om Yetman hade spelat på Tenkrats plats tror jag att han hade varit uppe i 20 mål nu.
Att Tenkrat är en fin skridskoåkare kan alla se men han visar ingen spelförståelse. Han är en säkerhetsrisk med sina dribblingar längs blålinjen och sina chanspass från bakom förlängda.
Kan han göra en Kokko? Hoppas kan man ju men jag tvivlar.
Jag menar att "min" kedja kan ta defensivt ansvar eftersom jag tycker att Regin är ansvarsfull även om han inte är Riku Hahl kanske. Tenkrat jobbar också bra. Hynning har jag inte så stor defensiv koll på ännu.