1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599410 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - AIK 2010-11-06

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Kattgubben: Han gav i alla fall straffet en mening.

Var bara tvungen.. nya Beck var kung.

Åkerblom i 6e: Just nu anser jag att samtliga som motarbetar Timrå borde kölhalas, detta inkluderar ledningen!

Kattgubben: Äh den där Robert P är en mycket labil lirare i sina analyser och kommentarer till sina egna små villfarelser som säkert skulle platsa bra in på typ Aftonbladet. Inget att bry sig om alltså.

Raggaren Putte: Han skriver väldigt ofta om Timrå.. jag har väldigt svårt att veta var jag har honom. Modolid eller kissekatt?

Ärligt grabbar...det här känns verkligen inte kul...vete sjutton om det inte t.o.m slår förra årets novembermörker, fattar inte hur det ska kunna vända?

Det saknas i princip allt just nu - Fart, Lugn, aggresivitet, avvägning, för lite skott, skott vid fel tillfälle, screening, ...You name it...

Pikkens matchstraff kändes väldigt signifikativt för Timrå just nu - en liten knuff lik hundratals andra i varenda match renderar i ett matchstraff för en av de piggare i laget, och det när vi redan går på kort om folk....suck.

INTE för att inte AIK var bättre i matchen - men när man får skitmål som 0-2 i arslet och 0-3 efter man ändå gjort det ganska bra i över 4min i BP är det inte så konstigt att man slutar tro på sig själva.

BS var ju ganska pigg - men jädrar vad målisen växer när man väl får chanserna - eller vad säger du Björn - minst ett måste han sätta på de lägena....

Nä, nu får Linkan slå näven i TJ,s mahognyskrivbord och se till och få hit Sonny - Det är nog enda lösningen - annars bör han nog börja scouta de andra lagen rejält, dvs Örebro, Växjö m fl....

Vad skulle han kosta Sonny 300 pix i månaden? dvs max 1.8 miljoner.

Kan ingen som känner Zäta fråga om ett räntefritt lån som återbetalas i mån av kraft? 2 millar är väl ingenting för honom - det lägger väl Emma på smink under en säsong?

Nåja - skönt att det är uppehåll nu så man kan fokusera på nåt annat ett tag - typ Gumman och ungarna.

Säger som BB "hockey är en skitsport"

Kattgubben, Raggarn: Äh, sluta nu. Det är en av väldigt få hockeyskribenter i Sverige som har lite klass.

Kattgubben: Robert Pettersson (Hockeysverige), Lule född fanatiker, boendes i Uddevalla

erathoo: 1,8 mkr är nog inte orimligt men du får dubbla siffran då det skall till sociala avgifter av alla de slag = 3,6 mkr. Inte peanuts i vår sits precis.

Knylan: Så är det absolut, men i det här fallet så suger han dock getpung.

Knylan: Klass vet jag inte om det är. Han är väldigt känslig för kritik i alla fall och verkar slå bakut allt som oftast i kommentarsfältet baserat på det lilla jag läst där.

Ibland har han dock haft några bra synpunkter, så det kanske var fel att göra jämförelse med AB som i princip alltid brukar ha fel.

Ambroo: Jo ha suger helt klart men han brukar inte ha en sån aggresiv ton som han har i dag. Hans pojkvän måste ha bedragit honom eller nåt, sur som ättika är han, den repliken till "Lina" var inte att leka med. Han får passa sig så inte Gudrun kommer och muckar med honom.

Ambroo: Det håller jag också med om.

Kvällens observationer:

4971 åskådare -  Knappast. Var närmare 4400 skulle jag tro. Och hur många kommer tillbaka till nästa match...

Det märktes vilka som var på besök. Ordningsvakterna fick rycka ut ett flertal gånger på läktaren. Vad var det för "tuffing" som bråkade med en barnfamilj på sittplats?

Pikkens matchstraff, vad fan. 2 min hade varit mer rimligt.

Spelmässigt var det jävligt segt. Bäst på plan Axelsson och Svensson, men tyvärr är de ju inga måltjuvar.

Tror både publik och spelare behöver en välbehövlig paus efter detta.

Hur har Styf sett ut nu när han börjat spela? Vad jag förstått från kommentarer så har han en bit kvar i matchtempo, men visar han hjärta/känslor och är han pådrivare? Det är de senare egenskaperna jag har förhoppningar/krav att han ska visa toppklass.

sargad: Han skjuter slagskott från blå. Det räcker för att platsa i Timrå IKs backbesättning.

Edit: Jag är 100% seriös.

Redigerad kommentar

Raggaren Putte: Ja men herregud, vem skulle inte njuta av att sitta och vara dryg mot dumma människor som inte fixar att hänga med i resonemangen? Folk är så ofattbart lättprovocerade. Man måste kunna se nyanser också. 

Knylan: Jo men för att kunna hänga med i den där killens resonemang krävs det verkligen att man kan se att 2+2=5 ibland också. Han är inte konsekvent.

Wennerholm......

Undra vad som skulle hända om man gjorde en Lule och satt en prestation baserad lön på Hirso :)

PEAP: Jag blir mörkrädd.

PEAP: Wennerholm är en driftkucku t.om inom sportjournalistbranchen, och då vet man ju var ribban ligger....

73Sjöbba:

Man blir ju det...

PEAP: Haha ja se där. Har man aldrig tagit ett felskär så vet man heller inte vad det innebär. det sammanfattar väl Wennerholm ganska bra. Snacka om en attention whore som inte får den uppmärksamhet han eftersträvar.

Olle: Årets sportjournalistpris 2008.. vart då.. i bizarro world eller?

Näe.. krig är fred!

