1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582246 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17

« · 616586 Till forumet


Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Vi måste vinna...........,
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
SMÅLAND: Imorgon möter vi ett brynäs med 2 skadade målvakter, ev kommer Joakim Lundström, en junis från Valbo att stå.

Om det är ett gott eller ont omen få vi väl se!

FORZA TIMRÅ in med Pucken!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
bladerunner: Var har du fått den infon ifrån ..? Att båda är skadade? Någon länk??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Ann: Timrå skulle inte kunna göra mål om så motståndarna hade en slips i ribban...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Ann:
Honken ont i foten och Korhonen hade magsjuka..

Båda var borta igår med....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Hehe... planket håller samma fina nivå som spelarna gjorde på isen igår ser jag. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Frella:
Jag tippar 0-0
Nä , ni vinner nog. Lag med usel form brukar få det att vända mot oss
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Ann: Lillhonken har ont i foten och Korhonen är sjuk, men mycket kan hända till i morrn. Ett som är säkert är att Timrå måste få ut mer av skyttet
annars är vi på Leksandsnivå. Matchen mot Mora var bedrövlig sämst på flera år och det är inte något positivt, en målskytt behövs men det blir nog
aktuellt först när det är riktig kris, sen tror jag inte det finns nån spelare att tillgå heller, Sloan ser ut som en 4de lineare där skulle vi hört mer med Zäta. Som sagt jag tror denna säsong är över om man vill uppleva ett
slutspel i år, det lovade jag för 10-12 omgångar, men även jag kan ha fel?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
TD: Istället för Sloan hade jag gärna sett att man plockat upp en junior, alternativt en av IFSHs bättre brunkare...betydligt billigare och man hade förmodligen fått ut lika mycket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
TD: Ok...tack för svaret...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Asplund i mål imorrn va? är Hallin skadad fortf?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Frella: Ja...mindre är ju svårt att få ut! Skulle iofs vara om vi fick nån som envisades med att göra självmål!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Frella: Helt rätt! ta upp en junior (el 2) i taget.. Jonas Lindström el Oscar Johansson o sätt en av dom i taget tillsammans med någon välväxt spelare! vargen kanske.. o prova.. vad kan bli sämre? sätt P styf i 1:a femman Aalto -koskinen i 2:a (men ett faktum.. kalle k är o förblir numera alldeles för långsam för elitserietempot kan absolut inte vara kvar nästa år!) värva Daniel Sondell saik till nästa år om inte saik går upp pp-back ung utvecklats för varje år.. FÖRSTEMÅLVAKT JOHAN ASPLUND !!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
htikare: Tuff o jämn match i morgon...3-3 är mitt tips!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
brynästigern: Ni har redan vunnit för vi har redan gett upp. Vi syns i kvalserien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Kenta snackar:Visst var det en enorm besvikelse efter matchen i tisdags. Men vi har bara oss själva att skylla på. Vi var inte tillräckligt effektiva, vi tog inte tillvara på möjligheterna.

- Jag vill dock ge grabbarna en elogé för att de aldrig gav slaget förlorat. Det är svårt att hämta in ett tremålsunderläge på den här nivån, men grabbarna gjorde ett försök.

Jag som ej var där har svårt att tro på detta efter allt jag läst här,var och såg bedrövelsen mot SSK men rycktet säger att denna match var sämre och då kan jag inte förstå hur spelarna skulle kunna förtjäna en eloge för att de aldrig gav upp.
Då kändes det som om alla väntade på att någon annan skulle ta tag i saken men så blev det aldrig.

1 Fråga varför envisas dom med Oksa i mål mot lag som skall vara jämnt motstånd och Asplund mot topplagen,NÄ nu vill jag ha Asplund i kassen i morgon och att dom kör över BIF
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Mr pesemist: Jag som var där kan bekräfta att känslan från läktarhåll var ett lag där varje spelare är förtvivlat rädd att misslyckas. Så rädd att detta överstiger längtan efter att lyckas vilket får till följd att hela laget åker omkring och gör saker halvhjärtat.