Olle: Tack för infon.
I detta prekära läge är jag tillräckligt gammeldags för att tro att spelare som Styf, Hallin, Björne, Axelsson, Lander, Pärsa och Sebbe är extra viktiga och känner ansvar för klubben väl och ve. Spelare som har kortare eller längre rötter förankrade i klubben och regionen. De flesta övriga får mest ses som legoknektar och mer upp till individens egna "civilkurage" huruvida man bryr sig nämnvärt om kollektivets framgång kontra den egna.
Vad ville jag ha sagt med detta svammel då... jo att de mer ansvarskännande spelarnas uppgift oxå i förlängningen måste vara att sätta press på legokenktarna att sitt kollektiva ansvar. Perra o Classe har givetvis det största ansvaret i denna fråga.

Det kan oxå vara så att jag skjuter långt utanför målet med dessa funderingar och raset som pågått senaste 10-15 omgångarna helt kan förklaras med för dåligt spelarmaterial/ för lite spelarmaterial.

Axelsson bedjar till publiken att varenda kotte behöver komma och stötta dem och att han eftersöker jävligt hårdare träning i uppehållet för de behöver dom, säger han till Hockeypuls.

Åkerblom i 6e: Renberg hade ju det som kritik till Perra att han inte drev upp tempo och flitighet vid träningstillfället.

spud: Renbergs kritik? Det är ju din skarpa penna vi suktar efter, vem är den här Renberg du pratar om?

Sömnpiller... behövdes inte under dagens match. Tur man såg Luleå sen så man vaknade till, sicket tempo det laget hade. Riktigt roligt spel bjöd de på.

Redigerad kommentar

spud: Lugn i båten nu, Perra har lovat laget guld så dippen nu är bara tillfällig.

Micke Renberg. Vilken djävulsk kung! Sitter på Harry con Verse´s vareviga kväll och sippar på en glassbomb. Med sugrör! På Pite´s finställe numero uno. Flashigt värre!

DJ Hemp: Ja du, tänk att sitta där med Micke, Patrik och Schteffe, sämre kan man ha det! Jag skulle trivas maximo!

Olle: Många foruminlägg som vill påstå att Josh hade kunnat fara in med huvudet i sargen och brutit nacken. Hemsk tanke men då är det väl så att Pikken räddar livet på honom? När allt kommer omkring?

Mappe:

Ha ha! Kul att det var någon som fattade : ) Mina inlägg är väl för det mesta helt obegripliga för de flesta. Undrar förresten om Renberg har hört det där programmet någon gång?

Om ändå Åkerlund fått vakta kassen idag...ja då..vem vet.

zita:

Näääää Zita, ingen skillnad. Tyvärr.

Åkerblom i 6e: Tur då Corso åker hem till Kanada för lite semester...

zita: Det är ju fördömt egentligen! Pitkämäki har ju sett stabil ut hittills innan Skellefteåmatchen, men nu har man alternerat mellan Pitkämäki och Åkerlund, och även fast Pitkämäki gjort bra matcher har man valt att hipp som happ ändå ställa Åkerlund i kassen.. nu fick Pitkämäki förnyat förtroende trots en plattmatch i skeå, vilket jag tycker är rätt - man ska få misslyckas en match och bevisa att man är värdig förstaspaden, men vart fan står vi nu egentligen?

jonmannen: Jag förstår inte vad du menar. Jag har inte läst ett enda där man önskar livet ur honom. Och ja, ett felskär är ett felskär. Det kan hända den bäste.

Olle: Dålig humor bara :P

Kattgubben: Ja helt plötsligt har vi seriens sämsta målvakter..är det inte så?

zita:
Ja? Vi släpper väl in flest mål i serien? Då får man väl anta att vi har seriens sämsta målvakspar.

Jag kan ändå köpa matchstraffet som Pikkarainen åker på. Det är ett farligt avstånd till sargen när han trycker till McNevin som faller olyckligt in i sargen. Det är en farlig tackling helt enkelt. Däremot köper jag inte att man åter ska granska skiten. Det lär ju inte vara med tanke att skada han ger den lilla knuffen.

Vill minnas att Granath trippades in i sargen, och skadade axeln, från ungefär samma avstånd tidigare i serien. Det blev då inte ens en tvåa. Anton Lander fick i tredje perioden en liknande knuff från liknande avstånd och dråsade in med kroppen före i långsargen utan påföljd. Det är för mycket lotteri över domarnas konsekvens ute på isen och oftast är de för speldumma för att ens få vistas på en is. Det är sekvensen där domaren backar in i slottet ett bra bevis på om inte annat.

zita:

10. Juha Pitkämäki Timrå 19 12 313 347 90,20

Magnus Åkerlund Timrå 17 8 199 222 89,64

Ser inte alltför upplyftande ut, nej.....

Moffsing: Det gick bättre när de hade en uppoffrande Lindqvist framför sig, skeppa honom kan vara säsongens misstag.

Kattgubben: Det kanske vänder

DJ Hemp: Förmodligen inte. Då hade han förmodligen stämt skiten ur dem. (om man får tro vissa lulesupportrar, angående hans intresse för pengar) Hur som helst, helt genialiskt är det och jag bara älskar Patrik Larsson och Schteffe Norell. Kan man göra annat! Fan nu blev jag på bra humör igen. Nice!

Varför inte ta del av det ni andra oxå!

Mappe: Det där är riktigt bra faktiskt :)

Ambroo: Rockin' in the free world nu på VH1! Får en att tänka på Sonnie

Redigerad kommentar

Fan vi kan inte dränka varandra i så mycket negativt nu, jag vill minnas att vi låg sist i tabellen inför ett landslagsuppehåll ifjol, vi SKA vända det här !

« · 1302931 · »