Att det inte är medvetet förutsätter jag, alla försöker nog så gott det för tillfället går. Men sanningen är den, att TIK är ett lag helt utan självförtroende f.n. En ond spiral som är svår att ta sig ur...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
rupert: Mot Frölunda såg de ut att ha gott om självförtroende i alla fall,så då blir min uppfattning att i matchen mot SSK saknades inställning matchen igår utalar jag mig om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Mr pesemist: Oksa ska självklart stå. Vilket av Moras tre mål skulle han ha tagit? Hur många av målen vara rena försvarstabbar? Hur många segrar har Johan Asplund?
Oksa är ingen gud, men väl det bästa målvaktsalternativet i dagsläget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Om vi ska blicka framåt, kanske till och med så långt framåt som nästa säsong. Säg att Malmö inte kommer gå upp i elitserien igen. Det kommer bli ett sjudundrande budande och ryckande på deras unga, talangfulla center Carl Söderberg. DET är en match Nubben gärna får vinna. Det är en spelare som kommer vara värd pengarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Mac Bacon: Håller inte med dig om att det skulle va självklart att Oksa skulle stå.okej Asplund har väl bara fått stått mot topplagen och sett jäklikt bra ut inte tack vare han vi förlorat dessa matcher utan brist på gjorda mål frammåt och även då en del försvarstabbar.

Om Oksa vore det bästa alternativet varför står han inte matcherna mot svårare motstånd då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Mr pesemist: Tänker sticka in min välformade näsa i målvaktsdebatten. Jag tror och hoppas att Asplund står i morgon. Oksa har visat god form till och från men stundtals känts lite otrygg och följt formen på laget. Upp för laget, upp för Oksa. Ner för laget, ner för Oksa. Asplund har däremot gjort bra matcher i de förlustmatcher han har spelat.

Oksa är på inget sätt en dålig målvakt, men han är heller inte så givet mycket bättre än Asplund. Imorgon står Brynäs för motståndet. Ett lag som Asplund har representerat tidigare. Att få chansen mellan stolparna igen och dessutom göra det mot sina forna lagkamrater kan vara en riktigt god tändvätska. Med den förlustsvit som vi har är det dessutom det perfekta läget att ge Asplund chansen.

En ny keeper kanske kan väcka grabbarna. Även den minsta förändring kan vara god nog. Dessutom ska vi komma ihåg att det här är Asplunds återkomst i det svenska hockeyfinrummet. Jag tror han är jävligt hungrig, och det betyder ofta jävligt bra. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Jag får ingen bra känsla av att det dribblas med målvakterna. Det är inget gott tecken.

Jag har varit för att Oksa ska vara förstamålvakt ett tag nu men igår utgjorde han ett darrigt intryck. Rent logiskt borde Asplund få chansen mot Brynäs, ett lag som borde tagga honom extra mycket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Mac Bacon: Men han släpper returer som Gud glömde....jag ryser bara jag tänker på vissa igår. Sanningen är den att Timrå i år inte har nån överjävlig sista utpost som kan agera match-hjälte när övriga laget darrar. Oksa håller väl samma nivå som de flesta andra i laget...Vi har blivit bortskämda med målvakter som ensamma kan vinna "omöjliga" matcher åt oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
rupert: Det måste f.ö. vara bra för andra målvakters räddningsprocent att spela mot Timrå....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
JimmyH: TACK! erkänner att jag är en amatörmässig tangentskötare, men jag JOBBAR på det..är ingen yngling heller..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
TIKbiff: Stackars Korhonen hade magsjuka... Minns ni när Kapanen stog borta mot Brunass MED magsjuka. Han gick ut i första periodpausen och spydde. Kom in och spelade som en gud. Vi vann den gången med 7-1. Snacka om sisu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Ikväll ska Timrå likt fågeln Fenix resa sig ur askan, tidigare bespottade spelare ska gnistra och glimma....

Brynäs ska mosas, krossas, pulveriseras...you name it! Ikväll blir det tre poäng med RÅGE!!

Allt detta ska ske ackompanjerat av ett formidabelt läktarstöd där ALLA, spelare som publik visar hockey-Sverige att vi är Timrå å vi ger ALDRIG upp!!

Hoppas jag iaf.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Tifograbbarna rapporterar från hallen:

Saknas ikväll gör Styf, Nilsson och Hallin. Hansson är tillbaka i spel. Även om man var osäkra så trodde man att det lutade åt Asplund i kassen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Frella: Är Styf borta igen? :-( Fasen inga bra skador där inte...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
SaraS: Styf verkar ha dragit på sig en förkylning, iaf enligt ST.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Frella: Styf och Hallin är tunga avbräck, en Nilsson i normal form hade också varit det. Styf sjuk va? Hallin är väl den spelare i TIK som definitivt inte ska saknas då han är en av de få som ändå producerat lite..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
rupert: Styf har problem med en armbåge.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Agneijska: Var har du fått de uppgifterna ifrån? Förkylning uppger ST ju...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
rupert: Jag läser Dagbladet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Agneijska: Ok....ja de har kanske bättre koll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Agneijska:
Hen kanske har förkylning i armbågen..?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Metal Guru: Låter allvarligt. Blir nog borta en längre tid...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Öh jo Luleå var det på lördag ja. Trots att vi alltid haft lätt mot dem hemma är det tveksamt om vi slår dem nu, dem har i alla fall guts att satsa på dyra spelare när det behövs.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
RocknRolf2:
Pssst..Läs reglerna för denna gästbok..

UPPREPNINGAR betyder raderat inlägg...



4 - 2 seger blir det ikväll för det rödvita laget

Ska strax gå ner till min spelbutik o satsa en hundring på resultatet
Och nu när jag får in det så firar jag dubbelt i morgon..

Fredag,fyller död och seger för TIMRÅ IK
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
rupert + alla Tikare: Ikväll ska det skrikas och väsnas på läktarna även om det så blir 0-1 tidigt... (förbjudet). hoppas att Kenta spelar låten "your pain is mine" med lackarme före matchen, då kommer spelarna att åka igenom sargen som på däckreklamen ? klicka på länken och föna håret av "svänget" Tre poäng ikväll !!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Säger bara en sak vill se Asplund i målet..... Timrå kan inte fokusera på anfallsseplet då det känner att det inta kan lite på sista utposten. Oksa. De matcher jag sätt med Asplund i målet har varit mer offensivt spelande än det med Oksa i. Visst har vi troskat matcher med Asplund i målet men va Fan han får ju bára stå svåra matcher.

Det är bullshit att alla matcher i elitserien är svåra se på topplagen. De verkar inte ha det så svårt.

Timrå kunde haft det lika lätt om Timrå hållit hårt i Nordgren och Hedström och Hagos men Nej vi är ödjuka och låter våra samtliga BÄSTA spelare dra samma år. Smart drag ni kunde väll behållt en åt minståne.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Enligt både hockeyligan.se och aftonbladet ska Oksa stå ikväll med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
per162: Och enligt de som sett värmningen på förmiddagen så står Asplund, gissar att det stämmer bättre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Frella: Hoppas på det!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
TIK-Supporter: "Timrå kunde haft det lika lätt om Timrå hållit hårt i Nordgren och Hedström och Hagos men Nej vi är ödjuka och låter våra samtliga BÄSTA spelare dra samma år. Smart drag ni kunde väll behållt en åt minståne."

DET inlägget tog nog ändå priset!! Hur hade du tänkt dig att det skulle gå till? Namninsamling? Ha resten av laget fyllt av juniorer utan lön? Kräva underskrift i juni och få en ledssen och omotiverad spelare som vill till NHL?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Det blir tydligen Oksa i mål trots allt.

39. OKSA, Mika
Goalkeepers 35. ASPLUND, Johan



1st Line 38. AALTO, Teemu 9. KOSKINEN, Kalle
79. WARG, Fredrik 51. KRYKOV, Valeri 11. SLOAN, Blake



2nd Line 6. STRÅLMAN, Anton 7. SVEDBERG, Johan
13. REGIN, Peter 15. NIELSEN, Frans 28. MANDERVILLE, Kent


3rd Line 8. LINDSTRÖM, Sanny 52. JOHANSSON, Carl-johan
10. SÖDERSTRÖM, Christian 17. GAHN, Kristian 12. CARLSSON, Robert



4th Line 21. HANSSON, Mats
47. STRÖM, Peter 27. LINDSTRÖM, Jonas 26. WENNERBERG, Mattias
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Om man är så här nervös inför en match i tjugonde omgången, hur ska det då bli framöver.... Mot bussen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
SaraS: Håller med. Vad fan vore Timrå IK för klubb om man hindrade spelare som har möjligheten att spela i världens bästa liga? Ett sådant agerande skulle försvåra våra möjligheter extremt till framtida värvningar. Vem fan vill spela i ett lag som inte ger en spelare möjlighet att gå till en bättre liga om han nu har möjlighet och kompetens till att göra det? Det där var nog ärligt talat det dummaste jag någonsin har läst från en Timråsupporter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
per162: Stämmer Swehockeys kedjor ser det i a f lite intressant ut. Warg som ytterforward och Jonas Lindström som fjärdecenter. Får den senare istid får vi äntligen se hur han gör sig i de stora sammanhangen.
2:a med Nielsen/Regin/Manderville känns också lite småfräsch.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Bragd-Birger: Härligt med lite nya formationer, om det nu stämmer. Det är kanske vad som behövs i dagsläget. Vill absolut inte uppleva ytterligare en match som den förra.

Vore ju roligt om Jonas Lindström får speltid. Men jag tvivlar. Han är väl med "för att se och lära" även i dag.

Kämpa nu Timrå, kämpa i 60 minuter. Heja Timrå!
Kommentera

« · 616586